kainuun alue herätys!

tervetuloa takasin ippu, ompa kyllä ikävää jos joku alkanu terrorisoimaan, mutta onneksi oot tainnu päästä tapauksesta eroon. meitä taitaa olla 3 emäntää täällä, jotka on nyt tässä odottavassa tilassa =) toivottavasti ei itelläkään enää kauan mene kun kaveri suostuu syntymään, vaikka onhan tämä raskaus sinänsä kivaa aikaa että nyt on lupa olla vähän tanakammassa kunnossa :D mut se on taas eri asia palata niihin entisiin mittoihin raskauden jälkeen.. :whistle:

piipero86 & piipertäjä 34+5
 
Huomenta! =)

Oon päässy joo, ja olihan siinä sen "terroristin" suhteen vikaa minussa itsessänikin, mutta onneksi se on nyt takanapäin.

Miten olet piipero voinut raskautesi kanssa? Ollaan suunnilleen samoissa menossa, sinä olet pari viikkoa pidemmällä *kade*. Minä olen tosissaan ihan kypsä jo, voisin hyvinkin lähteä synnyttämään jo. Sitä ekan kohdalla nauttii siitä loppurutistuksestakin, tukalasta olosta ja kaikesta, mutta näin toisella kierroksella tuntuu oikeasti vain siltä, että tule ja päästä minut piinasta! :eek:
Tiedättekö kumpi teille on tulossa? Meille on tyttöä veikattu kahteen otteeseen, saa nähdä miten käy =)

Esikoisen kanssa on nyt ihanaa, kun on vihdoin alkanut sanoa sanoja, tai opetteluahan se vielä on, mutta joka päivä tulee jotain uutta, tai ainakin uuden yritystä. Tänään esim. legopoliisiauton vilkusta kysyin että mikä tämä on, ni poika vastasi että --lkku. Useinkin sanoo sanat tuolleen viimeisellä tavulla vain. Oon sit koittanu kovasti uusia sanoja opetellessa aina painottaa sitä alkua. Vilkkukin oli siis VILkku :)

Tänään onkin taas neuvola, joudun ottamaan esikoisen mukaan, saa nähdä miten reagoi dopleriin. Yhdesti on aiemmin ollut mukana, ja silloin doplerointi säikäytti poikaa kovasti, itketti. Saapa siis nähdä onko se taas yhtä kamalaa!

Ippu 32+2
 
Hei taas.

Minä edelleen paksusti voin. |O Sain tuossa vatsataudin ja sen myötä sitten jouduin kaksiin tiputukseen kuivumisen myötä...ja supistusten jotka sitten loppui onneksi, ettei tarvinnut ruveta sairaana synnyttämään. Nyt onneksi olo jo ihan hyvä ja neuvolassa kävin aamusta ja kaikki ok. Kaksoset sai myös tuon taudin |O ja alkaa palamaan jo järki tuota oksennusta ja sontaa siivotessa. Supistelee välillä kivasti, kun tuolla lattialla konttailee :snotty: Vaikka taitaahan tuo kohta talttua tuo tauti. Johan tuo on viime viikon maanantaista asti meillä jo ollutkin :headwall:

Uskon, että tuo epeli viihtyy tuolla pesäkolossaan loppuun asti ja joudutaan lopulta häätämään se sieltä :LOL: .....että odotellaan vielä...

Kurppa ja pikkuveikka 39+2
 
kotikurppa, auts! :x Kuulostaa ikävältä! :(
Jostain olin lukevinani että missä asutte, aika lähellä meitä siis. Onkohan meillä sama terkkari? Tuli mieleen tuosta kun kerroit neuvolassa käyneesi. Eeva K.?
Minäkin kävin aamulla nlassa, kaikki oli ok, ja esikoisen osaltakin siellä meni ihan hyvin, ei suuremmin pelännyt, kovin ihmeissään vaan oli verenpaineen mittauksesta ja dopleroinnista.
 
me ollaan onneksi vältytty tuolta oksennustaudilta, sitä on kuulema ollu kiitettävästi liikkeellä täällä päin, itärajan takaa kuulema kulkeutunut.

