Juurihoidettu hammas särkee!!

  • Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti
huoh
Neljä kertaa kävin sen kanssa, kuvattu moneen otteeseen.

Nyt keskiviikkona "teki" hampaan siihen - nyt se särkee ihan melkoisesti.

Ihan kuin se hammas ei särkisi vaan ien tai mikä lie. Ei ole turvoksissa.

Voisiko se tuo uusi hammas vaatia aikansa, että ien sopeutuu siihen??
 
Voi vaatia. Mutta voi olla siinä myös piiloon jäänyt juuri, joka tulehtunut. Mulla hammas kuvattiin 2 kertaa, ja siitä huolimatta jäi sinne juuri hoitamatta, ja se tulehtui ja alkoi armoton särky. Hammas porattiin sitten taas uudestaan auki ja hoidettiin vielä se yksi juuri... Hoidon jälkeen hammas oli kipeä vielä melkeen viikon, mutta koko ajan kuitenkin paranemaan päin, eli päivä päivältä kipu hellitti...

 
puppeliini
Mulla kävi ihan samoin, kävin kalliisti yksityisellä kun kipeän hampaan kanssa en kunnalliselle niin äkisti saanut juurihoito aikoja.
monen monen kerran jälkeen saatiin hammas viimein kuntoon (tässä vaiheessa olin jo kaksi kertaa itse pyytänyt että poistetaan vaan koko hammas, mutta hammaslääkäri ei suostunut)
Vajaan viikon jälkeen tuosta viimeisestä kerrasta yksityisellä alkoi tajuton kipu tuossa juuri valmiiksi saadussa hampaassa ja jota oli hoidettu miltei 2000e edestä yksityisellä.

Menin kunnalliseen, jossa otettiin röntgen, niin yllätys oli melkoinen. Oma kunnan lääkäri sanoi ettei näe siellä että mitään juurihoitoja olisi koskaan edes tehty. Kaikki paska oli jätetty pinnan alle muhimaan ja pahimmassa tapauksessa ois ollu verenmyrkytys päällänsä.
Eivät voineet mitään muuta kuin poistaa hampaan, oma kunnanlääkäri yritti soittaa tälle yksityiselle, mutta joutui jättämään viestin vastaajaan, yksityinen ei koskaan soittanut takaisin, kalliilla kävin myös hammasröntgenissä tuon yksityisen ohjaamassa paikassa (oli hänen sopimuspaikkansa) ja kuvat olivat yksityisellä, kuvia pyysin itselleni kahdesti ja kunnan lääkäri kerran tai kaksi, siitä on jo reilu 3v eikä kuvia ole vieläkään saapunut.

Kunnan lääkäri kertoi että hampaalle ei olisi voitu tehdä mitään muuta kuin poisto, toisinkuin yksityinen...maksoin siis 2000e siitä hyvästä, että koko hammas revittiin pois sitten kunnallisessa hintaan 17e. Olin tuon hampaan hoidon aikana alituisesti kipeä ja kun hammas viimein otettiin pois parani olokin kertaheitolla. Tulehdusarvot olleet huipussaan koko sen ajan kun tuo sairas hammas oli kiinni.

 
tämmönen tarina
Noh,mulla juurihoidettu hammas on oireillut jo 5v.Välillä parempi ja sit taas huonompi.Hampilääkärit toisensa jälkeen vakuutteli että se on kuollu hammas ja ei voi tunte mitään....viimein kuvissa selvisi että yksi juuri on "vino" ja sitä lääkettä vai mitä lie täyteainetta ei olla saatu koskaan sinne perille asti niin siks särkee ajoittain.Lisäks ne on niillä piikeillänsä saanu puhkaistua reijän siihen juurikanavaan,joten jos se meinataan täyttää,täytyy ien avata.Mie haluisin koko hampaan hittóon mutta kun on noita ekoja isoja poskihampaita.
 

Yhteistyössä