Käyttökokemuksia pestävistä terveyssiteistä?

Tännehän tämä kysymys sopii kuin nyrkki silmään...

Käyttääkö kukaan pestäviä terveyssiteitä tai luonnonkumista valmistettua "kuppia" tamponin asemasta? Olen tässä alkanut pohtia ekologista ja rahaa säästävää näkökulmaa ja huvittaisi kokeilla ja olisin TODELLA kiitollinen käyttäjien kokemuksista.

Ja vielä, mulla on aika runsaat kuukautiset, mahtaakohan noissa imuteho riittää...?
 
merika
en oo minäkään kuullu. Toki ideana varmaan ihan ok, mut musta ei olis siihen jos isoäiti aikoinaan pesi lakanan palasia niin ei enää nykyaikana kun on olemassa hyvät suojat. Ennemmin sit ottais kierukan tai pitäs pillereiden kans menkat poissa silleen sopivasti - niin se säästäis tuolta.
 
Sanna80 harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2004 klo 10:07 merika kirjoitti:
en oo minäkään kuullu. Toki ideana varmaan ihan ok, mut musta ei olis siihen jos isoäiti aikoinaan pesi lakanan palasia niin ei enää nykyaikana kun on olemassa hyvät suojat. Ennemmin sit ottais kierukan tai pitäs pillereiden kans menkat poissa silleen sopivasti - niin se säästäis tuolta.
Oletkos ajatellut sitä, että tuommoinen hormoneilla leikkiminen (pillereillä menkkojen siirrot) ei ehkä ole ihan hyväksi terveydelle! Ja ehkä tässä on ihan sama homma kuin kestovaipoissakin. Ne, ketkä eivät ole asiaan perehtyneet, tyrmäävät asian ennakkoluuloineen. Itse lähdin rohkeasti kokeilemaan kestovaippoja ja niiden käytön helppous yllätti minut täysin!! Ihanaa, kun ei tarvitse kaupasta raahata vaippoja ja roskiksen voi tyhjentää kerran viikossa! Pesukone pyörii joka toinen - joka kolmas päivä ja siinä kaikki mitä vaippahuoltoon tarvitaan!! Nykyään, kun ihmiset (ainakin jotkut) ovat heränneet ajattelemaan terveyssiteiden ja vaippojen luontoa kuormittavaa vaikutusta ja ovat alkaneet kehittää terveyssiteitä ja vaippoja NYKYKULUTTAJALLE sopivaksi, ne ovat todella hyviä tuotteita!! Eihän kestovaipatkaan enää ole harsokangas muovikuoressa vaan tosi kauniita ja helppokäyttöisiä paketteja!! Itse ainakin ajattelen (pakko myöntää, ennenkaikkea) rahan säästöä, mikä tulee kun kuukautissuojat voi pestä tai tuo kuukautiskuppi olisi vielä edullisempi. Mutta myös sitä, että mikä määrä tulee jätettä kun siteet heitetään kaatopaikalle ja niiden sisältämien muovien takia maatuminen vie ikuisuuksia ja osa ei ehkä maadu koskaan!!! Käykääpä ihan aikanne kuluksi nettisurffailukierroksella ja ihastukaa, miten kauniita ja näppäriä on kestovaipat ja pestävät terveyssiteet!! Itse olen ihan innoissani asiasta ja aion kyllä kestovaippailun lisäksi alkaa säästää rahaa (ja luontoa) myös kuukautissuojieni valinnassa. Käyttäjien kokemuksia silti kaipailisin... Vauvalehden puolella oli kyllä roppakaupalla tyytyväisiä kuukautiskuppien käyttäjiä, mutta siteitä ei tunnu käyttävän kukaan siitä huolimatta, että niitä suomessakin myy useampi jälleenmyyjä...?!
 

Yhteistyössä