Käyttääkö kukaan (aikuinen) enää vanhanaikaista sadetakkia?

  • Viestiketjun aloittaja retroilua
  • Ensimmäinen viesti
retroilua
Mä oon saanu jostain päähäni, että haluan sellaisen kunnon vanhanajan keltaisen sadetakin. Kai niitä kirpparilta löytyy? Mutta, käyttääkö kukaan enää sellaisia? Ja miten hiostava se oikeasti on, eli voiko sitä oikeasti käyttää yhtään pidempää aikaa kerrallaan? Ja voiko sitä käyttää ainoana takkina, eli suoraan vaikka villapaidan päälle? Jos ottaisin sen verran pienen koon, että istuu hyvin noin, eikä mitään telttaa.
 
Mulla on sellanen tummansininen, käytän sitä aina kun on tarvetta sadetakille. Mun sadetakki on kyllä ainakin pari numeroa liian iso, ihan tarkotuksella. Itestä tuntuu mukavammalta ku mahtuu takkikin sinne alle, eikä silti ole tiukka mistään.
 
käyttöä
Mnäkin olen ajatellut hankkia sellaisen. Kun ulkoilee pidempään sateessa niin on inhottavaa kun tuulipuku jossain vaiheessa päästää veden läpi ja alla olevat vaatteet liimaantuvat märkinä ihoon. Kumma kun ihmiset eivät pukeudu kunnon sadevaatteisiin kaatosateellakaan. Tässä ihan hiljattain esimerkiksi eräs nainen pyöräili kaatosateessa Raiskin ulkoilupuku päällä edelläni ilman mitään erillistä sadeasua ja voisin lyödä vetoa että hän kastui läpimäräksi koska itsekin kastuin läpimäräksi.
 
käyttöä
Jos olette lähdössä ulos ja näyttää että voi alkaa satamaan kaatamalla mutta vielä ei sada niin otatteko sadevaatteet mukaan? Vai otatko riskin että kastut likomäräksi pelkässä ulkoilupuvussa?
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja käyttöä;27551581:
Jos olette lähdössä ulos ja näyttää että voi alkaa satamaan kaatamalla mutta vielä ei sada niin otatteko sadevaatteet mukaan? Vai otatko riskin että kastut likomäräksi pelkässä ulkoilupuvussa?
Jos olen pyöräilemässä töihin, otan sadevaatteet mukaan. Vapaa-aikana en ole sateessa ulkona pitkiä aikoja.
 
Se riippuu mitä siellä sateessa tekee. Pienten lasten kanssa taaperrellessa loistava, koirien kanssa lenkkeillessä vihoviimeinen kun hiostaa.
Nakkasin meidän sadetakit ja kurahousut juuri pois koska lapset jo niin isoja, nyt aikuisilla kunnon sateenpitävät ulkoiluvaatteet jotka sopii reippaaseen lenkkeilyyn koirien kanssa.
 

Yhteistyössä