kainuun alue herätys!

Juu, ei muuten Piipero, mut mun yks kaveri oli kans 16 kun teki poikansa, täytti tosin heti itse 17. Mutta sitä vaan ajatteli, että kun aina (anteeksi sanavalinta) teiniäitejä moititaan, että oma elämä jää elämättä jne. mutta ainakin tämä mun kaveri oli niiiiiiin hyvä äiti lapselleen, siis tarkempaa, huolehtivampaa ja ennen kaikkea JÄRKEVÄMPÄÄ ja MAANLÄHEISEMPÄÄ äitiä saa täältä suomenniemeltä hakea!! Että ei voi aina olla solvaamassa teiniäitejä. Ja jos sullakin on Piipero poika jo tuon ikäinen, ja 2 vuotta yksin olit hänen kanssaan, niin eiköhän se kerro, että työ tekijäänsä opettaa. Ja hattua pitää nostaa, että tuon ikäisenä olet ottanu jo vastuun toisesta ihmisestä, itse en olisi pystyny vastaavaan, myönnän sen. Tai itseasiassahan mä olen saanu omani "kamalan nuorena" kuten neuvolantäti mulle vauvan kans ekalla käynnillä sano. No, 21v, se oli mulle sopiva ikä. Eikä se musta ole niin kamalan aikaisin.
 
joo kyllä oon huomannu että teiniäitiydestä ei oikein pidetä, ei mun omat vanhemmatkaan tykänny ajatuksesta, vanhemmat pyysi koko raskauden ajan että joko keskeyttäisin tai sitte antaisin adoptoitavaksi, mut mä tein asian kerralla selväksi ja sanoin että jos tapan tämän lapsen, voitte olla varmoja että minä lähden perässä. sitte ku poika synty oli molemmat myytyjä, mutta silti se raskausaika verotti tosi paljon välejä..

ja kyllähän sitte löytyy niitä "toisenlaisia" teiniäitejä, jotka hoidattaa lapsensa esim. omalla äidillään ainakin siihen asti että vaippaikä alkaa olla ohi ja ei tarvii stressata yö syötöistä jne. (tiedän sellaisenkin tapauksen)

niin ja tuosta vielä että oma elämä jää elämättä, niin kyllä minä aina silloin tällöin pääsin kavereiden mukaan menemään, ku poika meni aina mummolaan hoitoon ja se kyllä riitti minulle, ei ollu eikä ole edelleenkään joka viikonloppu hinku jonnekkin juhlimaan.
 
Piipero :hug: ! Varmasti on tuommonen painostus ollu tosi ikävää... Mutta teiniäitien eduksi on sanottava se, että minun mielestä pahimpia hössöttäjiä on 3kymppiset ensisynnyttäjät. Poikkeuksiakin tietysti löytyy, enkä yleistä tätä! Meidän lähipiirissä on just tämmönen tapaus, ja hän on yrittäny tehdä kaiken niiiiiin täydellisesti, ja viimeisen päälle, että hyvääpäivää! Siis minä´sain omani 21v ja hän 31v ja siinä oli huima ero, vaikka lapsilla ei ole ikäeroa kuin vajaa 2v. Tämä ihminen soitti mulle tämmösiä puheluja:
* Neuvolasta oli sanottu, että -12 astetta on pakkasraja, että lapsen voi laittaa ulos nukkumaan. Nyt on -13 niin laitanko mä sen ulos vai en??? (Missä oma järki??)
* Tällä lapsella on vähän nuha, muttei yskää eikä kuumetta. Uskallanko mä viedä sen ulos nukkuu??? (Taas peräänkuulutan omaa ajattelukykyä!!)
Tämmösiä puheluita tuli päivittäin sillon kun tämä "täydellinen äiti" oli vielä kotona... ARGH!! Aivan niinkuin lapsen saamisen yhteydessä olis tehty lobotomia-leikkaus...
Teiniäideillä on yleensä kuitenkin jalat maassa, ja he tekevät ja hoitavat lapsensa tyylillään. Kommentoikaapa!
 
voi taivas nuita kysymyksiä tuolta 3kymppiseltä :LOL:
no mulla oli kans siskolta hyvät kommentit ku tuossa viime talven aikana sanoin että ollaan miehen kans avoimin mielin, että vauva saa tulla jos on tullakseen (niin oon muuten perheemme kuopus ja olin ensimmäinen sisaruksista joka lapsen pyöräytti,muut tulivat parin vuoden viiveellä perässä ) sisko oli kauhuissaan ja möläytti tämmöisen kommentin, tiedätkö sinä sinä sisko miten rankkaa pienen lapsen kanssa on? :LOL: sisko on kans 3kymppinen 1 vuotiaan pojan äiti ja hän oli ilmeisesti päässyt unohtamaan että minulla on jo ennestään 5 vuotias mukula :D
 
