Juoksu ja raskaus?

Mitä mieltä, uskaltaisikohan tässä kaivaa juoksukengät talviteloilta kaapista ja aloittaa hölkkäilyn näin kausiluonteisesti? Juoksu on ilmeisesti ihan ok harrastus raskaana ollessa, mutta mitenhän siinä tapauksessa, että en ole tosiaan harrastanut sitä koko talvena vaan viimeksi viime syksynä, onko nyt viidennellä raskauskuulla liian rankkaa tai riskialtista aloittaa?
 
Höh, ei tää taida olla kenenkään mielestä tarpeeks mediaseksikäs aihe.. Tai ehkä muuten vaan epäkiinnostava. (Ei sillä, toki tiiän että neuvolasta voisi kysellä tätäkin juttua, täällä olin vaan mielipiteitä vailla jos jollain olisi ollut vaikka kokemusta asiasta..).
 
Noh, eiköhän sitä omaa järkeä kannata käyttää. Eli varmaan on epämiellyttävää juosta, jos on karsean iso maha tiellä koko ajan. Toisaalta jos massukka on vasta pieni ja pyöreä, niin mikä jottei. Ehkä kukaan ei ole vastannut ihan siitä syystä, että mistäpä sitä tietää kuin ihminen itse, että mikä tuntuu hyvältä.

Omalla kohdallani ei olisi tullut mieleenkään harrastaa juoksua enää tuossa vaiheessa. Pyöräilin aika paljon, mutta juokseminen oli ihan liian rasittavaa minulle.
 
Itse harrastan juoksua ahkerasti...tai harrastin.Minulla kolmas raskaus ja maha on jo aika valtava.rv 15 asti juoksin normaalisti (toki ylämäet syke nousi reippaasti yli 150 jolloin suosiolla kävelin) Alussa vaivasi kova pissahätä, kun kohtu painoi virtsarakkoa.Muuten juoksu sujui hyvin ja nautin lenkeistä. Nyt rv 18 ja eilen kokeilin juoksua ja reipasta kävelyä.Pitkää matkaa en jaksa enkä uskalla juosta koska alkaa vihlomaan alavatsaa...!
Kokeile vain hölkkää.Jos tuntuu pahalle niin jätä suosiolla väliin. Kannattaa laittaa sykemittari jotta näet seurata sykkeitä sekä tukivyö jos iso maha.Mukavia hölkkähetkiä.
 
en kyllä uskaltais itse ainakaan juosta enään noilla viikoilla,tosin mulla olikin noil viikoil niin iso maha et olis tuntunut pahalta...pyöräillyt+polkenut crosstrainerilla sinne rv 41 asti=)
 
Itse olen juossu sinne rv.+/-20 asti.Pieni maha mulla vielä puolessavälissä, tuskin huomaa, mutta eipä se munmielestä mahan koosta oo kiinni.. musta alkaa vaan tuntumaan ilkeelle, ettei viihti juosta. Kuitenkin aikapaljon painoa kohdun sisällä, se pomppiva liike ja kaikki kohdunpohja ja kannattimet aika kovilla siinä.. Mutta jokaisellahan se henk.koht juttu, tiedän koviakin juoksijoita, jotka lopettaa melkolailla heti rv.10 jälk. ja jotkut uskaltaa juosta lähelle rv.30. Hyviä korvaavia lajeja on paljon, esim.tuo crosstrainer on hyvä, kävely ja sauvakävely...ym.:)
 

Yhteistyössä