Juuri tiedon saanut kaksosten odottaja,IHANAA!

Tervetuloa ketjuun Halinalle78 kyllä tänne mahtuu.

Onnnea tuplauutisesta circusselle:hug:.:heart::heart: Älä anna kenenkään pelotella sinua ja luota itseesi,hyvin kaikki sujuu.

Tosta painosta..mulle tulee huomenna rv14 täyteen ja painoa ei ole tähän mennessä tullut tippaakaan, itseasiassa kilo on tippunut. Nälkä vaivaa kyl parin tunnin välein ja aina olen nälkääni syönyt.Ainut tietenkin että olen paljon tarkempi syömisissä. Kasviksia , marjoja ja hedelmiä kuluu päivässä paljon ja kyl oikeata ruokaakin syön. Mä olen siivooja ammatiltani ja liikuntaa tulee jo työn puolesta.Koti askareiden lisäksi olen pyrkinyt käymää melkein päivittäin tunnin reippaalla kävelyllä( joku loppuvaiheen mamma kun tuumas et kannattaa huolehtia kunnosta alussa,lopussa ei vältämättä pääse liikkumaan juuri olenkaan).

Neiti-81 onnea tyttö katraasta vaikka 100% voikkaan olla. Minä jännityksellä odotan että kasvaako meillä mies joukko vai saanko prinsessan joukkoomme.
Alkuviikosta tilasin tukivyön , huono selkäinen kun olen. Toivottavasti tulee pian ni pääsen testailemaan sitä.

tv: Mononen79 rv 13+6
 
Heissan!
Mahtuuko mukaan yksi uusi?? :) Tänään selvisi ultrassa jotta kaksoset tulossa. Hieman viellä puulla päähä lyöty olo :LOL: . La ois 16.6 ja mulla kolme lasta ennestään. Itsellä ikää 29v (huomenna virallisesti :D) ja miehellä 36v.Miehen kanssa nämä tulevat nyt sit ekat yhteiset. Miehellä ennestään tytär.

Häpimama ja toukat 9+4
 
Hei kaikki!

Hapimamalle onnitellut iloisesta uutisesta!

Sen verran tulin kirjoittamaan omaa napaa, etta eilen oli raskausdiabetestesti; tulokset saadaan ensi ma. Taalla se tehdaan automaattisesti kaikille raskaana oleville naisille; Suomessa kasittaakseni ihan kaikki eivat siihen joudu (vaikka iso osa kuitenkin). Onko kaksosodottajille tama Suomessa pakollinen? Eihan se 7,5 dl sita "sokerivetta" mitaan hyvaa ollut, lopussa tuli suorastaan ihan vahan paha olo siita. Ja tytot se naytti saavan sokerihumalaan, mahassa alkoi suunnilleen rivitanssitunti juomisen jalkeen. :D

Monoselta piti kysymani, etta millaisen tukivyon ostit? Ma ostin tuollaisen melko tukevan systeemin (siina on ihan jotain kevytta rautaa tms ne tukiosat). Tuntuu kylla hyvalta, vaikka valilla mietityttaa, etta voikohan sen pistaa liian kirealle, niin etta "tytoilta loppuu happi"? Valilla on liikaa aikaa miettia kaikenmoisia...
LUMBAMUM ® THUASNE price 350.00 PLN

Ihanaa vloppua kaikille!
 
häpimamalle ONNEA tupla uutisista:flower: ja onnittelut syntymäpäivistä:hug: ja tervetuloa joukkoon.

Joo, tosta tukivyöstä. Itse ostin nettikirppikseltä anita babybelt tukivyön. Tänään vähän aikaa kokeilin ja kun otin pois ni iskias alkoi vihoitella, eli vyö takaisin paikalleen. En tiedä onko liian aikaista tukivyölle mutta en mistään parempaa tietoakaan saa. Kielet hieman huonolla kantimilla ni ei ymmärrä noita ulkomaan sivuja. Sain kaksi vyötä vielä halvemmalla kuin yks vyö olisi kaupassa maksanut, ja todella hyväkuntoiset olivat. Toi vyö, jonka Halinalle78 olet ostanut ni näyttää tosihyvältä.On paljon leveämpi selästä kuin anitavyö.


Toi raskausajan diabetes tutkimus ei kuulu automaattisesti täällä. Monelta olen kuullut että kun ei ala kiloja kertymään tietyn verran ni laittavat tutkimuksiin.

