Käykäähän äidit kattomassa ettei täällä vain ole juuri teidän lasten kuvia :(

  • Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
"Lautsi"
Ei toi ap mitään sekoile. Mainostin tota täällä jo. Kuvat ei ole samasta lapsesta jos tarkkaan katsoo. Siellä on kopioitu eri blogeista kuvia ja kuvien lapset ei tosiaan ole sen nimisiä mitä väitetään. Tyyppi ottaa kuvia blogeista ja väittää lapsia omikseen. Jutusta on jo tehty rikosilmoituksia. Levittäkää linkkiä, että kaikki huomaa katsoa jos oma lapsi löytyykin tuolta.
 
  • Tykkää
Reactions: Katylina
"Lautsi"
Sama muksu vaan ei sen henkilön. Ja vauva kuvissa ei oo kaikki vauvat samoja. Sieltä on ihmiset tunnistaneet omia lapsiaan jo, ja kommentti kentissä on kommentteja missä vaaditaan kyseistä henkilöä poistamaan kuvat.
 
"Ccc"
[QUOTE="Lautsi";26323741]Ei toi ap mitään sekoile. Mainostin tota täällä jo. Kuvat ei ole samasta lapsesta jos tarkkaan katsoo. Siellä on kopioitu eri blogeista kuvia ja kuvien lapset ei tosiaan ole sen nimisiä mitä väitetään. Tyyppi ottaa kuvia blogeista ja väittää lapsia omikseen. Jutusta on jo tehty rikosilmoituksia. Levittäkää linkkiä, että kaikki huomaa katsoa jos oma lapsi löytyykin tuolta.[/QUOTE]

Mitä rikollista siinä on? Jollei kuvat ole tekiänoikeus suojattuja niitä voi käyttää kuka tahansa.
 
Mitä pahaa tuossa IRC-Galleria-sivussa oli? Äiti näytti valokuvissa nuorelta, nätiltä ja viattomalta ja samoin hänen lapset. Jos sanon sulle, että mulla on skitsofrenia, niin heti alat epäilemään, että olenko oikeasti raskaana. Ihmisillä ne ennakoluulot... Nykymaailmassa voi myös vammainen tulla raskaaksi, kun on lääkkeet ja lastensuojelu.
 
"Lautsi"
No eikö toi nyt ole teistä jo aika sairasta? Ja http://www.selko-e.fi/tekijanoikeus/tekijanoikeus.pdf

Kyllä niitä kuvia suojaa tekijänoikeus, koska kyseisen profiilin tekijä on luvatta eli lupaa kysymättä kopioinut tietoisesti toisen ihmisen kuvaamia kuvia netistä.
 
nltp
[QUOTE="Ccc";26323769]Mitä rikollista siinä on? Jollei kuvat ole tekiänoikeus suojattuja niitä voi käyttää kuka tahansa.[/QUOTE]

Ai että sun mielestä se on ihan ok väittää toisen ihmisen lapsia omikseen?!?

Miltä itestäs tuntuis jos joku "varastais" sun lapsen?
 
"Lautsi"
Mitä pahaa tuossa IRC-Galleria-sivussa oli? Äiti näytti valokuvissa nuorelta, nätiltä ja viattomalta ja samoin hänen lapset. Jos sanon sulle, että mulla on skitsofrenia, niin heti alat epäilemään, että olenko oikeasti raskaana. Ihmisillä ne ennakoluulot... Nykymaailmassa voi myös vammainen tulla raskaaksi, kun on lääkkeet ja lastensuojelu.
Jep, mutta katsos vaan. Lapset eivät olekkaan sisaruksia tai sukua toisilleen ja kuvissa esiintyvä äiti hahmokaan ei ole kyseisten lasten äiti.

Värikästä perhe-elämää: Kaksi vuotta kihloissa <- toinen lapsista tämän bloggaajan tyttö.

Lapsellista <- tämä bloggaaja on yhdessä niistä äiti kuvista, eikä tosiaan ole tuo henkilö profiilin takana.

It's all about Ava: Bloggarit huom! <- myös tämän bloggaajan lapsesta on kuva kyseisellä sivulla.

Ja näiden lisäksi se pikkuvauva on jonkun toisen ihmisen lapsi, mikä käy ilmi kuvien kommenttikentistä.

kakkavaippa &bull; IRC-Galleria
ylläolevan linkin kommenttikentästä kopioitua..
22.05.2012 22:24 <jjonaa> Joo o, alappa poistella näitä kuvia täältä ja vähän äkkiä. Voisin vaikka pirautella poliisille.. Luultavasti kaikki kuvat pois, täältä löyty vaikka mitä tuttuja kuvia.
22.05.2012 23:58 <rinderella> Kappas vaan, osassa näistä kuvistahan (myös tässä) on kaverini lapsi, osassa taas joku ihan eri mukula. Ei taida koko Hildaa olla olemassa jos pitää toisten lasten kuvia varastaa ja esitellä niitä ominaan? Myös toisen "tyttäresi" kuvat taitavat olla jonkun aivan muun lapsesta??
 
"Lautsi"
Tässä lainauksia Hildan kuvien alta:

24.05.2012 04:35 <henssu> @rinderella: No hänellä on kuusi vauvani kuvaa tässä kansiossa ( ne viimeiset kuvat mitkä on tähän kansioon laittanut 14.4 ) Nämä kaikki kuvat on kopiotuja.



