juurihoidettu kipeä hammas

  • Viestiketjun aloittaja hhhhjjj
  • Ensimmäinen viesti
hhhhjjj
Mulla oli yön aikana kipeytynyt vuosia sitten juurihoidettu hammas :( on puruarka ja tuntuu et olis paljon lähempänä viereistä hammasta kuin ennen? Onko kellään vastaavasta kokemusta?
 
hammashoitaja
Juurihoidetun hampaan juurenkärkeen voi muodostua tulehdupesäke, yleensä ainut keino päästä tulehduksesta eroon on hampaanpoisto.Jos kuvissa ei näy merkkejä tulehduksesta, voidaan juurihoito uusia. Tosin silloinkaan ennuste ei ole hyvä.

Niin ja juurihoidettu hammashan ei tunne mitään, mikä myöskin kertoo tulehduksen olevan leukaluun puolella...
 
hammashoitaja
Voi olla, että juuri on täytetty yli juuren kärjen. Tämän pitäisi kyllä näkyä kuvissa. Se hoituu juuritäytteen uusimisella. Kannattaa käydä näyttämässä hammasta.
 
kfkfkf
Mulla kävi niin, että viisuri poistettiin ja kaikki oli ok, yhtäkkiä sieltä viisurinkolosta alkoi tulla mätää, vaikka se oli jo ummessa. Vähän painoi poskea ni mätää tuli :X Kipeä ei ollut...

no menin hammaslääkäriin, joka totesi että viereinen hammas on syypää, se on juurihoidettu. Koska viisuri oli poistettu niin mätä pääsi tulemaan pois. No, koko hammas poistettiin

Hammaslääkäriin mars mars. Usein noi jo juurihoidetut jos alkaa kipuilemaan ni kannattaa antaa vaan suosiolla repiä koko hammas pois
 
!
Minulla välillä sama juttu ja hammas hoidettu vuosia sitten. Hammaslääkäri on todennut tuosta, että sellaista voi välillä esiintyä, kun nämä hampaat elävät ihan omaa elämäänsä. Itselläni kipu tai arkuus on hammasta ympäröivissä kudoksissa ja johtuu joskus ientulehdusestakin.
 

Yhteistyössä