❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@Charlotte82 aika erikoista ettei gyne asiaa tiennyt, kun lääkelupa loppui kuitenkin puolisen vuotta sitten o_O. Ikävää, että hoidon aloitus venyy, tosin perussettiähän nuo tutkimukset ovat :(.

Täällä alkoi menkat. Eli viimeinen letrokierto päättyi. Nyt yhteyttä polille ja saadaan jatkojen suunnitteluun aika, eli ei vielä tietoa mitä seuraavaksi. Ois kyllä letroja vielä jäljellä neljälle kierrolle kun oli 100tbl pakkaus, mutta ei kai niitä enempää saa syödä.. Mietin vain, että tää kierto menee hukkaan + hajuakaan miten kierto venähtää taas letrojen lopetuksen jälkeen ja tulee kesätauot jne, niin varmaan menee aikasintaan syksylle seuraava hoitokierto, ellei sitten ivf jono oo seuraava homma ja ootellaan vielä pidempään. Tosin jos ivf on seuraava, niin toivottavasti päästäs mahdollisimman nopsaa jonoon.

Tosin jospa taukoilu tekis vaikka ihan hyvää. Lasketaan nyt edelleen kiertoja vaikka ei paljoo yritystä tulevassa kierrossa olekkaan, eli voi päivittää yk 19.
 
Jos siellä @Charlotte82 sinustakin tuntui, että matto meni jalkojen alta, niin täällä sama juttu... Soitto polille kokeiden tulokset ja kyselyä, että mahdutaanko ennen sulkua. Saatiin puhelussa elokuulle aika, jossa vasta suunnitellaan hoidot loppuun. :cry: Pikkasen itketti ja ärsytti ja tuhat muuta tunnetta :confused: Kuinka helvetin monta kertaa pitää käydä istumassa ja tutkittavana ja lähetteitä keräämässä joka perhanan konttorissa, että jotakin oikeasti tehdään... :mad: Ei vaan jaksa.
 
@ananasbananas Jospa sielä ois joku folli ottanut kasvupyrähdyksen :geek:

@Charlotte82 No omas taas ollut lääkäri, muropaketistako se on lupansa saanu? Vaikka nyt tuntuu pahalta ja harmittaa kovasti odotella lisää niin ihan hyvä tutkia se mieski ja tehä sulle aukkari enneku mitään hoitoja alotella. Nuo määrittää kuitenki paljo millä hoidoilla ylipäätänsä lähdetään liikkeelle. Toivottavasti ne kuitenki ois ok ja pääsisitte pian eteenpäin. Tsemppiä ihan tositosi paljon<3 Mitä tulee viimiseen kysymykseen niin kyllä, kyllä niihin turtuu. Ei totu, mutta turtuu.

@Jennipä Voithan sää kysyä jos saisit kesän vielä syödä niitä letroja jossei ne ennen syksyä uusia hoitoja alota. Voi ärsyttävät kesätauot :(

@Josia Jotenki alkaa tuntuun että lisääntyny lapsettomuus ja hoidot alkaa näkyä näissä "kevyempien" hoitojenki jonotus-ajoissa. Turhauttavaa rampata jatkuvasti polilla jonku lähetteen takia ja maksaa joka kerrasta monta kymppiä.

@Wintersun Siitä se lähtee. Meillä meni lähetteen teosta 2kk että oli ensiaika polille :)

Hyvä etten oo ihan yksin tän hullun luomuajatuksen kans :ROFLMAO: Oikeen naurattaa mistä kaikesta sitä voi tulla paha mieli ku nyt musta tuntuu että on väärin ku mulla niin "hyvä" olo pään sisällä ja monella muulla niin paha olla<3 Tahtoisin kovasti rutistaa kaikkia ja sanoa että kyllä tää tästä<3
 
