Juuri tiedon saanut kaksosten odottaja,IHANAA!

Hei!
Täällä tilanne pysynyt samana. Seurataan päivä kerrallaan tilanne. Jos pysyy samanlaisena virtaukset,käyrät ja vesimäärät niin voidaan seurata vähän kauemminkin. Jos taas päättävät että vauvoilla parempi kohdun ulkopuolella niin loppuviikolla leikkaavat. Päivä kerrallaan . Tänään olen vaan koittanut keskittyä positiivisuuteen ja tähän hetkeen. Otan sitten vastaan mitä annetaan kunhan aika on.
Jännä nuo viikot , kotona ajattelin huolettomasti että on jo hyvät viikot ei hätää ( ja sitähän ne lääkäritkin sanoo), mutta kun alettiin puhua välittömästä raskauden purusta yms. Niin kummasti pienemmältä alkoi viikot tuntua..
Mutta katsellaan .

Voi Enna, näinköhän täällä tavataan vielä :/ .Toivotaan kuitenkin että ei vakavaksi mene tuo sinun tilanne. Voimia sinullekkin :)
 
Niin ja kiitos tsempeistä kaikille!
Meillä suurin ongelma siis tällä hetkellä vesimäärien iso ero. Johtuu yhteisen istukan toiminnasta..juuri tämän riskin takia oltu tarkassa seurannassa mutta nyt erot olivat harpanneet enemmän kuin ennen. Pienempi painaa nyt 1,5 kg ja isompi miltei 1,9 kg ..
No mutta huomiseen . Öitä ( niinkuin osaisin muka nukahtaa täällä ;)

Stempannut Chili ja keijukaiseni 32+3
 
  • Tykkää
Reactions: Nicci
Voi että ja itku

Just kun alkaa kesä häämöttää niin täällä sitten yhden sun toisen voinnissa on hankaluuksia. Itselläkin on neuvola tänään ja jotenkin on varma tunne, että jotain tapahtuu, en tiedä miksi. Varmaan muuttuu vainoharhaiseksi kun loppua lähenee. Kyllä onkin väsy painanut ja joka hemmetin kohtaan koskee, istut/seisot tai makaat. Mikään ei vaan ole hyvä. Raskausarvet suorastaan koskee ja yöllä ei meinaa enää päästä sängystä pois kun veskiin pitäisi joutua. Turvotus on aivan kaameaa ja ja ja ja...... vali vali vali :p

Lykkyä kaikille nyt viimeisiin rutistuksiin

Nicci + jäbät rv 34+1
 
Heipä hei!

Polikäynti takana ja kotiin sieltä vielä sai lähteä. Lääkäri totesi sappihappo-arvojen olevan epätyypillisen korkealla, mutta kuulema riski, että vauvoille jotain sen takia sattuisi on todella pieni.

Nyt sitten kokeillaan Adursalia tippuisiko arvo sillä normaalitasolle. Ja hirveä määrä labroja pitää käydä otattamassa. Ja seurata edelleen liikkeitä ja välittömästi sairaalaan jos vauvat tuntuvat vaisuilta. Seuraava käynti jo viikon päästä.

Tytöt oli kasvaneet hyvin, molemmat 2,1kg. Napavirtaukset ja vedet hyvät. Ja päät alaspäin ne nyt siellä majailee taas vaihteeksi :)

Enna ja Nyyti&Nuppu 32+3
 
Tsemppiä kaikille <3

Mä luin just synnytyskertomusta ja sielläpä lukee että tytöillä oli yhteinen suonikalvo.... aikani asiasta kuukletettuani totesin et sellainen pitäs olla vain identtisillä kaksosilla... WHAAT? Näyttää siltä et nää tytöt oiski identtiset :O? Lääkäri merkannut että "yht. suonikalvo"
 
