❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

Voi miten aika menee hitaasti... :coffee: Viikko inssistä ja ensi viikon ke aikaisintaan verikokeisiin... Ei oireita. Hemmetti, kun nyppii tämmönen turha odottelu, kun ei juuri toivoa ole tähän kiertoon.

@AuliMari hirmusti onnea!:love: Ja @haaveistatotta kiva, että tulit kertomaan kuulumiset! :) @kirsillevauva Tsemppiä myös sinulle! Jossittelu on kyllä kurja vaiva, mihin itekin sortuu ja sekös alkaa harmittaa.
 
@Wintersun Siinä on nyt käynyt varmasti joku vahinko. Soita sinne yksikköön heti aamulla huomenna, niin selviää onko jäänyt soittoaika pois lääkärin listalta vai mitä on tapahtunut. Tai ehkä lääkäri on ollut sairaana. Mutta siinä tapauksessa kai sihteeri olisi soittanut ja varannut uuden ajan sulle. Ei kannata jäädä odottelemaan soittaako joku toinen päivä, koska varmaan tossa on nyt ollut joku vahinko niin ties milloin se huomattaisiin. Tosi inhottavaa, ettei soittoa kuulunut, kun varmasti jännittyneenä sitä odotit! :(
 
@Wintersun Liittykö toi puhelu lapsettomuushoitoihin vai kohdunkaulan muutoksiin? Se on kyllä ärsyttävää kun lääkäristä ei saa tarkkaa aikaa milloin soitto tulee, niin sitten saa koko päivän töissä kytätä puhelinta ja rynnätä sitten jonnekin missä voisi puhua rauhassa puhelimeen.

Mulla alkoi tänään menkat. Kierto jäi normaalia lyhyemmäksi, vain 24 päivää. Yleensä on 25-28. Nyt sitten alkoi yk 6 keskenmenon jälkeen (yk 14 kokonaisuudessaan). Keskenmennyt raskaus tärppäsi yk 8. Eipä kai auta kuin kärsivällisesti odotella ja koittaa nauttia elämästä miehen kanssa kahdestaan. Onneksi on loma pian edessä :) Jotain hyvää, että saa ainakin juoda ja syödä mitä haluaa siellä.
 
Voi harmi @Wintersun että jouduit jännäilemään "turhaan" :unsure: Toivottavasti pian ovat sieltä yhteydessä.

@Minji Pahoittelut menkoista. Loma tekee aina hyvää, itsellä ainakin silloin ajatukset pysyy muissa asioissa. Kyllä tässä projektissa on ainakin pinna kasvanut, jos ei mitään muuta :LOL:

Itse vieläkin odottelen niitä menkkoja. Nyt menossa kp 29 ja mahd. dpo 15-16. Ei ole mitään menkkaoireita, saa nähdä kuinka pitkälle tämä kierto taas venyy...
 
@Tuimatar Tsemppiä kovasti alkavaan hoitoon, joko siellä ois menkat alkanu?? :geek: Kyllähän sitä väsyy välillä noihin hoitoihin ja toimenpiteissä ramppaamiseen, lääkityksiin yms. Varsinaisesti lopettaminen ei käynyt mielessä mutta kokoajan enemmän oli sellanen hälläväliä fiilis. Älä kuitenkaan luovuta<3

@AuliMari Oikein paljon onnea plussasta! :love:

@haaveistatotta Ihanaa loppuodotusta sinne! :barefoot:

@Josia Tsemppiä teillekki Ivf-taipaleelle jossei tää inssi nyt onnistu. Täällä kuitenki peukut pystyssä teidän puolesta (y)(y)(y)

@Wintersun On hieman helpompi odottaa kun on edes joku päivämäärä. (y):)

Hurjat tsemppaukset myös @ananasbananas @Riannah @kirsillevauva hoitoihin. :)

Varhaisultrassa käyty ja pienen syke nähty :love:
 
Wintersun, hienoa että asiat etenee :) Marraskuu on jo kohta ovella!

Dino, ihania ultrauutisia <3. Ja kiitos tsempeistä :)

Itsellä 4 päivää takana Fitlineä ja 4 kiloa miinusta. Olo on hyvä, mutta tekisi mieli syödä kunnon annoksia ja juoda kahvia ja olutta! Motivaatio pudottaa painoa on kuitenkin huipussaan tän raskautumishaaveen takia. Hoito maksaa noin 7000 euroa, ja jos laihduttaminen parantaa mahiksia, toki sen teen :)
 
Onnittelut @AuliMari plussasta! :) Ja @-dino- ihania ultauutisia! :love:

Täällä ollaan jo edetty pistoshommiin elikkäs suprecuria sumuttelin sen kaks viikkoo ja sit aloitin puregonin pistämisen viime keskiviikkona kun kävin ultrassa. Ultrassa näky oikealla puolella 7 rakkulaa ja vasemmalla 8 rakkulaa että toivottavasti saataisiin niistä mahdollisimman moni sitten kasvatettua.(y) Suprecur aiheutti kyllä jotkut super PMS oireet meinkkojen aikana:LOL: Olin aluksi ihan raivona ja ärsyyntynyt ihan kaikesta ja sitten menkkojen aikana en varmaan ikinä oo ollu niin masentuneena kuin sillo. Onneksi sen kuitenkin tajusi, että mistä nää oiret johtuu ja senkin tiesi, että ne menee sitten ohikkin kun menkat loppuu. Mutta joo oli kyllä hurjaa menoa se:ROFLMAO:
 
@Wintersun Oo, mahtavaa että pääsette hoidonsuunnitteluun, tosi hyviä uutisia! Jännät paikat edessä teillä :)

@Sosh Lääkkeiden sivuvaikutukset on kyllä hurjia, eikä ihme että erilaiset hormoniblokkerit (Letrozol, Suprecur ym) aiheuttaa aika hurjia mielialanvaihteluita. Toivottavasti hyvä vaste jatkuu punktioon saakka!

