Karppaajan päiväkirja

Huomenna se alkaa (joo on sanottu jo monesti!) mutta huomenna se alkaa :p Karppaaminen. kerran jo todettu hyväksi ja nopeaksi tavaksi, mutta nyt tarkoitus myös jatkaa karppina jotta kilot ei tule takaisin..

Aloitus paino 94kg. pituutta 160cm. Vaatekoko XL
Tavoitepaino 65kg. Ensi kesään mennessä..

Aamiaseksi varattu munakas tarpeet ja lounaaksi tonnikala/metukka salaatti. Välipalaksi rahkaa ja mansikoita ja illallinen kasvissosekeitto juustolla ja kermalla maustettuna..

Aattelin tänne päivitellä miten nopeasti paino putoaa ja mitä siihen on syöty/liikuttu. Joku voi sitten seurata mukana jos hyväksi havaitaan :wave: ja jos täällä on muita karppaajia, ni vihjeitä ja ruokaohjeita otetaan vastaan mielellään!!
 
Viimeksi muokattu:
Päivän kaksi aamu.. Eilen oli vähän huono olo ja illalla söinkin mansikoita ja rahkaa vielä ja olokin tasoittui. Mitään jyrkkää karppausta en kyllä kykene, alkaa etoa. Lihalle ja rasvalle kaveriksi tuoreita ja keitettyjä kasviksia ja marjoja pariin otteseen päivää, ni pysyy se etova olo poissa..Hedelmiä ajattelin vältellä ja pitää vain herkuttelu ruokana..

Kyllä teki tiukkaa pysyä poissa lasten perjantai nami pussilta, mutta selvisin! ja aamulla ku heräsin ne samat namit huuteli mikron päältä et syö minut!!! Vaan en syönyt :cool:

Puntarilla kävin huvikseen ja paino 93,4kg, eli -600g ja enemmänkin muistan tuon aloituspainon olleen vähän yli 94kg.. Nesteitä ja turvotusta varmaan rapisee alkuun hyvin pois. Olen nimittäin juonut ennen karppausta paljon mehua, limsaa ja energiajuomia useita päivässä..
 
Kolmas päivä ja repsahdus tuli kun kaveri houkutteli baariin. Sinne meni lonkeroa ja kossubatteryt.. yritin kyllä vielä loppuillasta olla karppina kun tilasin kebabin salaatilla :LOL:
Kotona meni vielä vahingossa juomaan limpparia ja hyi hitto miten makelta maistui parin sokerittoman päivän jälkeen.. Vaihdoin hanaveteen, seki maistuu paremmalta!

Varovasti kipusin vaa"alle ja paino 92,6kg kaikesta huolimatta..:confused: Eli -800g törpöttelystä huolimatta... nyt väsään tonnikala/metukka/kinkku pitsan ja haen illalla lisää kepattia grilliltä..Pitsapohjaan ohjeita oli tuolla karppaus.infon sivuilla.
 
Viidennen päivän aamu.. Leipä himoon löytyi helpotusta karppaus.info sivulta ja aamulla teinkin rieskaa aamupalaksi :p Nyt on tullut syötyä paljon salaatteja, eilen tein tosin kalapihvejä salaatille kaveriksi..Eilen oli lapsella kaverisynttärit missä tuli syötyä juustonaksuja :popcorn:, mutta aika hillitysti ja muuta en herkutellut, ni annettakoon anteeksi..

Painoa 92,2kg. -400g kahden viimeisen päivän saldo..Ei tarviis paljoa painon pudota niin ois lähteny kaksi kiloa viikossa, ja se on hyvin se :cool:

Ps.. Suurimman muutoksen huomasin (ja mieskin huomasi) vyötärön ympärillä. Maha ei ole enää turvoksissa. Housun nappi menee vaivatta kiinni. Onhan se edelleen läski, mutta eipä turvota :LOL:
 
Tsemppiä sinulle. :) Itsekin olen karppauksen alottanut jo tammikuun lopussa ja sain -10kg. Vielä olis tavotepainoon -8kg, mut ei tunnu millään tippuvan kun tulee kaikkea EI karppaajan ruokaa mässytettyy :D
 
