kainuun alue herätys!

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaJones:
Alkuperäinen kirjoittaja Marsu81:
Pikaseen tuohon pöyrähommaan kommentoin että meillä oli pojalla jo viime kesänä sellanen kolmirattainen pyärä ja siinä sellaienn "työntötanko".
Onko se vähän samanlainen kuin mitä on nyt HobbyHallissa myytävänä..? Sellainen, joka käy 10kk iästä alkaen...? Että ensin on sellaiset turvakaaret jne... Ajateltiin, että oiskohan se minkälainen... Tyttö kesällä 10kk ja mietittiin, että kannattaisko ostaa tuollanen pyörä ja oisko se hyvä sitten seuraavanakin kesänä..?
Vähän vastaavanlainen se meidän pyöräkin on kuin se hobbuskan pyörä, meidän pyörä on vaan ostettu biltemasta :) Tuossa ei oo sitä turvakaarta mutta hyvinhän tuo 1,5v poika kyydissä pysyi kun ei se vauhti niin huima ollu ;) Aika raskas se oli aluksi polkea, varsinkinkun ei ne jalat kunnolla sinne polkimille yltäny mutta kyllä sillä eteenpäin pääsi.. Ja sillä siis tarkoitus nyt taas totutella satulassa pysymistä (siinä on sellanen tosi levee ja tukeva satula) ja sitten myöhemmin kesällä jatkamme pyöräilä sillä 12 tuumaisella apurattaiden kanssa :)
Se hobby hallin pyörä on ihan kivan näköinen ja lupaavan oloinen sinäänsä, mietimme sitä itsekkin viime kesänä, mutta tuo miedän pyörä oli sit puolta halvempi niin sillä siihen päädyttiin.. :ashamed:
 
Onnea nimestä Kallelle, hieno nimi!

No tulihan se pyörä (12 tuumanen apurattailla) ostettua pojalle viikonloppuna ja luulempa et taitaa mennä työntely hommiksi pojan pyöräilyt! Sisällä osaa kääntää formula-potkuautonsa rattia oikeeseen suuntaan mut ei näy sit pyörällä sitä tajuavan! Tiedettiin et ei ainakaan polkea osaa mut ei oltas uskottu et tuottaa vaikeuksia ohjata. Laitettiin sitten naru siitä sarvien alta runkoon kiinni et saattaa vetää perässä kun ei tullut ostettua sitä työntötankoa. Toisin oliskohan edes saanut sitä kiinni kun penkki on ihan alhaalla ja käsitin et se tulis siihen penkin alle.

Meidän neitonen on nyt kaksi yötä nukkunut omassa huoneessa! Ihan hyvin on siellä ainakin toistaiseksi nukkunut ja kun 2 viikkosesta ollaan yöt nukuttu heräämättä niin en nähnyt mitään syytä miksen olisi siirtänyt omaan huoneeseen. Tietty hälyttimet on päällä koko yön. Tarvitaan tilaakin makkarii tietokonepöydälle kunhan sellainen ensin löydetään jostain, siis sellainen joka miellyttää meitä kumpaakin ja on tarpeeski pieni sekä kulmamallinen.

Mulla on mennyt kampaajalle yleensä sellaset 20-25 euroa pelkästä leikkauksesta ja jos olen värjäyttänyt niin sitten 70-80 euroa sis leikkaus. Olen käynyt siinä linja-autoaseman toisella puolella olevissa kampaamoissa ja vaihtelevalla menestyksellä. Viihtyisiä paikkoja mut välillä jälki ei ole ihan sitä mitä toivoo.
 
