Kauan kannabis näkyy veressä??

  • Viestiketjun aloittaja Mietin vain
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";23015780]Nyt se nolostui ja meni piiloon. :D ps. Mä arvasin ton pitkän Niin.. -alkuisen tekstin kirjoittaessani et Kespis vai mikä onkaan, on juurikin näitä huhuhuuumevalistukseen kuin raamattuun uskovia. Niiden kanssa on aina antoisimmat keskustelut...[/QUOTE]

Sulta itteltä tuskin mitään järkevää keskustelua myöskään ei synny
 
Kepsis
voisi vielä tarkentaa että turha minulle itkeä jos kannabis on laitonta, ei sitä voi rinnastaa alkoholin käyttöön mitenkään kun alkoholi ei ole laitonta. "lainsäädäntöä pitäisi muuttaa" vain siksi kun testi voi näyttää kuukauden sisään kun olet polttanut, no miksi pitäisi? lain mukaan sinulla ei ole oikeutta polttaa sitä yhtäkään, niin miten sitä tulisi muuttaa? jos lailliseksi haluat kannabiksen niin tervemenoa hippiparaatiin, ei ole tainneet nekään paljoa asiaa auttaa täällä suomessa, kuten tuolla sanottiin, suomalaisilla ei ole holttia, siksi sokeriveroa nostetaan, siksi viinaveroa nostetaan, siksi tehdään monen moista asiaa kun suomalaiset ei vain ymmärrä mikä on fiksu määrä nautintoaineena ja mikä ei.
 
"huoh"
[QUOTE="vieras";23015795]Sulta itteltä tuskin mitään järkevää keskustelua myöskään ei synny[/QUOTE]

Hei kepsis, vaikka et kirjoitakaan omalla nikilläsi niin kyllä sun kirjoituksesi tunnistaa tuosta oudosta kirjoitustyylistä ja sanajärjestyksestä. :)
 
Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;23015779:
Noniin eli kiistelit aiheesta ilman että faktat oli hallussa. Viinanlitkijä ja amfetamiinin väärinkäyttäjä voi ajaa seuraavana päivänä tai viimeistään ylihuomenna koska ne aineet on vesiliukoisia. Amfetaministi voi olla hyvinkin sekaisin vielä siinä vaiheessa mutta kiinni ei jää. Kannabis on rasvaliukoista ja vaikka sen polttamisesta olisi viikkoja, eikä päästä löytyisi huurun häivähdystäkään, se voi näkyä testeissä. Sen puoliintumisaika on älyttömän pitkä verrattuna päihtymisen kestoon. Siitähän se "epäreiluus" tulee
niin naurettava ajatus, että sitä ei ilman asiasta lukemista voisi uskoa, rautalanka.com ja sama tähänkin, jos yksi tieto ei ole hallussa , eli ei tiedä miten pitkään joku tietty huume näkyy huumeseulassa, niin ei ole varaa kommentoida mitään? pitää olla joku tietosanakirja huumeista ennenkuin saa sanoa mitään? samahan pitäisi koskea sitten kaikkea jos tässä asiassa voidaan niin vaatia, sinänsä jännä "huumevastaisen" kommentti sinulta. ei se ole epäreilua että rangaistaan asiasta mitä ei lain mukaan saa tehdä, sehän on vain omaa tyhmyyttä.
 
Kepsis
[QUOTE="huoh";23015802]Hei kepsis, vaikka et kirjoitakaan omalla nikilläsi niin kyllä sun kirjoituksesi tunnistaa tuosta oudosta kirjoitustyylistä ja sanajärjestyksestä. :)[/QUOTE]

olen kirjoittanut vissiin 2 kertaa viimeisen puolen vuoden aikana ilman nikkiäni, eka kerralla en tainnut olla edes rekisteröitynyt, toisella kerralla en edes muista mikä asia oli kyseessä, tämänhän voi tarkistaa modeilta jos kovasti epäilet :)
 
Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;23015801:
Ootko sä koskaan käynyt matematiikan tunnilla?
Vai puuttuuko sulta päättelykyky? Jos sä oot juonut yhden viinapullon illalla vrt. 3 pulloa viinaa niin hankkiutuuko sun maksa niistä yhtä nopeesti eroon?
sä haluat edelleen verrata alkoholia mikä ei ole laitonta, kannabikseen mikä on laitonta, ei minua sellainen keskustelu huvita. minä en sitä päätä mikä on laitonta ja mikä ei, joten turha minulle siitä on kiukutakkaan.
 