Päivä kuus ja aamupaino 91,2kg. -1kg eiliseen. Kolme kiloa kuuteen päivään. Tiedän että tää hidastuu tai jumii jossain vaiheessa mut innostus pysyy paremmin yllä kun just alussa saa onnistumisen tunteita :)

liikuntaa en ole vielä aloittanut millään muotoa, eikä aikaa nyt oliskaan. Viikonloppuna vois lenkille joutaa..Aika pitkälle kasvispainotteinen oli eilinenkin ruoka ja nytkin näkyy aamiainen olevan lautanen täynnä salaattia raejuustolla ja vadelma rahkaa. Lounaaksi teen jauhelihaa wok-vihanneksilla ja tuorejuustoa sekaan. Illalla syön salaatin kanssa vielä samaa.. Aika vähän tarvii syödä ja nälkä ei tule :O Kolmekin kertaa riittää päivässä, vaikka ennen söin 5-6krt..ja olo on mitä mainioin, ei väsytä, ei heikota. Päinvastoin, en muista millon ois saanu ihtesä aamulla nousemaan heti kun kello soi..
 
Päivä kahdeksan ja olo on mitä parhain! :wave: On eri virkeä olo ja jaksaa touhuta vaikka ja mitä. Käytiin tytön kanssa ratsastamassa ja pihalla on tehty hommia istutuksista haravointiin.. Illalla jaksaa katsoa töllöä ja lukea ilman et puoliksi jo nukkuu ja aamulla ei ole tunkkainen ja väsynyt olo, vaan saa nousta pirteänä..

Aamupalan oon vaihtanu munakkaasta crakotte kekseihin ja rahkaan. Lounaalla menee salaatti ja jotain lihaa vaihdellen, välipalaa ei tarvitse enää kun ei tee mieli ja ei ole nälkä, päivällisellä myös kasviksia ja lihaa/kalaakin ja kananmunia, illalla marjoja ja kermavaahtoa :p Aamuun kuuluu myös maitokahvi ja kahvia juon jos kyläillään.

Illalla sitten kyläiltiinkin ja pöydässä oli rahkapullaa (mun suosikki) ja keksejä. Kieltäydyin herkuista ja join pelkän maitokahvin. Ihmeen helppo oli olla ottamatta, ei tehnyt edes mieli. Jos oisin syönyt niin se ois mennyt tavan /kohteliaisuuden vuoksi, ei mieliteon takia.. Illaksi olin vielä kotiin ostanut levyn tummaa suklaata. Kolmen puraisun jälkeen riitti sekin.. Makeanhimo on taltutettu...Ainakin näillä näkymin ;)

Paino kävi välillä 92ssa hetkellisesti. Liekkö joku nesteen keräytymis homma..Nyt kuitenkin aamulla 90.6, eli -800 kahden päivän tulos :) Viikon pudotus oli siis -3,4kg. Ens viikolla vois olla alle 90kg, mikä on mun maaginen raja, mitä en ole alittanut vuoteen..
 
Eiliset juhlat meni taas vähän :popcorn: Sinne meni onnittelumalja ja pala prinsessa kakkua, kolme coctail-piirakkaa kaverinaan.. Uuh, mikä moka.. Ei ollu ees niin hyvää kun muistin.. Aamuvaaka näytti sitten 91,7kg, eli mitäs tuli takaisin +1,1kg...

Ei ressiä, ei ressiä...Tarkoitus olikin opetella uusi ruokavalio lopullisesti ja elämäntavaksi, eikä kuuriluontoisesti ja orjallisesti noudattaa.. No, nyt ainakin tiedän, ettei kakku ole edes kovin hyvää, joten sen voi ens juhlissa skipata hyvin mielin..:p
 
No tuossa 68kg oon pääsiäisen jälkeen pysynnyt vaikka mitä oon mättän suuhun. yli 69 en ole mennyt.. Mut nyt kävin tuossa toissa päivänä vaa`alla niin näytti 67 ja vetelin pari pussii sipsiä tuossa viikonloppuna :D Oon kyl koittan aina syyä karpimmin, mut noit repsahduksii on tullunna. :LOL:
 
En tiedä liekkö vaaka tullut hulluksi, vai heitteleekö paino nesteiden tms takia, mut aamupaino jälleen 90.6kg..:confused:

Eilisen ollut ihan karppina makkaraa tiristellen ja jäätelöt jäi syömättä, vaikka muu perhe niitä vieraiden kanssa mätti menemän... Nyt pitää kyllä sanoa et teki mieli! Varmaan tuo kakun mättäminen romutti koko "ei tee sokeria mieli" homman..

