Karppaajien liikuntamäärät?? :)

Viestiketju alueella 'Laihdutus' , aloittaja Vauvamasu88, 07.11.2011.

1. Vauvamasu88

Vauvamasu88 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.10.2011
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt kun joka päivä saa lukea karppaamisesta niin asia väistämättä kiinnostaa. Ei nyt raskauden aikana tietenkään niin että nyt siihen ryhtyisin mutta ehkä raskauden jälkeen vois kokeilla. Nyt onkin aikaa tutkia asiaa ja pohtia hyviä ja huonoja puolia ennen kuin mihkään ryhdyn :)

Mutta siis kun joka puolella kerrotaan mitä karppaus on ja karppauksen eri muodoista. Keskustelupalstoilta löytyy onnistumistarinoita, esim: "kk karpannut ja 5 kiloa lähtenyt" jne jne..näitä on loputtomiin. Mutta mites se liikunta????

Koska jos laihduttaminen on karppauksen syynä niin eikös silloin pitäisi myös liikkua. Ihmiset hokee vaan et karppaamalla laihtuu mutta siis pelkästäänkö vai harjoittaako liikuntaa, ja kuinka paljon? Tarviiko esim kunnon hikijumppaa monta kertaa viikossa vai riittääkö esim rauhallisempi liikunta kuten pitkät kävelylenkit. Eli jos siis karppaat, kuinka paljon liikut että tästä karppaamisesta olisi jotain hyötyä laihdutusmielessä?? utelias vain olen :p

2. sunflower20

sunflower20 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.01.2010
    Saadut tykkäykset:
    1
    Itse olen vähän huono karppaaja, jaksan hetken aikaa ilman hiilareita, mutta sitten tulee se tuoreen leivän tuoksu kaupassa vastaan ja repsahdus on taattu. Mutta pyrin kuitenkin välttämään niitä höttöhiilareita eli sokeria, jauhoja ym. Mutta kyllä perunaa ja pastaa tulee välillä vedettyä.
    Sillon kun olen ihan siinä alle 20g päivässä hiilareita linjalla kuten nyt, niin sillonhan ei muuta tule syötyä kuin rasvaa ja kasviksia. (kärjistettynä)

Mutta kyllä karppaamisessa pätee samat lainalaisuudet kuin muutenkin kun laihduttaa. Pitää syödä vähemmän kaloreita mitä kuluttaa. Mutta itse olen huomannut, että karppaamalla, varsinkin hyvin niukilla hiilareilla, ei se liikunta ole edellytys laihtumiselle.

Mulla on ylipainoa n 20 kg ja kun alan karpata niin kiloja eli nesteitä lähtee alkuun hyvinkin paljon ja vaa'an lukema pienenee viikossa huimasti. Mutta tasottuu se vauhti kun nostaa hiilareiden määrää sinne 50g/pv.

Mutta kyllä ne liikunnatkin edesauttavat painonpudotuksessa ja -hallinnassa. Ei se kiellettyä ole, vaan suotavaakin. Täytyy vaan muistaa se että lihasten polttoaine on proteiini, sitä enemmän treenatessa.

3. Vauvamasu88

Vauvamasu88 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.10.2011
    Saadut tykkäykset:
    0
    Okei, kiitti :) kovasti vaan tosiaan rupesin asiaa pohtiin kun karppauksen yhteydessä harvemmin otetaan liikunta puheeks. Kun taas kun puhutaan esim: terveellisistä elämäntavoista, korostuu siinä ruuan lisäksi aina myös liikunta..

Niin ja ei kai mitään ruokavalioo pysty noudattaan prikulleen joka päivä vuodesta toiseen. Ihmisiähän tässä vaan ollaan :popcorn: :D tai siis kai niitäkin löytyy mut varmaan aika harvassa. Itselläni ei usein esim oo mahdollisuus syödä niinku haluis, kun ei oikein rahat riitä aina ostaa kaikkee mitä haluaa..et joutuu joskus pakosta ostaan esim vaan pussillisen ranskalaisia et saa jotain syötyä :O

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi