Kaksosten odottajia v.2009

Hope79 onnea kovasti pikkuisita

vilhelmiina laitoin sulle yv:tä rintapumpusta olisin kiinnostunut.

Kävin yön sairaalassa mulla on varmaan tuolla ylläällä istukassa reikä mistä lorahtelee vettä ja pääsin nyt siotten vielä kotia odottelemaan. Vauvojen paino arvio oli nyt vajaa ja reilu 2kg toivotavasti pitää paikkaansa.
 
hope79 mielettömän paljon onnea ihanista tyttäristä! :heart: :heart: Kuinka olet toipunut synnytyksestä? entäs prinsessat?

pikinen miten on mennyt? sinulla jo lienee nyytit kainalossa? annettiinko siulle kortisooni? tai muuta? minulle silloin heti annettiin sitä kun alkoi vedet lorista? ja samoin supistelun estolääkettä...


oma meillä vauvat kasvaa hyvin, omassa sängyssä on jo hyvän aikaa oltu, ja ikäähän heillä on nyt 2vkoa 5vrk (35+1 todellinen). Syömistä on harjoiteltu rinnalta jo viikon ajan, ja riippuen vireystilasta se joko onnistuu tai sitten ei. mutta kyllä he tietävät mitä siinä pitää tehdä :D ja viimeinen vrk ovat jaksaneet syödä pullosta... nyt sitten tänään lääkäri jo arveli, että viikon kuluttua päästäisiin kotiin jos tätä vauhtia vahvistuvat... hui ja iik, aivan ihanaa :heart: huomenna mennään vierihoitoa harjoittelemaan yöksi! Muuten olenkin ollut päivät sairaalassa ja mies illat töiden jälkeen ja tietty vkonloppuna yhdessä on oltu. Maitoa olen saanut hyvin lypsettyä, on jäänyt kotiin pakkaseen ja vähän olen vienyt myös luovutukseen. Toivottavasti jatkuisi maidon tulo jatkossakin.

Mitäs muille?

Soja
 
soja ei oo täällä vielä yhtenä ollaan. :D paikat kyllä pehmenee pehmenemistään supistusten voimasta ja viime yönä oli pari oikeen tujuakin mutta ei. keskiviikkona ultrassa oli paino arvio 2217 ja 2164g lääkäri vaan meinas että kun vielä kaks viikkoa menis
 
pikinen Paljonko sinulla on nyt viikkoja? Selviäis varmaan taaksepäin lukemalla, mut ei jaksa :)

Minulla tulee reippaassa kävelyssä suppareita, mutta muuten olo ihan hyvä. Viikko sit olin äpolilla ja lääkärin mielestä nämä eivät ole tulossa vielä aikoihin, joten ihan normaalia elämää saan jatkaa. Toinen oli perätilassa ja toinen poikittain. Vieläköhän mahtuvat kääntymään vai onko tässä nyt sektio edessä, pelkään sitä hulluna :|

Liplatus 31+2
 
me saadaan tänään lapset kotiin! Huomenna tulevat 4vkon ikään (36+3) joten varsin mukavan aikaseen kotiudutaan. Tyttö painaa nyt n. 2200 ja poika 2500. Oikein hienosti ovat voineet ja ruokailu pullosta sujuu. Rintaakin aina virkeinä hetkinä harjoitellaan... Idea on tiedossa molemmilla, mutta voimat eivät aina riitä, vaikka maitoa tuleekin ihan yli äyräiden. Viimesiä tutteja ja pulloja tässä keittelen... ja vaatteita pakkaan kassiin :heart:

Kylläpä meillä on tänään erilainen ilta tiedossa :D

Mitäs muille? Pikinen?

soja
 
soja onnea kauhiasti pikkkuisten kotiutumisesta

No mä kävin tossa alkuviikolla yliopistollisessa mutkan mutta laittoivat vielä jarrua kun viikkoja oli 34+6 ja nyt mennään 35+2 viikkoa jos vielä menis edes keskiviikkoon asti niin pääsis sitte tuohon lähemmäs ja keskiviikkona on myös ultra. Paino arvio oli vajaata ja reilua 2300g.

Tein vain varmaan mokan eli menin hammaslääkäriin kun hammasta särki ja ne joutu poraamaan ja nyt on taas supistellut tai on mulla ollut noita supistuksia koko viikonkin no katsellaan missä vaiheessa ne syntyy.

Ollaanko ketjun ainuat synnyttämättömät liplatuksen kanssa?
 