No, uutta viikkoa kohti ja toiveissa päästä alle 90kg :eek:
 
Paino edelleen sama. Ruokahalu tipotiessään.. Ainoa mitä haluis syödä ois juustosämpylä :D

Karppaus.info sivuilla pyöriessä kävi kyllä selväks että enemmän ois syötävä rasvaa.. Eli majoneesia ja voita sitten kauppakärryyn. Oiskohan ruokakin sitten maukkaampaa ja sais jotain nieltyä alas :x

Ps. Karppiruoka ei ole pahaa. Jostain syystä ei nyt uppoa mikään...Paitsi jos sais niitä sämpylöitä..:whistle:
 
Kaksi päivää vajaat 2 viikkoa takana. Paino 90,2kg, joten pudotusta n.4kg =)
Nyt alan lisäämään rasvaa, niin ei tule nuita jumituksia. Just vetäisin tonnikala munakkaan voissa käristettynä ja mausteeksi majoneesia. Kaverina vielä mansikka rahkaa.. Kyllä jaksaa taas pitkään "voima" eväillä :D
 
paino tänään 92,9kg, eli melkein kaikki tuli takaisin, vaikka olen syönyt tosi karpisti ilman hairahduksia. kaksi viikkoa ja kilo pois.. tais olla melkosta huuhaa paskaa tämäkin.. Taidan ottaa sen lihjan et oon mikä oon ja ostan isommat vaatteet....:'(
 
Kävin ostaa uuden vaa"an ja se näytti 92,9kg.. Masennus ja ketutus.. Sitten älysin käydä vanhalla vaakalla ja se näytti 89,5kg...Eli pudotusta tapahtunut 4,5kg kahdessa viikossa.. Kumpi vaaka on oikeessa? Kävin kaverin vaakalla ja se näytti 93kg..

ELIKKÄS...Lähtö paino on ollut 97-98kg ja painoa toden totta lähtenyt kuiteskin.. Harmittaa vaan nyt kun luulin jo olevani lähellä mun maagista lukua, alle 90kg :headwall: mut aamulla taas pekonia :xmas:
 
Aamupaino nyt 92kg tasan. Täst lähin käyn vaakalla aamuisin, näyttää kivemmalta lukemat :LOL: Liikuntaa en ole vieläkään alkanut harrastaa vaikka mieli ois siihen virkeä. Aikaa on niin vähän..

Aamuisin syön meetvursti salaattia ja rahkaa, lounaalla kalaa/kanaa/possua eri muodoissa, kermaa, voita ja salaattia ja keitetyt kasvikset, päivällisellä meneee melkein poikkeuksetta grilli makkaraa ja majoneesia.. Mitään leipää tai pulla ei oo tehny enää mieli.. naisten vaivatkin kävi tässä välissä ja huomasin et mulla ei ollu maha kipuja niinkuin ennen ja vuotokin oli niukempaa. En tiiä voiko johtua ruokavaliosta, mutta katsotaan jos on samanlainen vaikutus ens kerralla :) Pääkipujakaan en ole tuntenu pariin viikkoon, vaikka yleensä kärsin niistä melkein joka päivä. Pääkipeet on siis johtunut korkeesta verensokerista, niinku yks lääkäri epäili..Mulla oli aiemmin verensokeri koholla, joskus syönnin päälle mitattu verensokeri 11!! Ja ennen syöntiä 6-8.. Nyt kun mittasin eilen, oli syönnin jälkeen 8,9.. Ei sekään hyvä ole, mutta paranemaan päin :wave:
 
painoa aamulla 91,7kg. Pudotusta edelliseen -330g ja yhteensä 18pv:n saldo n 6kg. Vaikea sanoa tarkasti nyt kun tuo vaaka homma meni häneks..:kieh:

Kaveri sanoi eilen et oho, ootpas laihtunu!! Itekki huomasin ku yhtien farkkujen napit meni kokonaan kiinni ilman irvistelyjä :vampire: Eli enemmän näkyy vyötärönympäryksessä, kuin vaakassa.. Harmi ku en mitannut sitä aluksi..

Nyt on tullu syötyä vanukasta yöllä, muuten elänyt ihan karpisti. En tiiä mikä tuo himo on siihen vanukkaaseen keskellä yötä, mutta sitä on vaan pakko saada.. Toistaiseksi se ei ole tuhonnut karppausta, ni olkoon..:whistle:

lenkillekkin jopa raahauduin.kyllä on niin vetämätön ja veltto olo, että hitaasti laahustin, mutta aloitinpahan ees ulkoilun, jos sitä ei lenkkeilyksi voinut kutsua :LOL:
 
Voi harmi kun lopetit. Olisin tullu sulle seuraksi. Olen nyt ööö vähän alle viikko sitten alottanu kans, vedin itseni ihan ketoosiin ja edelleen siellä pysytään. Olis ollut kivaa jutskailla toisen uuden karppaajan kans :) Älä tyttö luovuta vielä!!
 