niin naurettava ajatus, että sitä ei ilman asiasta lukemista voisi uskoa, rautalanka.com ja sama tähänkin, jos yksi tieto ei ole hallussa , eli ei tiedä miten pitkään joku tietty huume näkyy huumeseulassa, niin ei ole varaa kommentoida mitään? pitää olla joku tietosanakirja huumeista ennenkuin saa sanoa mitään? samahan pitäisi koskea sitten kaikkea jos tässä asiassa voidaan niin vaatia, sinänsä jännä "huumevastaisen" kommentti sinulta. ei se ole epäreilua että rangaistaan asiasta mitä ei lain mukaan saa tehdä, sehän on vain omaa tyhmyyttä.
Itse asiassa mä oon hyvinkin huumevastainen jos tarkkoja ollaan, mutta etkö sä ymmärrä että jos sä kommentoit jotakin tiettyä asiaa etkä siitä tiedä, etkä myöskään usko tai viitsi tarkistaa asiaa niin sä annat hemmetin mustavalkoisen kuvan omasta ajatusmaailmastas vänkäämällä asiasta. Ja kun perustelut ei toiminutkaan sä alat haukkumaan muita keskustelijoita ja vedät orjamoralistisen laittomuusargumenttisi esiin. Jos ei ole harmaansävyjä niin turhaa keskustella. Musta ja valkoinen tuli jo selväksi. Ketjun aihe kuitenkin oli että kauanko pilvi näkyy veressä ja se on puhdasta lääketiedettä että rasvaliukoset näkyy paljon pidempään kuin vesiliukoiset.
 
Viimeksi muokattu:
Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;23015820:
Itse asiassa mä oon hyvinkin huumevastainen jos tarkkoja ollaan, mutta etkö sä ymmärrä että jos sä kommentoit jotakin tiettyä asiaa etkä siitä tiedä, etkä myöskään usko tai viitsi tarkistaa asiaa niin sä annat hemmetin mustavalkoisen kuvan omasta ajatusmaailmastas vänkäämällä asiasta. Ja kun perustelut ei toiminutkaan sä alat haukkumaan muita keskustelijoita ja vedät orjamoralistisen laityomuusargumenttisi esiin. Jos ei ole harmaansävyjä niin turhaa keskustella. Musta ja valkoinen tuli jo selväksi. Ketjun aihe kuitenkin oli että kauanko pilvi näkyy veressä ja se on puhdasta lääketiedettä että rasvaliukoset näkyy paljon pidempään kuin vesiliukoiset.
orjamoralismia kun sanoo että ei voi verrata kun asia on laiton, ja toinen asia mihin verrataan ei ole laiton? ok, ehken meidän ei kannatakkaan keskustella :D

Minun logiikkani ei vain kykene käsittelemään sitä purnausta että alkoholiin liitännäiset rikkomukset tulisi jotenkin yhdenmukaistaa huumeiden kanssa, kun huumeet on laittomia itsessään jo, niiden nauttiminen on vastoin lakia, alkoholin ei, vaikka rattijuoppumus onkin, niin itsessään alkoholi ei ole laitonta. Eli teet virheen jo siinä vaiheessa kun sytytät sen jointin, se toinen ei tee virhettä kun korkkaa, vaan vasta sitten kun astuu siihen autoon ajamistarkoituksessa.

missä hitossa mä oikein olen haukkunut muita keskustelijoita? osoita yksikin kohta? pilviveikko on pilviveikko, jos se ei siitä nimityksestä tykkää niin sitten on syytä pysyä aineista erossa.
 
sä haluat edelleen verrata alkoholia mikä ei ole laitonta, kannabikseen mikä on laitonta, ei minua sellainen keskustelu huvita. minä en sitä päätä mikä on laitonta ja mikä ei, joten turha minulle siitä on kiukutakkaan.
Enhän minä viinaa vertaakaan mihinkään vaan koetan vääntää rautalangasta aineiden poistumislogiikkaa elimistöstä. Yhden hippusen kuluttamiseen menee x-määrä aikaa ja energiaa, 3 hippusen 3x. Sama pätee vaikkapa läskin palamiseen..
 
