Juhlissa pukukoodina Casual.

  • Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti
mietin
Eli mitä ihmettä sinne nyt sit laittaa päällensä? Kääks. Mikähän olis soveliasta. Itselle ja miehelle tässä mietin pukeutumista. Hitto en osaa yhtään tälläsiä, kun ei pahemmin missään pukukoodi juhlissa ole tullut oltua.
 
uyhjbn
Miehelle pikkutakki, alle voi laittaa siistin t-paidan. Siistit farkut ja pikkukengät käy seuraksi.
Itsellesi voit laittaa suorat housut ja siistin yläosan tai sitten vaihtoehtoisesti puolihameen. Vähän arkivaatetta siistimpää siis.
Vai olikohan tämä nyt smart casual..?
 
"heh"
Riippuu vähän farkuista mutta mun miehelle suosittelisin vastaavaan tilaisuuteen suoria housuja tai siistimpiä puuvillahousuja ja kauluspaitaa ilman kravattia. Ja itselle ehkä suorat housut ja kauluspaita tai muu siisti paita ja jakku.
 
"suski"
Miehelle pikkutakki, alle voi laittaa siistin t-paidan. Siistit farkut ja pikkukengät käy seuraksi.
Itsellesi voit laittaa suorat housut ja siistin yläosan tai sitten vaihtoehtoisesti puolihameen. Vähän arkivaatetta siistimpää siis.
Vai olikohan tämä nyt smart casual..?
On smart casual. Tosin järjestäjillä on saattanut mennä smart casual ja casual sekaisin.
 
Ksantippa S.
Vaikuttaa siltä, että juhlien järjestäjä nimenomaan toivoo, että ihmiset eivät pukeutuisi ihan niin juhlavasti kuin iltatilaisuuksiin on tapana.

Naisella voisi olla esim. jakku ja farkut, mekko ja villatakki tai twinset ja hame. Miehellä esim. pikkutakki ja farkut, tai miksei siisti neule/slipari ja kauluspaita. Semmoinen new england -tyyppinen siisti vapaa-ajan pukeutuminen kauluspaitoineen, neuleineen tms. olisi ainakin varma valinta.
 
mietin
[QUOTE="vieras";22148766]Voi yrittää miettiä myös sitä miten kutsujapariskunta tavallisesti pukeutuu. Onko pikkutakki ja naisella hame heille se "casual" ?[/QUOTE]

Hmm, pariskunta on pukuja käyttävää tyyppiä, mutta tietysti kotioloissa menee ne farkut ja verkkaritkin. Jotenkin en vaan osaa kuvitella, että juhliin voi mennä farkut jalassa. Toki toi miekkonen voi pukee jotkut farkut ja kauluspaidan. Se ilmeisesti hälle riittää. Omaa pukeutumista pitää kyllä miettiä vielä. :/ Jos vähän siistimmät vaatteet ja näyttävät korut, tjms...
 
mietin
[QUOTE="suski";22148767]On smart casual. Tosin järjestäjillä on saattanut mennä smart casual ja casual sekaisin.[/QUOTE]

En usko, että heillä on mikään mennyt sekaisin. Tällä juhlijalla on nyt vaan vähän hankaluuksia. :)
 
"vieras"
Hmm, pariskunta on pukuja käyttävää tyyppiä, mutta tietysti kotioloissa menee ne farkut ja verkkaritkin. Jotenkin en vaan osaa kuvitella, että juhliin voi mennä farkut jalassa. Toki toi miekkonen voi pukee jotkut farkut ja kauluspaidan. Se ilmeisesti hälle riittää. Omaa pukeutumista pitää kyllä miettiä vielä. :/ Jos vähän siistimmät vaatteet ja näyttävät korut, tjms...
No silloin ehkä olettaisin, että tällä tarkoitetaan vain, ettei tartte olla musta puku.
 
"maikki"
Mä en oo ikinä ymmärtäny näitä pukeutumiskoodeja...ei kai sillä nyt oikeesti ole väliä, että millaisissa vaatteissa vieraat tulevat???? Mun mielestä se on jokaisen oma asia miten pukeutuu ja millaisissa vaatteissa kehtaa mihinkin juhlaan mennä, ei sen pitäis ketään häiritä?! Omissa juhlissani on ainakin tärkeintä se, että jokainen viihtyy ihan itsenään, niissä vaatteissa kun on itse halunnut paikan päälle tulla, en mä ihmisten vaatteita tuijota tai niistä mitenkään erityisesti välitä.
 
