Käyttekö yhdessä saunassa?!

  • Viestiketjun aloittaja vai häh?
  • Ensimmäinen viesti
vai häh?
Siis kysyn tätä teiltä, joilla puoliso ja lapsia. Olen ihmetellyt kun puolisoni eli tyttäremme isä, ei koskaa ole tullut kanssamme saunaan. Tai mennyt käyttämään tyttöä pesulla. Yhden kerran ku tyttö oli vauva, hän oli saunassa, sen jälkeen häntä ei ole saanut sinne kirveelläkään. :( Ja parit kerrat on suihkuttanut tytön, pakosta, kun itse vaikka olen ollut töissä. Alkaa vähän ottaa päähänku minä joudun aina kuljettaan lasta saunassa, sitten joudun mennä uudestaan miehen kanssa, koska hän haluaa käydä kahdestaan. Kaikki hoituisi näppärämmin jos mentäin edes sitten joskus saunaan kaikki kolme. Enkä minä olisi aina vastuussa siitä. Tyttö täyttää kohta 4 v, ei kai se ole vielä niin "iso tyttö" ettei voisi isin kanssa saunaan mennä. Miten teillä hoituu nämä hommat?
 
"hei"
Enimmäkseen mennään koko perhe eli äiti, isä ja kaksi lasta yhtä aikaa. Joskus mennään minä ja tyttö, iskä ja poika. Tai minä ja poika ja iskä ja tyttö (vanhin meilläkin 4 v.). Tai jos halutaa mennä kaksistaan, laitetaan sauna päälle vasta, kun lapset menee nukkumaan.
 
"vieras"
Kyllä meillä vielä 10 v tyttö on välillä isänsä kanssa saunassa. Toki käy jo itekseenkin tai mun kans.
Ite käyn vielä 8v pojan kanssa saunassa. Kun taas 12v:n kanssa en. Eli kyllä tuo 10 alkaa olla se takaraja millon yhtäaikaa enää saunaan.
 
Joko koko perhe tai sitten miehen kanssa kaksistaan lasten mentyä nukkumaan.
Kun olen työmatkoilla, ihan samalla tavalla isä saunoo tyttöjen kanssa sillä välin.
Pesee hiukset jne ja vauvasta saakka kylvettänyt siinä missä minäkin. Sellaisina iltoina kun ei ole saunaa kumpikin ottaa jomman kumman mukaan suihkuun niin ei tarvitse kahta lasta kummankaan pestä vaan molemmilla yksi hoidettavana. Lapset 3 ja 5.
 
pienehkö rivarin sauna
Ei käydä kun ei mahduta koko perhe kunnolla samaan aikaan saunaan. Muuten kyllä käytäisiin. Mökillä on iso sauna ja siellä saunotaan yhtä aikaa.

Mutta jos tyttö/pojat kokee haluavansa käydä saunassa jomman kumman aikuisen kanssa niin en näe siinä mitään ongelmaa. Tytöllä alkaa olla murrosiän tuomia muutoksia kehossaan ja jos hän ei koe luontevaksi käydä saunassa isänsä kanssa niin emme siihen pakota.
 
Vai häh?
No,onko tämä outoa? Miksiköhän mies ei suostu tulemaan saunaan. En saa ikinä mitään kunnon vastausta. Joskus ei jaksa, menkää te nyt vain, vihaisesti tokaisten. Joskus on nauranut, että eihän sitä enää tai tulla tyttöjen kanssa saunaan, yritinselittää on normaalia toimintaa mutta ei.
 
"vieras"
No eikös tuo kuulosta nyt vähän siltä että aloittajan mies on vain laiska, ei siis yksinkertaisesti halua häiritä omaa saunahetkeään ja kokee että hänellä on oikeus nauttia saunasta ilman lasten kaitsemista koska ap. on aina siihen antanut mahdollisuuden. Aika itsekästä mieheltä, ehkä kokee että ap. tykkää niin paljon lapsen saunottamisesta että hänellä itsellään on "hyvällä omallatunnolla" ansaittua omaa saunomisaikaa.
 
kumma juttu
Käydään yhdessä koko porukalla (minä, mies ja kolme tytärtä 1v, 3v ja 5v) Yleisemmin mies kyllä saunoo tyttöjen kanssa keskenään kun minä pyörähdän vaan ja lähden pois niin nämä jäävät vielä. Meillä on mies hoitanut vastasyntyneestä lähtien noitten tyttöjen kylvetykset ja ei ne minun anna edes hiuksiaankaan pestä kun isi vaan kelpaa siiihen.
 