Tarvii käsille tekemistä. Löysinkin ihanat neulotut housupuku ohjeet Drops Design sivuilta. Kunhat siskon tytöt(jotka on hoidossa koko päivän) saavat syötyä ni täytyy lähteä lankakauppaan.
Ensi viikonloppuna käyn yhdeltä tutulta katsomassa kaksostenyhditelmä vaunuja.Olivat muistaakseni oran merkkiset.
Mutta nyt syömään isännän tekemää lohikeittoa ja sit liikenteeseen.

tv: Mononen79+ tiuhti ja viuhti rv14+2
 
Tänään oli ultrakäynti keskusäitysneuvolassa; sairasloma tuli äitiysloman alkuun. Vauvojen painoarviot oli 780 g/ 790 g. A-vauva oli kääntynyt rt:n ja b-vauva oli pt:ssa. A-vauvalla oli jotain pientä sivuääntä sydämen sykkeessä, mutta sanoi että se on normaalia näillä viikoilla, pitäisi tasaantua kun kasvaa. Toki seurataan... No sit tuli se dramaattisin loppuun; mahan päältä katsottuna kohdunkaula oli 3,8 mutta halusi kuitenkin katsoa alateitse. Hyvä että katsoi, kohdunkaula olikin 2,4 ja sisäsuu oli auki. Laittoi kiirelähetteen tays:n ja sieltä soittivat ajan jo heti tänään. Pe on sitten sinne sairaalaan äitiyspoliklinikalle aika ja kehotti varautumaan siihen että ottavat sisään. Tai vaihtoehtona että jos pääsee kotiin, niin saattavat silti laittaa sen kortisonin vauvojen keuhkoja varten... Saa nähdä pe mikä on tilanne. Käskivät mennä heti synnärille näytille, jos tulee kipuja tai paineen tunnetta ym. Hieman rupes jänskättää :(

SoonFab 24+6
 
Moi SoonFab4!

Luinkin eilen tasta maalismammoissa. Varmasti ei ole ihan helppoa ottaa vain rennosti ja odottaa perjantaita, mutta teethan juuri nain parhaasi mukaan?

Ja vaikka ottavaisivat sut sisalle sinne "hautomoon" (eiko sen lempinimi ole joku tallainen :) ), niin se on kaikki tosi pienta. Ja siella on sitten ainakin paras mahdollinen apu todella lahella! Ja hyva etta jo tatakin ennen saat kayda nayttaytymassa ja mahd kortisonia vauvojen parhaaksi.

Ma uskon, etta kaikki tulee menemaan hyvin! Nyt vain paljon karsivallisyytta ja rauhallista mielta perjantaihin asti. Pida meidat ajantasalla!
 
Moro kaikille!
Kamalan paljon voimia ja rutistuksia soofabille:hug:. Pidän pottuvarpaatkin pystyssä että kaikki kääntyy parhainpäin. Jos ei muuta niin pääset todellakin paikkaan josta apua tulee välittömästi. Jäädään jännityksellä odottamaan mitä tapahtuu. Koita rentoutua ja luottaa tulevaan.
Minäkin odotan perjantaita kovasti että pääsen käymään neuvolatädin puheilla.
Onko teiltä otettu normaali neuvola käynneillä sydän äänejä? Minä kun olen tälläinen hermoheikko ja haluaisin jonkin näköistä varmistusta että kaikki on kohdallaan.Jouluun kun on vielä niin turkasen pitkä aika.
Lauantaina ajateltiin isännän kaa lähteä joulu ostoksille. Pojat menevät mummolaan yökylään, joten saadaan rauhassa shoppailla.

Ei voi muuta tuumata kuin odotetaan perjantaita.
 
Hei monikkomammat!

Mononen, valitettavasti taa on just naita asioita, joihin mulla ei ole mielenkiintoista tietoa jaettavana. Taalla sydanaanet kuunnellaan joka katilo/laakaritapaamisella, joita on noin kerran kuussa tai puolessatoista. Mutta pitikin teilta kysya juuri naista seurannan eroista eri maissa: milla tavalla kaksosraskauden seuranta eroaa "normaalista singleton" raskauden seurannasta? Taalla on kontrolliultra kerran kuussa (normiraskauden 3 sijaan) ja sitten noi tiiviimmat laakari/katilotapaamiset.