Heippa. Saisinko palailla takas tänne:unsure: perjantaina meillä oli eka neuvola ja päästiin käymään ultrassa, jossa raskaus paljastu tuulimunaksi:cry: ihan h*lvetin raivostuttavan turhauttavaa kun täällä annetaan aikoja niin myöhälle (10+4 oli perjantaina) ja olin ehtinyt tässä monta viikkoa odottaa onnellisena ja nyt sitten yhtäkkiä vedettiin taas matto jalkojen alta ja ollaankin ihan lähtöpisteessä tai jopa vähän alle.
Koska mitään kipuja tai vuotoja ei oo ollut, niin huomenna pitää mennä naistentautien päivystykseen, jossa alotetaan tyhjennys:cry:

Anteeksi pelkkä omanapa. Ei nyt ajatukset riitä muuhun kun huomisen miettimiseen, mutta tuntui, että pitää päästä jo johonkin porukkaan kiinni, kun noista odotusryhmistä piti poistua.

Aurinkoisia ajatuksia ja päiviä kaikille, kun muillakin kuulosti olevan matalapainetta❤
 
@Wintersun Tietysti riippuu, mitä kaikkea on määrätty, mutta mulle oli nämä kokeet määrätty ennen ensikäyntiä ja polilta tuli postissa seuraavat ohjeet:
P-TSH (otettava klo 8-14 välillä)
P-T4-V (mikäli käytössä on tyroksiinilääkitys, näyte tulee ottaa aamulla ennen lääkkeenottoa)
TPOAb
PVK
fP-gluk (näytteenottoa edeltävästi oltava syömättä ja juomatta vähintään 8 h)
B-HbA1c
S-PRL (otettava klo 10-14 välillä, 24h edeltävästi ei yhdyntää/ rintojen koskettelua/gyn.tutkimusta)
S-PROG (otettava viikko ennen oletettua seuraavien kuukautisten alkamispäivää)
S-AMH
S-FSH ja S-LH Nämä hormonimääritykset otetaan kuukautiskierron 3.-5. päivä. Kierron ensimmäiseksi päiväksi lasketaan se päivä kun on kunnon kuukautisvuoto. Mahdollisia tiputtelupäiviä ei lasketa.

Virtsanäytteestä tutkitaan
-U-ChtrNho (2 tuntia virtsaamatta ennen näytteenottoa)

Toivottavasti näistä edes jotain apua :)
 
@Eela- Oon niin pahoillani. Voimia ja pikaista toipumista <3

@Josia Mulla kans korpee eniten just se, että tietää kesäsulun olevan tulossa, joten pelottaa, että täälläkin joudutaan odottamaan syksyä ennen tositoimia.

@Wintersun Meillä ensimmäinen yhteinen käynti tulossa kesäkuun alkupuolella. Käskettiin mennä kp 3-5 labraan.

Aika monella tuntuu nyt tökkivän asioiden eteneminen. Melkosta pysäkillä olemista tää touhu välillä. Itselläkin alkaa ikää olla jo sen verran ettei tässä kovin kauaa ole enää aikaa tuhrata. 36v. tulee mittariin heinäkuussa. Nyt varattiin miehen kanssa miniloma toukokuun alkupuolelle. Pitää ottaa siitä ilo irti ja nautiskella kuoharia ja syödä sushia niin paljon kuin napa vetää, kun kerran voi. Ovista en aio ensi kiertoon edes tikutella.
Tsemppiä kaikille tilanteisiinne :)

P.S. @-dino- se luomuplussa nyt kesän korvilla olis mukava piristys tähän porukkaan ;)
 
@Eela- voi ei :cry::cry:. Voimia teille!

Me saatiin jatkohoidon suunnitteluaika reilun kolmen viikon päähän. Miehellä ois töitä tietysti silloin, mutta toivottavasti pääsisi mukaan. Enpä vielä kysäisdyt viitsiikö letroja vielä syödä tai onko siinä mitään järkeäkään.

Kesätauot tulee, mutta niin tulee kesäkin :rolleyes:
 
Eipä ollut gynellä hyviä uutisia minullekaan. Tilanne ei juurikaan ole kuulemman viime viikosta muuttunut. Ilmeisesti monirakkulaiset munasarjat antaa virheellisiä positiivisia ovulaatiotesteihin. Huomisesta alkaen 10 päivän Terolut-kuuri ja sitten Kerrot 5mg/päivä.