Heippa kaikille,

Onkos täällä muita, joita on alkanut tuleva synnytys pelottamaan? Mulla on huolettanut jo monta viikkoa että miten kaikki menee ja onnistuuko alatiesynnytys lainkaan. Tiedän ja ymmärrän, että jokainen synnytys on ihan erilainen ja vaikka kuinka luen hienoja ja huonoja synnytyskokemuksia niin ei siitä voi päätellä miten se meillä menee. Extrahuolenani on nyt se, että meidän B-vauva on poikittain (A-vauva on rt). Naikkarin monikkovalmennuksessa kerrottiin, että mikäli B on poikittain niin harkitaan sektiota sillä A:n syntymä saattaa aiheuttaa jotain kamaluuksia poikittain olevalle B:lle ja heillä ei vauvoja yritetä kääntää synnytyksen yhteydessä. Mutta pari päivää sitten meidän äitiyspolin lääkäri (Kättärillä) sanoi, että B:n poikittain olo ei ole mikään este alatiesynnytykselle ja vauva käännetään sitten synnytyksen aikana. Eli aikamoisia eroja sairaaloiden välillä ja vielä samassa kaupungissa. Ei olis pitänyt mennä toisen sairaalan monikkovalmennukseen kun tulee ihan ristiriitaista tietoa... :/

Mamis rv 32+2
 
Anteeksi omanapaisuus, mutta nyt kaikki tuntuu menevän pieleen. Ä-polin lääkäri juuri soitteli ja kyseli vointia, sillä myös raskausmyrkytyslabrat oli koholla :| Että nyt on sitten sekä hepatoosi, että myrkytystila päällä. Ei ihme, että olo on kun olisi junan alle jäänyt...

Nyt sitten seurataan vauvojen liikkeiden lisäksi omaa oloa ja jos menee huonompaan, niin mars sairaalaan. Tuli kyllä vahva tunne, että tämä raskaus ei taida enää kovin pitkään kestää...

Missäs Nicci ja häpimama?

Enna ja tytöt 32+5
 
Ennalle tsemppiä!

Meillä oli B poikittain synnytyksessä. Sanoivat, että alatie on mahdollinen kun A oli rt. A:n synnyttyä B ohjattiin mahan päältä oikeaan asentoon, ennen kun puhkastiin kalvot. Eri asia olis ollu jos B olisi jalat edellä ollut tulossa :). Siellä oli hyvin tilaa kääntää kun kohtu oli niin isoksi venynyt
 
  • Tykkää
Reactions: Mamis80
Huomenta
Tänään täynnä 33 vkoa. Treffit kahden pikkuneidin kanssa sovittu perjantaihin. Toivotaan että sitä ennen ei tapahdu muutosta huonompaan ja saadaan pienet kunnossa maailmaan.

Miten Enna voit ? Tule vain herkästi tänne seurantaan, ikävä se on yksin pelätä ja pähkäillä kotonakin.
Minut on yllättänyt positiivisesti se miten paljon vertaistuki täällä auttaa . Esim.juuri tuo synnytys jännitys on mulla helpottanut kun on kuullut ja nähnyt täällä tarinoita laidastalaitaan.

Aurinkoista lauantaita kaikille:)

Chili ja pipuset 33
 
Kiitokset kaikille tsempeistä!

Seuraan nyt jos myrkytysoireet pahenee niin lähden sitten raahustamaan sairaalaa kohti. Viimeiseen asti vaan haluaisi olla kotona kun on tuo esikoinenkin, joka on saanut kärsiä tästä raskaudesta niin paljon, ettei halua enää edes nähdä vauvoja :( Ja ymmärrän kyllä, että on todella turhauttavaa kun äiti vaan makaa sohvalla...

Ollaanko me MissChili saman sairaalan piirissä? Tuli niin lämpimän tuttavallinen olo kun kutsuit sairaalaseurantaan :D

Enna ja tytöt 32+6
 
Hoi, ja aurinkoista päivää kaikille!