Mua kiinnostaisi kovasti lisaksi tietaa, etta missa vaiheessa kaksosodottajat pistetaan viimeistaan lomalle? Taalla alkaa se hetki olla kasilla, viikoilla 26-28 (tanaan meilla menossa 25+3 ja tan viikon ultrassa sanoivat, etta seuraavassa laakaritapaamisessa 7.12. varmasti pistavat mut lomalle, ellen saa neuvoteltua etatyota, mika nayttaisi mun tapauksessa ihan mahdolliselta ainakin muutaman viikon ajan).

Tanaan onkin paljon kysymyksia, haluaisin nimittain viela tietaa, etta vaikuttaako kaksosraskaus jollain tavalla raskausdiabetestestin tuloksiin. Ma tein testin 24 + 4 ja arvot olivat raja-arvojen allapuolella, mutta ei kovin paljoa ja kuitenkin yleensa mun sokeriarvot ovat todella hyvat. Ajattelin vain, etta nostaakohan tama meidan tuplaonni naitakin arvoja jotenkin.

Anyways, ihanaa kun on jo torstai, huomenna haamottaa taas vloppu ja LEPO! Ehka vahan jouluostoksia myos :)

Ja Soonfab, pidathan meidat ajantasalla huomisen tulosten suhteen!
 
Kotiin "pääsi" eli en joutunu sairaalaan lepäämään :).
Ultrasivat ja ottivat testejä alapäästä, mm. sen ennenaikaisuustestin ja se näytti negatiivista. Kohdunkaula oli nyt 2,7, maanantain ultrassa oli lyhimmillään 2,4. Kotona olen ollut aikas rauhassa ja en pahemmin ole painavia nostellut ym. Kontrolli äitiyspolille on sit kahden viikon päästä.Ja neljän viikon päästä neuvola-aika.

Mulla on ainakin kuunneltu normineuvolassa sydänäänet, tosin en tiiä miten jatkossa on ne normineuvolat, ku tosiaan siirryin sairaalan kontrollien alle (se olis tullu tässä kohta kai muutenki). Ainakin ensi tiistain normaali raskausajan lääkäriaika peruttiin.

Mulle puhuttiin sairaslomasta jo muutenkin, ilman että se sit alkoi jo ihan syystä. Et kyllä se 26-28 on kai aika normaali aika alottaa sairasloma...RD:sta en osaa sanoa, en ole automaattisesti joutumassa sok.rasitukseen, mutta eihän sitä tiiä jos arvot nousee myöhemmin.

Mononen; voin myydä sulle ton mun kotidopplerin, ku ei sitä oo enää tullu käytettyä, ku noi liikkeet tuntuu. Oli alkuun kyllä ahkerassa käytössä jonneki 20 viikolle asti...

SoonFab & sisko ja sen veli 25+3
 
SOONFAB, onneks tilanne pysyny ok:na. Nyt vaan lunkisti sitte:heart:

Täällä Polikäynti takana!
Menikin tosi hyvin,
Pissanäyte puhdas, juteltiin tovi ja ultrattiin. Myös sisätutkimus nyt tehtiin kun on tuntunut supisteluja, joita en oo missään raskaudessa aiemmin näillä viikoilla huomannut. Eivät oo kipeitä mut sellasia kireitä.

rv 27 siis, ja miettii että kuitenkin usea raskaus takana, niin olipa tuo kohdunsuu täysin takana, kiinni, kiinteä ja täysimittainen, Todella hyvällä mallilla siis. Toki tilanne voi nopeesti muuttua, mutta mulla kaikki raskaudet menneet yliajalle niin aika lupaavaa sinänsä

Vauvoista ei nyt otettu kokoarviota, koska otettu 10 pvää sitten. Isoja ovat viikkoihin nähden, joka on hyvä asia, koska etuajassa suurella todennäköisyydellä syntyvät. Ovat kuitenkin ihan "normikokoisia", eli ei mitään jättivauvoja, mutta hyvässä lihassa (mulla aikasemmat tosiaan olleety pienikokoisia, Ilona oli ns. normikokoinen, 3645g (40+4), aikasemmat 2905g(39+2) ja 3420g (41+4) )

Ja aina paranee: A vauva on nyt Avauva, eli on mennyt alemmas hollille, ja tajunnut tarjota nuppinsa alas Toki on mahista et ne kääntyilee vielä vaikka miten mutta nyt ovat ainakin viikon tapittaneet samoissa asemissa, paitsi että tuo A on hakeutunut sinne alemmas.
B-vauva Jököttää sitkeesti kintut alaspäin

istukoiden virtaukset ok, ja napanuoravirtaukset. Vilkkaita veijareita ja hyvät sykkeet

napa on pullahtamaisillaan ulos, koomisen näköstä kun mulla on koru edelleen paikoillaan :)

Sokerirasitus on mulla 7.12. Tuplaraskaus lisää riskiä tosiaan RDhen.

