Kannattaako neuvolassa ruksata, että on kokeillut huumeita

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailijaounou
Hulluko olet? Jos kertoo neuvolassa esim. väsymyksestä, tekevät yleensä lastensuojeluilmoituksen ja sossu huostaanottaa herkästi lapset. Mitä luulet tapahtuvan jos epäilevät narkkariksi? Neuvolassa ei pidä paljastaa mitään kodin ja perheen asioita. Neuvolan tehtävänä on seurata vauvan terveyttä.
 
vierailija
Minä kerroin että olen polttanut kannabista aina festareilla, kerran vuoteen. Laittoivat sitten kerran kuussa kusemaan purkkiin ja äitipolille juttelemaan joittenki tätien kanssa. No ei siinä, tuosta ei seurannut mitään sen kummempaa ja pääsin joka kerralla ultraan, mikä oli kivaa... Mutta uskomattoman naurettavaa touhua neuvolalta. Luulisi että riittäisi ihmisiä joilla on oikeastikin ongelmia.
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87
vierailija
Ei todellakaan kannata, ainoastaan jos koet tarvitsevasi apua huumeongelmaan, niin sitten kannattaa tai jos epäilet, että tulet retkahtamaan herkästi väsyneenä. Varmaan kyllä enemmän ex narkkien ongelmia tällaiset pelot.
 
vierailija
Minä kerroin että olen polttanut kannabista aina festareilla, kerran vuoteen. Laittoivat sitten kerran kuussa kusemaan purkkiin ja äitipolille juttelemaan joittenki tätien kanssa. No ei siinä, tuosta ei seurannut mitään sen kummempaa ja pääsin joka kerralla ultraan, mikä oli kivaa... Mutta uskomattoman naurettavaa touhua neuvolalta. Luulisi että riittäisi ihmisiä joilla on oikeastikin ongelmia.
Just tän takia neuvolassa ei todellakaan kannata kertoa asioista. Ihan yhtä naurettavaa, ku pistää alkoholia joskus juoneen seuloihin ja tarkkailuun. xD Minä join kerran alkoholia, lapsi on varmaankin vaarassa.
 
vierailija
Et missään nimessä vastaa! Oikeesti. Jos olet normaalipainoinen, terveessä parisuhteessa, et käytä liikaa alkoholia tai huumeita, niin et vastaa MIHINKÄÄN niiden kyselyistä totuudenmukaisesti. Se, että lauantaisin saunan jälkeen otat pari olutta/sidukkaa, tekee susta ongelmakäyttäjän. Jos syöt kerran viikossa pizzan, et osaa syödä terveellisesti. Jos kerran viikossa syöt karkkipussin, sinulle on vaarassa puhjeta radi. Jos puolisosi kanssa kinastelette perjantaisin, kumman vuoro on imuroida, tarvitsee suhteenne ammattiapua. Joten mieti millainen narkkari sinusta luodaan, jos vastaat siihen huumekyselyyn totuuden.
 
Mä laitoin että oon kokeillut ,eikä itelle ainkaan oo tullu mitään sanomisia.neukkatäti kysy vaan että onko kokeilusta kauan? Sit anto asian olla. Tietty on niitäkin neuvoloita jotka saatta heti lyyä sulle käyttäjä/narkkari leiman otsaan vaikka oisit teininä koittanu pari kertaa... . Mut yleensä ehkä paras ruksaa jos tuntuu et ongelma mihin tarvii apua.
 
vierailija
Mua on ahdistettu neuvolassa ja mä voin sanoa ettei missään nimessä pidä sanoa. Mä en sanonut yhtään mitään mut jokasen lapseni kanssa mua ahdistettiin ja multa otettiin kokeita ja koko ajan kyseltiin ja mun ajat laitettiin aina aikasin aamuun ja en saanu muita aikoja enkä saanu vaihtaa.
 
vierailija
Minä kerroin ilmeisen naiivisti kaiken. Tästä on 16 vuotta aikaa, nyt en kertoisi kun kuulee miten kohdellaan. Minun kohdallani jäi siihen, eikä muuta seurantaa tullut, kerroin että olin käyttänyt ihan ongelmaksi asti ja kävin terapiassa (ehkä pitäisi kutsua katkolla) ja käyttö jäi ennen kuin tulin raskaaksi.
Ystävä kertoi että joskus poltteli kannabista, joutui käymään seuloissa pari vuotta. Aika paljon eroa neuvolan tätien menettelyllä. Kävimme siis samoihin aikoihin samassa neuvolassa. (Tutustuimme myöhemmin leikkipuistossa, emme siis olleet mitään huumekavereita keskenämme).
 
vierailija
Kannattaako sossun lomakkeeseen ruksata, että "kyllä haluan lapseni huostaanotettavaksi"? Yleisesti ottaen tuskin, mutta jos kokee olevansa valtavissa ongelmissa ja kykenemätön huolehtimaan lapsesta niin sitten mahdollisesti. Sama vastaus pätee tuohon neuvolan lomakkeeseen.
 
Mä kyllä kerroin ko huumeista kysyivät että oon kokeillut nuorempana ja ei ollut mun juttu. Asia jäi siihen eikä tullut mtn jälkipuinteja. Mutta tämähän riippuu vallan myös neuvolatädistä että onko kuinka virkaintoinen...
 
vierailija
Tottakai vastaat rehellisesti, se että joillakin tulee vastauksista lisätoimia johtuu siitä, että lisätoimet ovat tarpeen. Huomaahan sen, miten päihteiden (ongelma?) käyttäjät aina vähättelevät käyttöään.
Jos käytät aineita, niin tarvitset apua lopettamiseen (ei ole ok olla raskaana/pienen lapsen äiti ja vetää huumeita). Jos olet käyttänyt, mutta ymmärrät ettet voi käyttää enää(ainakaan raskausaikana) niin voit huoletta merkata rehellisesti ja selittää kuinka käyttösi muuttuu raskauden ja vauvan myötä.
Älä tee lasta, jonka tulevaisuus ei tule olemaan turvallinen.
 
vierailija
Jos joku haluaa vapaaehtoisesti altistua 18 vuotta kestävälle tauottomalle vainolle ja käytännön lainsuojattomuudelle nimeltä "lastensuojeluasiakkuus" niin siitä vaan...
 
Järkinainen
Miksi yleensä kukaan edes harkitsisi kertovansa neuvolassa jostain vanhoista huumekokeiluista? Ihan ihme pohdiskelua. Ei kannata kertoa, mutta ei ole myöskään mitään syytä, ei mitään järkeä kertoa.
 
Pin
Älä kerro mitään mihin et koe tarvitsevasi apua. Eli ei, älä todellakaan laita rastia siihen! Huvittavaa sinänsä, että järkevän ihmisen _kannattaa_ valehdella neuvolassa. Olisiko siellä päässä vähän miettimistä... :D
 
vierailija
Kannattaa jos olet kokeillut 69 asentoa mutta jos vaginasi on pahasti vinossa suosittelisin lääkäriin menoa. Alapään hygienia on erittäin tärkeä nuolseskelu auttaa asiaan ja head and shouldiers peesuaine karvoille paitsi jos sheivaa
 

Yhteistyössä