kadun lapseni liian tavallista nimeä

  • Viestiketjun aloittaja "sipuli"
  • Ensimmäinen viesti
"sipuli"
en itse asiassa ikinä oikein pitänyt siitä, mutta exäni ilmoitti unelmanimestäni että
"ei vittu käy" & "meidän lapsi saa kyllä normaalin nimen". joten luovuin murheellisena
Unikosta (muita ihania olisivat olleet mm. Lumimarja & Kuutar) , valitsin miehen ehdotuksista Saran koska se oli mielestäni kaikista kaunein vaihtoehto.
no, erosimme kun tytö oli vuoden & harkitsin nimen vaihtamista mutten tehnyt sitä..
JA NYT KADUTTAA!!!!!!!!!

ja turha tulla sanomaan, että "Sarahan on kaunis nimi, paljon parempi kuin nuo omat ehdotuksesi" tai "lapsi kuule kiittää isompana".
olisin halunnut lapselleni sen oudon nimen, enemmin nimi joka herättää keskustelua & tunteita kuin tylsä, mitääsanomaton nimi!!
se oli haaveeni, jonka ex riisti.. ;( :mad: katkeruuttani pahentaa, että tuttavapiiristä löytyy lapsien niminä mm. Puolukkaa, Myrskyä, Nemiä..
tytär, ainoaksi jäävä lapseni on nyt 7v ja olen tajunnut, etten ikinä opi rakastamaan tuota nimeä vaikka olen sopeutunut siihen :(!
 
Mulla oli samaa keskimmäisen tyttäreni kohdalla, tosin hänelle suunnittelemani nimi ei mennyt läpi nimilautakunnassa tjsp., joten se syynä siihen. Hällä tusinanimi, mutta niitä nimiä oli vain yksi annettuna. Lapsen päästyä vanhemmaksi, kouluikään, otin hänet mukaan päätöksentekoon ja hänelle lisättiin kaksi etunimeä lisää, jotka sai itse valita. =)
 
okkinu
Jos on turha tulla sanomaan, että "Sarahan on kaunis nimi, paljon parempi kuin nuo omat ehdotuksesi" niin eipä mulla olekaan sitten tähän mitään kommentoitavaa...

Paitsi että Unikosta tulee mieleen se Marimekon ruma kukkakuosi.
 
"larissa"
Niin, musta Sara on todella kaunis nimi ja oli yksi vaihtoehdoistamme. Mä en niinkään perusta noista Unikoista ja muista liian erikoisista nimistä. Sara on musta kuitenkin täysin eri asia kuin vaikkapa Tiina tai Sanna. Mä ymmärrän kuitenki, että tuntui varmasti pahalta luopua omasta ihannenimestä ja tyytyä johonkin. Oletko varma, ettei tämä nimiasia ole kuitenkin yksi niistä asioista, jotka edelleen vaivaavat eksässäsi? Että tämäkin asia edelleen muistuttaa hänestä ja hankaloittaa elämääsi?

Sara on varmaan tyytyväinen nimeensä? Eikö se ole kaikkein tärkeintä? :) Voithan jutustella hänen kanssaan ja kertoa hienovaraisesti, että mitä kaikkia nimiä hänelle pohdittiin ja hän voi sitten itse todeta, että olisiko pitänyt vaikka Unikko-nimestä. Jos hän tyrmää koko nimen hassuna, niin sittenhän voit olla levollisin mielin, että ainakin lapsi tykkää antamastanne nimestä :)

Mullekin mietittiin aikoinaan vaikka mitä nimiä, äiti kertoi tästä joskus kun olin lapsi. Jos olisin ollut poika, niin olisin kuulemma ollut Kristian ja oon niin tyytyväinen, etten ollut poika! Olisin varmasti inhonnut sitä nimeä, näin ajattelin ainakin lapsena. Muut tyttöjen nimet kuulosti ihan kivoilta, mutta oon silti tyytyväinen, että vanhemmat päätyivät nykyiseen nimeeni.
 