LOMALLE laitetaan yleensä 28 vkon korvilla tietääkseni.

Sydänääniä kuunnellaan joka kerta ainakin täälläpäin.

Nyt pistämään pennut unille

T.neiti rv 27+0 POKS!
 
Moro kaikille tasapuolisesti.

Kävin tänään neuvolassa ja hyvin äänet todella kuului ja kyl mä olen jo alkanut laittaa merkille liikkeitä, eli taidan kuitenkin pysyä maltillisena enkä osta ikävä kyllä sitä dopleria. Huomenna menee tuota rahaa kuitenkin jo muutenkin reippaasti.

Päästiin isännän kaa ihan kahdestaan liikenteeseen. Vieteen äskettäin pojat mummolaan ja sieltä saatiin pikainen komento kotiin. Nautin saunan lämmöstä ja kohta nukkumaan et jaksaa koluta uuden kauppakeskuksen huomenna kuopiossa.

Hieno homma et pääsit kotiin ,Kotona kuitenkin osaa olla rennonpi( ainakin minä).
Rv15+1 on mulla menossa ja maha on aika "iso" vaikka olin jälleen laihtunut. Hoitaja nauroi kun kerroin että viikolla syön 8kertaa päivässä.Sf mitta oli 18cm.
Paljonko teillä oli sf mitta 15 viikon tienoilla.


Oli neuvolassa puhe sokeritestistä ja monikkoraskaudessa ei tehdä testejä jos ei ole sukurasitetta tai itsellä on ollut muissa raskauksissa kyseinen vaiva. Mutta testi tehdään heti jos tilanne sen vaatii tai itse sen haluaa että se tehdään.

Neuvolakäynnit on ainakin täällä päin aluksi 4viikon välein ja jotenkin tyhmästi samalle viikoille sattuu sit kysillä käynnit.
Ultraukset tehdään vain kysillä, mutta jos tilanne vaatiin ni tehdään myös paikkakunnan neuvolassa. Nyt tässä saa sit odotella reilu kolme viikkoa ni pääsis kysille käymään.
Mutta nyt nukkumaan että jaksaa tuhlata. Kauniita unia =)
 
Huomenta emännät:D. Kyllä sitä kummasti vaan viiden aikaan katsoi kelloa et joko nousis. Vähän kytö päästä shoppailee.:p
Tälläinen asia pälkähti päähän et oletteko ajatellut ottaa vauvoille vakuutukset? Meillä on aina otettu ennen syntymään lapsivakuutus, mut nyt mietin vain sitä että onko tuplaraskauksissa joku kriteeri että saako sen ja mitä kannattaa ottaa huomioon, ja mitä ei kannata vakuutus papereita täyttäessä missään nimessä sanoa:LOL:?! Meillä on vakuutukset tapiolassa.

Olen käynyt muutamia blogeja lukemassa ja huomasin tälläisen sivun kuin babycenter. Sieltä löytyy hyviä vauvamaha kuvia poikkileikkauksena myös tuplaraskaana oleville.

Mitäs häpimamalle ja circucselle kuuluu:O?
Mutta nyt hampaanpesulle ja meikkaamaan ja sit menoks. Vauhdikasta ja ihanaa päivää kaikille:kiss:
 
Huomenta huomenta!

monoselle muksaa päivää:heart:

Vakuutuksista: meillä ei yhdelläkään lapsella ole: esikoinen on ollut melkein terve koko elämänsä, 8v aikana 1 korvatulehdus, 1 mahatauti... muutama hassu nuha. keskimmäiselle ei saatu, koska halkio todettiin rakenneultrassa: Asiat on hoituneet hyvin HuSuKen kanssa, ja sairaalaankin päästy aina nopeesti kunnalliselle. On ollut äärimmäisen korvakierteinen (9.nnet putket nyt, rapiat 40 korvatulehdusta takana nyt 7v aikana, josta 30 ekan 2v aikana)
Kuopus ei oo sairastellu viel lainkaan... joten oon ihan tyytyväinen ettei oo turhaan makseltu: sillä vuosimaksulla kun käy jo yksityiselläkin kerran pari jos tarvis..
En siis aikonut ottaa nytkään, eikä mun raskaushistoriaanituntien, edes ne antais mulle sellasta.

Mulla on SF mitattu vasta 23 vkoilla jos oikein muistan.


(.)
Täällä alkaa flunssa helpottamaan, ja illalla on miehen työpaikan pikkujoulut jonne ois tarkoitus mennä. Löysin iiihanasti laskeutuvat mekon, joka korostaa mahaa kauniisti peittäen kuitenkin ne raskauden "ylimääräiset muhkurat"
Mun äiti tulee vahtimaan lapsia siksi aikaa :) Lupas tulla jo hiukan ajoissa että saan rauhassa meikkailla
 
Anteeksi että näin tungen itseni keskusteluun, mutta Soonfabin tilanne kuulosti niin tutulle. En kyllä ymmärrä miks sinut kotiin pistettiin kun tilanne on noin kriittinen. Mulla siis viime viikon keskiviikkona 27+4, todettiin kohdunsuun pehmeneminen ja kanavaa jäljellä 2,5cm.. sormelle auki. Heti otettiin osastolle ja siirrettiin ambulanssilla Oysiin. Olen siis maannut nyt 5 pääivää, enkä kotiin pääse ennen tammikuuta tai vauvojen syntymää. Kortisonikuuri on annettu keskiviikkkona ja torstaina, supistuksien ehkäisemiseksi tractocileä tostai aamusta lauantaihin. Ollaan kuulemma vielä "pikkuviikoilla" eli syntyessään vauvoilla olisi edessä piitkä tehohoito ja mahdollisia vammoja, infektioita ja hengitysvaikeuksia. Liikkuminen on hyvin rajoitettua, vessassa saan käydä tuossa 2 metrin päässä, suihkussa istuma-asennossa tullatuolilla vietynä joka toinen päivä. Ruokailu hoituu sängystä käsin ja sängyssä pitää maata jalkapääty korkeammalla lopun aikaa.

sokerirasituksesta: Kävin pari viikkoa sitten, täällä laitetaan tuplaodottajat samojen ohjeiden mukaan kun muutkin. Arvot oli paremmat kun viime raskaudessa :) en siis usko että määrä vaikuttaa, kaikki raskaudet tosin on erilaisia..

Pysykäähän vielä pitkään yhdessä kasassa!

Omppu ja piiperöt 28+2
 
Moro!
Ihanaa tälle viikolle on luvattu pakkasta ja jopa lunta=). Siivoojan unelmaa....
Kyllä muuten paloi rahaa lauantaina, mutta nyt on kaikki paitsi omien lasten lahjat hommattu.
Omppufille paljon "voimia" et jaksaa masun vieressä kölliä ja toivotaan että asukit pysyis pesässä vielä pitkään.:hug:
Lauantaina käytiin myös tutun luona katsastamassa vaunuja ja kaupat tuli. Todella hyvä kuntoiset oran kaksosten rattaat jo "kovat" kantokopat yms.muuta tarpeelista mukana. Olleet käytössä vajaa kolme vuotta.
Kävimme myös ikeassa katsastamassa pinnasänkyä ja täytyy seuraavalla kuopion keikalla käydä ostamassa se.
Tammikuussa olis kysillä monikkovalmennusta ja mielenkiinnosta ajattelimme isännän kaa käydä siellä.
Nyt vielä kirjoittamaan viimeiset osoitteet kortteihin ja kunhan isäntä vääntäytyy töistä kotia ni tämä tyttö lähtee lenkille ja saan tiputta postiin noi joulukortit. Olis taas yks homma joulusta tehty.


Mononen-79 ja tiuhti+viuhti 15+4
 
Omppuf Kieltämättä olin yllättyny et pääsin kotin, koska olin varma et joudun sairaalaan makaamaan. Ainaki noita mitä netissä luin juttuja, oli muut otettu sisään... Jos siellä oli täyttä osastolla ja mä en ollu niin akuutti tapaus :D Tsemppiä makaamiseen :)

Vakuutuksesta Otin ite heti np-ultran jälkeen, ennenku tulee mitään vakavaa ilmi, ettei tulis rajotuksia. Halusivat vaan tietää lisäkyselyssä, et onko omissa pusseissa ym. Taitaa vaikuttaa vakuutuksen saamiseen? Mulla on muutkin vakuutukset Fenniassa ja sieltä hain tämän, se jatkuu sit lasten synnyttyä automaattisesti lapsen vakuutuksena. Odotusajalta maksu on 90 €/lapsi ja pari ekaa vuotta n. 400€/lapsi/vuosi. Hintava kyllä, mutta ainakin muilla lapsilla ollu hintansa väärti.

