Kannattaako nukkaisia ja tahraisia vaatteita laittaa myyntiin, tarvitseeko niitä kukaan?

  • Viestiketjun aloittaja Lumppuri
  • Ensimmäinen viesti
Lumppuri
Voisin viedä kirppikselle tai laittaa huutikseen lastenvaatteita, mutta moni on jo aika kulunut tai saanut tahroja, jotka eivät lähde pesussa. (Ei nyt ihan kamalia, useimmissa on muutama himmeä läikkä...) Voisin myydä vaikka miten halvalla, esim. 10 snt/kpl, mutta ostaako niitä kukaan sittenkään? Jos jollakulla olisi niille käyttöä, hyvä vain jos saisi vielä hyötykäyttöön. Kokeilemallahan tietysti selviäisi, mutta on siinä oma vaivansa kuvata joka vaate huutikseen ja laatia ilmoitus, puhumattakaan kirppiksen järjestämisestä ja maksamisesta, joten ei viitsisi jos se onkin turhaa...

Vai heitänkö suoraan roskiin? Tässä yhteydessä vinkki kaikille jotka joskus joutuvat heittämään tekstiilejä roskiin: luonnonmateriaalit (puuvilla, villa, silkki, pellava...) voi laittaa biojätteeseen, niin niistä saa vielä viimeiset hyödyt irti!
 
"..."
Laita UFF:n keräyslaatikkoon mieluummin kun roskiin. Ehjät ja tahrattomat voi koittaa vielä myydä, vaikka olisivatkin kulahtaneita tai nukkaisia, niistä voi vielä jotain senttejä saada.
Itse heitän tahralliset roskiin tai käytän rättinä.

Nukkaantuneet ja ehjät vaatteet voi laittaa uffille tai sitten myydä muutamalle sentillä eteenpäin. Käyttökelpoinen vaate kyllä menee halvallakin.
 
"vieras"
Jos ne on haluttuja merkkejä kuten retrot, Småfolk, Ruskovilla (tai villahaalarit yleensäkin), Duns, Metsola, Bamse, yms, niin ne menee huutonetissä kaupaksi. Laita lähtöhinnaksi 0e ja korotus 50 cnt niin voit saada monta euroa =) ja kunnollienn kuvaus ja kuva tahroista.
 
"vieras"
Jos vaate on suosittua merkkiä ja kuosia (h&m:n ja lindexin uusretrot, me&i, småfolk jne.), ne menee hieman tahraisina tai nukkaisinakin kaupaksi, varsinkin jos laittaa alhaisen hinnan. Mä voisin ostaa vauvalle jotain pikkuvikaisia vaatteita joita saa käyttää kun harjoittelee syömään marjasosetta tai maalaa sormiväreillä jne, eikä haittaa jos vaatteeseen jää lähtemättömiä tahroja :)
 
"äiti"
Meillä seurakunta järjestää vuosittain vaihtokirppiksen jonne vien noita vähän kuluneempiakin vaatteita. Hyvin menee kun ilmaiseksi saa ja yleensä itsekin löytää sieltä jotain.
 
tn
Laita UFF:n keräyslaatikkoon mieluummin kun roskiin. Ehjät ja tahrattomat voi koittaa vielä myydä, vaikka olisivatkin kulahtaneita tai nukkaisia, niistä voi vielä jotain senttejä saada.
Olen käsittänyt että rikkinäiset ja likaiset päätyvät UFF:ltakin roskiin. Korjatkaa toki jos olen väärässä. Juurihan täällä oli joku ketju, jossa jonkun sukulainen tms. kuljetti UFF:lta kaatopaikalle ihan suhteellisen hyväkuntoista vaatetta...
 
Miksi ihmeessä lahjoittaa UFF:lle "roskaa"`? Eihän sellaista kukaan osta tai mikä järki on tuhlata UFF:n rahoja sellaisen lajitteluun. Toihan on hyväntekeväisyysjärjestöille vain kulu.

* rätiksi tai roskiin
* uusretrot menee kirpparilla kaupaksi pienen tahran tai nukan säestyksellä
* esim pienen tahran sisältäviä kivoja kankaita halutaan tuunausprojekteihin.
 
-tt
UFF ja muut vastaavat tahot tosiaan joutuvat viemään tolkuttomia määriä myytäväksi tai lahjoitettavaksi kelpaamatonta lumppua kaatopaikalle, joten älä vie ainakaan sinne. Koita myydä vaikka huutiksessa pakettina (ei välttämättä tarvi jokaisesta vaatteesta kuvaa, mutta rehellinen kuvaus vaatteiden kunnosta on suotavaa olla) tai vie kirpputorille tai anna jollekin tuttavalle, jos ei kärsi roskiin heittää.

