Kaikki on mennyttä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Moikka. Halusin tulla tälle palstalle kertomaan kun ei se muillekaan palstoille oikein sopinut. Kerron hieman tilanteestani. Minulta otettiin vasta verikokeet joissa paljastui että maksa-arvoni eli P-ALAT on todella korkea eli 951 kun viitearvo on alle 50 miehillä. Tämän jälkeen lääkäri määräsi minut uusiin veritesteihin missä kartoittetiin maksa-arvoja enemmälti. Myös P-GT oli todella korkea eli 221. Tässä testien välillä kului aikaa pari päivää. Jälkimmäisiin testeihin P-ALAT arvo oli laskenut 860 mikä on kuitenkin äärimmäisen korkea.
Ihmeellistä on etten käytä laisinkaan alkoholia! Lääkityksestäni kerrotakoon että käytän opamoxia 2*15mg, tenox 1*20mg, ketipinoria 100mg yötä vasten. Lisäksi olen syönyt noin kolme kuukautta lyricoita ja päivä annostukseni on 150mg nykyisin. Aion lopettaa sen parin päivän päästä.
Olen syönyt luontaistuotteita ja vitamiineja nyt 15 vuotta todella suuria annostuksia koska olen luullut niitten olevan oikotie onneen ja terveyteen. Lopetin heti tulokset saatuani kaikki vitamiinit ja erikoisvalmisteet mm.arginiinin, kreatiinin, sinkin ja vitamiinit ym.
Poltan tupakkaa ja yritän nyt lopettaa senkin. Pituuteni on 174cm ja painoni on 102kg joten minulla on varmasti myös rasva-maksa mutta nuo arvot P-ALAT 951 ja P-GT 221, en niitä itse osaa selittää. Onko täällä kellään aiheeseen liittyvää kerrottavaa, olisin iloinen jos jollain olisi tietoa onko kyseessä maksasyöpä?
 
vierailija
Ei tämä mikään provo ole. Miksi ihmeessä keksisin päästäni jotain tällaista? Olen vain todella huolestunut. Onneksi minulla on perjantaina vatsan ultraäänitutkimus.
 
vierailija
Sinulla voi olla esim. hepatiitti.
Milloin menet lääkäriin ? Sinun pitäisi oikeasti olla nyt sairaalassa ja lääkittynä. Ei noilla arvoilla saa päästää pihalle ilman diagnoosia ja hoitosuunnitelmaa.
 
vierailija
Ei minua otettu sairaalaan vaikka valitin väsymystä ja ruokahaluttomuutta. Pitäsi olla kuulema vakavampia oireita että pääsisi osastolle. Tiedä sitten. Ainut minkä lääkäri määräsi oli vatsan ultraäänitutkimus joka on nyt perjantaina. Kyllä hän kokeili maksan aluettani muttei sanonut tuntevan mitään "muutoksia".
 
vierailija
Olen muutama vuos sitten ollut gastron osastolla töissä.
Korkeat arvot johtui yleensä juurikin noista: alkoholi, luontaistuotteet, hepatiitti. Alkoholin(sen absoluuttisesti viimeisen pisaran) kun ehti lopettaa ajoissa selvis hengissä. Luontaistuotteet on oikeesti pahasta. Ihan oikeesti.
Ja epäselvä hepatiitti, no se tutkitaan ja hoidetaan-mutta paranee hitaasti.
Mutta minun aikana siellä olleista yhdelläkään ei todettu syöpää.

Niin ja jätä aivan absoluuttisesti se alkoholi nyt pois. Jos joskus ikinä satut tarvitsemaan uutta maksaa, niin siihen vaaditaan etukäteen puolen vuoden alkoholittomuuteen sitoutuminen, koska siirron jälkeen ei saa käyttää alkoholia.
 

Yhteistyössä