Kaksplus: "4 hyvää vinkkiä kurahousutaistelun voittoon"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Meillä kyl oli jossain vaiheessa taistelua, mutta meni onneksi ohi. Luulen, että johtui siitä, kun ei saanut itse niitä loppuun asti puettua, niin se harmitti. Nyt on jo iso esikoululainen ja pukee reippaasti kurahousut ja kurahanskat sekä esikoulussa että kotona eikä tarvitse apua. Riittää, kun vaan sanoo, niin pukee kyllä.
 
Vähän sama juttu kuin syömisen opettelun kanssa: kun pystyy suhtautumaan itse ja viestimään kurahousut alusta saakka täysin itsestäänselvänä asiana, oppoii lapsikin suhtautumaan asiaan itsestäänselvästi.
En siis lähtisi mitään erityisiä leikkejä tai suostuttelukeinoja käyttämään, päinvastoin, niillä tehdään vain asia vaikeaksi.
 
vierailija
Vähän sama juttu kuin syömisen opettelun kanssa: kun pystyy suhtautumaan itse ja viestimään kurahousut alusta saakka täysin itsestäänselvänä asiana, oppoii lapsikin suhtautumaan asiaan itsestäänselvästi.
En siis lähtisi mitään erityisiä leikkejä tai suostuttelukeinoja käyttämään, päinvastoin, niillä tehdään vain asia vaikeaksi.
Juuri näin. Suomen ilmastossa kurahousut on lasten normaali arkinen vaatekappale ja ne puetaan tarvittaessa samalla tavalla kuin pipo tai käsineet kylmällä säällä asiaa enempiä ihmettelemättä. Ongelmia tulee, jos lähdetään sille linjalle, että etsäviitsis nyt pukea näitä. Ai et vai? No ei sitten tarvi.
 
vierailija
Muistanpa vieläkin, että lapsena sain kerran remmiä siitä hyvästä, kun kiukuttelin kurahousujen pukemisesta! Sen jälkeen tietysti "kiltisti" puin ne, mutta opinpa inhoamaan entistä enemmän ja omien lasten ei todellakaan tarvitse sellaisia käyttää.
Ei tainnut olla yhdestä kerrasta kyse, vaan olit kiukutellut jatkuvasti ja vanhemmilta meni lopulta hermot (ei tietenkään saisi mennä, mutta...) ?
 

Yhteistyössä