Nuissa repsuissahan se tulee takaisin..Ja nopeesti putosi paljon painoa, eli kyl tää oikein käytettynä on toimiva tapa.. Mua vaan oksettaa ja ällöttää kaikki liha... Ja kananmunat ja majoneesi..Söisin vaan rahkaa ja salaattia :)

Kuitenkin aion ottaa tavaksi olla syömättä eineksiä ja sokeroituja jugurtteja, vaaleita viljoja ja sokerisia herkkuja, ei mehuja, ei energiajuomia.. Repsuja lukuunottamatta :p
 
Lähin jo pois koneelta ja tuolin kirjotus jäi mieleen.. sain nyt uutta tsemppiä kokeilla vielä, painokin jostain syystä putosi vähän vaikka oon syöny leipää ja jäätelönkin tänään..

Otan uudeksi tavoitteeksi olla TOOOOOOSi karppina seuraavat kaksi viikkoa, sitten voin repsahdella päivän tai kaksi ja jos joku ihana ihminen välillä kävis potkasee takalistoon ni tulis semmonen olo niinku nyt tänään, että en perkule annakkaan periksi. kiitos siitä ja aamulla munakkaan tekoon :kiss:
 
Uusi lähtöpaino 92,3kg, joka on nelisen kiloa vähemmän mitä kolme viikkoa sitten..Tästä on hyvä jatkaa. Jos pääsis alle 90kg kesäkuun aikana..Aamu tuli ja munakas ei menis alas, mikään liha tai rasva ei mene mitenkään alas.. tein mansikka rahkaa ja laitoin 1/3 banaania makeaksi mukaan..Isompia annoksia en tuota banaania uskalla laittaa, muistaakseni se on hiilaripitoinen hedelmä.. teen sitten lounaaksi nakkeja ja salaatin sekaan loruttelen öljyä rasvoiksi..

Ps.söin eilen ekströmin valmiskiisseliä jonka pitäs olla vähäsokerista jne..ja se maistu kauhean makealle!! Ennen se maistui laimeelle, mut nyt kun oli useamman viikon ilman sokeria, ni huomaa miten makeutettuja nuo valmisruuat on..Taidanpa vääntää lasteni kiisselit itse, etten turruta niidenkin makuhermoja :D
 
Hyvä hyvä!! :) Mä olen ite kans kokeillu aiemminki vhh:ta ja sillon muaki alko ällöttää munat ja nakit :D Nyt olen vähän paremmin perillä asioista ja syön hieman monipuolisemmin.

Ite tykkään ihan älyttömästi turkkilaisesta jogurtista ja syönki sitä aamupalaksi. Laitan sekaan ihan pikkusen mehutiivistettä tai mehukeittoa. Marjoja vois kans kokeilla. Ruuiksi syön salaattia, lähes joka kerta parsa- ja kukkakaalta (tykkään niistä :D) ja sit jotain lihaa/kastiketta. Ja sit tietty paistan kaiken voissa ja lisään kermaa ruokiin ja sillain :) Kahviin kokeilin aluks kermaa mut se maistu kauhealle, ni laitan vähän ihan kevytmaitoa.

Mulle tuntuu nyt tosi helpolta olla ilman leipää ja suklaata ja karkkia! Nopeaa meni himot ohi, tosin leipää kokeilin korvikkeeksi tehdä karppisivuston ohjeella mut se oli kauheaa. Olen sit syöny välipalaks joskus juustoo, kinkkua ja kurkkua ihan ilman leipää, rullalle vaan :D

Kaikkein ihaninta on se, ku puntari näyttää vähemmän! Olen ollu vajaan viikon nyt VASTA dieetilläni ja laihtunu n.2-3kg, en tiiä kuinka luotettava toi puntari on ku se näyttää joka kerta vähän eriä ku siinä käy, vaik kävis 5krt peräkkäin.

Kyllä kuule säki pystyt nyt ja tuun potkiin jos meinaat luovuttaa :D Banaania ei tosiaan kannata kauheana syyä. Ja se on totta, et noi kaikki valmiit jutut on kauhean sokerisia!! Et tee vaan sopat ite :)
 

Yhteistyössä