❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

Tervetuloa @Wintersun ja @Esmenet :)

@-dino- voi itku! Voimia❤

Minä en syö mitään lisävitamiineja vaikka pitäis. Oon niin lahopää, että yritän nyt muistaa ottaa edes tyroksiinin joka päivä(n)

Meille soitettiin tänään polilta ja saatiin peruutusaika jo parin viikon päähän(y) nyt pitää heti varata ajat verikokeisiin ja miehen pitää käydä antaan oma satsi. Ei olla kiirehditty näiden kanssa kun ei osattu odottaa että saatais aika näin pian. Jokohan mulle tehdään tuolla aukiolotutkimus? Jännään sitä kovasti, kun oon lukenut kauhutarinoita täältä ja muualta. Kiva, että päästään nyt kuitenkik tutkittaviksi ja on mahdollisuus saada selitys mikä tässä maksaa.

Ainii ja tuohon minun rimpsuun vois lisätä ya 1/2017. Muutapa en vielä tiedäkään.
 
Onnea @TT1 ja tervetuloa uudet!

@Wintersun kyseli vitamiineista. Meillä yksityinen lääkäri sanoi, kun kysyin et suositteleeko jotain vitskuja, niin miehelle e-vitamiinia, sinkkiä ja seleeniä..en muista sanoiko mulle jotain. Julkinen sitten mulle sanoi että d-vitaamini ja foolihappoa pitää syödä. Kaikenlaista tulee syötyä..ehkä tiivistän jossain kohtaan ihan monivitamiiniksi ( nyt on erikseen magnesium, d , e, c vitaamini, omegat jossa b vitamiinit, foolihappo) niin tulee edullisemmaksi. Q10 myös syön ja nyt otin vielä lisäksi kalsiumia kun huonosti tulee maitotuotteita käyteltyä. Probiootteja myös
 
Kiitokset kaikille tervetulotoivotuksista :)

@Wintersun vielä ei ole ollut puhetta hoidoista. Gynen mukaan vuosi yritystä on vielä normaalin rajoissa joten katsellaan myöhemmin keväällä uudelleen. Vitamiineista kun kyselit, niin itse yritän muistaa ottaa foolihappoa ja sitten jotain monivitamiinia mitä gyne määräsi. En ehkä joka ilta muista :rolleyes:

@Tuimatar kiitos tsempistä, kyllä meillä järjellä ajatellen varmaan on vielä toivoa :) Usko vaan meinaa loppua! Joku hormoonitaso oli laskenut kuuden vuoden takaisesta mutta kuulemma edelleen riittävällä tasolla.

@Eela- mä kävin aikoinaan aukiolotutkimuksessa kun kierto ei meinannut käynnistyä pillereiden jäljiltä. Oli se vähän kurja mutta tosi nopea tutkimus. Raskauduin nopeasti sen jälkeen, ja jonkin tutkimuksen mukaan saattaisikin auttaa raskautumisessa (y)
 
Vitamiineista: folaattia ja D-vitamiinia popsin. Silloin tällöin monivitamiiniakin.

Tänään viimein päästiin ekan hoitokierroksen alkuun Huomenna aloitan Gonal-F pistokset ja ens tiistaina katsotaan ultrassa mikä on tilanne. Ehkä jo ens viikon lopussa inseminaatio! Jännittää. Mutta mitenköhän tuosta pistämisestä selviää... piikkikammoiselle miehellekään kun ei voi ulkoistaa sitä No, kyllä se kai jotenkin siitä lähtee...

Voi siis päivittää mun kohdalle 1.inssi helmikuussa
 
Katsotaan, mulla esikoinen tarttui matkaan myös semmosesta todella pitkästä kierrosta se kierto taisi olla yli 60 päivää ainakin. Kun jouduin sitten raskaudenkeston määritykseen siinä kun en tiennyt koska on alkunsa saanut kun edelliset menkatkin oli ollu parisen kuukautta sitten.. Olin sitten rv 5+1 menossa kun tein positiivisen testin ja pääsin neuvolalääkärille ultraan 6+1 ja ruskuaispussi siellä silloin näkyi. :)

Pientä toivoa aina saa pitää yllä, toivotaan että olisikin hyviä uutisia viikon päästä.. Mutta ei voi sille mitään jos tilanne on silloinkin vielä huono.
 