Ippu kyllä minäki alan olla jo aika kypsä tähän olotilaan, vaikka vielä pitäis ainaki pari viikkoa pysyä kasassa että saa tuo kaveri kerättyä vielä voimia..

meille on kehkeytyny tässä sellanen ihana patti tilanne ton esikoisen suhteen, jos mulla on ukko töissä ajatellaan vaikka yövuorossa ja mulla tulis äkkilähtö synnyttämään niin minne hi*toon minä tuon esikoisen laitan??? ukko EI VOI lähteä kesken vuoron töistä ellei saa tuurajaa, joka on niitten firmassa pirun vaikeeta ja meidän molempien äidit asuu 100-125 kilsan päässä ja minun äitiki painaa aina 14,5 tunnin työpäiviä niin ei ehkä jaksa keskellä yötä lähteä tollasen päivän jälkeen ajamaan ja anoppi ei mielellään pimeällä aja ja meillä ei täällä kajaanissa oikein tuttuja ole ja neki vähäset ketä on niin on töissä arkisin jne...ihan jännityksellä tässä odottelee että mitenkähän käy.. :/

minä kans käyn tossa lehtikankaan neuvolassa ja mulla terkkana siellä Terttu H.

piipero86 & piipertäjä 34+6
 
Ei kun se olitkin muuten piipero sinä, joka asuu meidän lähellä, kun olit kuvannut että lehtikankaalla, s-marketin kulmilla :) Minä voisin kuvailla ihan samalla tavalla ;) Jännä muuten että vaikka niinkin lähekkäin asutaan, niin terkkari on silti eri! Mitenkähän niillä ne alueet oikein menee...

Onko teillä piipero ketään semmosta kaveriperhettä joka voisi tarvittaessa auttaa jos lähtö tulee hankalaan kellon aikaan? Tai olisko esim. MLL:lla jotain lastenvahteja Kajaanissa, että sieltä voisi joku tulla? Tapaisi vaikka jo etukäteen varalta pariin kertaan, ettei ko. ihminen olisi lapselle ihan uppo-outo sitten kun tilanne olisi edessä.
Jos en olisi raskaana, niin voisin ottaa hommakseni, pitäisi vain tavata meillä muutaman kerran tässä ja tutustua :) , mutta nyt tosiaan en uskalla kun omastakaan voinnista ei ihan tuon omankaan lapsen kanssa ole takeita että miten sitä jaksaa.
Meillä on onneksi miehen puolelta isovanhemmat parin kilometrin päässä ja koko maaliskuun varmasti enempi tai vähempi hälytysvalmiudessa, mutta se mikä meillä rassaa, on anopin ammatti! Kätilö!! Jos hän sattuukin olemaan töissä, kun lähtö tulee!! Kumpikaan kun emme halua hänen työn merkeissä yhteisiä kokemuksia hankkia... :eek: Minä en halua häntä kätilökseni, eikä hänkään halua minua kätilöidä. Siis kun jos jotain sattuu, niin hän loppuikänsä itseään syyttäisi, että tekikö jotain väärin tms. No, on siellä aina sen verran kätilöitä kai vuorossa, että jospa sieltä joku muu sitten irtoaisi meidän synnytyksemme hoitamaan, jos niin kurja mäihä kävisi.

Ippu 32+2
 
Ippu, juu meillä sattuu olemaan sama terkkari. Olen tykännyt käydä, ihan mukava terkkari :)

piipero meillä on myös vähän ongelmia tuon synnytyksen suhteen siinä mielessä, että varmaan joudun menemään ilman miestä. Tytöille tuskin löytyy muuta hoitajaa ja sen takia ei sit taida päästä matkaan. Minun vanhempani asuu kans 100km päässä niin ei heitäkään sit välttämättä saa katsomaan lapsia. Lupasivat kyllä tulla, jos tilanne sen sallii, mut luulen, että toi matka on liian pitkä. Pelottaa hiukan lähteä yksin synnyttää, kun olisi kiva saada mies tueksi, mutta minkäs teet... Toivotaan, et asiat jotenkin järjestyy :/
 
minä olen menossa mielelläni yksin synnytykseen, mut saa nähdä miten tilanne menee,jos ukolla on mahdollisuus lähteä mukaan niin aikoo sitten tulla, se on kyllä vaan minun mielestä turhan herkkä kattomaan semmosta toimitusta.. :whistle: esikoisen synnytin ihan yksikseni ja oli kyllä tosi ihana kokemus, mutta tässä taas nähdään miten erilaisia sitä ollaan =)

niin ja Ippu jos sinä oot mulle siitä kade että oon sua pari viikkoo pidemmällä, niin arvaa oonko minä kade kotikurpalle =)
 
Mua ei sais yksin synnyttämään sit millään! Yhessä tämä on alulle laitettu ni yhessä tämä kyllä loppuun astikin on hoidettava! ;) Ei vaan, miehestä oli esikoista "tehdessä" niin iso apu, että en voisi kuvitella lähteväni laitokselle yksin. Huih!