Kepsis
ongelmasi enemmänkin minun suhteen oli se että minä halusin puhua muustakin asiaan liittyvästä, enkä vain siitä mikä oli ketjun kysymys. jos se rassaa niin sitten rassaa, se on voi voi.
 
Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;23015823:
Enhän minä viinaa vertaakaan mihinkään vaan koetan vääntää rautalangasta aineiden poistumislogiikkaa elimistöstä. Yhden hippusen kuluttamiseen menee x-määrä aikaa ja energiaa, 3 hippusen 3x. Sama pätee vaikkapa läskin palamiseen..
missä kohti minua kiinnosti tuo poistumisasia? missä kohti minä olen sanonut mitään muutakuin osoittanut epäuskoni poikkeuksellisen pitkästä poistumisajasta mitä ei voisi uskoa lukematta asiasta.

en ole missään välissä kieltänyt etteikö sillä olisi pitkä poistumisaika jos luet tarkemmin nuo minun viestit ja selitykset niihin, vaan epäuskoinen että noinkin pitkä aika. mutta ei se minun mielipiteitäni mihinkään muuta edelleenkään, varsinkin hankala ihminen olen kun minulla on asiaan useampi mielipide,se miten ihmisen tulisi välttää laissa kiellettyjä huumeita tykkänään ja toinen oli se että ei minua oikeasti loppupelissä kiinnosta pätkääkään mitä joku tekee omissa oloissaan niin kauan kun ei muita tekemisisllään vahingoita... en tajua mistä sinä siinä nyt kipinöit.
 
Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;23015832:
Ei vaan se että sä teet sitä väärässä kohdassa. Mutta hyvää yötä. Ja harmaasävyunia.
kysyn ensi kerralla sinulta missä kohti ketjua saa puhuamistäkin asiasta, anteeksi, olin röyhkeä kun luulin että saan puhua silloin kun mieleeni tulee joku asia.
 
"vieras"
se jos ei ole tietoinen miten pitkään näkyy huumeseulassa joku tietty huume tarkoittaa että ei tiedä mistään mitään ?` turhaa iloitset siellä pilviveikko :) pelkkää semantiikkaa tuo puolustelu.
Sema..mikä? Ei me huumeveikot noin hienoja sanoja osata. Mutta sellainen kutina tuli, että siinä oli todellakin hieno sana mutta väärässä paikassa.

Ketjun tämänhetkisessä lopussa oleviin kommentteihin vielä; vaikka huumeiden KÄYTTÖ kuinka olisi laitonta, esim. tuota rattituomiota niistä ei pitäisi nykytestauksella tulla. Koska kyse ei ole samasta asiasta kuin mitä päihtyneenä ajossa käsitellään. Käyttörikoksen rangaistuksia jos joku haluaa koventaa, se on taas lainsäätäjän asia. Mutta ei voi ajatella niin, että kun tuo kerran KUITENKIN on jo rikkonut pössytellessään lakia, niin lyödään siltä vielä kortti kuivumaan jos se vaikka raitistuisi.

Porttiteoriasta en viitsi edes aloittaa näin myöhään.. Joku viittasikin tuolla suomalaiseen kansanluonteeseen, jossa pää täytyy saada sekaisin tavalla millä hyvänsä. Siinä on yksi syy, mihin perustan oman näkemykseni: porttiteoria=typerää liibalaabaa ja sitä käyttää vain ne, ketkä ei osaa tai halua asioista oikeasti keskustella tai käyttää aivojaan. Eli siinä pääsee valistajat, päättäjät, virkavalta jne. vain helpolla.

Täällähän on kyllä kerrassaan hulvatonta väkeä. Pitäisikö ihan perustaa oma nimimerkki? Ehdotuksia nimestä otetaan vastaan..

ps. Olen poltellut viimeksi joskus 90-luvun loppuvuosina ja alkoakin käyttänyt esim. viimeisen 2 vuoden aikana alle 5 annosta. Enkä ole mikään holisti tai maani, ei vain kiinnosta.
 