Ei tämä nyt yllätys ollut, mutta ovistestit antoi jonkun pienen toivon kipinän..
 
Tämä ketju on tarkoitettu jo vähintään vuoden plussaa odottaneille vauvakuumeilijoille.

Tervetuloa mukaan, et ole yksin :)

Listalle muutamia perustietoja; monesko lapsi toiveissa ja milloin yritys on alkanut, mahdolliset hoidot, mistä lapsettomuus johtuu (jos tutkittu). Toivon että listaan muuttuvat/ilmoitettavat asiat laittaisitte punaisella korostaen niin huomaan ne varmasti :)



✪ Nonsk | 1.lapsi | ya 9/-15

✪ -dino- (26) | 1.lapsi | ya 6/-15 | 2.ivf 1.pas 5/18 | selittämätön

✪ Aulimari | 1. lapsi | ya -12 | Ivf-jonossa | selittämätön

✪ Jennipä (25) | 1. lapsi | yk 19, ya 5/-16 | ovulaatiohäiriö

✪ Alinah92 (25) | 2.lapsi | ya 2016 | letrot 1/18

✪ Josia (29) | 1.lapsi | ya 1/16

tänttähäärää (35) | 1.yhteinen | ya 10/16


Herukkka (29) | ya 2/16 | 1.ivf 4/18

Paips (30) | 2.lapsi | yk 12 | 10/16

Ihanapa (29) | 1.lapsi | ya 4/16


✪ Tuimatar (29) | 1.lapsi | ya 10/16 | 3.inssi 4/18

Sosh (26) | ya 12/16 | yk 15

Esmenet (39) | 2.lapsi | ya 2/17

Fritang (25) | 2.lapsi | ya 12/16 |

ananasbananas (26) |1.lapsi | ya 1/17 | PCO

Villisilmä (24) | 1.lapsi | ya 4/16 (km 3/18) | 2.icsi

Charlotte82 | 1.yht. | yk 11|

Eela- (29) | 1.lapsi | ya 1/17 (tm 4/18)


TAUSTALLA:

✪ -tanjuska (22) | 1.lapsi | ya 1/-13

✪ Karkki95 (21) | 1.lapsi | ya 4/-15 (km 1/-17)

✪ kunnon kinttaat (31) | 2.lapsi | ya 3/-15

✪ aavalvar | yk 17, ya 1/-16

✪ Wintersun (29) | ya 12/10




01/2017
Josephina | 1.lapsi | Ya 1/-15 (km 1/-16 ja 5/-16)


2/2017
tokoliina (30) | ya -15
kismett- | 3. lapsi | ya 7/-15

4/2017
Nanna-87 | 2. lapsi | yk 17
Lumi87 | 2. lapsi | ya 3/-16 | poika 5.1.18

5/2017
MMiha (33) | 2. lapsi | ya 9/-15
Kinder_Kitty (24) | 1.lapsi | ya 01/-15 (km 6/-16)

6/2017
susanmaaria (31) | 3.lapsi | ya 7/-15

7/2017
rosmarin (28) | 1.lapsi | ya 1/16
Tiituu | 2.lapsi | ya 6/16 (km 10/16)

9/2017
Toukkahaave87 | 1.lapsi | ya 7/16 | letrot+bemfola+pregnyl+terot
N93 | 1.lapsi | ya 3/16 | (km 3/17)


10/2017
kiuski | 1.lapsi | ya 5/-16 | 2.ICSI | 1.PAS


2/2018
TT1 (37) | 1.yht. | ya 6/16
haaveistatotta (26) | 2.lapsi | ya 7/16 | 3.icsi

3/2018
Pocahontas- (30) | 1.lapsi | ya 3/17 | yk 12
maximus (37) | 2.lapsi | ya 2016 | 1.inssi


4/2018
emppu11 (26v) | 1.lapsi | ya 11/16 | 1. inssi
 
Voi ei, tuntuu että täällä oli kaikilla vain huonoja uutisia :cry: Oon tasapuolisesti pahoillani kaikkien teidän puolesta, ei todellakaan ole reilua että aina tulee erilaisia viivästyksiä ja takapakkeja!

