Käynnistys vauvan ison koon takia?

Itse mietin,että miten ottaa puheeksi pelko vauvan isosta koosta.
Esikoiseni oli syntyessään 4020g ja jos olisi ollut täysiaikaiseks mahassa niin taatusti olisi ollut vielä isompi.
Silloin kätilöt sanoivat ettei olisi saanut alateitse synnyttää no mistäpä sen olisi tiennyt kun ei mitään tutkimuksia tehty.
Mitä tutkimuksia yms tarvitaan,että moisen syyn takia suostuttaisiin käynnistämään ennen la aikaa?
Jos jollain olisi kokemusta... =)
 
Pyydä painoarvioon ja synnytystapa-arvioon pääsyä, äitiyspolille siis.

Minä kävin molemmissa raskauksissa. Esikoisesta siksi, että lapsi oli niin suuri mukamas (painoi syntyessään 40+5 2.8 kg ja painoarviossa todettiin että pienihän tämä on, eikä suuri) ja tokasta koska hän oli virhetarjonnassa.
 
Minulla oli painoarvio polilla, jossa sanottiin että vauva on n.4500g. Lantioni katsottiin magneettikuvilla, jossa todettiin, että vauva mahtuu tulemaan hyvin alateitse. Sovittiin käynnistämisestä (viikkoja sillon 40+5), mutta onneks alko omat supistukset!! Vauva ei mahtunu tulemaan tunnin ponnistamisen jälkeen ja leikkaukseen. Syntymämitat 4620g ja 55cm :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Pyydä painoarvioon ja synnytystapa-arvioon pääsyä, äitiyspolille siis.

Minä kävin molemmissa raskauksissa. Esikoisesta siksi, että lapsi oli niin suuri mukamas (painoi syntyessään 40+5 2.8 kg ja painoarviossa todettiin että pienihän tämä on, eikä suuri) ja tokasta koska hän oli virhetarjonnassa.


Neuvolassako asiasta mainitsen?
Huomenna olisi sopivasti neuvola aikakin =)
Alkaa tulla jo yöuniin kun niin paljon mietin tulevaa synnytystä :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Samppaliina:
Minulla oli painoarvio polilla, jossa sanottiin että vauva on n.4500g. Lantioni katsottiin magneettikuvilla, jossa todettiin, että vauva mahtuu tulemaan hyvin alateitse. Sovittiin käynnistämisestä (viikkoja sillon 40+5), mutta onneks alko omat supistukset!! Vauva ei mahtunu tulemaan tunnin ponnistamisen jälkeen ja laikkauksee. Syntymämitat 4620g ja 55cm :heart:

Just tätä tilannetta pelkään,ettei sitten mahdukaan..
Esikoisen synnytys oli haastava,pitkittynyt ponnistusvaihe ja sydänäänet rupesi hidastumaan ym..
kookas välilihaleikkaus jotta saatiin vauva ulos,ihan mustelmilla oli reppana.. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja samperin puusilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Samppaliina:
Minulla oli painoarvio polilla, jossa sanottiin että vauva on n.4500g. Lantioni katsottiin magneettikuvilla, jossa todettiin, että vauva mahtuu tulemaan hyvin alateitse. Sovittiin käynnistämisestä (viikkoja sillon 40+5), mutta onneks alko omat supistukset!! Vauva ei mahtunu tulemaan tunnin ponnistamisen jälkeen ja laikkauksee. Syntymämitat 4620g ja 55cm :heart:

Just tätä tilannetta pelkään,ettei sitten mahdukaan..
Esikoisen synnytys oli haastava,pitkittynyt ponnistusvaihe ja sydänäänet rupesi hidastumaan ym..
kookas välilihaleikkaus jotta saatiin vauva ulos,ihan mustelmilla oli reppana.. :/
Joo olihan se äherrystä :| Ja sun vauvas on kokenu kovia maailmaan tullessaan :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Samppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja samperin puusilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Samppaliina:
Minulla oli painoarvio polilla, jossa sanottiin että vauva on n.4500g. Lantioni katsottiin magneettikuvilla, jossa todettiin, että vauva mahtuu tulemaan hyvin alateitse. Sovittiin käynnistämisestä (viikkoja sillon 40+5), mutta onneks alko omat supistukset!! Vauva ei mahtunu tulemaan tunnin ponnistamisen jälkeen ja laikkauksee. Syntymämitat 4620g ja 55cm :heart:

Just tätä tilannetta pelkään,ettei sitten mahdukaan..
Esikoisen synnytys oli haastava,pitkittynyt ponnistusvaihe ja sydänäänet rupesi hidastumaan ym..
kookas välilihaleikkaus jotta saatiin vauva ulos,ihan mustelmilla oli reppana.. :/
Joo olihan se äherrystä :| Ja sun vauvas on kokenu kovia maailmaan tullessaan :eek:

On,onneksi päästiin "säikähdyksellä".
Silloin ei ollut mitään aavistusta,että vauva olisi kookas.
Nyt on kerrasta viisastunut ja kokemuksen perusteella miettii tämän tulokkaan synnytystä.