Itseäni ainakin ottaa päähän heittää muuten hyväkuntoista mutta vähän tahraista vaatetta roskiin. Ja toinen mikä ottaa päähän on trikoovaatteet, joihin tulee tyyliin ekassa tai tokassa pesussa reikiä. Meillä pikkureikäiset jäävät kyllä ihan käyttöön ja parsiakin voi tarvittaessa, mutta eihän niistä jälleenmyyntiin tai lahjoitettavaksi oikein ole.
 
"Noo"
En ymmärrä Huutiksessa esim. naisten paita, jossa kellertymää kainaloissa ja reikä kauluksessa ja kuntoluokitus hyvä.

En kyllä niitäkään ilmoituksia tahroista, jotka varmaankin lähtee pesussa pois.
 
Laitoin erikseen kirppikselle laatikon, jossa oli "saa ottaa" teksti, ja vaatteisiin nolla hintainen lappu. Kyseessä oli ihan perusvaatetta, joiden tahrat ei lähteneet pesussa tai joiden reijät olin saanut paikatuksi. Toivon mukaan menivät tarpeeseen, kaikki ainakin sieltä hävisi.
Olen samaa mieltä, että noita ei kyllä saisi viedä mihinkään keräyslaatikkoon, teettää ihan turhaa työtä ja päätyvät sitä kautta kaatopaikalle.

Varmaan myös johonkin perhekerhoon voisi tollasen laatikon ottaa mukaansa.
 
"vieras"
[QUOTE="...";24688672]Itse heitän tahralliset roskiin tai käytän rättinä.

Nukkaantuneet ja ehjät vaatteet voi laittaa uffille tai sitten myydä muutamalle sentillä eteenpäin. Käyttökelpoinen vaate kyllä menee halvallakin.[/QUOTE]

Miksi ne uffille kelpais, jos ei teillekään? Uffin vaatteet pääosin myydään edelleen ja kuluneet raakataan pois.

Mutta mä mietin yks päivä ihan samaan, että on se kumma, kun enää aidosti käytety vaatteet ei kelpaa mihinkään! Kirpparilta pitää saada uudenvaroista. Minusta ei sitten varmaan ole kierrättämään, kun pidän omat vaatteetkin niin kauan kunnes kuluvat puhki. Lastenvaatteet eivät ehdi puhkikulua, mutta tuleehaan niihin kulumaa. Kuitenkin ovat siinä kunnossa, että pitäisi omilla lapsilla esim. pihakäytössä, jos koon puolesta vielä mahtuisivat. Muualle vaan eivät kelpaa, joten kai roskis on ainut oikea paikka!
 
"mellan"
Itse ostan tytölle mummolavaatteeksi huonompia, koska ovat mummolassa paljon ulkona ja rantasaunalla, niin siellä välttää joku vähän kulahtaneempikin vaate. Ja tää on myös mummon toive, ettei siine vietäisi mitään hienoja ja kalliita vaatteita
 
"vieras"
R O S K I I N ! ! !

Ei edes Uff:lle, sillä heille tulee liikaa tavaraa muutenkin. Ei ole kiva heidän siellä heitellä roskiin teidän roinaa, sillä heillä maksaa jätehuolto myös. Ja työvoimaakin tuohon kuluu.

Ärsyttää törkeästi kirpputorilla, kun myynnissä likainen paita 3 e, rikkinäiset housut 2 e. Ei sellaisia kukaan osta kuin vahingossa ja se vasta harmittaakin.
 
"Tiina"
Voisin viedä kirppikselle tai laittaa huutikseen lastenvaatteita, mutta moni on jo aika kulunut tai saanut tahroja, jotka eivät lähde pesussa. (Ei nyt ihan kamalia, useimmissa on muutama himmeä läikkä...) Voisin myydä vaikka miten halvalla, esim. 10 snt/kpl, mutta ostaako niitä kukaan sittenkään? Jos jollakulla olisi niille käyttöä, hyvä vain jos saisi vielä hyötykäyttöön. Kokeilemallahan tietysti selviäisi, mutta on siinä oma vaivansa kuvata joka vaate huutikseen ja laatia ilmoitus, puhumattakaan kirppiksen järjestämisestä ja maksamisesta, joten ei viitsisi jos se onkin turhaa...

Vai heitänkö suoraan roskiin? Tässä yhteydessä vinkki kaikille jotka joskus joutuvat heittämään tekstiilejä roskiin: luonnonmateriaalit (puuvilla, villa, silkki, pellava...) voi laittaa biojätteeseen, niin niistä saa vielä viimeiset hyödyt irti!
Heitä roskiin. Minä en ainakaan ostaisi lapselle rikkinäistä tai likaista. En pukisi itsekään naapurin emännän rikkinäisiä vaatteita päälleni :).
 
Färiäri
Tahrat voi saada kadoksiin myös värjäämällä vaatteet uudelleen. Jotain muistaakseni 6-7 euroa maksaa marketissa väripaketti, jolla voi oikeasti värjätä enemmänkin vaatetta kuin paketissa sanotaan. Voi vaikka paljon enemmänkin, väristä vain tulee sitten vaaleampi.
 

Yhteistyössä