Meillä
tyttö ja teini,niin saunon sen kanssa ja mies 3pojan=)Jos mies on jossakin minä saunon pikkupoikien kanssa ja teini ja 10-vuotias poika saunoo kumpikin yksin.Kerran viikossa saunotaan myös ihan kaksin kun lapset nukkuu=)
 
"Vieras"
Kyllä. Minä , mies ja tyttö 5v saunotaan yhdessä.
Silloin kun tyttö oli vauva, niin isä hoiti aina kylvetykset. Mä olin jotenkin epävarma kylvettäjä, ja tyttö huusi kuin syötävä jos mä koitin kylvettää.

Tyttö käy myös vallan isänsä kanssa uimahallissa.
 
Mä ainakin antaisin miehen mennä yksin jos ei kerran seura passaa silloin kun sitä on tarjolla eli silloin kun lapsikin on saunassa mukana. Ei siinä ole mitään järkeä, että yksi käy kaksi kertaa saunassa kun ensin pitää kaitsea lasta ja sen jälkeen miestä.

Ja meillä käydään yhdessä saunassa.
 
Meillä vajaa 2,5v tyttö ja isä käyttää pesulla / saunassa ihan yhtälailla kuin äitikin. Ihan vauvana kylvetykset olivat lähestulkoon kokonaan isin hoidossa. Ap on nimenomaan päästänyt miehensä tuohon, ettei hänen tarvitse "turmella" rentouttavaa saunahetkeään lasta pesten ja kaitsien, tosin kyllä olisi mieheltäkin luullut löytyvän edes vähän halua auttaa lapsen kylvetyksissä ym ihan pienestä pitäen eikä sysätä kaikkea naisen vastuulle.. Taitaa olla vähän mukavuudenhalua miehellä..
 
"Sini"
Alkuperäinen kirjoittaja Vai häh?;28211810:
No,onko tämä outoa? Miksiköhän mies ei suostu tulemaan saunaan. En saa ikinä mitään kunnon vastausta. Joskus ei jaksa, menkää te nyt vain, vihaisesti tokaisten. Joskus on nauranut, että eihän sitä enää tai tulla tyttöjen kanssa saunaan, yritinselittää on normaalia toimintaa mutta ei.
Kyllä se vähän oudolta kuulostaa. Tuli mieleen, että jos miehellä on pedofiilisia taipumuksia ja hän pelkää että ne pääsevät valloilleen tytön kanssa. Siksi välttelee sellaiseen tilanteeseen joutumista. Hän voisi vaikka paljastua, jos alkaisi seisomaan kesken saunomisen.

Olisin kyllä sinuna vähän huolissani tilanteesta, enkä todellakaan pakottaisi miestä olemaan tytön kanssa kahden, saati pesulle.
 
Täytyy vielä sanoa noihin minkä ikäisenä ei lapset tule enää isän/vanhempien kanssa saunaan, että iyselläni ei koskaan tuota vaihetta tullut vaan vuodesta toiseen olen myös isäni kanssa saunomaan niin lapsena, teininä kuin aikuisenakin :) meillä usein muutenkin on saunavuorolla mukana ystäviä tai sisaruksia ja heidän perheenjäseniä jne eli harvoin mennään edes pelkästään oman ydinperheen kesken saunaan. Silloin tällöin käydään myös esim vanhempieni luona tai sisarusten luona saunomassa. Meille saunassa on jotenkin enempi itsestäänselvyys että siellä on muitakin kuin me eikä kukaan häpeile :D
 
reija
Meillä on kerran viikossa saunavuoro ja sinne menee yleensä koko perhe, lapset ovat 7, 6 ja 1, poika ja kaksi tyttöä. Isä meillä on yleensä iltaisin hoitanut lasten pesut.
 
[QUOTE="Sini";28212121]Kyllä se vähän oudolta kuulostaa. Tuli mieleen, että jos miehellä on pedofiilisia taipumuksia ja hän pelkää että ne pääsevät valloilleen tytön kanssa. Siksi välttelee sellaiseen tilanteeseen joutumista. Hän voisi vaikka paljastua, jos alkaisi seisomaan kesken saunomisen.

Olisin kyllä sinuna vähän huolissani tilanteesta, enkä todellakaan pakottaisi miestä olemaan tytön kanssa kahden, saati pesulle.[/QUOTE]

itse mietin lähinnä, että kokeeko sen ihan muulla tapaa "likaiseksi" jos pesee tyttären "privaattialueita" tmv. Ei siis siksi että itse millään tapaa kiihottuisi siitä vaan kokisi sen vaan jotenkin "epäsopivaksi".. Ennemmin tuota ajattelisin kuin pedo-taipumuksia...
 
"jep"
13v 11v 3v ja minä ja mies mennään kyllä ihan yhdessä. Suihkuja on vain yksi mutta suihkuttelukin on meillä (liian) sosiaalinen tapahtuma. Joskus ois kiva mennä yksin, mutta aina sinne ilmestyy joku ja joskus koko perhe samaan aikaan...
 

Yhteistyössä