kahdet sydän-äänet kuultu ja rv.27

tänään viikkoja kasassa 27 ja neuvolassa kuulivat kahdet äänet onko kellään paljastunut kaksos raskaus vasta rakenne-ultran jälkeisillä viikoilla ? mahakin on todella iso ja reippaasti yläkäyrillä .ultra on kolmen viikon päästä ja hieman alkoi mietityttään :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja minski80:
siis kaks kertaa on ultrattu ja niiden mukaan vain yksi on kyydissä :ashamed: mutta tosiaan tänään kuului kahdet äänet :|
onpa jännä :/
mulle sanottiin et tän päivän vehkeet on niin tarkkoja et huomattas jos masussa ois useampi kuin yks..itse kun varmistelin asiaa ultrassa käydessäni et onko masussa taas kaks mutta yhden sanoivat siellä olevan :)
mua nyt vaivaa tuo et kahdet äänet kuulunut..?
 
Ohhoh :eek: Ite vaatisin kyllä päästä heti ultraan, en millään malttais odottaa! Ja paremmin mahtuis ultraamaankin lapset. Toisaalta jos on iso maha ja ehkä iso vauva, niin ne sydänäänet voi kuulua samasta vauvasta eri puolelta. Vai oliko selvästi eri syke?
 
Kun odotin kaksosia, ja kyllä se neuvolan täti sanoi että näitä sattuu, ottaa jonku kaiun jostain ja sitä rataa :D
Minä luulen että olisit itsekkin huomannut jo kaksoset tuossa vaiheessa, kun liikkuvat niin paljon :D ja liikkeet näkyy jo ulospäin.
 
Kyllähän sitä kahdet äänet saattaa kuulua, mutta mahtoiko olla kuinka samanlaiset? Sikiön syke kuuluu yleensä selkeänä jumputuksena, istukkasyke on sellainen suhahtava. Jos asia vaivaa niin voit vaatia pääsyä ä-polille tsekattavaksi. Itsellä tuplat paljastuivat np-ultrassa, toinen oli toisen takana "piilossa". Nyt vallattomat 9 kk ikäiset nassikat :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja minski80:
heips! tilanne ei ole muuttunut mihinkään suuntaan mutta onneksi huomenna neuvola ja sit pääsee ultraan kans tällä viikolla.vatsa kasvaa ja kovasti liikeeitä tuntuu ja ympäri mahaa.ps.niitä ääniä on nyt kuullut kolme eri tahoa ja ei niistä selvää ota kahdet kuuluu selvästi ja jokainen väitää eriä eli joko kaiku tai istukka tms.no se selviää ultrassa sitten.äitipolille en päässyt ultraan kun ei ns.akuuttia vaivaa ole ja nauroivat sille kun sanoin äänistä ja hoitaja tuumas ei siellä voi olla kahta kun on rakenne-ulra tehty niin siinä olisi näkynyt. :/
vaikka mä en mikää lääkäri ole niin kyllä olen sitä mieltä myös että rakenneultrassa ois kyllä nähty jos siellä ois kaks.. :) :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja minski80:
vaikka mä en mikää lääkäri ole niin kyllä olen sitä mieltä myös että rakenneultrassa ois kyllä nähty jos siellä ois kaks.. :) :/
mitäs mieltä olet voiko mahanpäältä kuulla nämä istukan tai napanuoran sykkeet ? (itse uskoisin olevan sen verran vaimeammat et ei voisi :/ ) mutta mies kuulee mahan päältäkin kahdet äänet ja sitten jonkun vaimeemman äänen... [/quote]

en kyllä osaa vastata tuohon :/
meillä selvis vasta tosiaan rakenneultrassa et masussa on kaks,neuvolassa ei edes epäilty kahta sikiötä sydänääniä kuunneltaessa tai lääkärin käynneillä :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja minski80:
neuvolassa taas käyty ja kahet äänet kuului taas ja neuvolan täti oli sitä mieltä että todennäköisesti kaksoset kun toinen syke 120 ja toinen150 ettei voisi olla kaiku tms sain nyt lähetteen ultraan ja tällä viikolla selviää sit tämäkin asia varmasti :)
ahaa,no tuuhan sitte heti kertoon kuinka ultrassa kävi ;)
 
Tämähän on mielenkiintoista :) Itse kävin rv9+2 alkuraskauden ultrassa lasketunajan määrittämistä varten. Lääkäri ultrasi munasarjatkin ja juuri, kun oli lopettamaisillaan hän huomasi, että sikiötä onkin kaksi. Sanoi sitten, että oli tosi vähällä jäädä kokonaan toinen huomaamatta. Mutta helpomminhan se tuolloin alussa jää huomaamatta... Tulehan kertomaan ultran jälkeen onko vauvoja kaksi :)
 
No huh! Meidän kaksoset synty viikolla 31. Oishan sunki kiva päästä vähän tarkempaan seurantaan. Mulla kyllä supisteli kovasti jo kuukautta ennen. Nyt jännään täällä, että onko meille tulossa toiset tuplat, kun hCG on aika korkeella, sain kahtena päivänä ovisplussat ja kinnittymisvuotakin tuli kahtena päivänä. Iiks! Ultra on vajaan kolmen viikon päästä. Pitää muistaa pyytää katsomaan tarkasti, ettei vaan jää huomaamatta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minski80:
nyt on äippäpolilla käyty ja yksi vauva näkyi selitystä ei löydy että mistä ne sydän-äänet kuului yks vaihtoehto että vauva kääntää kätevästi itseänsä mutta taas syketaajuus ihmetytti :( nopea oli ultraus kesti n.5 minuuttia.vauvalla kaikki ok hieman isompi viikkoihin nähden. :heart: sydän-ääniä ei kuuneltu eikä sisätutkimustakaan tehty oli aika ruuhkaa joten liukuhihnalla mentiin jäi jotenkin paha maku koko hommasta.no pääasia että vauvalla kaikki hyvin :heart:
no asia kuitenkin selvis et monta masussa on ja pääasia et vauvalla kaikki hyvin :)
 

Yhteistyössä