Onnittelut piiperon Kallelle nimestä :) meillä ei vielä pyörää ihan vähään aikaan onneksi tarvita :D Antin kanssa päivät menee vauhdilla :) Tänään on kyllä ollu taas ihana ilma.. Tuli käytyä pikku kävelylenkilläkin :) Innolla odotellaan täällä meillä sunnuntain serkkutytön ristiäisiä :) Pääsen minäkin viimein kummiksi :) Mutta pakko tästä lähteä.. Antti hermostu heti kun tähän koneelle ennätin.. Pitää tulla myöhemmin paremmalla ajalla kuulumisia kertoilemaan :)

Tytsi ja Antti :)
 
No nyt, kun oli noista pyöristä puhetta, ni meidän varastossa komeilee tuliterä musta 12" Nopsa! Mummi tosiaan lupasi kapineen ostaa ja tänään kävivät moisen sitten Intersportista ostamassa. Kyllä oli poika polleana! :) Polkeminen ei tietysti vielä onnistunut, mutta siinäpä meillä on sitten opettelemista =)

Hanne, 2-viikkoisesta yöt nukkunu heräämättä? Voi että, nyt voin ihan rehellisesti sanoa että olen kade!! Meillä piti esikko puolivuotiaana "opettaa" nukkumaan ja varmaan pitää opettaa tytöllekin aikanaan, sen verran hyvästi syövä on hänkin; 2-3 kertaa yössä. Vielä ei oo tarvinnu tuttirumbaan rueta, toivottavasti se ei alakaan, esikoiselle kun piti parin tissittelykerran lisäksi antaa tutti ehkä 10x/yö, kunnes sit tuli se maaginen 6kk täyteen ja siirrettiin kaveri omaan huoneeseen ja pidettiin unikoulu. Jännä miten toiset osaa nukkua alusta asti, toiset ei. Tai että toiset jaksaa iltatankkauksen voimin nukkua aamuun asti ja toisia pitää yölläkin ruokkia. Lapset on erilaisia, tässä se taas nähhään! ;)
 
Iltaa

Ja onnea Kalle pojalle nimestä :)

Ihme tapahtui, meidän muorin möllykkä nukkui tänään päiväunia 2h putkeen :eek: Aikasemmin pisimmillään 45min ja silloinkin täytyi välillä käydä tuttia antamassa. No hyvä oli niin sain itsekkin tunnin levätä, kun flunssa iski viikonloppuna ja olo on kuin jyrän alle jääneellä.
Toivottavasti toi ei ollut yksittäis tapaus :D Saishan tuo muinakin päivinä nukkua tommoset unet.
Meillä tuo tuttipelleily iltasella on jäänyt vähemmälle. Neiti teki sitä, että puklas tutin suusta jatkuvasti ja huusi sitten ja halusi takaisin ja tätä kesti n. 30min. Nyt kokeilin huvikseen laittaa harsoa tuohon poskelle sillai, et se tutti ei niin helposti tipukkaan ja neiti sitten tykkää vielä rutistella sitä käsissä. Kummasti tepsi ja rauhottui nopeemmin. Nyt pitää olla tuo harso jatkuvasti poskella, kun nukkumaan mennään oli päivä tai yö. Ilman sitä ei tuu mittää...Toki välillä pitää käydä kattoo, että ei vedä sitä naamalle, mutta ei vielä ainakaan. Yöksi sitten olen siirtänyt sen sivuun. Nyt on pidentänyt yö syötön väliä tunnilla. Eli herää siinä kolmen aikaan yöllä syömään. Pikku hiljaa on ruvennut tuo väli pidentymään aina tunnin kerrallaan...eli kohta pitäs neidin nukkua yö kokonaan...tai niin ainakin toivon :whistle:

 
Heipä hei!

Täälläkin nyt sitten ollaan kipeinä! Poika nuhalla ja yskällä sekä neitonen ilmeisesti vauvarokossa! Kolmatta päivää korkee kuume et saa nähä tuleeko sitä ihottumaa mikä kuuluu vauvarokkoon. Jos kuume ei laske niin täytyy sit viedä päivystykseen. Muuten on iloinen, leikkisä ja syö hyvin niin ei sillee hätä ole.

Joo suurinpiirein 2 viikkosesta neitonen alko täydet unet nukkuun ja ennenkä sen tajusin niin olin aivan kauhuissani et kun tämä ei herää yöllä syömään ja suunnilleen pakotin rinnalle. Mieskin oli vähän et nyt kyl soitat neuvolaan kun ei toinen syö yöllä nukkuu vain! Sellasen vanhankansan sanonnan olen sit kuullut et tytöt ei ruukaa syödä öisin, ainakin meidän neidin kohdalla pitää paikkaansa.

