KAKSOSTENRATTAISTA! Myykö kukaan emmaljungan!

  • Viestiketjun aloittaja lumihiutale leijailee
  • Ensimmäinen viesti
Heips!

Meidän kaksosille ostettiin Oran kaksostenyhdelmävaunut, saa siis rattaat myös. Ei ollut kovinkaan onnistunut ostos. Ihan vastasyntyneinä mahtuivat kantokopissaan yht'aikaa, mutta ennen puolta vuotta oli jo tosi ahdasta. Ja, kun jätin kantokopat pois, niin häiritsivät toisiaan nukkuessaan. Välillä pidin vain toisella( joka ei vielä päässyt nouseen ylös) kantokoppaa. Kaksoset ovat nyt 1,2 vuotta ja eivät vieläkään oikein tykkää istua niissä rattaissa. Valuvat kokoajan alaspäin, vaikka on valjaat päällä. Hyvä puoli Oran vaunuissa on, että mahtuu menemään useimpiin kauppoihin yms. Ostin sitten toiset rattaat, ns.juoksuratasmalliset, joissa on myös väliseinä istuiten välissä. Niihin olen kyllä ollut oikein tyytyväinen. :)
 
Sain siskoltani kiertoon Emmaljungan rattaat joihin hän oli hankkinut kantokassit. Vauvat ei ole vielä syntyneet joten en ole muualla testannut kuin kiotona. Hyvä suunnitelmani nukuttaa vauvojani takaterassilla sai mutkia matkalle kun rattaat eii mahdu takaovesta eikä kodinhoitohuoneen ovesta ulos. Etuovesta sentään mahtuu kulkemaan. Mittanauha siis esiin ennen ostoa ;)
 
Me ehkä ostetaan edullisesti 4 vuotta vanhat, hyväkuntoiset Ora duolettot (pitäis pian päättää kaupat, mutta tuo ikä arveluttaa vaikka hyväkuntoiset onkin). Näyttäis siltä että Orat olis kapeimmat mutta silti tilavat lapsille. Maksavat kyllä aika paljon uutena, ainakin mitä tuolta tehtaanmyymälän sivuilta kattoin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mopa73:
Sain siskoltani kiertoon Emmaljungan rattaat joihin hän oli hankkinut kantokassit. Vauvat ei ole vielä syntyneet joten en ole muualla testannut kuin kiotona. Hyvä suunnitelmani nukuttaa vauvojani takaterassilla sai mutkia matkalle kun rattaat eii mahdu takaovesta eikä kodinhoitohuoneen ovesta ulos. Etuovesta sentään mahtuu kulkemaan. Mittanauha siis esiin ennen ostoa ;)
... ja kannattaa huomioida mitatessa ettei mittaa pelkkää karmia, jos ovi ei aukea ihan apposen ammolleen... kokemusta löytyy...
 
Kannattaa huomioida myös rattaitten paino, etenkin jos joudut niitä kovasti nostelemaan esim. autoon! Orat ovat teitääkseni aika painavat verrattuna emmaljungiin. Toki voi olla jo muutosta tapahtunut siihen kun itse hankimme vaunut. Yli yksi vuotiaat kaksoset nukkuvat emmaljungissa, kantokopat muunnettu lämpöpusseiksi. Vielä hyvin mahtuvat toppatamineissakin.
 
Meillä ollut nyt melkeistä kolme kuukautta käytössä Easywalker duowalker sky:t ja voin suositella lämpimästi!!!! Aivan ihania värejä tarjolla (meillä pinkit, joissa pinkki ja aqua lämpöpussit :heart: ), painavat vain 13 kg, lämpöpussit saa kiinni vaunuihin, kovat kopat myös saatavilla, isot renkaat, eturenkaat kääntyvät, joten vaunut saa käännettyä vaikka postimerkillä, mutta eturenkaat saa myös lukkoon lumisia tms. kelejä varten. Ovat kapeat, mutta molemmille muksuille silti hyvin tilaa ja välissä seinä takaamassa rauhaisat unet. Menevät kasaan yhdestä napista painamalla. Meillä siis testattu niin kaupunki kuin maastoajossakin sekä neljän koiran kanssa päivittäisillä lenkeillä kelissä kuin kelissä ja toistaiseksi eivät ole pulaan jättäneet. =) =)
 
Voiko easywalker duowalker sky:ssa istuinosat kääntää molempiin suuntiin? Haluaisin vaunut, joissa istuinosan voi kääntää. Muuten vaikuttivat tosi näppäriltä kuvien perusteella. Meillä on ollut yhdellä hartan skater x ja olen ollut hirmu tyytyväinen juuri näppärään käsittelyyn. Hartanilla taas ei ole kaksostenvaunuihin eteen isoa pyörää vaan kaksi pienempää vierekkäin, se taas ei toimi näillä kinttupoluilla ;) . Vinkkejä vaunuvalintaan otetaan siis ilolla vastaan: toiveena olisi siis mielelllän kolmipyöräiset näppäryytensä vuoksi, mutta haluaisin, että istuinosan saisi käännettyä myös selkä menosuuntaan päin.
Kiitos jo etukäteen =) ...
 