Huom harmaana
Juhlat on pariskunnan molempien osapuolien 50v juhlat ja tilaisuus on illalla 18-24. Paikka on minulle ihan outo, mutta ilmeisesti joku ravintola tai vastaava.
Tästä syystä juuri kysyinkin.
Siis 50-vuotisjuhlat illalla ja ravintolassa. Hieman eri asia kuin vaikka lapsen synttärit kotona.

Itse laittaisin suorat housut ja jakun kuitenkin, mutta en siis mitään jakkupukua tai juhlamekkoa.
Farkut eivät minusta käy illalla oleville 50-vuotispäiville, vaikka olisi kuinka "casual". Miehellä käy asuksi juuri ja juuri jotkut siistit "merkkifarkut", kauluspaita ja irtotakki.
 
Huom harmaana
[QUOTE="maikki";22148829]Mä en oo ikinä ymmärtäny näitä pukeutumiskoodeja...ei kai sillä nyt oikeesti ole väliä, että millaisissa vaatteissa vieraat tulevat???? Mun mielestä se on jokaisen oma asia miten pukeutuu ja millaisissa vaatteissa kehtaa mihinkin juhlaan mennä, ei sen pitäis ketään häiritä?! .[/QUOTE]

Tähän ei voi muuta todeta kuin OMG
 
"heh"
[QUOTE="maikki";22148829]Mä en oo ikinä ymmärtäny näitä pukeutumiskoodeja...ei kai sillä nyt oikeesti ole väliä, että millaisissa vaatteissa vieraat tulevat???? [/QUOTE]

Ehkäpä juuri sinunlaisiasi pukeutujia varten kutsuun on laitettu pukeutumiskoodi ;) Jos menet naapuriin kahville niin pukeudu toki miten haluat mutta jos kutsussa on annettu pukeutumiskoodi niin tottakai sitä noudatetaan.
 
"maikki"
[QUOTE="heh";22148996]Ehkäpä juuri sinunlaisiasi pukeutujia varten kutsuun on laitettu pukeutumiskoodi ;) Jos menet naapuriin kahville niin pukeudu toki miten haluat mutta jos kutsussa on annettu pukeutumiskoodi niin tottakai sitä noudatetaan.[/QUOTE]

no siis sehän nyt pitäisi olla itsestään selvää, että juhliin pukeudutaan hieman juhlavammin kuin arkena!! mun mielestä on vaan tyhmä neuvoa aikuisia ihmisiä pukeutumaan..että nyt kun tulet mun juhliin niin päälle on laitettava sitä ja tätä...
 
mietin
Tästä syystä juuri kysyinkin.
Siis 50-vuotisjuhlat illalla ja ravintolassa. Hieman eri asia kuin vaikka lapsen synttärit kotona.

Itse laittaisin suorat housut ja jakun kuitenkin, mutta en siis mitään jakkupukua tai juhlamekkoa.
Farkut eivät minusta käy illalla oleville 50-vuotispäiville, vaikka olisi kuinka "casual". Miehellä käy asuksi juuri ja juuri jotkut siistit "merkkifarkut", kauluspaita ja irtotakki.
Tarkoitatko juhlamekolla jotain oikein hienoa, vai ettei ollenkaan mitään mekkoa? En oikein ole jakkupuku tyyppiä. Suorat housut kyllä sujahtaa jalkaan, mutta jos joku siisti paita esim niiden kanssa?
 
Huom harmaana
[QUOTE="maikki";22149032]mun mielestä on vaan tyhmä neuvoa aikuisia ihmisiä pukeutumaan..että nyt kun tulet mun juhliin niin päälle on laitettava sitä ja tätä...[/QUOTE]

Siitä ei ole kyse, vaan sillä kerrotaan juhlan henki eli kuinka virallinen tilaisuus on.
On meinaan ihan älyttömän noloa, jos muut ovat tummassa puvussa ja itse menet farkuissa ja irtotakissa.
 
Huom harmaana
Tarkoitatko juhlamekolla jotain oikein hienoa, vai ettei ollenkaan mitään mekkoa? En oikein ole jakkupuku tyyppiä. Suorat housut kyllä sujahtaa jalkaan, mutta jos joku siisti paita esim niiden kanssa?
Kyllä mekko käy, mutta ehkä ne paljetit ja pitkät iltapuvut kannattaa jättää väliin ; )
Suorat housut ja juhlavampi paita ja juhlakorut käyvät oikein hyvin.
 

Yhteistyössä