julkisen jonot

Hei,

Olen ollut viikon verran järkyttynyt julkisen puolen jonoista hoitoihin HUSin alueella.

Mietin tässä, kuinka pitkiä aikoja voi joutua odottamaan esim. IVF:ään pääsyä. Kuinka kauan teillä meni, jotka siihen hoitoon lopulta pääsitte?

Entä onko kukaan ollut yhtä aikaa hoidossa sekä yksityisellä että julkisella?

Haluaisin käydä hoidot läpi vielä, kun ikä ei ole merkittävän iso haitta. Lapsettomuutta minulla takana 3,5 vuotta kahden eri kumppanin kanssa. En jaksa kauheasti elätellä toiveita luomuplussasta.

Olisi kiva kuulla kokemuksia
 
Tästä kommentista ei taida olla sulle mitään hyötyä, mutta... vastaan silti :D
Itä-Suomessa (julkisella) on ilmeisesti tällä hetkellä nelisen kuukautta. Ymmärtääkseni kattaa Kuopio, Joensuu, Savonlinna ja Mikkelin alueet.

Hoidot tehdään KYS:llä, mutta punktioon asti ultrat ym. on esim. mulla Joensuussa keskussairaalassa. Joensuusta hoidot siirtyi Kuopioon tämän vuoden alusta(? muistaakseni), ja ennen sitä tilanne oli käsittääkseni ihanteellinen, eli ei jonoa ollenkaan. (Itse siirryttiin IVF-hoitoihin vasta nyt syksyllä.)

Etelä-Suomessa varmasti jonot vielä pidemmät kun porukkaa enemmän, mutta liekö hoitohenkilökuntaa samassa suhteessa...
 
  • Tykkää
Reactions: MonaLisa33
En itsekään oo HUS-alueella hoidoissa, mutta siellä on juuri lisääntymislääketieteen yksikkö muuttanut kokonaan uusiin tiloihin naistenklinikalta ja se ilmeisesti on ruuhkauttanut tilanteen hetkellisesti ja jonoja puretaan. Kun tilanne normalisoituu, niin max puolen vuoden jono. Pitkä aikahan se on.
Voit myös hakeutua erikoissairaanhoitoon muualle, eri sairaanhoitopiiriin, jos haluat.
Tsemppiä!
 
Me oltiin miehen kanssa hoidoissa HUSilla. Viime helmikuussa yksityisen puolen lääkäri laittoi sinne lähetteen, ensikäynti oli huhtikuussa ja elokuussa oli suunnittelukäynti, josta olisi päässyt jo hoitoihin mahdollisesti seuraavasta kierrosta. Meillä meni kuitenkin lokakuulle, että saatiin hoidot aloitettua. Joten noin puoli meni ensikäynnistä hoitojen aloitukseen. Onhan se aika pitkä aika kieltämättä, mutta itse olin jo valmiiksi henkisesti varautunut pitkään odotukseen joten se ei tuntunut niin pahalta.

Tsemppiä hoitoihin! (y)
 
Muakin kiinnostaa husin jonot! Me ollaan oltu ivf-jonossa nyt 3kk eikä mitään oo vielä kuulunut.. Sanoivat viime käynnillä kun jonoon asettivat et on mahdollista et menee jopa 6kk ennenkuin päästään tositoimiin mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan. :unsure: toivon että vähän ennen edes sinne ivf-suunnittelukäynnille päästään.
 
Meidän asetettiin IVF- jonoon HUS:lla syyskuussa ja nyt torstaina on ivf- suunnittelykäynti. En sitten tiedä kuinka kauan vielä tämän itse suunnittelukäynnin jälkeen joutuu odottamaan tositoimiin pääsyä.
Digipolulla mulla kuitenkin lukee, että tällä käynnillä valitaan lyhyt vai pitkä kaava ja saadaan reseptit, että luulisi pääsevän hommiin jo seuraavasta kierrosta.. mutta tämä on luulo vain.
 
Meidän asetettiin IVF- jonoon HUS:lla syyskuussa ja nyt torstaina on ivf- suunnittelykäynti. En sitten tiedä kuinka kauan vielä tämän itse suunnittelukäynnin jälkeen joutuu odottamaan tositoimiin pääsyä.
Digipolulla mulla kuitenkin lukee, että tällä käynnillä valitaan lyhyt vai pitkä kaava ja saadaan reseptit, että luulisi pääsevän hommiin jo seuraavasta kierrosta.. mutta tämä on luulo vain.
Tuu sitten kertomaan mitä sieltä sanottiin et millon pääsette alottamaan! :) tai jos saat selville jotain jonotilanteesta tms.
 

Yhteistyössä