Käytiin tänään tutustumassa päiväkotiin!!

Ja kyllä siinä on hoitajilla tekemistä, kun ryhmässä aloittaa 6 pientä, joista yks on ehkä just sen 9kk ja loput 5 suurinpiirtein meidän tytön ikäisiä, eli 1-1,5v. Ihan pikkaisen alkoi takaraivossa mietityttään että onkohan tuo hoitoon meno sittenkään paras idea?? Ryhmässä kun kuitenkin on lisäksi vielä 6 lasta.
 
vieras
Mutta onhan siinä kuitenkin kaksi hoitajaakin =) Ja itse pienten ryhmässä työskentelevänä voin sanoa, että joo työtä hoitajilla on, mutta jos kokemuksesi perusteella pidät hoitajista ja uskot heidän olevan sydämensä asialla hoitaessaan lapsia, voin vakuuttaa et hyvä paikka on... mutta tottakai oma koti ja omat vanhemmat olisi vielä pienelle se kaikkein paras hoitopaikka.
 
x
On ne kyllä kaikki tosi pieniä, jokainen tarvii tosi paljon vielä hoitajien apua. Meidän aloittaessa ikähaarukka oli 10kk-3v, eli noi isommat jo pärjäsivät ilman ihan jatkuvaa avustamista ja pienemmille riitti hoitajilla paremmin huomiota.
 
Meidän poika muuttui "isoksi pojaksi" (alkoi ymmärtämään enemmän ja leikkimään enemmän itsenäisesti) noin 1v 2kk ikäisenä ja sen jälkeen hänen hoitamisensa päiväkodissa on ollut varmaan lähes yhtä helppoa kuin isompien samassa ryhmässä olevien (1-3 v ryhmä ). Eli nuo kaikki 1-1,5 vuotiaat teidän tytönkään ryhmässä eivät luultavasti tarvitse enää niin intensiivistä hoitamista kuin alle 1-vuotiaat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heinekeeni:
Meidän poika muuttui "isoksi pojaksi" (alkoi ymmärtämään enemmän ja leikkimään enemmän itsenäisesti) noin 1v 2kk ikäisenä ja sen jälkeen hänen hoitamisensa päiväkodissa on ollut varmaan lähes yhtä helppoa kuin isompien samassa ryhmässä olevien (1-3 v ryhmä ). Eli nuo kaikki 1-1,5 vuotiaat teidän tytönkään ryhmässä eivät luultavasti tarvitse enää niin intensiivistä hoitamista kuin alle 1-vuotiaat.
Se mikä mua oikeestaan eniten huolestuttaa on tuo syöminen. Kun ei 3 hoitajaa voi millään ehtiä syöttämään 6 lasta samaan aikaan. Joka päivä kyllä harjoitellaan itse syömistä, mut jos tytön pitäis yksin syödä koko ruoka, niin ei siitä kyllä paljon masu täyty :( No on tässä onneks vielä 3kk aikaa harjoitella, jospa se siitä. Tyttö on nyt 1v 2kk ja ymmärtää kyllä jo tosi paljon, sanoja ei vielä tule kuin pari.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Se mikä mua oikeestaan eniten huolestuttaa on tuo syöminen. Kun ei 3 hoitajaa voi millään ehtiä syöttämään 6 lasta samaan aikaan. Joka päivä kyllä harjoitellaan itse syömistä, mut jos tytön pitäis yksin syödä koko ruoka, niin ei siitä kyllä paljon masu täyty :( No on tässä onneks vielä 3kk aikaa harjoitella, jospa se siitä. Tyttö on nyt 1v 2kk ja ymmärtää kyllä jo tosi paljon, sanoja ei vielä tule kuin pari.
Ei ne syötäkään samaan aikaan vaan vuorotellen.

Teidän tyttö oppii taatusti syömään pk:ssa itse ihan heti. Siellä jopa ne 9 kk ikäiset oppivat tosi nopsaan =). Esimerkin voima on uskomattoman suuri.

Ollos huoleti, minunkin tissiposki-nössöpoika-pikkuvauvani pärjäsi pk:ssa heti alusta alkaen mainiosti. Oli 1 v 9 kk kun aloitti, ja kotona ei todellakaan pukenut, syönyt, pottaillut...pk:ssa kaikki onnistui heti :)
 
Kyllä se syöttäminen onnistuu. Yleensä autettavat on hoitajien molemmin puolin ja siinä hoitaja auttaa 2 lasta samalla...+ meillä on aluksi ollut laitosapulaiset vielä apuna ryhmässä jos on paljon ollut sellasia jotka ei syö itse. Ei ne nälkäiseksi jää. Mutat ymmärrän kyllä mikä on sinun fiilis.....mutta eiköhän hoitajat tai ainakin pitäisi hoitaa jokaista lasta sydämmellä :)
 
Saraldo
Tuosta syömisestä: meidän tyttö aloitti 1,5-vuotiaana päiväkodissa eikä juurikaan syönyt itse sitä ennen. Meni pari kuukautta ja tyttö söi kokonaan itse =). Eli sopeutui hyvin talon tapoihin ja kehittyi ehkä paremmassa tahdissa kuin jos olisi ollut kotona koko ajan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Se mikä mua oikeestaan eniten huolestuttaa on tuo syöminen. Kun ei 3 hoitajaa voi millään ehtiä syöttämään 6 lasta samaan aikaan. Joka päivä kyllä harjoitellaan itse syömistä, mut jos tytön pitäis yksin syödä koko ruoka, niin ei siitä kyllä paljon masu täyty :( No on tässä onneks vielä 3kk aikaa harjoitella, jospa se siitä. Tyttö on nyt 1v 2kk ja ymmärtää kyllä jo tosi paljon, sanoja ei vielä tule kuin pari.
Jotkut osaavat syödä itse.
 

Yhteistyössä