Koko aamun keitellyt neitoselle soseita! Viimenen satsi on tulella ja sit pitää alkaa päivä ruokaa suunnittelemaan että hellan ääressä taitaa vierähtää koko päivä. Mites teillä muilla teettekö ite vauvansoseet vai ostatteko kaupasta?

Niin meidän neitonen nyt sitte konttaa! Maanantaina oppi ja pikkuhiljaa enemmän ja enemmän menee kontillaan mut jos oikeen kiire tulee niin ryömii kamalaa vauhtia! Nyt näyttäs olevan tutkimusmatkalla olkkarissa ja toinen huutaa mira tule tänne! kato täällä! Aika hellyyttävän näköstä kun noin leikkivät keskenään!

Mutta nyt soseuttamaan viimenen erä neitosen sapuskaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hanne80:
Niin meidän neitonen nyt sitte konttaa! Maanantaina oppi ja pikkuhiljaa enemmän ja enemmän menee kontillaan mut jos oikeen kiire tulee niin ryömii kamalaa vauhtia! Nyt näyttäs olevan tutkimusmatkalla olkkarissa ja toinen huutaa mira tule tänne! kato täällä! Aika hellyyttävän näköstä kun noin leikkivät keskenään!
Minkä ikäinen tyttö teillä? Meillä 8kk ikäinen ryöminyt jo puolivuotiaasta, mutta konttaa ei vielä. Tai sellaisia pikkumatkoja vaan ja yleensä vain silloin kun ei ole housut jalassa (liukastaa vissiin) . Mutta tukea vasten nousee seisomaan ja muka ottaa askeleitakin. Niin ja portaita on mennyt jo muutamia yläkertaan. Eli näyttäis siltä, että konttaaminen jää melkein kokonaan välistä... Sellaista "karhunkävelyä" (vai miksi sitä sanotaan) myös yrittää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaJones:
Alkuperäinen kirjoittaja Hanne80:
Niin meidän neitonen nyt sitte konttaa! Maanantaina oppi ja pikkuhiljaa enemmän ja enemmän menee kontillaan mut jos oikeen kiire tulee niin ryömii kamalaa vauhtia! Nyt näyttäs olevan tutkimusmatkalla olkkarissa ja toinen huutaa mira tule tänne! kato täällä! Aika hellyyttävän näköstä kun noin leikkivät keskenään!
Minkä ikäinen tyttö teillä? Meillä 8kk ikäinen ryöminyt jo puolivuotiaasta, mutta konttaa ei vielä. Tai sellaisia pikkumatkoja vaan ja yleensä vain silloin kun ei ole housut jalassa (liukastaa vissiin) . Mutta tukea vasten nousee seisomaan ja muka ottaa askeleitakin. Niin ja portaita on mennyt jo muutamia yläkertaan. Eli näyttäis siltä, että konttaaminen jää melkein kokonaan välistä... Sellaista "karhunkävelyä" (vai miksi sitä sanotaan) myös yrittää...
Neiti on 6 kk reilun parin viikon päästä 7kk. Mäkin luulin et toi jättää konttaamisen välistä kun ensin vaan yritti suoraan jaloilleen ja oli siinä karhukävelyasennossa. Kovasti punnas vain jalolleen ja on nyt kuukauden seisonut tukea vasten ja tuettuna kävelee. Istumaan opettelee et on silleen konttausasennosta pukannut peppua taaksepäin, läsähtää istumaan mut kädellä tukee itseään ei nouse kuitenkaan kunnolla istuvaan asentoon. Tuntuu et on tosissaan kiire isoveljen perään et menee tos liikkumaan oppimisessa paljon nopeempaa kuin isoveljensä sillon vauvana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hanne80:
Sellasen vanhankansan sanonnan olen sit kuullut et tytöt ei ruukaa syödä öisin, ainakin meidän neidin kohdalla pitää paikkaansa.

