Kaksosraskaus - missä vaiheessa maha alkoi kasvamaan?

Toissapäivänä löytyi ultrassa kaksi sykettä, nyt viikkoja vasta 6+4 joten alussa mennään.

Missä vaiheessa teillä muilla tuplien odottajilla on maha alkanut selvästi kasvamaan? Onko np-ultrassa jo ollut selvä pieni kumpu?

Itse pelkään nyt tässä vaiheessa sitä, että toinen sikiöistä menee kesken ja np-ultrassa ei näykään kuin yksi vauva.
 
Mulla pulpahti vatsa kanssa rv 8+ esille, siinä vaiheessa tosin en vielä tiennyt että vatsassa on kaksi, koska ekassa ultrassa näkyi vain yksi, mutta neuvolassa kun kuuntelimme sydänääniä ja niissä oli häikkää, kävin sit uudestaan rv 14 ja sain kuulla odottavani KAKSOSIA, ei voi olla totta, ei meillä suvussa ole kaksosia
 
Alussa oli turvotusta joka sitten häipyi, rv 12 ei vielä mitenkään näkynyt mutta noin rv 15 housut alkoi kiristämään. Sitten alkoikin kasvaa vauhdilla, kohtu ei enää mahtunut sisälle vaan kaikki pullahti ulospäin. Suolistolla on kyllä nyt paremmat oltavat kuin alkuaikana.
 
Hauska ilmiö tämä ihmisen muisti... nyt kun maha on niin valtava, että tarvitsee vinssin noustakseen sohvalta ja kyljen kääntöönkin melkein nosturin yöksi... ei muista millä viikolla vatsa alkoi kunnolla kasvamaan. Itselläni on taakse päin kallellaan oleva kohtu ja jotenkin vauvat oli tosi pitkään lantiossa, että kunnon maha alkoi näkymään muistaakseni vasta siellä 20 viikolla. Olokin on helpottanut sitä mukaa kuin vatsa on röpsähtänyt kauniisti eteen... tarkoitan siis, että veri kiertää taas jaloissa jotenkin, suolisto toimii normaalimmin, hengittäminen helpompaa jne... :)

Nyt 35 viikolla vatsan ympärys on 111cm.
 
Moi!!!
Onko kellään tällä hetkellä tulossa kaksosia??? Olisi mukava jutella jonkun sellaisen kanssa jolla on tai on tulossa kaksoset. Minulla ensimmäinen raskaus ja heti tulee kaksoset, hieman pelottaa. Lapsettomuushoidolla tuloksia saatu, mutta kuitenkin. Äidin äitikin oli toinen kaksosista, joten suvussakin on sitä liikkeellä. Ollaan iloisia et hoidot onnistu, mutta oli se tavallaan järkytys kuulla et niitä on kaksi masussa. Nyt viikkoja 16 + 4 ja masu on aikas iso!!!! Vastailkaahan joku..........
 
risukka Mie odotan kanssa tuplia ja IVF-kaksoset on kyseessä. Niin ja esikoita vielä kuten teilläkin. =) Miun puolella ei kaksosia tiettävästi ole, mutta miehellä on luomusti alkunsa saaneet identtiset kaksossiskot. Miulla viikkoja koossa hiukan vähemmän kuin siulla; 15+0. Masu on alkanut puskea esiin kivasti ja istuvammissa vaateissa sen huomaa ulkopuolisetkin. Kumartuminen tuntuu välillä hassulta, kun laittaa kenkiä jalkaan..
 
Nonna78
kiva kuulla et sullakin on samanlailla asiat kuin mulla. Siis masu alko jo kasvaan aikasemmin, varmaan jossain ysi viikolla jo huomas, kun ei vanhat omat vaatteet kunnolla sopinut päälle. Kumartuminen tuntuu jo välillä ihan tuskaiselta, mutta saas nähä miltä se kohta tuntuu. Just sano neuvolan täti, että kohtu on tällä hetkellä yhtä iso kuin yhtä odottavalla puoles välis!!!!! Mun masun huomaa jo työvaatteidenkin kanssa, vaikka ovat löysät, kun olen hoitajana. Mut ei onnex mua haittaa, olen aina sanonut, että haluan jos joskus olen raskaana niin kaikki saa nähä mun masuni..... ;)
 
Niinpä....kohta ei pääse kumartumaan lainkaan ;) Mua ei kanssa haittaa, kun masu alkaa näkyä. Tätä raskautta on toivottu niin kauan, et kyllä se saa näkyä kaivolta kotio, jos on näkyäkseen. =D Masu vaan taitaa olla niin pieni muiden mielestä, et kukaan kaverikaan ei ole uskaltanut silitellä - mies tosin paijaa välillä.

Huh, kyllä se kohtu joutuu venyy ja paukkuun, ko kaksi sielä asustaa. Saas nähdä millasen tukivirityksen masun tueksi keksii. =)

Tervetuloa muuten tuonne odotuspuolelle "meidän" ketjuun Touko-kesäkuussa hoidoista plussanneet. Vielä on aika hiljaista siellä, mut eiköhän tässä ala monella kohta olla kuulumisia. =)
 
Kyllähän tämäkin raskaus oli todella toivottu, mutta mies ollut uskoa korviaan kun ekan kerran 7 viikolla kävin ultrassa tarkastuttaan onko asiat alkaneet sujua hyvin, ja että näitä tuleekin kaksi!!! Itse olen jo parikymppisestä asti toivonut muksuja, mutta parempi myöhään kuin ei milloikaan. Ja nyt ne ainakin tulee sen oikean miehen kanssa!!! Mulla jo kaikki kaveritkin välillä käy koittamassa masua ja mies nyt tietysti välillä koittaa, mutta en osaa vielä sanoa kuinka ne liikkuu, kun en vielä titääkseni ole tuntenut liikettä. Kuis sulla on, joko liikkuu sillai et sä tiedät et ne on ne vaavit??? Mutta nyt jo huomaa etteti tuossa masussa ole läskiä, vaan oikasti se on raskaus masu.... ;) Maillä saa ainakin terveysasemalta lainaksi tukivöitä, jahka alkaa siltä tuntuun et joutuis mahaa kannatteleen itse. Millaisia oireita sinulla on tullut raskaudesta johtuen vai onko mitään???
 

Yhteistyössä