"Samu"
Aika karua sanoa että eksäs pilas SUN unelmat, teidän yhteinen lapsihan on kyseessä, ei vaan sun...
Teillä nyt vaan oli ihan erilaiset mieltymykset asiassa, ja itse kuitenkin sanoit että suostuit tuohon nimeen?
Sun eksää ois puolestaan varmasti ketuttanut vahvasti jos tytöstä olis tullu joku Willi-Herneenpalko Rucolatar. (ja rehellisesti sanottuna en kyllä yhtään ihmettele)
 
..
Eiköhän se lapsi voi omalla persoonallaan tehdä vaikutuksen ja saada aikaan keskustelua. Lapsi on edelleen myös isänsä lapsi ja se on lapsen identiteetille (vanhempana) tärkeää.
 
"vieras"
Mitä lapsi itse on mieltä nimestään? Eikö se ole tässä kuitenkin myös oleellinen seikka. Jos lapsi on nimeensä tyytyävinen niin ei kai sitä kannata lähteä äidin oikkujen takia muuttamaan. Itse tekisin ehkä kompromissin ja lisäisin/muuttaisin sen "Unikon" toiseksi nimeksi.

Voisin myös kuvitella, että kaveripiirissä suhtaudutaan huvittavasti nimen täydelliseen vaihtoon, eli väkisin saatava erikoinen nimi kun muillakin on. Toisaalta ei kannata elää elämää niin että ajattelee mitä muut tässtä nyt ajattelee. Taatusti kuitenkin lapsen lähipiirillä menisi aikaa sulatella muutosta ja tottua käyttämään uutta nimeä. EIhän se nimi ole vain pelkästään äidin käyttämä.
 
fff
No, muakin harmittaa että laitoin tyttären kakkosnimeksi sen, mikä mun mielestä oli hienoin. Ajattelin, että se oli "liian erikoinen". Eikä se ollut mikään Myrskymylväys tai Pilvipeikko. Vaan ihan nimi.

Sulle: Sara ON kaunis nimi. Unikosta tosiaan tulee mieleen huume ja se marimekkokuosi.
 
"hmmm"
Ihanaa, jos sulla ei ole tuon isompia murheita! Miksi et itse kutsu häntä Unikoksi? Ei kutsuma/-hellittelynimen tarvii olla virallinen. Tyttö päättäköön riittävän vanhana, että pitääkö nimensä Sarana vai muuttaako Unikoksi tai joksikin muuksi. Älä vaan hänelle siitä nimestä mitään valita.
 
"vieras"
Sara on kyllä kaunis nimi, ennemmin nuo sinun ehdottamasi erikoiset nimet kuulostavat oudoille. Mieti haluaisiko lapsesi olla mieluiten Sara vai Kuutar tai unikko? Liian erikoinen nimi voi myöhemmin lapsen elämässä johtaa kiusatuksi tulemiseen.
 
"tartar"
[QUOTE="Samu";29088024]Aika karua sanoa että eksäs pilas SUN unelmat, teidän yhteinen lapsihan on kyseessä, ei vaan sun...
Teillä nyt vaan oli ihan erilaiset mieltymykset asiassa, ja itse kuitenkin sanoit että suostuit tuohon nimeen?
Sun eksää ois puolestaan varmasti ketuttanut vahvasti jos tytöstä olis tullu joku Willi-Herneenpalko Rucolatar. (ja rehellisesti sanottuna en kyllä yhtään ihmettele)[/QUOTE]
joo, millainen mulkku menisi vaihtamaan lapsen nimen vaikka kuinka eroaa tämän isästät. Ei se ap pelkästään sun lapsesi ole. Ja ihan oikeasti, KUUTAR??? Voi hyvä luoja miten nolo nimi.
 

Yhteistyössä