Iik, tajusin just että kotikurppa kertoi heillä olevan sitä mahatautia, ja sit me on käyty samalla terkkarilla tänään.. varmaan se on kohta meillä se tauti :( :x Minä pelkään oksentamista... ja olen oikeastaan paniikissa jo siitä tiedosta, että on mahdollista, että tauti olisi meille jostain tulossa.. vältän kuin ruttoa sellaisten ihmisten tapaamista, joilla on hiljattain tauti ollut. Parin viikon varoaika vähintään kiitos! ;)

Miten piipero esikoisesi synnytyksessä muuten.. oliko sulla kätilö tai hoitaja tai joku siellä kuitenkin tukena ja paikalla koko ajan, vai olitko avautumisvaiheessa ajoittain oikeasti yksin?
 
minä makailin kaksilla jo muutaman viikon ennen synnytystä ja sitte yhtenä aamuna lääkäri sano että 2cm paikat auki ja siirsivät minut sitte synnärille, niin sitte siellä sanoivat että kunhan haluat puudutuksen niin soita kelloa, niin sitte olin sen avautumis vaiheen siellä yksin(3-4 tuntia),kävelin ympäri huonetta toisin sanoen ja minulle se oli just passeli ratkasu ja ei minua se mitenkään pelottanu vaikka ikääki oli sillon huimat 15v, sitte ku paikat oli 8cm auki niin pyysin kätilöt ja sitä kautta puudutuksen ja puudutuksesta meni varmaan puol tuntia niin alko ponnistaminen ja vartti siitä niin herra oli maailmassa =) tuollanen passais myös tällä kertaa mulle, saa nähdä miten käy, toivottavasti sattuis yhtä ihana/ihanat kätilöt ku viimeksi.

miten muuten kotikurppa ku sulla ne kaksoset niin tehtiinkö sulle sillon sektio vai syntykö ne ihan "normaalisti"? mietin vaan että onko sulla eka alakautta synnytys edessä vaikka lapsi on jo kolmas :D
 
Huomenia vaan kaikille!
Taas yksi levoton yö takana! Millonkahan sitä sais nukuttuu hyvin edes yhden yön!!!?? Poika tulla tepasteli yöllä meidän viereen ja ennestään jo neitokainen nukkui keskessämme niin oli aikas ahdasta ainaskin mulla!

Nykyään niin et neitokaista ei saa millään nukkuun omaan sänkyyn. Ja kaiken isäksi minä vaan kelpaan nukuttajaksi isin sylissä huutaa vain.... kertokaas hyviä vinkkejä kohta nelikuisen nukuttamiseen! Olen koittanut vaikkas ja mitä unipupua, riepua, isompaa nallea pienentämään sänkyä kun pyörii niin hirveesti ja samalla vähän huijatakseni et olen vieressä mut ei vaan onnistu. Mites onko niistä unipusseista apua onko kokemuksia?

Meillä oli kans ongelmia järjestää pojalle hoitaja siks aikaa kun lähdin synnyttämään tyttöä. Meillä ei ole täällä ketään sukulaista saati sitten sellaisia tuttuja/kavereita joiden hoiviin olisi voinut pojan viedä. Olimme kuitenkin sopineet et mun äiti soitetaan lapsenvahdiksi. Hänellä kun lyhinmatka ajaa tänne, reilut 250 km (ajaa kolmeen tuntiin) kun miehen puolelta taas matkaa tuplaten. Just ja just mun äiti kerkes tänne pojalle kaveriksi! Et saa sanoa melkeempä näin kun mun äiti pääs tänne perille niin tyttö syntyi puoltuntii sen jälkeen. Että asioilla on tapana järjestyä....

Marsu81 olen muuten huomannut saman et meillä on aikaslailla samanikäset lapsukaiset!
kotikurppa Sulla on sama laskettuaika kun mulla oli poikaa odottaessa ja hän syntyikin laskettunapäivänä! Jaksamisia viimesiin odotuspäiviin sinulle!

Jahas vielä kerkee kahvia hörppästä ennenkä lapset herää.....