Huomenna poksuu 26 viikkoa täyteen, niin niitä vaan lisää tulee :) Joulun alla tulee 30 viikkoa täyteen, siinä on mun eka kunnon etappi tällä matkalla. Tosin tilanteet voi muuttua nopeastikin.
Närästystä on alkanu olla satunnaisesti riesana ja hieman myös huonoa oloa (oksettava olo siis). Vähän ja usein olen yrittänyt syödä, se auttaa aika hyvin. Yötkin olen edelleen saanut nukuttua hyvin, sitä olen erittäin iloinen.
Tänään sain äitiyspakkaukset, ekat on jo koneessa pyörimässä. Se sänky vielä uupuu, mut jos hakis sen sit ku veronpalautukset tulee :)

SoonFab & sisko ja sen veli 25+6
 
Heippa SoonFab!
Mulla oli kanssa kaksosten kanssa muistaakseni viikolla 28 kohdunkaulaa 2cm jäljellä ja kohdunsuukin taisi olla pikkasen auki. 1,5 vrk jouduin sairaalassa olemaan kortisonihoidossa, sitten kotiin. Mä kävin normaaleilla neuvolakäynneillä sairaalakontrollin lisäksi, muuten en saanutkaan loppu aikana liikkua. Ja heti piti ohjeiden mukaan laitokselle lähteä kun siltä tuntui. Mulla tosin kaikki synnytykset olleet tosi nopeita, siksi tää tehtiin muutenkin. Kaikesta huolimatta tytöt pysyi mahassa viikolle 35+4 asti, jonka jälkeen olivat sairaalassa vielä2,5viikkoa ennen kotiutumista. Terveitä olivat molemmat syntyessään, eivät vaan jaksaneet itse syödä, siksi jäivät.
 
Heippa naiset ja vattanpohjan köllöttelijät :)

Ilokseni huomasin, että tänne on muodostunut tämmöinen tuplaodottajien ketju, jossa on elämää ja heti ajattelin lykätä soppakauhani sekaan.

Mulla on viikkoja nyt 28 ja risat, LA on 17.2. Aiemmat lapsukaiset tässä huushollissa ovat jo 10vee ja 5vee. Ja tämä aiottu iltatähtösemme tuplaantuikin sitten tähtipariksi :heart: :heart:
Me saatiin tieto tuplista nt-ultrassa. Sitä ennen olin jo neuvolalääkärissä poikennut ja hän totesi "kohdun jo tosi hienosti pyöristyneen, vähintäänkin viikkoja vastaavaksi". Mulla ei ilmekään värähtänyt siinä vaiheessa, kun lääkärikin vielä heti perään keksi itse selityksen: kaksi edeltävää sectiota ovat jättäneet arpikudosta, varmaankin sen vuoksi isommalta tuntuu.

Yksin olin nt-ultrassa silloin ja kieltämättä hieman puusta tipahtanut. Mies on pelkästään nauranut ja rallatellut alusta asti :D Hankintapolitiikkaahan tämä on muuttanut, esimerkikisi tila-auton verran. Muuten se on pelkästään ihanata ja toooosi tehokasta hyödyntää yksi raskaus kahden lapsen saamiseen.Eihän tuo leikelty kohtu muuten loputtomasti kestä ;)

Mä oon tosiaan kahdesti käynnistysyritysten ja sydänäänitipahdusten kautta päätynyt kiireellisesti leikkuriin ja sitä se tällä kertaa tarkoittaa, että suunnitellusti pöydälle joudun. Seuraava ultrakerta on 11.päivä. Edellinen ja tulossa oleva ultra on tehty neljän viikon seurantajaksoin, saas nähdä joko tihenee.

Jos tuossa synnyttämisen hankaluudessa jokin hyvä puoli on, niin tällä kerralla se ehkä todistetusti pienentää sitä tuplaodottajan muuten kohonnutta ennenaikaisuuden riskiä. En siis todella ole avautunut tai pehmennyt mihinkään, vaikka tuos kuopuksenkin kanssa salissakin kierittelin kivusta vuorokauden verran. Tietenkään ei ikinä voi olla varma, mutta hyvät merkit on olemassa. Kohdunsuu oli mulla alkuraskauden tutkimuksissa 30mm ja viimeisimmässä lähes 50mm, aikamoinen pihtari siis tuo synnytyselimistöni ;)

