Kalvojen puhkaisusta...

Mimmi81
Jännittääkö sua huominen? Multa puhkastiin kalvot, ku tuota meitin esikoista ootin. Supparit ei saaneet kohdunsuuta tarpeeksi aukeamaan, joten kätilö tuumas, et puhkastaan kalvot, ni saadaan vauhtia synnytykseen.
Sellasella pitkällä "tikulla", jonka päässä koukku, ni se puhkas kalvot. Kysyin, et sattuuko se, sanoi, et ei. Otin kuiteski sen toimenpiteen aikana ilokaasua, minkä kerkesin. siitä tulikin sit varsinainen humalainen olo :eek: . Mut, se ite kalvojen puhkasu oli nopea toimenpide, eikä sattunu. En sitä oikeastaan edes huomannu. Kätilö eka kokeilu kohdunsuuta ja kysyin, et millo se puhkasee kalvot. Sano, et se homma tehty jo.
Nousin sit vajaan tunnin kuluttua kävelee, ni vedet lorahti synnärin lattialle.
Siitä meni n.4h, ni tyttö oli syntyny.Eikä supparit ollu kalvojen puhkasun jälkeen miteskään kauhean kipeitä. Sit vasta supparit alko sattuu, ku sain sen oksitosiinitipan. Jonka jälkeen epiduraalin.
Tsemppiä sulle huomiseen koitokseen =) .
 
Kait sitä pikkasen perhoset on alkanu pörhältää masussa, mutta ei laisinkaan pahasti. Kuitenkin tietää, mitä on tulossa...
Kiitos selvennyksestä. En oikeen osannu aatella, että kuinka se tapahtuu. Niin, ja luulin, että vedet tulee välittömästi, muttei näköjään sit, ainakaan jokaisella.
 
Mimmi81
Joo, kätilö kysy multa monesti, et joko tullu vettä. Sanoin, et ei ainakaan paljoa oo tullu. Makoilin sängyllä, joten en erottanu, et ois mitään suurempia määriä tullu. Mut, heti kun nousin pystyyn, ni johan sit lorahti. Oli melkonen lammikko lattialla :whistle: .
 
mullakin kalvot puhkaistiin...ei tuntunut se puhkaisu missään, vedeet tuli heti, semmonen hulahdus vaan kävi, sitten ei enään kestänytkään kauan kun synnytys käynnistyi kunnolla...:)
Tsemppiä sulle, hyvin se menee! :hug:
 
Äityliini76
Mulla kätilö vähän "rapsutteli" sillä pinnillä joka laitetaan vauvan päähän sydänäänien seurantaa varten. Eipä tarvinnut palljon rapsutella kun hulahti tosi lämpöset vedet alusastialle.
 
Mulla on kax kertaa kans puhkastu kalvot,eikä se tosiaan satu yhtään!!!
Sellasella koukkupäisellä metallitikulla se kerran"kuopas" ja samantien hulahti vedet ja siitä sit ei mennykään enää kauaa kun muksu oli maailmassa..

Kovasti tsemppiä huomiselle!!Ollaan hengessä mukana!! :flower: :flower:
 
Eihän se kalvojen puhkaisu tosissaan voikaan sattua, kun eihän
siinä ole mitään hermoja...
Mullakin on puhkaistu molemmissa synnytyksissä ja
samantien on kyllä kuuma lätäkkö ollu alla.
Tuon jälkeen on supistukset kyl voimistunu tosi kovasti.
 
Kohdunsuu oli auki n.3cm ja omat supistukset laimenivat, puhkaistiin kalviot supistuksia lisäämään. No, kohdunsuu aukeni 6cm:iin ja siihen jäi. Sit tippa täysille ja paikat oli melkein samantien täysin auki. Itse kalvojen puhkaisu oli kivuton toimenpide, minusta vain tuntui jotenkin ällöttävältä kun lapsivesi lorahti jalkojen väliin ja sit sitä tihkui aikansa kroonikkovaippaan minkä sain takapuoleni alle. Itse jännitin aika paljon tuota toimenpidettä kun polilla päätettiin että sillä tavalla käynnistetään supistukset kunnolla alkavaksi.
 
meitsi
mulla kalvot puhkes itestään sisätutkimuksen yhteydessä kätilön käsille heh. sinänsä huvittavaa kun kätilö just sano että taidanpa puhkasta sulta kalvot ja samantein kuulu naks ja vedet lorahti. tais vauva kuulla uhkauksen ja päätti ite toimia..
 

Yhteistyössä