kalvokiinnitteinen napanuora, kaksi istukkaa ja pt

Haluaisin kysellä onko kellään muilla kokemuksia kalvokiinnitteisestä napanuorasta, kaksois istukasta ja perätila synnytyksestä. Itselläni on nämä kaikki ja olen ruennut miettimään sektion mahdollisuutta. Täällä vaan ei oikein kukaan lääkäri tai kätilö ota kantaa ja kerro minulle riskeistä. Tosin yksi lääkäri sanoi, ettei ole nähnyt moista yhdistelmää vähään aikaan, joten monellakaan lääkärillä ei sittenkai ole kokomusta. Itseäni pelottaa napunuoran irtoaminen pt:n kääntöyrityksessä ja sikiön menehtyminen. Kaiketi luulisi, että minulla on mahdollisuus kieltäytyä alatie synnytyksestä ja saada sektio. Kaipailisin muiden kokemuksia tämmöisestä.
 
Toivottavasti vastaus ei tule liian myöhään. Mulla oli kalvokiinnitteinen napanuora kaksosraskaudessa, mutta huomattiin vasta kun molemmat oli syntynyt alateitse. Sen verran jäi kätilön kommentti "onneksi kaikki meni näin hyvin" mietityttää et googlasin itse jälkikäteen. Jos olisin etukäteen tiennyt kalvokiinnitteisestä napanuorasta niin olisin ehdottomasti vaatinut sektion, niin suurilta riskit kuulosti. Mulla myös oli b pitkään perätilassa, mutta kääntyi ennen synnytystä.
Ois kiva kuulla miten on mennyt ja mihin päädyit jos oletkin jo synnyttänyt. Ja paljon tsemppiä päätökseen ja loppuraskauteen jos vielä ajankohtainen!
 

Yhteistyössä