Kepsis
muistathan että niin kuin tuo on sinun mielipide, ei minun tarvitse siitä suuttua, sama homma toimii toisinpäinkin :) poltit tai et, minä puhun periaatetasolla tästä asiasta, vaikka henk koht suhtautumiseni on varmasti tullut selväksi jo, evvk ihmisten omissa oloissa touhuamiselle kun ei muita vahingoita.

ja totta hemmetissä jos on käyttänyt jotain, ihan sama milloin, jos se on todistettavissa, niin se on rangaistuksen paikka. Jos varas jää kiinni vasta 2 viikkoa varkauden jälkeen, se on silti rikkonut lakia ja joutuu siitä vastaamaan. Minun mielestä hyvin yksiselitteistä ja järkevää toimintaa. jos et halua jäädä kiinni, älä käytä, tai muuta jonnekkin metsän keskelle missä ei poliisit tule testaamaan tai sitten se ah niin ihana dami on yksi vaihtoehto elämälle.

tuo oli siis yleisellä tasolla kirjoitettu. vaikka onkin "sinä-muodossa".
 
Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;23015840:
Perusta vaikka oma ketju jos haluat puhua eri asiasta. Tai älä jatka lainauksen perään aasinkuljetuksen laittomuudesta jos muut puhuu sen suolen toiminnasta.
kyllähän se ihan aihealueeseen kuului, samalla tavalla ne asiat rönsyilee täällä palstalla muutenkin. ja kannattaa ihan kuule tunkea noi käskyt sinne minne aurinko ei paista,minen kauheen hyvällä katsele sitä kun joku luulee että sillä on jonkinnäköinen oikeus sanella miten muiden pitää palstalla kirjoittaa.
 
Yleensä kun ihmiset keskustelee, ne noudattaa tiettyjä sääntöjä jotta tulisivat ymmärretyiksi ja keskustelu sujuisi. Mutta joo mä tungen ny itteni tänne mihin ei kännykänruutukaan paista, niin jatka ihan miten lystäät. Kauniita unia! Oli hauska vängätä =)
 
...
"Kannabiksesta ne kaikki narkkarit on alottanu"
Anna mulle yksinkin narkkari, joka ei oo alottanu alkoholista, tupakasta. kannabis tulee vasta näiden jälkeen.

Mutta keskustelematta nyt siitä kuinka haitallisia mitkäkin aineet on, se, että kannabis on laitonta aiheuttaa paljon enemmän ongelmia. huumeiden vastaiseen sotaan on viime vuosikymmeninä laitettu miljardeja ympäri maailmaa ja onko se auttanut? onko huumeiden käyttö vähentynyt? ei ole. laittomuudesta kyllä sitten aiheutuu kaikennäköistä muuta haittaa, joka olisi minimotavissa dekriminisaatiolla.
 
"vieras"
muistathan että niin kuin tuo on sinun mielipide, ei minun tarvitse siitä suuttua, sama homma toimii toisinpäinkin :) poltit tai et, minä puhun periaatetasolla tästä asiasta, vaikka henk koht suhtautumiseni on varmasti tullut selväksi jo, evvk ihmisten omissa oloissa touhuamiselle kun ei muita vahingoita.

ja totta hemmetissä jos on käyttänyt jotain, ihan sama milloin, jos se on todistettavissa, niin se on rangaistuksen paikka. Jos varas jää kiinni vasta 2 viikkoa varkauden jälkeen, se on silti rikkonut lakia ja joutuu siitä vastaamaan. Minun mielestä hyvin yksiselitteistä ja järkevää toimintaa. jos et halua jäädä kiinni, älä käytä, tai muuta jonnekkin metsän keskelle missä ei poliisit tule testaamaan tai sitten se ah niin ihana dami on yksi vaihtoehto elämälle.

tuo oli siis yleisellä tasolla kirjoitettu. vaikka onkin "sinä-muodossa".
Mun täytyy nyt vielä tätä eilistä juttua jatkaa, kun tästä jäi kysymysmerkiksi etkö ymmärtänyt vai etkö halunnut ymmärtää, mitä tarkoitin. Esimerkissäsi varkaus tuomittaisiin varkautena, eikö? Ihmisiä voitaisiin myös randomilla alkaa testaamaan (jos se olisi laillista) ja antaa käyttörikossakot kaikille ketkä käryää. Mutta nimenomaan tuossa rattijutussa RATTItuomio ei ole mainitsemistani syistä oikein. Ymmärrätkö, miksi?

