KAKSOSTENRATTAISTA! Myykö kukaan emmaljungan!

  • Viestiketjun aloittaja lumihiutale leijailee
  • Ensimmäinen viesti
Moi Nami!

Pähkäiltiin myös noiden easywalkereiden kanssa ja saatiin hyvä esittely ja tarjous ko rattaista. Käyttökokemuksia ei siis ole, mutta työntösuuntaa ei saa käännettyä, eli vauvavaiheessa nukkuvat erillisissä kovissa kopissa kasvot työntäjään päin ja ratasvaiheessa kasvot menosuuntaan. Easywalkereissa korostui keveys ja kapeus sekä työntömukavuus/liikkuvuus - ihan ykkösluokkaa. Halusin kuitenkin kävely- ja ulkoilurattaiksi mahdollisimman mukavat lastenkin näkökulmasta ja jossain vaiheessa hankkia erilliset matkarattaat, lisäksi kovat kopat ois jääneet sitten jonkun ajan päästä ylimääräisiksi ja niitä tuskin saisi myytyä ilman ratasosaa kovin helposti (en tiedä, mutta näin pähkäilin) eli sitten niitä olisi pitänyt varastoida jossain siihen, kunnes haluaa laittaa koko setin myyntiin. Mutta paljon hyviä ominaisuuksia noissa oli, ei vaan meille ne kaikkein oleellisimmat.

Toivottavasti saat muitakin vastauksia. =)
 
Moikka Miru! :wave:

Kiitos vastauksesta. Tämä vähän selventää. Mulle on tosin vielä vähän hämärän peitossa tuo kovat vs. pehmeät kopat -hommat. Me ilmeisesti tarvitaan pehmeät kopat, joilla vauvat saa helposti kannettua sisään. Asutaan kerrostalossa ja luulen, että vaunut ei mitenkään mahdu tänne sisälle eli pitää jättää jonnekin rappuun, pyöräkellariin... no, jonnekin. Mutta toimiiko pehmeät kopat siis niin, että ne lykätään jotenkin ratasistuinten sisään? Eli että kovat ja pehmeät kopat on toistensa vaihtoehtoja? Mitäs sitten tapahtuu, kun pehmeät kopat tulee liian pieniksi? Laitetaanko vauvat sit vaan makuupussissa alas laskettuihin istuimiin nukkumaan vai miten tää toimii? Kuten huomaa, olen täysi ummikko näissä asioissa... :ashamed:

Herquleksissa on vissiin kääntyvät etupyörät? Saako ne kuitenkin lukittua suoraan halutessa?
 
Moi Nami!

Oletko saanut mitään edistystä vaunupähkäilyissä? Mun piti vielä muutama kommentti kertoilla, vaikkakaan en edelleenkään ole mikään asiantuntija. Mutta kivahan se on leikkiä sellaista :kieh:

Juu, Herquleksisa on kääntyvät etupyörät, jotka saa lukittua oikein jämäkäksi.

Pehmeä vs kova koppa on toistensa vaihtoehdot joissain malleissa. Ainakin Emmaljungassa taitaa olla malli, johon voi hommata kumman vain. Yleisemmin kaiketi kuitenkin niin, että rattaaseen menee vain joko tai. Kova koppa on sellainen ikään kuin normivaunun yläosa reunoineen ja kuomuineen. Kylläpä kai sitäkin pystyy kantamaan pyörävarastosta ylös asuntoon, mutten tiedä paljonko painavat ja kuinka näppärästi irtoaa rungosta jne. Pehmeä koppa toimii niin, että kun vauva kasvaa siitä ulos ja haluaa jo osittain kohotettuna katsella maailmaa, irrotetaan kopan kova pohja, jolloin siitä tulee lämpöpussi. Siinä on rei'ät valjaille niin saa lapsen kiinni turvallisesti. Ja mitä isommaksi lapsi kasvaa, voi tuota aina käyttää jalkojen lämmittäjänä jne.

Meidän monikkovalmennuksessa kaikki korostivat vaunuvalinnoissa sitä, kuinka asutte eli mikä toimii teidän tiloissa/ovissa/kulkureiteissä. Moni kehui siellä kotimaisia Oran rattaita (kapeimmasta päästä), mutta meillä taas kääntyvät etupyörät olivat yksi ehdoton ominaisuus, sillä en halua käännellä hartia- ja käsivoimin vaunuja kauppojen kapeilla käytävillä jne.

Katsotaan, saanko tämä vastauksen lähtemään. Kirjoitin sulle jo sunnuntaina 20 minuuttia, mutta joku prkleen yhteysongelma sai viestin katoamaan. Nyt netti pätkii taas eli jostain syystä mua kovasti yritetään estää näitä viisauksia laukomasta täällä.. kas kun en tajua ottaa vinkistä vaarin :p
 
Kiitti taas Mirulainen! :flower:

Ihme juttu miten nälkäinen tuo bittiavaruus on! Tuntuu oikein kärkkyvän sellaisia asiapitoisia viestejä. Veikkaan, että Mitäs nyt -palstalta lähtee tavaraa mustaan aukkoon vain hyvin harvoin. :LOL:

Juu, sen verran olen edistynyt, että nyt on kasassa lista mahdollisista valinnoista. Pitää jossain vaiheessa lähettää mies vaunukauppaan testailemaan. Meillä tuosta miehestä tulee varsinainen ekspertti näissä vauva-asioissa, kun itse en pääse kotoa mihinkään enää. On käynyt perhevalmennuksetkin yksin! :D :heart:

Itse haluan myös tuollaiset kääntyvät, mutta isot etupyörät ja se itse asiassa karsi valikoimaa jo huomattavasti pienemmäksi. Kuulostaa siltä, että myös pehmeät kopat on meille omiaan. Muita ominaisuuksia pitää sitten vielä vertailla ja ruotia. Varmaan pitää myös mittailla auton peräluukkua ja muita kriittisiä hommia. Puuh! On tää aikamoinen operaatio - onneksi siihen on nyt aikaa perehtyä. ;) Nuo teidän vaunut vaikuttaa kyllä kaikin puolin hyviltä.