Hei kaikki!
Onnea sojalle lapsosten kotiutumisesta. Olen käynyt täällä aina välillä lukemassa kuulumisia, mutta en ole jaksanut käydä kirjoittelemaan. Sitä on kyllä aika poikki iltaisin, jos silloin sattuisikin olemaan hetki hiljaista. Tai sitten on vauva sylissä keikkumassa kun olen koneella.
Elämä on kyllä tosi vilskettä, mutta hyvin tästä on selvitty. Pienempi vauva lähti hiukan hitaasti kasvamaan. Sille täytyi vähän tuputtaa ruokaa, kun se alkoi väsymään kesken syömisen. Huonosti syöneenä se ei taas meinannut jaksaa herätä syömään. Varsinkaan väsyneenä se ei oikein saanut kunnon otetta rinnasta. Onneksi siitä selvittiin ihan kotikonstein. Lisää reikiä tuttipulloon, vaatteita vähemmäksi sekä jalkojen ja käsien hierontaa ja jumppaa syödessä... Nyt kaikki jo hyvällä mallilla. B painaa jo 4200g ja A 3850g eli ikää vajaa 6 viikkoa ja painoa tullut molemmille yli kilo lisää. Molemmat tosi pirteitä tyttösiä. Lähes täysimetyksellä ollaan selvitty ja hyvin tuntuu maitoa edelleen tulevan. Vastiketta saavat silloin, kun olen käymässä jossain. Nukkua saan tosi vähän, mutta onneksi tässä vaiheessa sitä pärjääkin aika vähällä. On se kumma miten elimistö sopeutuu kaikkeen. Normaalisti sitä olisi aivan kuoleman väsynyt tällä unimäärällä. Pojat ovat ottaneet siskot hyvin vastaan, mutta nuoremmalla pojalla on kamala uhmaikä päällä. Mutta kaikki on siis hyvin. Ja nyt kun pääsee jo uloskin...
Voimaa vielä odottaville ja jaksamista vauvaperheisiin!

Nalu & Kirppu ja Kerppu
 
Niin se aika rientää!
Tytöt tällä viikolla jo 5kk.
On se jotenkin niin tuskaisaakin.. eivät enään niin vauvoja, mutta
toisaalta on mukava katsoa heidän kehittymistään..
Edelleen nukkuvat samassa pinnasängyssä varpaat vastakkain.
Luulen,että aika pian joudutaan ottamaan toinenkin sänky käytöön kesä kuumuuden takia. Miten te muut olette saaneet nukutettua kaksoset ulos päiväunille?
Meillä vaikeuksia, koska ottavat toisistaan lämpöä ja sitten kitisevät.
Alasti varmaan nukkusivat parhaiten siellä =)

Jaksamisia odottaville!
Miten synnyttäneet.. Onko vielä iso maha?
Meikällä melko muhkee edelleen..:/
Ihmisten katseet ovat todella arvostelevia.. Ja varsinkin,kun samaan
aikaan ystävät saaneet yhtä vauvaa niin ovat jo rantakunnossa.
Itse en oo kyllä moneen vuoteen ollutkaan mallin mitoissa ;)
Naisten ongelmia...

Lähden jatkamaan kotihommia, kun lapset vielä nukkuvat :)
:heart:
 
Meiilä epäidenttiset pojat jo reilut 6 kk. Koko elämä pyörii yhä niiden ympärillä, hyvä että huomaan välillä esikoisen, saati sitten muutakin maailmaa.

Imetys meni pieleen jne, ehkä jopa tuttua täällä. Luovutin sen 6 kuukauden maagisen piirin jälkeen, pullolla täpötäyteen syötetys eivät vain innostu jostakin tissin kitkemisestä.

Pojat makaavat 160 x 200 sängyssä yhdessä, ja oma sänkyni on siinä vieressä. Aika hyvin veljekset pysyvät poissa toistensa kimpusta, tänään kyllä yksi herätti toisen lyömällä helistimellä päähän... Ukolla ja esikoisella on (armeliaasti ) omat sängyt.

Mahani on paljon isompi kuin 1. raskauden jälkeen, ja siellähän on sitten vielä sektioarpi koristeena:)

 
Onpa kiva, kun käytte kirjoittamassa arjesta pikkuisten kanssa. Aikaa ei varmasti ole yhtään ylimääräistä, mutta täällä ainakin yksi joka mielellään lukee niitä juttuja.

Meillä ensi viikolla taas äitipolille meno. Ja tänään alkavat monikkovalmennukset. Aiheena monikkoraskaus ja synnytys. Odotan sitä kovasti, mutta toivon samalla, ettei ihan alusta alettais raskautta käymään läpi. Synnytys kiehtoo aina kovasti ja haluaisin päästä alakautta synnyttämään, mutta sitähän ei tässä vaiheessa tiedä vielä kukaan.