Tämän viestisi ensimmäinen kappale jäi mysteeriksi; sunhan periaatteessa pitäisi kannattaa kannabiksen laillistamista jos olet tosiaan sitä mieltä, että kukin touhutkoon omissa oloissaan mitä haluaa kunhan ei muita vahingoita? Oletko sitä mieltä sitten, että kannabista omissa oloissaan vaikkapa viikonloppuisin rauhanomaisesti poltteleva aikuinen on jonkin tason yleinen riskitekijä muille kansalaisille? Vai mihin perustuu kannabisvastaisuutesi? Liikenneturvallisuudesta olemme varmasti samaa mieltä. ;)
 
tyttö vaan
mielestäni kannabista voi käyttää silloin tällöin kun vietät iltaa jossain ja tälläisessä tapauksessa en haukkuisi ihmistä nistiksi. toisaalta tämäkin on ihmiskohtainen asia, sillä jotkut jo ensimmäisen polttelun jälkeen tahtoisivat polttaa joka päivä. voin myöntää että itse olen polttanut, mutta en polttanut kuin silloin tällöin, joskus jos kavereiden kanssa tuumattiin että vois pitää hauskaa eri tyylillä ku esim viime viikolla. eihän kannabiksesta tule krapulaa. mutta jotkut eivät saa mielestään sitä tunnetta kun on pilvessä ja haluavat lisää ja lisää ja lisää.. siksi en edes menisin sanomaan että kannabis pitäisi laillistaa sillä joillekkin ihmisille se tuottaisi pelkkää paskaa. mutta siihen asiaan voisi vaikuttaa että miksi jos kokeilet kannabista tyylii ekoi kertoi ja jäät siitä kiinni ni sun niskaan kaadetaan iso sanko paskaa tavallaan noin pienen asian takia (jollekkin voi olla iso, mutta tapauskohtasta)....

en siis tavallaan ole kummankaan puolella, siis että laillinen vai laiton kannabis.
olen nähnyt mitä kannabis pahimmillaan voi tehdä ihmiselle, mutta olen itse polttanut silloin tällöin (vimeksi noin 9kk sitten) enkä sen kummemmin ajattele asiaa, muutakuin että ihan hauskaa puuhaahan se on jos on järki mukana. =)
 
>>>
muistathan että niin kuin tuo on sinun mielipide, ei minun tarvitse siitä suuttua, sama homma toimii toisinpäinkin :) poltit tai et, minä puhun periaatetasolla tästä asiasta, vaikka henk koht suhtautumiseni on varmasti tullut selväksi jo, evvk ihmisten omissa oloissa touhuamiselle kun ei muita vahingoita.

ja totta hemmetissä jos on käyttänyt jotain, ihan sama milloin, jos se on todistettavissa, niin se on rangaistuksen paikka. Jos varas jää kiinni vasta 2 viikkoa varkauden jälkeen, se on silti rikkonut lakia ja joutuu siitä vastaamaan. Minun mielestä hyvin yksiselitteistä ja järkevää toimintaa. jos et halua jäädä kiinni, älä käytä, tai muuta jonnekkin metsän keskelle missä ei poliisit tule testaamaan tai sitten se ah niin ihana dami on yksi vaihtoehto elämälle.

tuo oli siis yleisellä tasolla kirjoitettu. vaikka onkin "sinä-muodossa".
Mitäs, jos polttelen Amsterdamissa, tai jossakin muussa sivistyskaupungissa, ja tulen takaisin Suomeen, ajan autolla ja elimistössäni näkyy vielä jäämiä yrtistä. Olisinko ansainnut kortinmenetyksen?
 
Jypä
Kannattaa ottaa kannabiksesta SELVÄÄ ennenkun rupee ketään tuomitsemaan narkkariksi!!! Suomi on niin ahdasmielinen maa, alkoholi kyllä suvaitaan ja sen käytön seuraukset tiedetään!! Kuinkahan moni on esim. puukottanut vaimonsa jos on pössytellyt???!!!
òleeee! Onhan täällä viisaita ihmisiä. Monta ihmistä kuolee kannabikseen maailmalla vuodessa.. ja verrataan vaikka viinaan. Tuleeko hiljasta viinan läträäjät??
Vai pitääkö ottaa valttikortti hihasta ja sanoo "Nojoo mut se on huume"...
Ehkä yleisin ja paskin vastaus suomalaiselta kuka on NIIIIIN lain kuuliainen että.
 

Yhteistyössä