Meille näyttäisi olevan kaksi pientä miestä tulossa. Tosin ekalla kerralla (rakenne-uä) A-vauva arvioitiin varmasti pojaksi ja B-vauva todennäköisesti pojaksi. Viimeksi A-vauva jälleen nähtiin varmasti pojaksi ja B:tä ei nähty kriittisiltä alueilta. Että ei kai ihan 100% varmaksi voi mennä vannomaan tuota B-vaavin laatua. Kumpikin on omissa pusseissaan ja istukat ovat takaseinämässä yhteenkasvaneena. "Pojjat" ovat ultran mukaan ihan samankokoiset. Viimeksi ainut ero oli 1mm vatsanympärysmitassa. Painoarviot kummallakin 1000g ja vastaavat viikkojaan.

Meilläkin lopulta siis on tätä kaksostaipumusta suvussa, se on vaan tässä meidän mummun sukuhaarassa hypännyt kolmen sukupolven yli ja napsahti nyt ilmeisesti mun kohdalleni, vaikka ei identtisyyttäkään ole pois voitu sulkea ainakaan vielä.

Raskaus on mennyt kaikin puolin hyvin, kuten mulla aiemminkin. Missään arvoissa ei oikeastaan ole mitään huomauttamista ollut tähän mennessä. No lähtöpainossa kyllä, äääääh. Mutta sen jälkeen on kaikki mennyt hyvin. Aikalailla raskaaksi tämä alkaa muodostua. Alkuviikolla olin neuvolassa ja kohdunpohjan korkeus oli 35, joka on korkeampi, kuin kummassakaan edellisessä raskaudessani on ollut viimeisillään.

Sairaslomalle mut tuupattiin edellisessä ultrassa, vaikkei tosiaan nyt mitään varsinaista kremppaa ole. Mulla oli siis ultra viikolla 27 ja seuraava on sitten viikolla 31. Jo silloin 23 viikon ultrassa kyseltiin, että haluatko tosiaan vielä mennä töihin. 27 sitten sanottiin, että eiks olis ihan hyvä lomalle ryhtyä, vaikka pakko ei ole. Otin sitten viikon "projektinviimeistelyaikaa" ja 28. viikon alkupuolella alkoi sitten saikku. Ja ihan hyvä niin. Mun päivät jakautuu nykyään useampiin osiin: aamupäivä, unet, iltapäivä, unet, ilta ja yöunille :) Tällä systeemillä jaksaa puuhailla noissa väleissä ja saa myös riittävästi unta. Nukun öisin kyllä toisaalta toistaiseksi tosi hyvin, mutta oikein pitkiksi en niitä yhtenäisiä unia meinaa saada venytettyä. Tämän kaiken sallii tämä elämäntilanne: nuo muut mukelot kun ovat jo niin isoja ja reippaita <3 <3

Jaahas ja tästä ensiviestistä sen jo huomaa, että en oikein lyhytsanaisiin naisihmisiin kuulu. Koitanpa saada siis katkeamaan ja toivon tosiaan, että meillä olis täällä aktiivinen tuplaketjukin. Palataan kuulumisiinne siis äiteet!
 
Heippa kaikille. Täällä tuplaodottaja vk 24+3 mulla oli lääkäri 3pv sitten ja lääkäri määräsi sairaslomalle. Yritin jos olisin ollut vuoden vaihteeseen asti, mutta lääkäri meinasi ettei fyysistä työtä olisi enään hyvä tehdä. Täällä passitetaan kaikki tuplaodottajat sokerinrasitustestiin. Itselläni entuudestaan 7.v tyttö ja 4v. poika ja heitä en ole joutunut sokerinrasitukseen. Vointi on ollut muuten hyvä, mutta nyt ruvennut mahasta painaan jos kävelee vähänkin pidempään ja tai liian nopeaan. Anita tukivyö on ollut käytössä jo reilun kuukauden ja siitä on paljon apua. La olis sitten 20.3.2013
 
Moikka pitkästä aikaan :)

