Jyväskylän seudulle? Asunnoista?

Hei!
Osaisiko joku kertoa, mistä päin Jyväskylää / naapurikuntia kannattaisi ostaa omakotitalo. Ts. mitkä ovat niitä lapsiystävällisimpiä ja siistejä alueita ja mitä kannattaisi välttää (huono maine tms.)? Ja tietysti, missä olisi kohtuuhintaisia asuntoja?
Olemme ehkä muuttamassa J-kylään tai lähistölle vuoden sisällä pääkaupunkiseudulta ja kun paikka ei ole ennestään tuttu, tuntuu asunnon ostaminen umpimähkään melko riskipeliltä. Lapsen koulujuttujen takia ei taas viitsisi välillä muuttaa jonnekin vuokralle ja sitten taas jonnekin uuteen paikkaan. Eli kerralla pitäisi onnistua.
Kiitos :)
 
minttu81
Taitaa olla Jyväskylän seudulla kaikki asunnot aika kalliita... Riippuu tietysti kuinka lähelle Jyväskylää pitäisi päästä... Maalle? Kaupunkiin? Lähiöön?

Itse asumme Laukaassa, noin 40km Jyväskylään... Maalla, ei kovin lähellä naapureita.. Mukava pieni koulu 5km päässä, lapset pääsee taksilla sinne... Laukaan palvelut on hyvät, asunnot (ainakin omakotitalot) on suht halpoja.

Jyväskylässä kun on aika monenlaista paikkaa ja välimatkat voi olla pitkiäkin. Keskustassa en ainakaan itse asuisi...

=)
 
Niin, minä ajattelin kyllä vähän Laukaata lähempää, kun miehen työ olisi sitten J-kylässä. Ja ehkä siltä seudulta olisi itsekin mahdollisuus joku homma löytää.
Mutta ihan kaupungin keskustaa ei kyllä ajatellakaan. Eli jotain ehkä max 20-30 km säteellä J-kylästä. Ja mielellään haja-asutusalueelta tai väljältä ok-alueelta.
Olisin kiitollinen, jos saisin edes jonkun asuinalueen nimen, jonne EI missään nimessä kannata pienten lasten kanssa ja muutenkaan muuttaa tai sitten joku, joka on hyvässä maineessa.
=)
 
minttu81
No sitte kannattaa varmaan katella kaikki Jyväskylän maalaiskunnat, kaikki on minusta kauniita, siistejä ja lapsiystävällisiä paikkoja. Mitä lähempänä jkl keskustaa (muurame, säynätsalo, kinkomaa, keljonkangas, keltinmäki, vaajakoski, palokka yms.) sitä kalliimmat asunnot...

Jyväskylän mlk sanoisin että ainakin Leppävesi, Vihtavuori voisi olla hyviä, palveluista en tiedä... Voithan käydä jyväskylän kaupungin sivuilla hieman katselemassa...

Meilläkin mies käy töissä Jyväskylässä, matkaa on sen takia noin paljon kun asumme Laukaassa, mutta Laukaa on iso alue ja meidän koti on melkein Äänekosken rajalla... =)

Voit myös yrittää katsella ketkä täällä asuvat Jyväskylässä ja laittaa viestiä heille... Itse en ole asunut koko aikaa Jyväskylän seudulla, mutta Keski-Suomessa kuitenkín...
 

Yhteistyössä