Oma vointi on hyvä, nämä helteet pikkasen aiheuttavat turvotusta jalkoihin ja sormiin, mutta sekin häiritsevää vain iltasella. Maha on kyllä KOMIA! Itse tykkään siitä hirmuisesti, mutta huomaan kaupungilla saavani aika pitkiä katseita ja osa tuntuu melko sääliviltä. Mutta pääasia kai että itse nauttii olostaan =)

Kertokaahan jo vauvautuneet, onko kantoliinasta/-repusta apua. Itse harkitsen sellaisen hankkimista, mutta en halua ostaa mitään turhaa eli onko sille tarvetta. Samoin onko sittereitä oltava kaksi vai pärjääkö yhdellä? Paljonko varaan pulloja kaappiin? Ei taas uskoisi näiden kysymysten pohjalta että meille on tulossa nelonen ja vitonen :LOL:

Liplatus 32+6
 
mä hommasin kaikkea kahdet ja pulloja mulla on 16 (edellisiltä ollut 8 )

Jännittää hirveenä huomenna on ultra ja selviää synnytystapa ja viikkoja poksuu 36 no käyn huomenna kirjoitteleen mitä sanottiin
 
Täällä mentiin viikolle 39 ja vielä tuntia ennen sektiota vakuuteltiin, että alatiesynnytys onnistuu kyllä. B-pojan sydänäänet heikkenivät kuitenkin synnytyksen käynnistyksestä, ja sittenpä oltiin jo leikkaussalissa.

Esikoisen kanssa käytin aika paljon kantoliinaa, kaksosten kanssa en yhtään sen jälkeen, kun sain b:n sairaalasta.

Pulloja noin 10, käyttävät yhteisiä pulloja + tutteja.

Jos ennestäään lapsia, ei sitä lisäkamaa paljoa tarvi.

 
julietta1234 mä jouduin hankkimaan kaikki ihan alustaasti koska mulla ei ollut jäljellä enään mitään.

Eiliset ultra kuulumiste lapset paino 2.5kg ja sektio on edessä 3.6 A vauva on perätilassa.
Kamala kun jännitää paikat oli jo niin pehmentynyt ja auki että jos alkaa supistelemaan pitää mennä herkästi sairaalaan ja leikkaavat sitten lääkäri meinaskin mulla että ei tässä 2 viikkoa mene vaan lapset syntyy aikasemmin ja toivotti tervetulleeksi takas lähipäivinä.
 
Pikinen Hui ja ihanaa, yhtäaikaa molempia. Nyt tiedät milloin vauvat viimeistään syntyvät. Onko sektio automaattisesti edessä, jos A on perätilassa. Meillä myös tällä hetkellä niin ja toinen vielä poikittain. Valmennuksessa kätilö kyllä sanoi, että mahtuvat vielä kääntymään.

 
joo meidän sairaalassa ei ole päivystävää lastenlääkäriä niin ei anna synnyttää alateitse ja kuulemma käytäntö on se että leikataan jos A on perätilassa. Toisaalta olen tyytyväinen tilanteeseen näin vaikka alussa olin leikkausta vastaan.
 
Tsemppiä tsemppiä viimesiin hetkiin ennen vauvojen syntymistä :hug:

Täällä olisi imetystyyny myynnissä vielä!
Rintapumppu meni jo kaupaksi.
En tiedä onko soveliasta täällä kaupata noita kamoja, mut
ajattelin että kaksosten palsta kun on ja imetystyyny on nimen omaan
kaksosille tarkoitettu versio.. Hintaa voisin laittaa alas päin, eli 40e?
Ilmotelkaapas jos kiinnostaa :)

kaikki ok tyttöjen kaa.. esikoinen, pian 3v poitsu vaatii toki huomionsa ja jäätävää tappelua hänen kanssaan jokainen ruokailu. Reagoinut sen kautta , kun ei olekkaan enää ainokainen.
Ens viikolla olisi etelä suomeen reissu. Monen tunnin ajomatka lasten kaa. Huh huh.
saapa nähä miten menee reissu...
Yleensä nukkuvat,kun ajetaan mutta toinen mimmeistä saattaa hermostua jos auto pysähtyy ;=) Haastetta siis luvassa.

 
Liplatukselle: Meillä oli sekä liina että reppu, kumpaakaan ei käytetty :D Liina ei yltänyt ympärille mahanröllykän ja tissien turpoamisen takia ja repusta ei tykänneet lapset eikä vanhemmat. Suosittelen että lainaat joltain eka ja kokeilet sitten kun on ajankohtaista, jos on mahdollista semmoinen. Eipähän tule sitten turhaan ostettua jos ei ole hyvä.