@Alinah92 no jopas on piinaa... :unsure: Toivotaan, että viikon päästä toiveikkaampia kuulumisia, tsemppiä teille!
Haluaisin itsekin käydä katsomassa tuon fifty shadesin ja katsoa myös ne muut, koska ei oo tullut katsottua kuin eka leffa osittain. Ehkä perjantaina teidän leffaillan jälkeen on sopiva tunnelma päättää romanttinen ilta vähän ronskimmin ottein:p
 
  • Tykkää
Reactions: Alinah92
@Alinah92 no jopas on piinaa... :unsure: Toivotaan, että viikon päästä toiveikkaampia kuulumisia, tsemppiä teille!
Haluaisin itsekin käydä katsomassa tuon fifty shadesin ja katsoa myös ne muut, koska ei oo tullut katsottua kuin eka leffa osittain. Ehkä perjantaina teidän leffaillan jälkeen on sopiva tunnelma päättää romanttinen ilta vähän ronskimmin ottein:p
Kiitos, toivotaan tosiaan parempia uutisia viikon päästä..
Mä nähnyt ne kaksi aikaisempaa elokuvaa, tänään viimeksi katoin uudestaan kakkos osan. :)
Ja joo, ehkäpä sitä hyppää suoraan sänkyyn kun kotiin päästää... ;);):oops:
 
Täällä on näemmä ihan vääränlainen trendi menossa: mä kävin tänään myös ultrassa, ja eihän siellä mitään johtofollia mullakaan ollut o_O Kohdun limakalvo oli yli 4mm, mutta lääkäri ei huonon näkyvyyden vuoksi viitsinyt edes alkaa mittailla folleja, sen verran pieniä kaikki. Ens maanantaina uus ultra, jos vaikka jotain tapahtuis. Ihan turhaan näemmä huolehdin, että josko letrot kiihdyttäis ovista liikaa - tuleekohan se nyt ollenkaan?! No, ainakin mies tulee huomenna kotiin, niin ei sit jää siittiöiden puutteesta inseminaatio tekemättä :X3:
 
@Esmenet Tervetuloa. :)

@Wintersun ihan mamma-vitskuja oon vedelly aina ku muistan. @Tuimatar empä ois kuullu että niitä ei sais etukäteen syödä. Monessa purkissa vieläpä lukee että raskautta suunnitteleville myös..

@Eela- kiva ku saitte ajan näin pian. Aukiolotutkimus tehään joskus kp 10 paikkeilla että mikä kierronvaihe sulla sillon on? Mulla ei oo kauhutarinaa kerrottavana. Toimenpide ei käynyt kipeää, Pari tuntia jomotteli mahaa jälkeenpäin. :)

@maximus mahtavaa että nyt aika järjesty, tsemppiä inssiin! (y)

@Alinah92 voi harmi jos ei sieltä nyt ovista tuu :( Toivottavasti ens vierrossa sitte viimeistään isommalla annoksella (n) Hyvää leffailtaa teille <3

@Tuimatar ja sielläki ovis kateissa :(

Mää oisin voinu eilen lahjottaa oman ovikseni jollekki sitä tarvitsevalle, mutta kivut ois kuulunu kauppaan :ROFLMAO: Haluaisin kyllä tietää mitä siellä munatorvessa tapahtuu ku oisko tämä nyt ollu vuoden aikana kolmas kerta ku tämmönen oviskipukohtaus tulee. Kaks tuntia kesti kivut, eka puoli tuntia ihan liikuntakyvytön. Sitte ku kivut lakkas alko oksettaan, onneks sitte nukahin aika pian niin sitä ei tarvinnu kovin kauaa kärvistellä. :sick: Maanantaina sais alkaa sumutteleen, oon koittanu "unohtaa" koko asian, jännittää kauheesti millaset oireet siitä tulee.. :cry:
 
  • Tykkää
Reactions: Alinah92
Auttakaa!

Aloitin eilen gonal-f pistokset ja eka piikki sujui hyvin. Tänään äsken toka. Sujui ihan ok muuten mutta osuinpa selvästi johonkin suoneen....ja verta meni myös siihen pistokynään sisälle. Ohjeissa ei lukenut asiasta mitään mutta naikkarilla hoitaja sanoi, että ei saa seuraavaa enää pistää jos siellä kynässä ei ole neste kirkasta. No reseptillä oli vain 1 kynä joten en saa enempää. Ja huomenna viikonloppu eli en saa puhelimeen ketään naikkarilta... Menen huomenna apteekkiin kyselemään, mutta osaisiko joku täällä jo auttaa, onko kokemusta/tietoa?!
 