Mulla oli aikoinaan Oran Duoletot kaksosilla ja hyvin mahtuivat, mittailtiin sit huvikseen kun kaverilla oli emmaljungat ja mulla orat, niin aivan samat mitat istuinleveys, makuupituus ja orat oli kapeammat, painossakaan ei tosiaan eroa ollu mitään.
Meillä Orat oli käytössä reilu 2v asti ja hyvin mahtui lapset istumaan ja nukkumaankin vaikka oli sellaset emman toppapussit molemmilla ja toppavaatteet tietysti.
 
Itse ajattelin hankkia Zoom tandem rattaat, ovat ihan uudet markkinoilla enka tieda niiden saatavuutta suomessa tosin. itse olen englannissa ja "kaikki" kaksosmammat talla hetkella haluavat sellaiset ;) ja mina myos :)

http://www.jusonne.co.uk/zoom-stroller-pushchair-buggy-new-for-2008-443-p.asp

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ilona G:
Itse ajattelin hankkia Zoom tandem rattaat, ovat ihan uudet markkinoilla enka tieda niiden saatavuutta suomessa tosin. itse olen englannissa ja "kaikki" kaksosmammat talla hetkella haluavat sellaiset ;) ja mina myos :)

http://www.jusonne.co.uk/zoom-stroller-pushchair-buggy-new-for-2008-443-p.asp
Saakos noita tilattua Suomeen?
 
Jaa-a, kannattaisi varmaan lahettaa sahkopostia vaikka kyseiseen liikkeeseen ja kysya. Tai sitten ennemminkin ottaa yhteytta itse valmistajaan eli Leebruss (saksalainen kai) - tietavat varmasti siella saatavuuden Suomessakin

http://www.leebruss.com

Itse juuri tilasin nuo rattaat, ihanaa =)
 
TMK
Pinja79: Oisko sulla kuvaa/kuvia noista emmaljungista ja onko ne siis myytävänä?? entä hintapyyntö??
Mulla on ollut 2 ekalla lapsella emmaljungat ja olin tosi tyytyväinen niihin ja aattelin josko kaksosversiona olisi yhtä hyvät =)
 
Carenalla on vaaleansiniset tuplarattaat. Kevyet nostella autoon, kääntyvät etupyörät, omat istuinosat/ väliseinä ja sopivat ovista. Sadesuojiksi käy "yksösrattaiden" sadesuojat. Mä olen tykänny ja käyttäny lämpöpussien kans ihan pienillekin vauvoille. Tilasin netistä löytämältä maahantuojalta suoraan ja jäi paljon halvemmaksi kuin liikkeestä ostettuna.
 
On nyt ostettu. Erittäin loistava vaihtoehto! Mielestäni myös hyvännäköiset. Knnattaa katsoa www.easywalker.nl sivut!
Meillä oli puoli vuotta käytössä Briot ja en tykännyt lainkaan. Tosin hyviä puolia oli niissäkin.
 
Kannan myös korteni tähän kekoon... Eli me hankittiin Herquleksen Twin Raptor Spinit. Kolmisen kuukautta olen kierrellyt ja vertaillut vaunuja ja näihin nyt päädyttiin, niissä oli eniten sellaisia ominaisuuksia mitä vaunuilta haimme.

http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/twin-raptor_4.jpg

Kunhan nyt saataisiin ne vaunujen täytteetkin joskus tähän maailmaan... :D
 
Hei!
MInua kiinnostaisi kokemukset sekä Easywalker Duowalker Sky että Emmaljungan Twin Cerox 360 malleista. Saako noissa Easywalkereihin käännettyä menosuunnan? Noissa Emmaljungissa vähän mietityttää pienet etupyörät, tosin siinä saa käännettyä menosuunnan niin, että isot pyörät voi kääntää eteen. Olen myös ymmärtänyt että Easywalkereihin saisi Maxi-Cosin kaukalon kiinni, jollon olisivat aika kätevät silloin kun liikutaan. Entä minkälainen takuu noissa Easywalkereissa mahtaa olla?
 
Syksyä kaikille! B)

Nostelen vähän tätä pinoa, kun Ennin kysymys kiinnostaisi myös minua. Siis: onko muilla kokemusta noista Easywalkerin Duowalkereista tai sitten Herquleksen Twin Raptoreista (muistinkohan tuon oikein...)? Risuja, ruusuja tai muuta kommentoitavaa? :attn:

Terveisin vaunuvalintojen kanssa tuskaileva tuplaodottaja. :wave:
 

Yhteistyössä