TYKSissä ei vissiin oo varsinaista kesäsulkua tulossa, ainakaan kevyempien hoitojen osalta, mutta lieneekö niitäkään ainakaan meidän järkeä jatkaa enää yhtä tai kahta kierrosta kauempaa. Lääkärikin sanoi, että kannattaa ottaa ihan oman loman ja päänupin kannalta välikierto jossain kohtaa, ja oikeassahan se on. On vaan niin eri asia päättää siitä itse/yhteistyössä hoitohenkilöstön kanssa, kuin törmätä siihen väkisin (n)

Toivottavasti paremmat tuulet (mieluusti vielä plussa-sellaiset) alkaisi taas pian puhaltaa tän ketjun suuntaan!
 
Hei! Olen uusi käyttäjä foorumilla. Pitkään olen seurannut keskustelua taustalla. Yritys ollaan aloitettu 8/2015 ja lapsettomuuden syynä siittiöt. Meille on tehty 5 inseminaatiota ja 1 ICSI, josta neljä alkion siirtoa. Kaikista tuloksena puhdas nega. Nyt tulevaan kiertoon uusi IVF/ICSI.

Taival (29v)/ 1.lapsi / ya 8/15 / 2.IVF/ICSI
 
Paljon voimia @Eela- :cry: Ehdottomasti saa tulla tänne purkamaan sydäntään! Itsekin olen tuulimunan kokenut, ja on täällä varmaan muitakin, jotka osaavat samaistua kokemukseen. Toivottavasti tyhjennys sujuu ongelmitta ja pääset pian toipumaan. <3

Paljon jaksamista myös teille jotka joudutte odottelemaan hoitojen jatkumista syksyyn :( Varmasti superturhauttavaa.

@Wintersun Voi ei, toivottavasti olisi jotain vaarattomia muutoksia. :confused:

@ananasbananas No höh :( Mikä annostus sulla viime kierrossa oli letrojen kanssa?

@Taival Tervetuloa :)

Mulla on ollut varsin toivekkaita piinailupäiviä (siitäkin huolimatta, että mielestäni ovuloin kyllä väärältä puolelta). Suunnilleen viikko oviksesta alkoi sellainen ihmeellinen paine kohdussa, jota ei kyllä ole negakierroissa koskaan ollut. Voi kyllä johtua stressistä, ja luultavasti johtuukin, kun ei ole sellaista perinteistä raskausfiilistä. Testaan nyt viikonloppuna kuitenkin... :rolleyes:
 
Tervetuloa @Taival !:)
@Fritang voi mitä piinailua tiedossa. Toivottavasti saataisiin positiivisia uutisia tänne viikonloppuna :)(y) Mulla oli tässä ekassa Letrokierrossa 2,5mg päivässä. Oon yrittänyt letroista etsiä tietoa ja jotenkin tuntuu, ettei niistä valtaosalle oo mitään apua ollut:unsure: jotenkin tää viikko ollut tällästä matalapainetta, ehkä ens viikolla taas parempi mieli:)
 
@Taival Tervetuloa porukkaan! Teilläkin pitkä taival jo nyt matkattuna.
@Fritang Voi ei, pahoittelut negasta...:(
@Eela- Voimia teille! Olen tosi pahoillani myös teidän surusta. :unsure:
@Charlotte82 Nämä kesäsulut on kyllä niin raastavia. Toivottavasti te pääsette jonossa etenemään

Täällä taisi meitä vappumenkkojen odottajia olla muutama. Kp26 ja normaali tiputtelu puuttuu, ei muuta erikoista. Tiputtelu alkaa n. 4pv ennen menkkoja. Hmm.. Toiveikas hömppä odottaa... :rolleyes: Vaan miksi taas itseä kiusata, ei opi ei. :whistle:
 
@Taival tervetuloa joukkoon rupattelemaan

@Fritang pahoittelut negasta :(

@Josia aina sitä hiukan toivoo. Vaikka järki sanoo vastaan, niin sydän haluaa uskoa :DEihän sitä koskaan tiedä, jospa nyt...

