Juuri synnyttänyt + imetys + toiveena toinen lapsi.

Moikka, otsikko kertookin kaiken oleellisen. Olen siis vast ikään synnyttänyt, täysimetän lastani (öisin jopa 5h tauko) ,toiveena toinen lapsi pienellä ikäerolla. Onko mahdollista raskautua imetystä huolimatta? Kuukautiset eivät ole alkaneet.
 
On mahdollista.
Itse olen täysimettänyt kaksi lapsistani ja kuukautiset alkoivat 2vk jälkivuodon päättymisen jälkeen ja tulleet säännöllisesti ever since.

Monilla kuitenkin imetys voi pitää kierron poissa, joten siihen kannattaa varautua myös. Siitä huolimatta mahdollisuus on koko ajan jonkinmoinen joskin pieni, sillä se ensimmäinen ovulaatio voi tulla käytännössä millon vain.
 
  • Tykkää
Reactions: ÄippäVm82
Ihan lyhyt kommentti tuohon mahdolliseen ovikseen. Mulla kätilö sanoi että ovis on mahdollista jos imetykses on 4-5h väli. Meillä muksu nukkui alusta lähtien 5h unia ja oli vaikea saada heräämään rinnalle joten 2vkon iästä pullo lisänä ja imetys loppui 7vkon kohdalla kun tilausta ei ollut niin multa maito loppui vaikka yritin pumpata ja 8vkolla sit menkat ilmestyikin.
 
Mulla on myt 6kk oleva jäbä, jota edelleen imetän kun ei pulloa ja korviketta edes huoli.. o_O Menkat alko silti 8 vkoa synnytyksestä, ollen epäsäännölliset muutaman päivän heittoineen.. Nyt kuitenkin olen onnellisesti rv 7+5 eli ikäeroksi olisi tulossa 1v1kk, jos ja toivonmukaan kun kaikki vielä tämänkerran hyvin menisi.. :love: Itse kovasti uskon, että näin oli tarkoitettu kun ikää alkaa itelläni jo olla..

Nuorempana ei esikoisen ja tokan välillä kerenny menkat alkaa, kun olin jo raskaana. Tuolloin en edes imettänyt kuin 3kk ajan, mutta raskautuminen tapahtui esikoisen ollessa 8kk ikäinen.

Eli on mahdollista raskautua nopeahkostikkin vaikka imettää.. Kovasti toivon, että teitäkin pian lykästäisi! :love:
 
On tokikin mahdollista, mutta aina niin ei käy. Itse toivoin mahd lyhyttä ikäeroa, olisi saanut tulla heti perään toinen. Vauva piti alusta lähtien pitkiä taukoja ruokailussa (täysimetys), ja jo 2-3kk iässä yöllä oli jopa 6-7h taukoja. Päivisinkin helposti 4h. 6kk iästä eteenpäin nukkui täysiä öitä ilman ruokailuja. Meillä siis täysimetys kesti 5.5kk. No, kuukautiset alkoivat vasta kun vauva oli 8-9kk ja söi paljon muutakin. Alkuun kierto oli tosi epäsäännöllinen, venyi pitkäksi ja luulen että en ovuloinut, vaikka imetin enää muutaman kerran päivässä. Ei tärpännyt, tulin raskaaksi vasta kun laps oli 13kk, enkä enää ollut toviin imettänyt. Lapsille tulossa 1v10kk ikäero :)

Tsempit teille! Toivon toki pikaista plussaa, mutta älä liikaa sitä odota ettet pety niinkuin minä - et voi tietää, miten oma kroppasi toimii :)
 
Onhan se mahdollista, mutta on niin yksilöllistä kuinka kierto ja ovulaatiot palailevat. Mekin toivottiin mahd pientä ikäeroa, mutta kuukautiset alkoivat vasta kun tyttö oli vuoden ja nyt vasta pari päivää sitten ovuloin ensimmäistä kertaa synnytyksen jälkeen (tyttö 1v2kk). :)
 

Yhteistyössä