Juoksua harrastavia, mahdollisesti maraton tavoitteena?

mia
Itse aloitin juoksemisen (pitkän tauon jälkeen) huhtikuussa. Käyn noin kolme kertaa viikossa juoksemassa + sauvakävelyä pari kertaa viikkoon.
Onko muita jotka on aloittaneet juoksuharrastuksen ja tavoitteena mahdollisesti maraton? Itse haaveilen esi kesänä olevan siinä kunnossa että osallistuisin maratonille.
Ois kiva kuulla muista juoksua harrastavista ja mahdollisia vinkkejä harjoitteluun!!
 
Minä harrastin juoksemista ja nimen omaan pitkien matkojen juoksemista pitkälti toistakymmentä vuotta. Pari vuotta sitten mun piti juosta maraton mutta se jäi haaveeksi kun sairastuin viikko ennen h-hetkeä flunssaan. Olin treenannut tosissani. Mut neurologini sanoi myöhemmin että oli toisaalta hyvä etten päässyt juoksemaan. Se olisi ollut riski terveydelleni, koska sairastan ms-tautia. Tuolloin diagnoosi oli aika tuore.

Mut sun kannattaa juosta kerran kahdessa viikossa sellainen pitkä lenkki. Itselläni ne oli jotain 20-28 km. Kävin myös aerobicissa, hiihdin, pyöräilin, pelasin squashia eli en pelkästään juossut vaan harjoittelin monipuolisesti. Kannattaa myös lukea lehdistä, kirjoista ohjeita nesteytykseen, ruokavalioon ym. Kirjastossa on muistaakseni sellainen kirja kuin Ensimmäinen maratoonini.

Tsemppiä sulle harjoitteluun! Toivon, että ensi kesänä pääset toteuttamaan haaveesi!!
 
Minun piti huomenna juosta marathon vaan kauhea flunssa on päällä...
Aloitin pari vuotta sitten juoksemisen juuri marathonia silmällä pitäen mutta jostain syystä en ole tuota juossut vaan itse juoksu on ollut tarpeeksi motivoivaa...
Viime viikonloppuna sitten ajattelin että viikon päästä on marathon tässä viereisessä kaupungissa joten voisin juosta sen pois kuleksimasta vaan koko viikko on mennyt lentsua potiessa eikä tuo vieläkään hellitä... :headwall:
Vaan joutaahan tuon juoksemaan joskus toistekin... :D
 

Yhteistyössä