23.05.2012 12:48 <-n00-> Mitä vittua sulla on mun lapsen kuva täällä!!!! Poista samantien, ilmoitan myös ylläpidolle.
23.05.2012 13:02 <-n00-> Ootko vähän sairas ihminen vai mikä sua vaivaa?
23.05.2012 17:54 <henssu> @-n00-: hänellä on myös mun lapsen kuvia täällä kuusi kappaletta. Nettipoliisille ilmoittanu olen, sekä ylläpidolle !
23.05.2012 19:53 <henssu> @Ellieelli: niin näyttää aika hitaalle. Mä en tiedä yhtään. :/ tuntuu pahalle kun esim tämä kuva on täällä ja oletan että tämä on oikeasti -n00-:n lapsen kuva. :/ mä käyn vähän väliä katsomassa jos täällä olisi jotain tapahtunut, mutta ei :(
24.05.2012 00:11 <-n00-> Totta.. en osaa sanoa millä keinolla saisi pois. ja kyllä on mun tyttären kuva kun oli ihan pieni vielä. mun blogista otettu ilmeisesti..
24.05.2012 04:37 <henssu> @-n00-: jep, blogeista nää on otettu, ainakin noi mun tyttären kuvat on blogista. Sairasta silti. Kytille on monet kuulemma tehny valtituksia, tee sinä myös.
 
[QUOTE="Ccc";26323769]Mitä rikollista siinä on? Jollei kuvat ole tekiänoikeus suojattuja niitä voi käyttää kuka tahansa.[/QUOTE]

No eikös kaikki valokuvat ole 50 vuotta kuvan ottamishetkestä lähtien tekijänoikeussuojattuja? Taiteelliset kuvat ts. taideteokset sen 70 vuotta.
 
ei kuvia mun lapsista
Ei ole kivaa touhua, MUTTA hyvä muistutus siitä, että ne lasten nettiin laitetut kuvat ovat kaikkien käytettävissä ja muokattavissa, tms. Eli ei kuvianettiin, jos haluaa olla varma ettei tälläistä tapahdu tai löydy kuvia vielä ikävemmistä asiayteyksistä.
 
  • Tykkää
Reactions: MorbidMama
Onhan se niin, että mitä enemmän "tavaraa" laittaa nettiin, niin sitä enemmän muut niitä katsoo ja lukee. Netissä on riskit, kuten kaikessa muussakin asiassa ja netti ei mielestäni ole lasten asia, vaan päiväkoti, mummola ja puistot. Meillä kaikilla äideillä on vauva/lapsi/perheonnea ja netissä ihmiset yrittää sitä onnea lytätä. Jos saisin päättää, niin IRC-Gallerian vauvapalstat lopetetaan, koska jos äiti ei ole samasta muotista valettu, tai sairaus vamma ym. ehkä löytyy, niin sitten niitä poikkeavia ihmisiä kovalla otteella mollataan. Olin riippuvainen vauvapalstasta, vaikka siellä mollattiin ja tuli olo, että ovatko he itse Jumalia ja poikavauva ei päässyt silloin paljon kasvamaan ja nyt odotan tyttöä ja tyttö kasvaa tod. hyvin. Meillä äideillä on lapsistamme tekijänoikeus, mutta onko oikeus kovalla otteella mollaamiseen? Monesti käy niin, että mollaaja itse näyttää valokuvassa väsyneeltä ja muuta.
 
"Lautsi"
Onhan se niin, että mitä enemmän "tavaraa" laittaa nettiin, niin sitä enemmän muut niitä katsoo ja lukee. Netissä on riskit, kuten kaikessa muussakin asiassa ja netti ei mielestäni ole lasten asia, vaan päiväkoti, mummola ja puistot. Meillä kaikilla äideillä on vauva/lapsi/perheonnea ja netissä ihmiset yrittää sitä onnea lytätä. Jos saisin päättää, niin IRC-Gallerian vauvapalstat lopetetaan, koska jos äiti ei ole samasta muotista valettu, tai sairaus vamma ym. ehkä löytyy, niin sitten niitä poikkeavia ihmisiä kovalla otteella mollataan. Olin riippuvainen vauvapalstasta, vaikka siellä mollattiin ja tuli olo, että ovatko he itse Jumalia ja poikavauva ei päässyt silloin paljon kasvamaan ja nyt odotan tyttöä ja tyttö kasvaa tod. hyvin. Meillä äideillä on lapsistamme tekijänoikeus, mutta onko oikeus kovalla otteella mollaamiseen? Monesti käy niin, että mollaaja itse näyttää valokuvassa väsyneeltä ja muuta.
Miten mollaaminen ja väsyneeltä näyttäminen liittyy tähän ketjuun, en nyt ihan ymmärtänyt asiayhteyttä?
 
"Lautsi"
Aa. Okei pää vaan hieman hitaalla näköjään. Mutta joo se on totta, että lapset ei tarvitse nettiä mihinkään.

On silti ikävää, että viattomien lasten kuvia käytetään tällätavalla netissä. Vaikka kuvan lisääminen on riskin otto, niin on silti laitonta kopioida toisen kuva, joten periaatteessa syy on aina kopioijan. Ja noi vauvablogit on suosittuja ja niitä itsekin mielellään luen ja katselen hienoja kuvia. Sääli, että niitäkään ei voi kohta kirjoittaa tuollaisten sekopäiden takia. Tai voi, mutta "menettää" oman lapsen kuvien muodossa toiselle ihmiselle.
 

Yhteistyössä