Täällä odotetusti kp 29->kp 1. Tiputellu on jo viikon. Ja nyt sitten olis yk.12. Vasta seuraavien menkkojen jälkeen poliaika. Ensi kierto meneekin sitten peukaloita pyöritellen.
Kävin tämään uimahallissa. Raskausmahoja ja vauvauinti. Ei tuntunut silloin niin pahalle kuin olis voinut. Mutta illalla kun kävelin yövuoroon ja näin kaikki vaaleanpunaiset ja -siniset nallet sairaalan kahviossa ja aattelin, että saakohan mun mies tuoda tuollaista mulle ikinä tuonne lapsivuodeosastolle... Niin tuntui että tukehdun. On tää vaan syvältä
 
Tämä ketju on tarkoitettu jo vähintään vuoden plussaa odottaneille vauvakuumeilijoille.

Tervetuloa mukaan, et ole yksin :)

Listalle muutamia perustietoja; monesko lapsi toiveissa ja milloin yritys on alkanut, mahdolliset hoidot, mistä lapsettomuus johtuu (jos tutkittu). Toivon että listaan muuttuvat/ilmoitettavat asiat laittaisitte punaisella korostaen niin huomaan ne varmasti :)



✪ Nonsk | 1.lapsi | ya 9/-15

✪ -dino- (26) | 1.lapsi | ya 6/-15 | 2.ivf 1.pas 5/18 | selittämätön

✪ Aulimari | 1. lapsi | ya -12 | Ivf-jonossa | selittämätön

✪ Jennipä (25) | 1. lapsi | yk 19, ya 5/-16 | ovulaatiohäiriö

✪ Alinah92 (25) | 2.lapsi | ya 2016 | letrot 1/18

✪ Josia (29) | 1.lapsi | ya 1/16

tänttähäärää (35) | 1.yhteinen | ya 10/16


Herukkka (29) | ya 2/16 | 1.ivf 4/18

Paips (30) | 2.lapsi | yk 12 | 10/16

Ihanapa (29) | 1.lapsi | ya 4/16


✪ Tuimatar (29) | 1.lapsi | ya 10/16 | 3.inssi 4/18

Sosh (26) | ya 12/16 | yk 15

Esmenet (39) | 2.lapsi | ya 2/17

Fritang (25) | 2.lapsi | ya 12/16 |

ananasbananas (26) |1.lapsi | ya 1/17 | PCO

Villisilmä (24) | 1.lapsi | ya 4/16 (km 3/18) | 2.icsi

Charlotte82 | 1.yht. | yk 12|

Eela- (29) | 1.lapsi | ya 1/17 (tm 4/18)

Taival (29v) | 1.lapsi | ya 8/15 | 2.IVF/ICSI


TAUSTALLA:

✪ -tanjuska (22) | 1.lapsi | ya 1/-13

✪ Karkki95 (21) | 1.lapsi | ya 4/-15 (km 1/-17)

✪ kunnon kinttaat (31) | 2.lapsi | ya 3/-15

✪ aavalvar | yk 17, ya 1/-16

✪ Wintersun (29) | ya 12/10




01/2017
Josephina | 1.lapsi | Ya 1/-15 (km 1/-16 ja 5/-16)


2/2017
tokoliina (30) | ya -15
kismett- | 3. lapsi | ya 7/-15

4/2017
Nanna-87 | 2. lapsi | yk 17
Lumi87 | 2. lapsi | ya 3/-16 | poika 5.1.18

5/2017
MMiha (33) | 2. lapsi | ya 9/-15
Kinder_Kitty (24) | 1.lapsi | ya 01/-15 (km 6/-16)