Perjantaina täyttää meidän pojat 1v ja täytyy sanoa että aika mylläkkää on vuosi ollut :) Ensimmäisestä kolmesta kuukaudesta ei ole juuri mitään muistikuvia ja sen jälkeen onkin aika hujahtanut ihan silmänräpäyksessä. Mutta eipähän tämä edelleenkään niin kamalaa ole ollut kuin silloin raskaana ollessa peloteltiin. Päivät menevät omalla painollaan ja pojat touhuavat kovasti keskenään, eivät paljon äitiä leikkeihinsä enää kaipaile. Toinen jo otti ensimmäiset askeleetkin tässä pari viikkoa takaperin :heart: Välillä on huonojakin päiviä ja raskaalta tuntuu mutta eipä noita kultasia mihinkään vaihtaisi edes silloin huononakaan päivänä :) Ja onneksi valtaosa on sitten hyviä päiviä ja pojat ovat oikeita aurinkoisia!

Onnea viime aikoina vauvautuneille ja tsemppiä vielä odotteleville :) :heart:
 
Tulin muistelemaan tänne odotusketjuun :) :heart: Kovasti voimia teille , varsinkin loppuraskauteen :D Meillä pojat ovat nyt 3kk1vk ja hyvin voivat :) Syntyivät siis rv 38+1 , 24.2.2010 =)

Ovat suht rauhallisia poikavauvoja :heart: :heart:

Vielä kerran kaikkea hyvää odotukseenne ! :heart:
 
Onnea kaikille vauvoja saaneille ja voimia vielä odottaville!

Me olemme vihdoin kaikki kotiutuneet. Tyttö ja poika syntyivät 17.3 rv 30 +2 ja olemme kevään viettäneet lasten teholla ja kättärillä kasvamassa. Nyt tyttö 4kg ja poika 3,3kg ja olemme tottumassa vauva-arkeen kotosalla. Lasten kokoerosta johtuen on myös ruokarytmit erilaiset ja meillä syödäänkin jatkuvasti. Olemme jo aloittaneet vellit ja sosekokeilut ja toiveena onkin pidemmät ruokailuvälit. Päivät ja erityisesti yöt menevät aikamoisessa huurussa, mutta ihania ovat ja kehittyvät kovaa vauhtia!

-tiki-
 
heissan!

meilläkin vauva arki sujuu ok. tikin kokemuksia olisi ihana kuulla, meillä aika sama tilanne kun teillä.... syntyivät 17.4. 32+3 eli kk perässä tullaan!

miten teillä imetykset? vellien aloitus? rintamaidon pumppaus? täällä kovasti painiskellaan näiden adioiden kanssa.... tyttö nyt 3340g ja poika 3855g. poika alkaa osata rinnalta syödä, mutta tyttö ei. ja kalenter ikää tulee torstaina se 2kk.

tällä hetkellä imetän ja lypsän, mutta kohta käy raskaaksi molempia viedä rinnan.... onneksi mies on viellä kotona!! ja onneksi vauvat kilttejä. olivat hyvin 3-4 rytmissä pullosta, mutta titenkin rinnaan harjottelu nyt sen sotkenut. toiveissa ois että joskus helpottaa....

vertaistuesta ois apua :)

soja ja nytty&mytty

ps. oli muuten turha neuvola tänään... ei ne siellä tiijä mitään! ihanaa kun on toi sairaalan perhetyöntekijä!
 
moikka

Meille syntyi kaks pientä prinsessaa 31.5 A paino 2410g pituus 45.5cm ja B 2435g ja 44.7cm

Alun painon keräilyn jälkeen pääsimme kotia kun vauvat painoivat yli 2350g ja minä aloin toipua haavatulehduksesta ja tulehdusarvot lähti laskuun.

Imettäminen loppui kun vauvojen mahat rupes kipuileen antibiootin takia ja oma sappikohtaus vei oman syönnin vähiin mutta nyt jo pikku likat juovat pullosta 90 ml joka 3 tunti yöllä saattavat nukkua jopa 4 tuntia. Kovin ovat kilttejä syövät ja nukkuvat.

Nauroinkin tuossa että ovat vielä yhden mahaan jättäneet sen verran hieno kumpu tuohon jäi vaikkakin kaikki raskaus kilot jäivät jo laitokselle.

Meillä alkaa ruoka aika joten stemppiä kaikille ja onnea kaikille joita en ole vielä onnitellut en oo vaan kerennyt kirjoitella sen verran haipakkaa on ollut kun vanhemmatkin likat tarvitsevat oman huomionsa.
 

Yhteistyössä