 
Huomenia.
Kerrankin sai nukuttua yön hyvin. Pitkästä aikaa on ihan levännyt olo :whistle:

piipero jos sinä olet kade minulle niin et usko olenko minä veljeni avokille :D . Meillä nimittäin sattui nuo lasketut ajat niin, et hällä oli 25.päivä ja mulla tuo 28.päivä, mut he saivat jo pikkuisensa 4.päivä. Voi kun jo tapahtuisi jotain :/

Kaksoset syntyi "normaalisti" alakautta molemmat, että kokemusta siitä on. Tosin kammohan siitä ponnistusvaiheesta jäi :snotty: Sillä tahtoisin tuon ukko kultani matkaan, tsemppaamaan mua. Muuten ei oikeastaan pelotakkaan. Jospas tämä uusi tulokas tulisi vähän iisimmin. :whistle:

Hanne80 yritetään tässä jaksaa. Ja jaksamisia teillekkin noiden öiden suhteen. Mietin juuri tuota nukuttamista, mut en kyllä nyt saa päähäni mitään järkevää vinkkiä mitä voisi kokeilla...
Yritin muistella aikaa jolloin tytöt oli vauvoja, mut tuntuu, että olen totaalisesti unohtanut kaiken. Se aika silloin oli kuin olisi sumussa ollut ja aina huomas, että aamu on niin kohta olikin jo ilta. Toivottavasti keksitte ratkaisun tuohon.
Osaankohan minä enää edes hoitaa vauvaa... :ashamed: kait ne asiat muistuu taas mieleen :)

Kurppa ja pikkuveikka 39+3
 
minua kans ahdistaa ku tuo esikko jo kuitenki 5 ja puol vuotias niin miten sitä muistaa sitte kaiken tämän uuden vauvan kans, mitähän siitä vaipanki vaihdosta tulee.. :ashamed:

Hanne80 meillä kans poika nukkuu aina meidän keskessä ja se ku ei oo mikään rauhallisin nukkuja niin yöllä on tosi kiva herätä siihen ku tulee nyrkistä suoraan nokkaan. en kyllä osaa tipsejä antaa tohon 4kk nukuttamiseen, ku mulla esikoinen oli sellanen että aina syötön jälkeen ku väsy alko tulla niin vein vaan sen sänkyyn ja sinne se sitten nukahti yksinään, sillon tälön kyllä alko huuto ja yritti saada minut sinne hyssyttelemään, mutta pidin pään kylmänä enkä menny, voi ku se menis vieläki noin.. :/

mut nyt aamupalalle..

piipero86 & piipertäjä 35+0
 
Hanne ootko kokeillu semmosta, että... tai kysytäänpä ensin että imetätkö vielä, eli siirrätkö tissiltä sänkyyn? Neuvoni kun koskee sitä. Eli että jos imetät ja nostat tissiltä sänkyyn, ni ota vauva jo tissille peiton mutkassa, jolloin vauva ei huomaa lämpötilan muutoksesta että paikka on vaihtunut nukkuessa.
Toinen mikä tuli mieleen mitä voisi kokeilla, ni ota pinnis ihan teidän sängyn viereen ja laita oma kätesi pinnojen välistä vauvan lähelle, pidä vaikka kädestä tai vain pitele niin että vauvan poski ja sinun käsi koskettavat toisiaan. Tai pitele kättä vauvan päälaella.
Tai laita sänkyyn mukaan paita päältäsi illalla, se tuoksuu sinulta ja luo illuusion että olet siinä vieressä.
Tämmöisiä nyt ekana tuli mieleen =)
Pitkä aikahan teillä ei oo enää puolen vuoden ikään, jolloin voitte pitää unikoulua, jos haluatte ihan yöt rauhoittaa. Me esikoiselle aikanaan pidettiin ja siitä asti on yöt nukuttu, mitä nyt ajoittain tietysti jotain häikkää on, jos on kipeä tai tekee hampaita tai on oppinu uuden jutun tms, mutta pääsääntöisesti meillä on siitä asti nukuttu. 4 yötä se kesti, viidentenä poika nukkui illasta johki puoli kuuteen aamulla.

Olipahan muuten keli ulkona kun käytiin vaunuttelemassa aamulla. Pakkasta tuo vajaa -10 astetta, mutta siihen kipakka tuuli päälle, järkyttävän kylmä! :( Mutta tulipahan vähän ulkoiltua, ja nyt sen sit liitoskivuista (lue: järkyttävistä tuskista, oikeasti!) huomaa että kävelylle on erehdytty lähtemään. Nyyh.