@maximus voi itku mikä tilanne. Voisit kai myös soittaa päivystykseen ja pyytää sieltä lääkäriä uusimaan reseptin, ettei koko kierto mene mönkään? Ei oo kyllä kokemusta, mutta voisin kuvitella, että lääkäri pystyy tarvittaessa jo olemassa olevan reseptin uusimaan tämmöisessä tilanteessa, vaikka ei asiaan olisi erikoistunutkaan? Selität vaan tilanteen hyvin ja näkee kai ne potilastiedoistakin tarvittavat tiedot. Tule kertomaan kuinka kävi!
 
@maximus voi kurjuus :( huomasitko ohjeesta että sitä kynän mäntää pitää painaa pohjassa kunnes neula on ulos ihosta. Muuten vetäsee sisälleen veret jos suoneen osuu.. Soita vaan päivystykseen, pakko niitten on sieltä uusia. Ei kyllä yhtään tarvis tämmöstä ylimäärästä hoitokiertoon muun stressin lisäks :(
 
Mulla edellisestä raskaudesta jäänyt clipperin vadelmalehtiteetä lojuumaan kaappiin, jospa ottaisi käyttöön. Ja käydä taas ostaa luontaistuotekaupasta ihan pelkkää vadelmanlehteä, se vaan ei ollu niin hyvää kun tuo clipper. :oops:

Me sitten oltkiin aika väsyneitä leffan jälkeen illalla kun kotiin päästiin, nukahdin sänkyyn ja heräsin siihen kun mies kömpi sänkyyn sohvalta joskus 7 aikaa aamusta ja noh, voitte arvata mihin se johti, kun ei illalla enään jaksettu touhuta.. :rolleyes::p

Mies oli siis nukahtanut sohvalle ja osittain myös valvoi kun hän tosiaan tekee yötä vaan töissä, niin ei rytmit ois sitten ihan sekaisin..

Alinah92 kp14/40-55.
 
@Jennipä ja @-dino- Kiitos vastauksista! Mä onnistuin siis saamaan verta kynän sisälle jo siinä vaiheessa kun työnsin ihon alle (en edes painanut siis vielä mäntää, se olisikin looginen juttu jos siinä painallusvaiheessa olis alipainevetänyt sisään, jos olis nostanut männän) eli oli vaan niin iso suoni että heti paineella työnsi verta ruiskuun päin. No, menin tänään apteekkiin ja siellä oli todella avulias henkilö!! Hän soitti päivystykseen ja sieltä eivät suostuneet tekemään asialle mitään (!!!). Kysyi kollegaltaan ja lopulta soitti pomolleen että mitä tehdään. Hän oli sitä mieltä heti että kyllähän tämä jotenkin pitää saada ratkaistua! Tehtiin siis lopulta niin, että ostin uuden kynän ja he jättivät ns avoimen reseptin ja soittopyynnön tuolle lääkärille joka sen oli kirjoittanut. Eli antoivat sillä oletuksella että kyllä se uusi kynäresepti saadaan ja se tulee vasta sitten maanantaina. Sanoisin, että LOISTAVAA palvelua! Lupasivat vielä pistää tekstarin maanantaina että onnistuihan varmasti tämä systeemi. Ja tiistainahan onkin sitten ultra. Huokaus ja helpotus että asia järjestyi, mutta arvatkaa onko stressi onnistua pistossa tänään aika suuri! Kääk... Apteekissakin todettiin, että olisi helpompi tämä homma jos olisi elopainoa vähän enemmän.. mutta en ole sellaista onnistunut kovin paljon haalimaan. No, ehkä se tästä. Yritän tähdätä samaan kohtaan mihin sen ensimmäisen onnistuneen piston!
 
@Wintersun Kyllä sä selviäisit pistoksista hyvin, jos kerran vieläpä oot pistellyt ennenkin! Ja hei, jos jopa tumpelo minä saan (vaikeuksien kautta) homman sujumaan niin kuka tahansa onnistuu tässä!!! :LOL:
Onnistuin siis tässä kolmannessa hyvin vaikka syke läheni maksimiaan siinä sopivaa kohtaa hakiessa :ROFLMAO:

Mä olen nyt selvästi kyselytuulella! Mutta te ketkä insseissä olette olleet niin kuinka pian ultran jälkeen on tullut inssipäivä? Meillä siis tiistaina ultra (5pvn pistosten jälkeen) ja lääkäri sanoi että voisi olla jo ke tai to. Ne olis kp 10 ja 11 vasta...nopeutuuko oviksen tulo niin paljon usein? Ei silti, mitä pikemmin sitä parempi! Ja toivottavasti nyt ylipäätään keho reagoi toivotusti näihin pistoksiin.
 