6/2017
susanmaaria (31) | 3.lapsi | ya 7/-15

7/2017
rosmarin (28) | 1.lapsi | ya 1/16
Tiituu | 2.lapsi | ya 6/16 (km 10/16)

9/2017
Toukkahaave87 | 1.lapsi | ya 7/16 | letrot+bemfola+pregnyl+terot
N93 | 1.lapsi | ya 3/16 | (km 3/17)


10/2017
kiuski | 1.lapsi | ya 5/-16 | 2.ICSI | 1.PAS


2/2018
TT1 (37) | 1.yht. | ya 6/16
haaveistatotta (26) | 2.lapsi | ya 7/16 | 3.icsi

3/2018
Pocahontas- (30) | 1.lapsi | ya 3/17 | yk 12
maximus (37) | 2.lapsi | ya 2016 | 1.inssi


4/2018
emppu11 (26v) | 1.lapsi | ya 11/16 | 1. inssi
 
Viimeksi muokattu:
@Jennipä kiva että suht. nopeesti saitte ajan (y)

@ananasbananas pahoittelut ettei vastetta ollut, toivottavasti tupla-annoksella sitte :(

@Taival tervetuloa ja tsemppiä uuteen hoitoon :giggle: onko tehty lyhyellä vai pitkällä kaavalla?

@Alinah92 kerkiättekö kuitenki tässä kierrossa alottaa pistokset?

@Fritang voi ei, pahoittelut :(

@Josia sielläki vähän jännitystä, toivottavasti tiputtelu edelleen pysynyt poissa ;)

Viikonloppuna pitäs alkaa menkat ja sitte saaki alkaa odotella siirtoa :geek:
 
@Fritang harmillinen juttu, olen pahoillani :( Kiitos kuitenkin tsemppauksesta :)

@Josia kyllä sitä aina väkisinkin toivo herää, toivotaan että sun menkat pysyy poissa ja saataisiin tänne vihdoin iloisia uutisia(y)

@-dino täytyy toivoa parasta. Viime viikko meni kyllä aika syvissä vesissä, nyt jo helpottaa :) Teillä on jännät ajat tiedossa, tsemppiä(y)

Onko teillä Letrot ja Terolutit aiheuttaneet jotain oireita? Letrojen aloittamisen jälkeen minulla alkoi ilmestymään yläkroppaan hirveästi finnejä, jotenkin tämän niihin yhdistän koska niin selkeästi niiden jälkeen alkoi. Eilen illalla alkoi rintoja vihloa ja särkeä, eilen oli viides päivä, kun teroja söin ja sen vihlonnan yms. siihen yhdistäisin. Onko muilla ilmennyt vastaavaa?
 
@ananasbananas ei oo tullu tuollasia oireita kummastakaan lääkkeestä :(

Piti se vielä lisätä että ferritiini oli mulla 40.2, ei huono mutta ei ihan siellä missä pitäisi raskautta ajatellen. Kävin hakemassa lisäraudat apteekista ja koitan vinkua kontrollin julkiselta seuraavassa ultrassa.
 
@ananasbananas Mulla tuli muistaakseni teroluteista rintojen aristusta :)

@-dino- Kiitos :) Meille on tehty lyhyellä kaavalla edellinen ja tämä nyt menossa oleva myös. Minkä ikäisiä alkioita teillä on pakkasessa? :)

@Josia Toivottavasti tiputtelu pysyy poissa ja tulisi ihana yllätys :giggle:

@Fritang Pahoittelut negasta :(

@Charlotte82 Pahoittelut kp1 ja tsemppiä poliajan odotteluun!

Minulla on tänään kp5 ja neljäs pistos päivä. Ultrassakin kävin tänään ja näkyi yhteensä noin 10 isompaa rakkulaa ja joukko pienempiä. Vielä ei tässä vaiheessa voi sanoa mikä lopullinen määrä tulee olemaan. Huomenna aloitan jarrupiikin ja perjantaina uusi ultraus. :geek:
 

Yhteistyössä