Täällä kanssa yksi Kainuulainen lissää :D Nunneliinin kanssa ollaankin ystäviä ;) Ja Bellukan kanssa tutustuttu mesen kautta :D Rehvit on vielä sopimatta ;) Eli meidän perheeseen kuuluu mä 24v vm.83, mies vm.83, tyttö 04/03, poika 11/04 ja tyttö 11/06. Niin ja 2 kissaa =) Kotiäitinä olen ollut siitä saakka kun esikoinen syntyi ja kun tämä kuopus lähenee/ on 3v niin sitten tämä urani on loppu ja menen kohti uusia haasteita :D Kiva kun on muita samalta alueelta :wave:
 
tervetuloa HIMPULA23 =)
kysäisempä tässä samalla tälläki palstalla että minkä merkkisiä vaunuja teillä itse kullakin on ollu? ku mulla on ne esikoisen jäljiltä niin huterat että uudet olis hankittava (tosin varmaan käytettynä ) mut niitäki on niin monen merkkisiä että mistä sitä tietää mitkä valitsis.. :/ oon tuolla odotus puolella pitäny galluppia, mut kyselempä vielä että mitkä tänne kainuun ilmastoon sopisi teidän mielestä :D
 
Huomenta!
Piipero86 kyseli vaunumerkeistä!
Meillä nyt tällä hetkellä bora kombit, ostimme alkukesästä joten vielä ei olla kuin rattaina testattu. Hyvät ovat olleet ainakin rattaina että tyytyväisiä olemme. Vaunuina pääsemme testaamaan lähiaikoina kunhan tämä vauva päättää syntyä!
Aiemmin meillä oli carenat oliskohan vuodelta 04 ne ei vastanneet käyttöodotuksiamme ei sitten ollenkaan ja muutenkin olivat mielestämme hankalat esim tavarakoritilaa tosi niukalti ja hankala laittaa mitään sinne, matalat pitemmän ihmisen työntään (minulle sopivat mutta isännälle matalat) täyskumiset renkaat jotaka ikävästi jäätyivät talvella ja keräsivät kaiken lumen.
Toivottavasti löydät odotuksiasi vastaavat vaunut hurjasta vaunuviidakosta!
 
Meillä oli alusta asti Bora Kombi yhdistelmävaunut tytöllä. Ja tykättiin kyllä paljon! Varsinkin, kun meidän lapsukainen synty talvea vasten, niin niissä oli riittävän iso kova kantokoppa, ja mulla ei ollu sillon tytön syntyessä edes vielä ajokorttia, eli vaunut oli vauvan kanssa kovassa käytössä, kun joka paikkaan mentiin kärryillä.
Ainut -- puoli noissa meidän kärryissä oli se, että niissä ei ollu heittoaisaa, eikä ratas-osaa voinu kääntää niin, että lapsi olis ollu naama menosuuntaan. Tai olisi voinu kääntää, mutta sitten olis joutunu irrottaa koko kuomun pois.
Mutta muuten ne oli hyvät. Meidän autoon ne mahtu ihan kevyesti, kun vaan viitsi irrottaa metallikehikon erilleen. Eikä ollu sillon edes farmariautoa. Niihin tuli mukana kantokopalle ja rattaille erilliset peitot, ja kaari, mikä tuli sitten käyttöön, kun oli pelkkinä rattaina. Niihin kävi vielä kaiken huipuksi joku erimerkkinen kissaverkkokin! Siis semmonen kunnollinen metalliverkko, mikä laitetaan kantokopan päälle, tietänet, mitä tarkoitan. =)
Sillon kun tyttö oli vauva, niin kun me mentiin joko anoppilaan tai mun vanhemmille yö-kylään, niin tyttö aina nukku siinä kantokopassa yöt. Ja se mahtu siihen vielä 7 kk ikäisenä nukkumaan. Sit piti siirtää se syrjään. Me ostettiin ne Kajaanista lastentarvikkeesta, ja se mies siellä sanoi, että ne on ihan just vataavat ja samanlaiset vaunut, kuin emmaljungan vastaavat, mutta kasausmekanismi (siis pienempään kokoamis-juttu) on vähän monimutkasempi kombeissa. Mutta ei se ollu edes vaikea. Niistä maksettiin muistaakseni 250 euroa, mutta ne ostettiin elokuussa'03 mutta ne oli kankaaltaan '02mallistosta. Saatiin siis edullisemmin. Mutta jos siis kelpaa vanhemmalla kankaalla olevat, niin kannattaa sieltä käydä kysyy. =)
 
Tuohon, mitä Hanne80 sanoi tuosta tavaratilasta carenoissa, niin ei se kombeissakaan mahdottoman iso ole, mutta riittävä. Tai sekin tietysti riippuu käyttäjästä, että mikä on riittävä ja mikä ei, mutta mulle se riitti. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bellukka:
asiasta kukkapurkkiin... ällöttääkö ketään muuta kajaanis se myyjä tenavatarvikkees :whistle: en oo aikoihin käyny siellä ihan sen takia :LOL:
Juu, ällötää. Musta se on vähän hintsahtava... MUTTA se tietää ihan älyttömästi markkinoilla olevista turvaistuimista! Mutta en minäkään mene siihen liikkeeseen kuin pakon edessä... :xmas:
 
mullakin on joninlainen hämärä mielikuva että se myyjä oli vähä omalaatuisen olonen ja muutenki minusta on se liike tosi ahdistava ku on niin täyteen tuupattu tavaraa, tai ainaki sillon oli ku viimeksi kävin, niin suosittelisin niille vähä isompaa liiketilaa...