Mites teillä muilla teettekö ite vauvansoseet vai ostatteko kaupasta?
Pitää muuten paikkansa meidänkin neidin osalta siinä mielessä, että syö vaan 2-3 kertaa yössä, poikaa sai muistaakseni syötellä useampaan kertaan.

Tein alkuun soseet itse ja pitkään "ihan oikeat" ruoatkin vielä, mutta nyt olen laiskistunut, ja lounaan poika usein syö kaupan purkista, ellei ole edellispäivän päiväruokaa jäänyt sen vertaa että lounaaksi asti, tai sitten jos pakkasesta löytyy vaikka nakkikeittoa mitä olen tehnyt sinne ihan näitä lounaita ajatellen.
Tytöllekin on tarkoitus kyllä tehä soseet itse kunhan sinne asti päästään, ja yllättäen ni ei siihen muuten hurjan pitkä aika enää ole, puoltoista kuukautta! ;)

 
meilläki on tämä pienin mies 2 viikon iästä asti heränny vaan yhden kerran yöllä syömään, tai no yöllä ja yöllä ku siinä 5 ja 7 välillä syö ja sitten nukkuu vielä 9-11 asti :D

vauvan ruuat aion tehdä itse mahdollisimman paljon, tein esikoisellekkin. sillon tällön jotain piltti-purkkeja tuli ostettua.

käytiin tänään moikkailemassa esikoisen entistä hoitajaa niin näki esikoinenki taas välillä muitaki lapsia eikä aina samoja oman pihapiirin naamoja ja samalla käytettiin vauva näytillä. huomenna lähdetään käymään poikien kanssa vuokatissa siellä käydään katsastamassa kaverin 4kk ikästä tyttöä joka on saman kokonen ku tämä meidän 8 viikkonen kalle poika =)
 
Noista vauvan soseista niin kaksosille enimmäkseen kyllä ostettiin kaupasta, mutta välistä tein itsekkin. Tosin tottuivat niihin kaupan pöperöihin niin ei meinannut kelvata sit mun tekemät :x Nyt tulee varmasti myös ostettua osaksi kaupasta ja osaksi teen itse, mutta eipä tässä vielä kiirettä ole, kun muorille riittää pelkästään maito vielä.

Ollaan siivottu ukon kanssa koko aamu ja käytiin tuossa ulkoilemassakin, niin nyt rupes ihan kauheesti nukuttaa |O mut vielä pitäisi käydä kaupassa ja tehdä jotain ruokaa, niin turha haaveillakkaan päiväunista :snotty:
Huomenna on pikkumuorin ristiäiset joten pitää vielä hoitaa muutama homma ja nousta tästä koneen edestä, etten pahemmin tähän jumitu :LOL:
 
Juhlat on juhlittu ja meidän pikkumuorista tuli sitten Eevi Sofia.
Neiti oli koko toimituksen ajan kiltisti ja naureskeli vaan. Nyt on kaikki siivottu ja paikat kunnossa. Kuvatkin laitoin jo koneelle ja valkkasin niitä mitä täytyy kehittää.
Huomenna taas arki alkaa...kylläpä meni joutuin taas viikonloppu :/
 
Onnittelut minultakin vielä eeville ;) :heart: Pääsinpähän minäkin vihdoin viimein kummitädiksi :) Ihanata, huomenna minä viimein pääsen parturissa käymään :) Tuntuu että kohta kalju olen, älyttömästi hiuksia irtoaa.. Onkos muilla ollu tämmöstä synnytyksen jälkeen? Ja se ei yhtään auta asiaa että Antti tykkää repiä näitä viimesiäkin hiuksen pätkiä.. kokeilen välistä leikata ihan lyhyeksi ni jospa se hiusten lähtö stoppais sillä :) Ens viikon tiistaina olis meillä neuvolakin.. saa nähdä kuinka paljo poika on taas kasvanu.. :) Eka rokotus kyllä jännittää, jospa siitä ei mitään tulisi.. :) Viikonloppuna pääsen ekaa kertaa vähä tuulettumaan sitte Antin synnytyksen jälkeen :) Mennään mummolaan viikonlopuksi koko porukka. mummo hoitaa Anttia yön ja Antin kummisetä lähtee kuskiksi :D Siispä viikonloppua odotellessa ;) Vaikka tiedän kyllä että ikävä tulee pikkumiestä ku en ole oikeastaan ollenkaan ollu siitä erossa :heart:
 