Tämä ketju on tarkoitettu jo vähintään vuoden plussaa odottaneille vauvakuumeilijoille.

Tervetuloa mukaan, et ole yksin :)

Listalle muutamia perustietoja; monesko lapsi toiveissa ja milloin yritys on alkanut, mahdolliset hoidot, mistä lapsettomuus johtuu (jos tutkittu). Toivon että listaan muuttuvat/ilmoitettavat asiat laittaisitte punaisella korostaen niin huomaan ne varmasti :)




18.2.2018

✪ -tanjuska (22) | 1.lapsi | ya 1/-13

✪ Nonsk | 1.lapsi | ya 9/-15

✪ -dino- (25) | 1.lapsi | ya 6/-15 | 2.ivf 3/18 | selittämätön

✪ Karkki95 (21) | 1.lapsi | ya 4/-15 (km 1/-17)

✪ Aulimari | 1. lapsi | ya -12 | 2. inssi 1/18

✪ Juliet86 (31) | ya 11/-15

✪ Edvina | 1. lapsi | ya 4/-16

✪ Jennipä (25) | 1. lapsi | yk 16, ya 5/-16 | letrot 11/17 | ovulaatiohäiriö

✪ nyyti. (28) | 1. lapsi | ya -09

✪ Shakalaka (31) | ya syksy 2015

✪ Alinah92 (24) | 2.lapsi | ya 2016 | letrot 1/18


✪ haaveistatotta (26) | 2.lapsi | ya 7/16 | 3.icsi 2/18

✪ Josia (29) | 1.lapsi | ya 1/16


✪ Kristali (31) | 2.lapsi | ya 2/15

tänttähäärää (35) | 1.yhteinen | ya 10/16


Herukkka (29) | ya 2/16 | 1.ivf 2/18

Inka' | 1.lapsi | ya 6/14

Paips (30) | 2.lapsi | yk 12 | 10/16

Ihanapa (29) | 1.lapsi | ya 4/16


✪ Tuimatar (28) | 1.lapsi | ya 10/16

✪ Villisilmä (24) | 1.lapsi | ya 4/16 | 1.ivf/icsi 2/18


✪ Eela- (29) | 1.lapsi | ya 1/17

maximus (37) | 2.lapsi | ya 2016 | 1.inssi 2/18 | selittämätön

Sosh (26) | ya 12/16 | yk 15

emppu11 (25v) | 1.lapsi | ya 11/16 | hoidot aloitettu 1/18


Wintersun (29) | 1.lapsi | ya 12/10

Esmenet (39) | 2.lapsi | ya 2/17




✪ Iitata (19) | 1.lapsi | ya 8/-14

✪ Valonkantaja (26) | 1.lapsi | ya 2/-14

✪ virvatulia (34) | 2.lapsi | ya 12/-12

✪ kunnon kinttaat (31) | 2.lapsi | ya 3/-15

✪ kinttumarkki (26) | 1. lapsi | ya 12/-13

✪ aavalvar | yk 17, ya 1/-16
 


12/2016
diadora (28) | 2. lapsi | yk 14
haaveilija-31 | ya 12/-12

01/2017
Josephina | 1.lapsi | Ya 1/-15 (km 1/-16 ja 5/-16)


2/2017
tokoliina (30) | ya -15
kismett- | 3. lapsi | ya 7/-15

4/2017
Nanna-87 | 2. lapsi | yk 17
Lumi87 | 2. lapsi | ya 3/-16 | poika 5.1.18

5/2017
MMiha (33) | 2. lapsi | ya 9/-15
Kinder_Kitty (24) | 1.lapsi | ya 01/-15 (km 6/-16)

6/2017
susanmaaria (31) | 3.lapsi | ya 7/-15

7/2017
rosmarin (28) | 1.lapsi | ya 1/16
Tiituu | 2.lapsi | ya 6/16 (km 10/16)

9/2017
Toukkahaave87 | 1.lapsi | ya 7/16 | letrot+bemfola+pregnyl+terot
N93 | 1.lapsi | ya 3/16 | (km 3/17)


10/2017
kiuski | 1.lapsi | ya 5/-16 | 2.ICSI | 1.PAS


2/2018
TT1 (37) | 1.yht. | ya 6/16 | siittiöt
 

Yhteistyössä