Täällä oli to np-ultra ja siellä kaik hyvin. Toisella koko 4,4 ja toisella 4,6cm :). Olot hiukka helpottan.. enää vaan sillon tällön oksu puskee. Tooodella väsynyt kyllä edelleen.
Käynneistä Mul oli eka neuvola marraskuun alus ja seuraaava on tammikuus. Soitti pe ja koitti vaihtaa neuvolalääkäri aikaa joka ois ollu 12.12 mut uus aika ois sattun samalle päivälle mitä meen äitipolille eli 20.12. Joten ei sit tarvi mennä ollenkaa neuvolaa nyt. Rakenneultra ois sit 30.1. Onko teille missä vaiheessa selvinny vauvojen sukupuolet? En sit tiiä kerrotaanko tääl ees rakenneultras.. Toiset kovin kielteisiä siitä siinä laitoksessa.
Meillä täällä 11vko koiravauva myös jotta kusipaska yms showta riittää :LOL:

häpimama ja urpo & turpo 12+0
 
Moro emännät! Ja tervetuloa NurkkaJussiina ja jonnu ketjuun. :wave:
Niin se joulu on alkuun polkaistu. On ollut huisketta ja illalla ollu jo niin tööt ettei konetta ole jaksanut aukaista. Kiva kuulla uusia juttuja ja tarinoita.
Ihanaaa ens viikolla ei olis ku 3pvä töitä ja pääsis 4 päivän huilille. Tänään kävin hakemassa viimeisen lasten lahjan postista ja paketointi urakka odottaisi(ei kuulu meikäläisen feiforit juttuihin).:p

Kävin tutun luona katsastamassa pinnasänkyä ja pit kaupat tehdä, oli niiiin hyvännäköinen eikä edes hinnanakiroissa. Naapurin emäntä näki kun toivat sängyn pihaan ja lenkille lähtiessäni kysäisi kuin ohi mennen pihalla kolan varresta et milloin teille vauva tulee vai oliko sänky jollain lainassa.Tuumasin et ei ollu lainassa ku pit hommata toinen lisää.Meni emännällä vähän aikaa ennenkuin tajusin mitä olin sanonut:hug:. Ainut mikä jäi harmittamaan et (tätä mä olen kyl odottanut) pitihän hänen tietenkin muistaa et joku ihminen oli odottanut kaksosia ja menettänyt ne.:ashamed: Pikkuisen ollut nielemistä ku muutenkin menettämisen pelko jäytää koko ajan. Kyl ne varmaan postissa katsoi et taitaa olla tytöllä krapula ku silmät on niin punaiset.

No se siitä jälleen.
Viime viikolla soitin vakuutukseen ja ens viikolla tulee tarjoukset. Suositteli ottamaan odotusajan vakuutuksen, joka kattaa jos vauvat ovat keskosia tai vammaisia syntyessään. Jos ottaisi vauva vakuutuksen vasta synnytyksen jälkeen ja olisi vaikka vammainen lapsi niin se heikentäisi vakuutuksen laajuutta.

Sairaslomasta sen verran et esimiestä olen kyl höykyyttänyt oikein urakalla. Viimeksi kun olin äitiyslomalla ni työkaveri teki itsestään kahden hommat. Asiahan ei tietenkään mulle kuulu mut jostain syystä kuulin siitä. Nyt ajattelin ettei sama juttu päde tällä kertaa.

Meinasin viikonloppuna laitella joulua ,mut toi aika karkaa johonkin ja pojat on olleet ihan mahdottomia koko viikonlopun. Paloi pikkuisen käämit kunpaankin. Tuli otettua kitalaki päivetystä ihan olan takaa. Siskotyttö pyörähti äsken ovella ja hänellä 8v ja 6v tytöt ja ihan samailaisia ongelmia purettiin siellä.Kyllä tuntui "hyvältä" etten ollut ainut.

Mutta nyt ujuttamaan housuhin vielä nyöri et saa töihin sit joustavammat housut. Ja jokos leideillä on leningit ojennuksessa ku kohta päästään niille hienoille kutsuille.;)

TV: mononen ja tiuhti&viuhti rv 16+3
 
Huomenta!

Mulla tuntui liikkeet tässä raskaudessa myöhemmin kuin yksösraskauksissa, vasta vkon 20 korvilla vaikka tosiaan 3 lasta ennestään (liikkeet tuntuneet heistä 14-17 vkon välissä). MUTTA mulla on nuo 2 istukkaa molemmat tälläkertaa edessä, jotka vaimentavat liikkeiden tuntemista voimakkaasti. Toisaalta ehkä ihan hyvä, koska loppuraskaudessa kuulemma liikkeet voi tuntua jo aika ikäviltäkin.
Täällähetkellä on todella paljon ja teräviä liikkeitä, niin että maha vaan hytkyy :D

(.)
Oon ollu törkeessä nuhassa joka tosiaan helpottaa vasta nyt. kauheeta, kyljet kipeenä saanu yskiä:snotty:

T:Neiti+prinsessat 28+4
 

Yhteistyössä