Minkälaiset turvakaukalot teille tuli? Se on sitten seuraava...

Tsemppiä pallomahan kanssa! T. Nami
 
Pikainen vastaus, josko bittiavaruus ei tajuaisi mun vastaavan..
Turvakaukalot on Craco Logico S. Löysin monikkoperheiden nettikirpikseltä perheeltä, jossa olleet vuoden käytössä. Olivat kuin uudet ja maksettiin puolet uuden hinnasta. Samaisesta perheestä ostettiin sittemmin myös sitterit. Käytetyistä kaukaloista on ollut keskustelua ja se on varmaan jokaisen periaatteista (ja lompakosta) kiinni haluaako käyttämättömät vai voiko olla käytetyt. Aika paljon sitä myyjästä pystyy kylä päättelemään voiko luottaa, ettei kolaroitu. Ja muutenhan noissa ei ole sellaisia kuluvia osia kuin esim vaunuissa, joissa halusin ehdottomasti uudet ja täyden takuun.

Tsaukki taas!
 
Olen jo aikaisemminkin kirjoitellut kyseisistä rattaista. Ne on kyllä ihan parhaat =)
Tosin en tiedä miten toimii vaunukoppien kanssa. Meille kävi odotusaikana niin, ettei tiedetty mistään mitään ja ostettiin vaan Brion tuplarattaat ja niihin kopat. Kun pojat oli ihan pieniä ne meni aika mukavasti ja oli kyllä kätevät kun yksin lähdin liikenteeseen. Pakkasin pojat koppiin ja kannoin vaunuvarastoon. Samoin neuvolareissut meni hyvin.
Mutta kun pojat kasvoi ja kokoa alkoi olla kävi Briot aika nopeasti pieneksi. Eivät viihtyneet toistensa kyljissä kiinni ja repivät tuttia suusta. Lenkillä eivät nukkuneet jne..
Oli pakko saada rattat joissa on omat puolet. Eli väliseinä.

Liikkuminen alkoi olla ihanaa! Pojat nukkuu rattaissa ja rattaat on helppo ottaa mukaan esim kaupungille. Menee kokoon helposti ja on todella kätevät liikkeissään.
Mahtuu kääntymään jopa hississä.
Kääntyvät lukittavat etupyörät on kyllä ehdottomat.
Lisäksi ulkonäkö on ainakin minun mieleen ;) Eroaa hiukan perinteisistä Oran ja Brion rattaista. Emmaljungat oli mielestäni toooooosi ison tuntuiset verrattuna Easywalkereihin.
Nyt meillä on lisäksi vielä Sateenvarjorattaat ja myös niitä suosittelen. Meillä on Mamas&papas merkkiset ja niiden kanssa lähden yleensä ostoksille ja jos autoon pitää ottaa rattaat ne on superhyvät. Pojat tykkää istua niissä ja katsella ihmisiä.
Eli näin meillä. Halusin vain kirjoittaa meidän kokemukset kun rahaa meni hukkaan kun en selvittänyt asiaa ennen ensimmäisten rattaiden ostoa. Ja voin siis lämmöllä suositella näitä easywalkereita.

Turvaistuimista sen verran, että kaksosten kanssa kannattaa suosia helpointa telakkasysteemiä. Meillä oli käytössä Brion kaukalot ja ne oli superhyvät. Niitäkin suosoittelen!

Toivottavasti oli apua jollekkin joka pähkäilee ratasasiaa.
Ja vielä Onnea kaikille kaksosten odottajille!
 
Hei,

meillä meni puolessa vuodessa Emmaljungan Twin City Crossit pieneksi.
Olenkin nyt testaillut kaupassa noita Cangarooita.

Onko kenelläkään kokemuksia niistä? Ovat aika hintavat, mutta tilaa sisällä melkein 10 senttiä enemmän kuin meidän edellisissä. Samaan aikaan ulkomitta kapenee sentillä. :attn:

juulia
 
Meilla on reilu vuodenikäisillä kaksosilla Carenan Double Swing rattaat käytössä ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Molemmilla on oman "loossinsa" eika pääse tökkimään toista, Ja isot kääntyvät etupyörät ovat todella hyvät. Eivätkä olleet kovin kalliit.
 
Meillä on reilu vuoden ikäisillä kaksosilla käytössä Emman Jule Twin rattaat. Ja ne on olleet myös todella näppärät isot kääntyvät etypyörät ja omat "loosit". Niihin käy myös Emman pehmeä kantokoppa jossa on se kova vaneripohja. Tosin vain naama menosuuntaan. Mutta menee pieneen tilaan kun ottaa etupyörät pois.
 

Yhteistyössä