tytsi88 mulla lähti esikoisen jälkeen tosi paljon hiuksia ja kauhistelin sitä sillon parturille ku en tienny että on ihan normaalia ja sanoin sitten että minä oon kohta kalju, niin parturi vaan nauro että sulla on sen verran paksua hiusta ja niin paljon että saa kyllä aika kauan hiukset irtoilla että kalju paistaa :D

vitsi mulla on tällä viikolla se jälkitarkastus ja ahistaa tosi paljon, jotenki on semmonen tunne että kaikki ei oo ok...mut toivottavasti oon vaan vainoharhanen ja onneksi vastauksen tuohon saan jo parin päivän päästä.

vitsi meidän pikkumies (tuntuu vieläkin oudolta kutsua vauvaa nimeltä) eli siis kalle täyttää huomenna jo 2kk, vitsi tämä aika menee nopeasti, ylihuomenna selviää taas että miten poika on kasvanu =)
 
piipero mulla oli jälkitarkastus ja jotenkin ahisti mennä sinne, mutta eipä tuolla mitään kauheeta sit ollukkaan. Se vaan rupes vatuttaa, kun olisin tahtonut sterilisaation vaan eipä se ruvennut mulle sitä antamaan vaikka meillä on jo kolme lasta :/ ja lisää ei tuu! höh on se kumma , kun ei itse saa omasta ruumiistaan päättää :kieh:

Meillä on torstaina Eevillä aika tuonne radiologille ja sit sen jälkeen vielä lapsipolille. Tarkistavat ne lonkat ultralla. Ihanaa, kun saatiin se aika sinne, mut toisaalta mua vähän pelottaakin, että jos sieltä löytyykin jotain kauheeta :'( Mut pitäkääs peukkuja, et kaikki olisi ok ja lastahoitoa ei tarviis jatkaa enempää kuin se 12 viikkoa joka tulee täyteen ensi kuun toisella viikolla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Mitä se lääkäri sit sanoi siitä sterilisaatiosta, että miksi ei? Ikä?
Iästä se viissin kiinni on vaikka ehtona onkin 30v TAI 3 lasta. Ei näkyy pidäkkään paikkaansa :kieh: Mulla on kuulemma 15 vuotta lapsenteko ikää jäljellä ja mieleni vielä muuttuu :eek: kakat se mihkään muutu.
 
ompa kyllä outoa että ei oo suostunu.. minä en kyllä ite ikinä uskaltaisi pyytää sterilisaatiota ku mulle kävis kuitenki niin että sitten haluaisinki vielä lapsen ja sitä sitten loppuelämän itkisin, oon välillä semmonen tuuliviiri että oksat pois.. :whistle:

täällä ainakin pidetään eeville peukkuja! :wave: jospa se pääsis sillon ens kuun alussa siitä lastasta eroon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
minä en kyllä ite ikinä uskaltaisi pyytää sterilisaatiota ku mulle kävis kuitenki niin että sitten haluaisinki vielä lapsen ja sitä sitten loppuelämän itkisin, oon välillä semmonen tuuliviiri että oksat pois.. :whistle:
Näin just minäkin ;) Nyttenki synnytyksen jälkeen vannoin että ja piru vie tätä en enää ikinä, oikeesti, että kyllä nämä kaks meille riittää... ja nyt mulla on jo NYT vauvakuume!, vaikka mulla ON vauva! :LOL: No juu, ehkä mulla on vaan raskauskuume...

Tuo lääkärin kommentti on muuten tosi osuva, jos lääkärinä on ollut se, jonka oletan..? R.S.? Kuulostaa aivan hänen lausumaltaan! =)

 

Yhteistyössä