Ippu 32+3
 
Osittain imetän, maitoa tullut todella vähän verrattuna esikoisen aikoihin. Nyt annan rintaa enää vain yöllä ja päivällä sitten mennään "pullomammalla". Ja yölläkään ei tartte imettää kuin kerran alusta asti ollut niin. Tuo nukkumaan rupeeminen on vain niin hankalaa... voi kamala sitä huutoa jos herää yöllä ja nukkuukin omassa sängyssä eikä äitin vieressä. Samote jos tutti on kadonnu huutoa piisaa siitäkin! Poika ei koskaan oppinut tuttia imemään ja tämä neitokainen sitäkin enemmän. Pojalle tein juuri noin et tissiltä sänkyyn peiton mutkassa mut neitokaiseen tämä ei toimi herää heti jos sitä yrittääkään siirtää johonkin. muttä täytyy mennä itekkin päikkäreille edes puoleksi tunniksi et jaksaa iltaan sitten tuleekin isäntä töistä.....
 
Hanne80: En ehdi nyt enempää kommentoida, mutta on vaan pakko kirjoittaa että et ole ainoa ton ongelman kans! :hug: Meillä esikoinen nukku aina omassa sängyssä, mutt anyt tää meidän vaavi nukkuu aina äitin kainalossa ja ahdasta tosiaan meinaa joskus olla.. varsinkin niinä öinä kun esikoinenkin kömpii iskän kainaloon. Mutta pohditaan tätä ongelmaa vähän enemmän joku päivä, nyt nukkumaan :wave:
 
neuvolassa tuli tuossa aamulla piipahdettua, kaikki oli ok ja oli vauvaki jo laskeutunu, joka kyllä tuntunut erittäin selvästi sellasena tosi ihanana vihlontana vähä joka puolella :kieh: vielä oli päivää vajaa kuukausi laskettuun aikaan..

käytiin lauantaina kattomassa esikoisen ja isosiskon kans se Röllin sydän elokuvateatterissa, oli esikoisen eka kerta ja tosi hyvin jakso olla. vitsi minä tykkäsin siitä elokuvasta varmaan enemmän ku esikoinen,tulis äkkiä dvd:lle niin sais hankittua sen omaksi =) minä oon lievästi sanottuna sellanen lasten elokuva friikki..

esikoinen lähti eilen mun siskon luo kemiin, se on viimeksi ollu yön pois kotoa tuossa elo-syyskuun vaihteessa ku sillon siskoki asu täällä päin niin meni sen luo aina ennen suurinpiirtein kerran kuussa niin nyt tuntu ihan kauhealta juna-asemalla ku piti halata ja vilkutella, ei ollu itku kaukana minulla eikä vissiin pojallakaan.. =) saa nähdä millon se malttaa kotiutua ku se on niin kovasti sen minun siskon perään, että ei aina malttais sen luota pois lähteä..

piipero86 & piipertäjä 35+5
 
Pitipä tulla käymään tälläkin puolella vaikka vähän olen nyt joutanutkaan netissä käymään. Neuvolassa aamulla kävin ja kaikki ok. Mitään ei vieläkään ole tapahtunut ja tämä homma ei nyt tunnu etenevän minnekkään. :headwall: Onneksi sain jo ajan synnytys-saliin 11.2 ja käsitykseni mukaan sinne jäänkin. Silloin tulee täyteen 42 viikkoa ja käynnistys edessä. Mutta toivotaan, että pääsisin synnyttää jo aikasemmin.

Kurppa ja pikkuveikka 40+2
 
aika jännä tuo että joillaki odotellaan sinne 42 viikolle että käynnistetään ja joillaki käynnistetään jo ku raskaus täynnä tai siis se 40 viikkoa ja joillaki käynnistetään jo ennen sitä. mulla esikoinen käynnistettiin viikoin 40+0 mutta suostu tulemaan ulos vasta 40+3, tosin se oli hyvä koska jos se olis tullu laskettuna aikana niin se olis ollu horoskoopiltaan leijona mut siitä tuliki neitsyt, mulla on sisko ja isä leijonia ja ne on ihan liian tempperamenttisia minun makuun, niin jospa tämä neitsyt olis helpompi :D saa nähdä tuleeko tästä seuraavasta vesimies vai kalat..molemmat kyllä käy :D

piipero86 & piipertäjä 35+6
 
Mitäs tänne kuuluu?
Tänään olisi tarkoitus testata et joskos poika osaisi hiihtää! ollaan jo muutaman kerran testattu niitä suksia pojalle jalkaan mut vielä ei oikein ole ymmärtänyt et mitäs näillä tehdään. Kyllä osaa sanoa jos näkee hiihtäjän mutta ite ei sitten ymmärrä liikutella jalkoja sukset jalassa. Missäs iässä teillä muilla on hiihtoa kokeiltu ensikerran?