Enna Täällä ollaan :wave: Oltiin torstaista asti mökillä ja yllättäin ei kuulu 3G-alueeseen, joten ipad:llä on aivan tuskaisen hidasta yrittää kirjoittaa, kun tällä sivustolla on noita kuvia yms. niin paljon. Olen kyllä teidän kuulumiset käynyt joka päivä tarkistamassa :)

Torstaina neuvolassa kaikki vaikutti hyvältä ja kovasti päiviteltiin yhdessä tuota mun turvotusta, joka on nyt lämpimien myötä levinnyt aivan joka paikkaan... naamasta lähtien . Sormenpäät aivan puuduksissa, ei ilmeisesti veri kierrä kunnolla yms. Jalat on kuin sotanorsulla, poskiet on pyöreät kun ois juhlinut viikkokaupalla peräkkäin. Eivät kuitenkaan tuota raskausmyrkytystä epäile??? Onneksi on ensi torstaina taas ultra kys:llä, jossa aion kyllä painavasti mainita olostani. Kohta en kykene enää liikkumaan.

Jotain ihmeellistä ja outoa on tapahtunut, sillä nuo seurannassa olleet paastoarvot on alkanut pysymään alhaalla, parempi tietysti näin. Ja nyt olen jo useana aamuna havainnut vuodon olevan kellertävää/sitkeää/klönttimäistä....voiskohan olla limatulppaa jo ???

Nicci ja jäbät rv 34+5
 
Ennalle stempit, mä kans varmaan meen KPKS :D Oli vähän mainintaa neuvolassa että OAS ei välttämättä mua huoli sinne.

MissChilille myös stempit!

Tänne ei mitään, kohta alkaa miniloma ja sen jälkeen ajattelin mennä työterveyteen ja hakee saikkua, alkoi töissä olee sellanen tilanne, että jos en jää pois niin pää hajoo ja en halua vaarantaa yhtään tuota rakasta pirpana kaksikkoa. Mua on turvottanut vähän, mutta kun muistaa juoda 3 litraa vettä päivässä niin helpottaa. Ei tosin sitä vessassa ramppaamista :LOL: Muutenkin potkiminen alkaa olee sitä luokkaa, että oksat pois. Pelottaa jo pelkkä ajatuskin että mitä tuleman pitää, kun ne alkaa kävelee.

Mutta nyt tuonne ulos kuoputtaa kukkapenkkejä kun vielä vähän taipuu.

Sunshine ja pirpanat 25+1
 
Hei Nicci, pyydä, että sulta otetaan toksemialabrat! Mullakin on verenpaineet ja pissat olleet puhtaita ja silti myrkytys näkyy labroissa. Hyvä muuten, että olet vielä kasassa. Luulin jo, että lähdit synnyttään :D

Sunshine84, mä testaan kokkolan valmiudet kaksossynnytykseen tässä lähiviikkoina ;)

Ja 33+0 POKS!
 
Viimeksi muokattu:
Enna Kiitti vinkistä. Täytyypä pyytää. Oliko sulla millaisia muita oireita, kun en nyt muista oletko kirjottanu. Ja olen taas tääl mökil. Tänkin kirjottamiseen menee ikä ja terveys :whistle:. Mut tääl toi turvotuskin asettuu vähän kun on viileämpää. Voi luoja, jos noi loppu viikon sääennusteet pitää paikkaansa niin mä turpoan palloksi varmaan, jos en pysy täällä. Onneksi on torstaina se kys:n ultra käynti. Täytyy sieltä pyytää noi labrat.

Ja onnea ja autuutta, mulla on tänään virallisesti eka äitiyslomapäivä!! Muutama vuosi sitten en ois voinut uskoa, että tämäkin päivä koittaa joskus.

Nicci ja jäbät rv 34+6
 
Moikka kaikille! Miten sairaalassa olijat voivat?
Itellä olit tässä eräs masennus päivä ja päätin tehä vähä pihalla hommia josko piristäis. Teinhän minä ja seuraavana päivänä tiesi tehneensä. Ja sitä seuraavanaki eli tänään. Maha on ollu kipiänä, alamahalta. Sit on välillä tullu kunnon pistäviä/viiltäviä kipuja alas. Luin vauva lehen synnytys kipu textistä että alamahalle tulevat kivut saattaa olla avautumisesta.Toivottavasti ei. 10. 6 olis seuraava käynty. Mieski sano et oot ihan raskaana olevan näkönenki. Mitäpä muutakaan tässä enää näillä viikoilla olla :D
Minä rupeen kyseleen ilmalämpöpumppuista tarjouksia :)

iltatähteni*2 28+0
 
Heimoiterve, kanssaodottajat!

