Kaksosten synnytys luomuna?

Onko kukaan synnyttänyt näin? Ja millä voimilla sen toisen saa punnerrettua ulos?
Itsellä kolme lasta entuudestaan, kaikki suht nopeita synnytyksiä (30 min-5h) ja kaksi viimesintä ilman kivunlievitystä. Nyt odotellaan kaksosia ja alkanut kovasti mietityttää tuleva, vaikka siihen vielä onkin aikaa. Ollaan vasta 24. viikolla.
 
Ilman kivunlievitystä synnytin kaksoseni, mutta oksitosiinitippa laitettiin kun eka oli syntynyt, että keho ei lopeta supistuksia, toinen syntyi ihan hyvin ja voimatkin riitti. mutta mulla kaksoset syntyi keskosina.
 
Äitikarhu vm84
rv37+4, A rt. B synty 6min kuluttua jalat edellä. Oksitosiini oli vauhdittamassa supistuksia muttei kerennyt vaikuttaa ku herra jo halus tulla. Ja supistukset loppu siis kesken. Että ilman kivunlievitystä, ilman supistuksia saatiin vaan molemmat onnellisesti maailmaan (A:n tullessa supistukset olivat todella kovat). Syöksysynnytys. Ei repeämiä. ;) 3. synnytys.
A 2630g 48cm, B 3040g 48cm.
 
5,5h kesti käynnistetty synnytys, viikot oli 40+1 vauvelit olisivat viihtyneet kauemminkin masussa mutta raskaumyrkytykseni takia synnytys käynnistettiin, synnytys oli toinen minulle ja jotenkin helppo. Apuna epiduraali ja oksitosiini.
 
Ilman kivunlievitystä syntyivät kaksoset meilläkin tosin olisin ehdottomasti ottanut tässäkin synnytyksessä epiduraalin, mutta ei ehditty kun koko synnytyksen kesto oli 1 h 15 min. En kyllä synnyttäisi enäa¨ilman epiduraalia.
 
Mä synnytin myös ilman kivunlievityksiä kaksoseni, A tyttö 3005g ja B poika 2920g 38+3. Synnytys käynnistettiin vesien puhkomisella ja meni niin vauhdilla ettei kerinnyt mitään saada. Selkä oli jo putsattu epiduraalia varten mutta sit tyttö alko puskemaan ulos :D 14:25 oltiin salissa ja tyttö tuli 14:53 ja poika 17min perästä. Supistukset oli todella kovia mutta onneksi A:n synnyttyä niitä ehti tulla ehkä noin 4 kun poika sitten jo syntyi. Ei repeämiä, ei ongelmia, täydellinen kokemus :heart:
 
Täällä kans tuli luomuna.
Sinnittelin vain ja sitten olikin myöhäistä enää tehdä mitään kun alkoi tapahtumanaan :)
Kalvojen puhkaisulla käynnistettiin rv 37+3 vai oliko 37+4.
Sitten kun supistelut alkoi niin 1h 21min meni ja tyttö 3215g olikin maailmassa ja sitten toiset kalvot puhki ja 7 min päästä oli poika maailmassa 3450g :)
 

Yhteistyössä