 
Alkuperäinen kirjoittaja samperin puusilmä:
Neuvolassako asiasta mainitsen?
Huomenna olisi sopivasti neuvola aikakin =)
Alkaa tulla jo yöuniin kun niin paljon mietin tulevaa synnytystä :|
Neuvolassa nimenomaan. Eikä ole pahitteeksi, jos painotat sitä että esikoinen oli iso, ja sinua pelottaa kovasti :whistle:
 
Myöskin käynyt röntgenissä jossa lantio kuvattiin. Häntäluu alhaalla mutta joustava.
RV 41+0 syntyi poika 4530g 53cm. Ei yhtään pyöreä ollut ja oli onneksi siro päinen.
Röntgenissä käynti kyllä huojensi mieltä että isompikin vauveli mahtui syntymään alakautta.
Paikat kyl repes ja eppari leikattiin mut onneks kaavinnan yhteydessä paikat parsittiin.
 
Mut passitettiin neuvolasta paino arvioon jossa todettiin että iso vauva on tulossa.
Synnytys käynnistettiin viikko lasketun jälkeen ja kooksi arvioitiin että "lähempänä viittä kuin neljää kiloa"..

Poika syntyi ja painoi 3.5kg :whistle: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja samperin puusilmä:
Neuvolassako asiasta mainitsen?
Huomenna olisi sopivasti neuvola aikakin =)
Alkaa tulla jo yöuniin kun niin paljon mietin tulevaa synnytystä :|
Neuvolassa nimenomaan. Eikä ole pahitteeksi, jos painotat sitä että esikoinen oli iso, ja sinua pelottaa kovasti :whistle:

Huomenna tartun asiaan..
Valvottuja öitä jo ihan liian monta tämän asian takia.


 
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Myöskin käynyt röntgenissä jossa lantio kuvattiin. Häntäluu alhaalla mutta joustava.
RV 41+0 syntyi poika 4530g 53cm. Ei yhtään pyöreä ollut ja oli onneksi siro päinen.
Röntgenissä käynti kyllä huojensi mieltä että isompikin vauveli mahtui syntymään alakautta.
Paikat kyl repes ja eppari leikattiin mut onneks kaavinnan yhteydessä paikat parsittiin.


Mieluiten minäkin alateitse synnytän,mutta varmuutta asioihin pitäisi saada.. =)
 
Mun esikoinen synty rv 34+2 mitoilla 3750g ja 50cm.Painoarvio oli vähän alle 3kg joten alatiesynnytystä kokeiltiin mutta sektioon päädyttiin.Nyt tästä toisesta rv 31 painoarvio 3,4kg.Nyt siis menossa 32+6.Tiistaina menossa kolmanteen lapsivesipunktioon ja jos aihetta on niin samana päivänä käynnistys.Mulla on 1.tyypin diabetes joka selittää nämä jättisvauvat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Naurukohtaus:
Mun esikoinen synty rv 34+2 mitoilla 3750g ja 50cm.Painoarvio oli vähän alle 3kg joten alatiesynnytystä kokeiltiin mutta sektioon päädyttiin.Nyt tästä toisesta rv 31 painoarvio 3,4kg.Nyt siis menossa 32+6.Tiistaina menossa kolmanteen lapsivesipunktioon ja jos aihetta on niin samana päivänä käynnistys.Mulla on 1.tyypin diabetes joka selittää nämä jättisvauvat.

Itsekin kävin sokerirasituksessa itsellä ylipainoa ja suvussa diabetestä.
tosin arvot olivat ihan ok.
Nyt menossa raskaus vko 31 ja vauva tuntuu jo jätiltä.. :|
Kaikki sisarukseni on myöskin ollut syntyessään yli 4kg .
Vanhemman pikkuveljeni jälkeen synt.4600g loput tuli sektiolla,synnytyksessä ilmenneiden komplikaatioiden takia..


 

Yhteistyössä