Täällä taas hiljaiseloa viettänyt mamacita74 ja kaksoset, joiden sukupuolista ei ole tietoa :x Viikkoja nyt 26 +3.

Tähän mennessä kaikki on mennyt ilman sen kummempia, normaalia raskausoloa. Mutta nyt tuntuu, että vaivoja alkaa tulla. Eilen ja tänään on ollut kestosupistuksia, eilenkin oli koko iltapäivän töissä istuessani maha ihan kovana, tosi epämiellyttävää. Lähdin sitten aikaisemmin kotiin ja supistus onneksi laukesi kun hetken sain olla pitkälläni. Soitinkin tästä nyt neuvolaan kun tänään on vähän sama homma, mutta sanoi että kunhan ne levossa laukeavat niin ei hätää. Ja kehotti tietysti tarpeen mukaan hakemaan lääkäriltä lepolomaa.

Yöunien kanssakin on vähän niin ja näin tätä nykyä, saan kyllä hyvin illalla unta, mutta 3-4 tunnin unien jälkeen alkaa asennon jatkuva vaihtaminen. Sänky vaan natisee ja laulaa kun kääntelen kylkeä ees taas :D

Mulla oli edellinen ä-polikäynti puolitoista viikkoa sitten. Siinä todettiin kaiken olevan hyvin, mutta kummankin napanuoravirtauksissa joku arvo (dystolinen, voiko olla?) oli jollain rajalla, ja siitä syystä seuraava käynti laitettiin parin viikon päähän, joka on jo sitten ensi maanantai. Yritän nyt sinne asti sinnitellä, niin ei tartte mennä näitä vaivoja purkamaan työterveyteen, mutta voipi olla että lepoloma kutsuu tätäkin mammaa.

Tsemppiä levossa olijoille ja muutenkin kaikille! Kukas se tässä on seuraava synnyttäjä?

mamacita74 ja tuplat 26+3
 
Nicci, mulla on ollut niin sekavat oireet sekä tuon hepatoosin, että myrkytyksen suhteen, etten tiedä mikä kuuluu mihinkin. Mutta sellanen yleishuono olo.

Tänään oli äippäpolikäynti ja Adursal on laskenut mukavasti sappihappoja! Mulla ei edelleenkään ole korkeaa verenpainetta, turvotuksia eikä pissassa proteiinia kohollaan olevista toksemialabroista huolimatta. Nyt sitten seuraillaan labroja, verenpaineita ym kerta viikkoon ja vauvoista otetaan käyrää ja tarkistetaan virtaukset.

Kaikki oli vauvojen suhteen mallillaan. A-neiti 2294g ja B-neiti 2221g. A pysyy maltillisesti pää alaspäin, B riehuu minkä kerkeää ja vaihtoi ultrauksenkin aikana asentoaan niin monesti, että lääkäri ei meinannut perässä pysyä :D

Sunnuntain jälkeen synnytystä ei enää estellä! Mutta tuntuupa, että ei tässä nyt ihan lähiviikkoina synnyttämässä olla. Jos sitten rv 36 käynnisteltäisiin...

Enna ja Nyyti&Nuppu 33+3
 
Moikka
Pojat syntyivät sektiolla rv 37+2 eli ti 28.5. Klo 23.48 herra a 2564g ja 48.5cm ja herra b 2904g ja 48cm. Teholla molemmat. A oli parempi mutta eilen illalla jouduttiin laittaa hengitysputki joten pieni rakas myös nukutettuna. Nenämaha letkut ruokkimiseen molemmilla. Pulauttelee kovasti eli lapsivettä juotu reippaasti. A nyt ei tietty ruokaa saa. B:llä maski hengityksen avuksi ollut alusta asti.
Oma vointi väsy ja kipeä. Huoli suuri pienistä.
Anteeksi ehkä hiukka sekava selostus

Häpimama ja pojat
 

Yhteistyössä