Eilen vaihdettiin pojalle isompi turvaistuin kokeilulle ja tyttö laitettiin pojan vanhaan istuimeen kun sen saa "vauva"asentoon. En tiedä sitten kuinka toimisi istuimet pitemmällä matkalla kummallakin. Poika tykkäs kyllä istua uudessa mutta neiti oli vähän hämillään tilanteesta.

Mites teillä joilla on enemmän lapsia niin toi liikkumaan lähtö on alkanut? Meidän neiti ei olisi enää hetkeäkään paikalla yrittää ryömiä, ehkä hivenen pääsee jo eteenpäin. neiti kattelee niin ihailevasti isoveljeä ja sen touhuja et voi vain kuvitella kuinka toinen jo tahtoisi juosta veljen perässä. Neiti on niin minun perään et välillä tuntuu olo niin kahlitulta kun toinen ei viihdy isin seurassa kuin pieniä hetkiä.

mutta nyt näyttäs lapsoset heräilevän täytynee mennä.
 
Huomenia täältäkin,

Pulkkamäki kait se meitäkin tänään kutsuu, eli sinne siis pitäisi kohta raahautua.
Tai no minä taidan vaan katsella, kun lapset ja mies siellä rymyää, kun voisi olla hankalaa tämän mahan kanssa siellä mukana hillua.

Meillä tuosta liikkeelle lähdöstä..
En tarkkaan enää muista, mutta lunttaan tuolta vauvakirjasta mihin tyttöjen kehitystä olen kirjannut. Niin n.4kk iässä ovat näkyy kääntyneet kyljeltä toiselle, istumaan nousu n. 10kk iässä, konttaaminen 10kk iässä ja 1v3kk kävelivät. Meillä tytöt ei ryömineet ollenkaan. Vaan menivät pyörimällä eteenpäin, kunnes hokasivat konttaamisen. :D

Mut nyt sinne ulkoilemaan :)

Kurppa ja pikkuveikka 40+6
 
meki käytiin tänään pulkkamäessä,oli kyllä tosi ihana ilma ku aurinkoki rupes sitte paistamaan ja sitte syötiin minun tekemiä laskiaispullia :p tulihan nuita taas useampi kappale vedettyä.. :whistle: minäki vääntäydyin muuten rattikelkalla laskemaan, ei kyllä kieltämättä ollu oikein mukavaa ku tuntu että ei jalkoja jaksa kyytiin ährätä, mutta kyllä se joten kuten onnistu..

mulla oli viime viikolla tuo lääkärineuvola ja VOI TAIVAS sanon minä, sillon viikot oli tasan 36 ja painoarvio oli jo 3100g ja jos loppuun asti mennään niin voin huoletta lisätä tuohon vielä ainaki kilon lisää painoa :eek: esikoinen oli syntyessään 3305g niin pienoinen koko ero tähän tulevaan verrattuna, ajattelin tuossa viikon päästä ruvata kunnolla häätämään tuota kaveria ulos.. ;)

piipero86 & pikkujätti 36+3
 
piipero: ihan hyvän kokoinen vesseli tulossa sulla :) Mulla oli myös lääkärissä käynti viikolla 36 ja silloin oli painoarvio tällä epelillä 2800g ja arveli, että lasketunajan paikkeilla on 3000g-3500g. Saa nähdä miten pitää paikkansa. Ainakin veljen avokille annettu painoarvio heitti kilolla :whistle:
Kaksoset oli 2525g ja toinen 2790g joten nyt vähän pelottaa, että minkä kokoinen tästä tulee...
Ja jaksuja sullekkin loppuajalle, mulla vielä max viikko tätä kärvistelyä ja sitten :heart:

Kurppa ja pikkuveikka 41+0
 

Yhteistyössä