Kaadatteko kahvinpurut pois alkuperäispakkauksesta kotona?

  • Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
Lunatic
En kaada. Laitan ne paketissaan kahvipurkkiin.

Joku kahvi-asiantuntija sanoikin, että ei saa missään nimessä kaataa pois paketista, menee huonoksi.


ps. Kaikki köyhät k-kauppaan, 2e paketti.
 
erilaisia kertomuksia
me oltiin aikoinaan tutustumassa kahvipaahtimooon ja siellä asiantuntija taasen sanoi,että jos on tiivis purkki mihin kahvi laitetaan niin sitten suosittelee kaatamaista koska silloin purut ilmavoituu enemmän ja maku paranee :) Elikkä kaadan eri astiaan kahvijauheen.
 
Lunatic
Noh sitten minulla on niin huonot makunystyrät etten ehdi sitä huomaamaan.

Joskus aikoinaan tapasin laittaa paketin kääreineen sinne kahvipurkin sisään, mutta sillä systeemillä, jos on huolimaton kahvinkeittäjä, jää paketin reuna helposti purkin kannen väliin ja sitten "haihtuu" vielä enemmän + on epäsiistin näköinen.

:)
Juu juu, selityksiä löytyy.:D
 
kahviexpertti
Tiivis purkki ei taatusti ole huonompi vaihtoehto, kuin avattu alkuperäispakkaus!:)
Tiivis purkki on aina tiivis.

Lisäksi, jos haluatte säilyttää aromit paremmin, säilyttäkää kahvi jääkaapissa. :)

Ja jos haluatte VIELÄ parempia aromeja, ostakaa aina kokonaisia papuja ja jauhakaa ne kotona itse juuri ennen keittämistä. :)
 
[QUOTE="mira";24952450]ja säilytän jääkaapissa...[/QUOTE]

Juuh. Sehän se oikeaoppisin tapa olisi.
En tosin tee sitäkään vaen ihan ovat esillä kahvipannun vieressä, niin kahvipurkki kuin suodantinpaperipurkkikin.
:)
 
Lunatic
Tiivis purkki ei taatusti ole huonompi vaihtoehto, kuin avattu alkuperäispakkaus!:)
Tiivis purkki on aina tiivis.

Lisäksi, jos haluatte säilyttää aromit paremmin, säilyttäkää kahvi jääkaapissa. :)

Ja jos haluatte VIELÄ parempia aromeja, ostakaa aina kokonaisia papuja ja jauhakaa ne kotona itse juuri ennen keittämistä. :)

Mulla on alkuperäispakkauksen kanssa tiiviissä purkissa.
 
Lunatic
me oltiin aikoinaan tutustumassa kahvipaahtimooon ja siellä asiantuntija taasen sanoi,että jos on tiivis purkki mihin kahvi laitetaan niin sitten suosittelee kaatamaista koska silloin purut ilmavoituu enemmän ja maku paranee :) Elikkä kaadan eri astiaan kahvijauheen.

Ai no se asiantuntija jota taannoin jostain kuulin, nimenomaan kielsi ottamasta pois alkuperäispakkauksesta. Ei maku voi millään parantua kun purut kuivettuu.
 
Lunatic
[QUOTE="aave";24952481]Mutta suljetko sen alkuperäispakkauksen tiiviisti ennen purkkiin laittoa? Mulle se olisi liian hankalaa laiska kun oon :D[/QUOTE]

No niin ettei purut näy.
 
kaadetaan... Miehelle se oli jokin pyhä asia, että kahvinpurut täytyy kaataa kahvipurkkiin, enkä sit siitä jaksanu alkaa tappelemaan :D
Mut juu, paketti menee viikossa, joten en usko, että maku pahemmin ehtii kärsiä... ja lisäksi ostetaan aina sitä halvinta Euroshopperkahvia, ni ei ehkä tule kauheeta vahinkoa, vaikka maku pikkupikkusen väljähtäiski :D
 
erilaisia kertomuksia
Ai no se asiantuntija jota taannoin jostain kuulin, nimenomaan kielsi ottamasta pois alkuperäispakkauksesta. Ei maku voi millään parantua kun purut kuivettuu.
Mihin ne muka kuivettuu? Eikö ne kuivetu sit siinä omassa paketissaan, avattuhan sekin on? Hmmmm.....
Säilytätkö sä sen sitten vaan siinä omassa paketissa ilman mitään purkkia vai?
 

Yhteistyössä