kaipaan mielipiteitänne!!!

Olen huolestunut 8.5v pojastani, kun on jäänyt pari kertaa kiinni rahan varastamisesta kotona. Ensin kun kouluaamut oli yksin, kaapista hävisi kaikki herkut (kaakaojauhot, hillot, sisarusten makeiset yms..) Sitten jäi kiinni kun oli ottanut salaa omasta pankista rahaa ja ostanut kaupasta kavereiden kanssa karkkia ja jotain kortteja. Siitä tuli iso puhuttelu/rankkua. Lupasi ettei toistu.. Mutta nyt jäi kiinni kun oli ottanut salaa meidän vanhempien rahaa 4e. Jäi siis kiinni kun katsoin ennen kouluun lähtöä takin taskut ettei mitään kortteja löydy..ja pettymys oli äidille suuri. Hieno piirre pojassa on se että kertoi heti rehellisesti totuuden. Kuulostan ehkä pikkumaiselta, mutta luulen että tähän pitää tarttua nyt eikä sitten kun oikeesti on vakavampaa... Yritin kysellä onko koulussa ongelmia, mutta ei kuulemma. Pojalla on paljon kavereita ja on pidetty ja koulu sujuu hienosti. Mutta kun kaikkea en ole näkemässä ja totuuksia on monenlaisia. Kyse on esikoisestani ja sisaruksia hänellä on kaksi ja kohta kolmas, eikä kuulemma liity vauvan tuloonkaan... kaipaan mielipiteitänne..kiitos!!!!!! Miten tästä kannattaa jatkaa......
 
Jos lapsesi kaipaa rahaa ja kokemuksia siitä, että voi itse kavereiden kanssa käydä kaupassa herkkuostoksilla, mitä jos ehdottaisit palkallisia kotitöitä? Täytä astianpesukone ja vie roskat ulos niin saat 2e? Opeta rahan arvo ja sen ansaitseminen!
 

Yhteistyössä