asiasta pahvilaatikkoon, ku mulla oli sillon yks päivä kohdun suu tosi alhaalla niin se oli vaan sen yhden päivän ja sit se on taas noussu tuonne korkeuksiin, mitenköhän se on mahdollista.. :/ tietenki hyvä vaan että on noussu..

meillä oli tarkotus lähteä huomenna esikoisen kanssa helsinkiin tuttujen kyydissä,minun siskon luo vierailemaan niin tänä aamuna pojalla oli kuumetta, niin taitaa jäädä reissut väliin..perjantaihin asti saatiin armon aikaa että tutut voi odottaa sinne asti odottaa, mut saa nähdä miten sitkeä on tuo tauti ja kuhan itelle ei tarttuis.. :/
 
Piipero, ainakin täällä meidän paikkakunnalla tuo lenstu on tosi ikävää ja pitkällistä mallia. Mulla on ollu jo 3 viikkoa se, viime viikon lepäilin ja olin sairaslomalla. Siis eihän sitä voi tajuta, että kun aikusella ihmisellä kipuaa kuume 39 asteen tietämiin, niin kuinka järkytävän hutera olo tulee. Viikonloppuna tuntu jo, että nyt alkaa menemään ohi, niin eikun tänä aamuna oli taas niin kipeä kurkku, että ei voinu niellä. Toivotaan, että te säästytte siltä!
 
viime yö oli aika rankka, poika heräili vähä väliä ja pari kertaa sano että äiti en jaksa hengittää, mut enpä minä siinä oikein osannu mitään tehä ku unenpöpperöissäni siinä helisin, niin työnsin vaan korkeampaa tyynyä pään alle jos helpottais..tänään sit käytiin lääkärissä ja ei ollu tulehduksia ja määräsi hengitysteitä laajentavaa yskänlääkettä, jota voi antaa onneksi jo etukäteen yöksi niin ei tarvii sitte keskellä yötä panikoida..

nyt alkaa itelläki jo päätä jomottaa ja niskaa särkee, niin eiköhän se tauti oo mullaki vielä viikonloppuun mennessä, mä en vihaa mitään niin paljoa ku räkätautia..mut kyllä meillä saa jäädä helsingin reissut väliin ku ei se oo kivaa sairaana matkustaa ja sit se että siskolla on vuosikas muksu niin ei siihen varsinkaan halua tartuttaa, eikä tietenkään siskoon tai sen mieheen..

viime yönä en itekkää meinannu päästä sängystä ylös, en tiedä liekkö jotain liitoskipuja mut mahaan sattu ihan sikana ja vartin yritin kömpiä eritavoilla ylös sängystä, mut vihlo niin maan per**leesti että ei voinu nousta ja kyllä tänään on onneksi höyhenen kevyitä hipaisuja taas tuntunu niin kyllä on kaveri ainaki virkeänä

tämä on taas tämmönen minä minä teksti..

piipero & rv.18+5
 
hei ajattelin laittaa tänne tämmösen ilmotuksen, ku ite näin tämän ilmoituksen niin ajattelin että käytäs esikoisen kans kattomassa.
Kaukametsän salissa on teatteri esitys lapsille:
Hui kauhistus - kiltti kummitusjuttu
perustuu mauri kunnaksen saman nimiseen kirjaan, teatteria, nukketeatteria, taikuutta ja akrobatiaa ja sopii loistavasti perheen pienimmillekin.
18.11.2007 klo. 16-16.45 ja toinen esitys klo. 17:30 - 18:15
liput: 8e tai jos on mll:n jäsen nii 5e

että tämmöstä tällä kertaa :D
 
Ajattelimpa minäkin tulla tähän joukkoon eli terve vaan =) meidän perheeseen kuuluu poika 08/05 toisen la 12/07 lisäksi kuuluu avomies samaa ikää eli molemmat ollaan vm.84 kainuussa asustellaan. Mies töissä ja minä Ma asti työttömänä..äippälomalle sitten marraskuussa :wave: :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HIMPULA23:
Täällä kanssa yksi Kainuulainen lissää :D Nunneliinin kanssa ollaankin ystäviä ;) Ja Bellukan kanssa tutustuttu mesen kautta :D Rehvit on vielä sopimatta ;) Eli meidän perheeseen kuuluu mä 24v vm.83, mies vm.83, tyttö 04/03, poika 11/04 ja tyttö 11/06. Niin ja 2 kissaa =) Kotiäitinä olen ollut siitä saakka kun esikoinen syntyi ja kun tämä kuopus lähenee/ on 3v niin sitten tämä urani on loppu ja menen kohti uusia haasteita :D Kiva kun on muita samalta alueelta :wave:
Kato sinäkin eksyit samaan pinkkaan
;)
 

Yhteistyössä