@kirsillevauva Tsemppiä laihdutuskuuriin, motivaatiotaso ainakin kuulostaa siltä, että ei sua mikään pysäytä (y)

@-dino- Mun kierto teki taas tepposet, ja päätti olla pitkä monen kuukauden tasaisuuden jälkeen. Nyt on menossa kp30, eikä tyypillisiä PMS-oireita oo vielä oikein ollenkaan. Arvaus on, että venyy ainakin 32-33 päiväiseksi, minkä jälkeen voin sit alkaa jo tosissaan ärsyyntyä, sen pidempiä ei oo ollut melkein kahteen vuoteen :poop: Toisaalta ihan jees, viikonloppuna alkavat menkat olisi hoidon kannalta hankalat, kun saan lopulliset annosohjeet vasta kierron alkaessa -> jos olisi alkaneet tänään, olisin päässyt aloittamaan pistokset aikaisintaan kp3, jolloin tulos olis ollut jo hiukan epävarmempi.

Kannattaa muuten aina painaa mieleen ja vielä tarkistaa OmaKannasta mitä käynnillä on päätetty: jouduin tällä viikolla selvittelemään kadonneiden reseptien arvoitusta. Lääkäri sanoi jo suunnittelukäynnillä, että laittaa ne Kantaan, ja voin sit hakea ennen sovittua kiertoa. Näin oli kirjannut myös hoitotietoihin. No eihän siellä mitään reseptejä sitten ollut, onneksi tarkistin ennen apteekkiin menoa. Selvittelyn tuloksena paljastui, että lääkäri oli tehnyt luonnokset resepteistä, ja unohtanut sitten julkaista ne järjestelmään... Ihmisiä hekin vain on, eli omaa tarkkuutta tarvitaan kyllä!
 
@Minji kyllä ne asiat jää helposti mieleen pyörimään. Ihmeesti siihenkin tottuu.

@-dino- kiitos tsempeistä ja ihania ultrakuulumisia teillä :love:
@Sosh hienoa, että teillä asiat etenee (y)
@Tuimatar pahoittelut kierron pitenemisestä:unsure:

Täällä kp 31 ja 8 päivää viimeisestä Terolutista. Tänään testasin negan. Taitaa olla, etten ovuloinutkaan vaikka niin luulin... meidän naistentautien polilla ei Letroja kummempia hoitoja anneta, eli tekevät lähetteen sitten Naistenklinikalle. Olen miettinyt, että ensi käynnillä kysyisin mahdollisuutta lähetteeseen. Lähinnä mietin että jos sinne joutuu kauan odottamaan aikaa, niin ehkä näitä Letroja voisi sen odotusajan käyttää. Mulla letrot antaneet hyvän vasteen eli ovulaation. Mikähän tästä olisi seuraava hoitomuoto?
 
@kirsillevauva jee hyvä tsemppi sulla! Se on kyllä mahtava fiilis kun keväällä kans oltiin pariskuntana parillakin dieetillä ja siinä kun nesteet ja sit vähän muutakin karis pois. Sit kävi kyllä mulla niin, että paino jumahti.. mutta alkoi taas laskea sit kun yks vkl syötiin kaikkea roskaruokaa, eli elimistö kaipasi semmosta potkua :) eli ihan vinkiksi tämmöinen jos käykin noin!

Mä kävin eilen hcg-kokeessa ja oli nyt laskenut hyvin. Viime viikon pe se oli 306 ja eilen sit enää vaan 14. On tullut nyt pari päivää jo kunnon ovislimoja, mutta pitäs olla vielä pari viikkoa ehkäisyllä (josta nyt vihoitellaan kun minä en ole hankkinut, päätin sit että tänään haen kun muutenkin meen kaupoille ja toivon osuvani sit muistoissa olevaan oikeaan kortsupakettiin :ROFLMAO: tähänhän ei tullut kommenttia kun sanoin että voin hakea jos tiedän mitä haen :D )
 
@Wintersun Tsemppiä, toivotaan parasta!!

Mua jännittää! :whistle: Kp 27, lämpö noussut 36,9, flunssainen ja viluinen olo. R-testi otetaan verikokeesta ke Kp 29. Luget pitäneet tiputtelun poissa. Yrittänyt pitää pään kylmänä, kun ne lääkärin negatiiviset sanat koputtelee takaraivossa. Mutta entäs jos kuitenkin...
 
@Wintersun tsemppiä. En voi edes kuvitella miten piinaavaa on odottaa tuloksia, kun hedelmöityshoitojen alku riippuu niistä. Ja muutenkin se huoli omasta terveydestä. Pidän peukkuja pystyssä, että parin viikon päästä tulis hyviä uutisia.

Pidin palstalta taukoa alkukierron, hoitojen alettua pettymys menkoista oli suurempi kuin ennen niitä. Olen yrittänyt keskittyä töihin ja opintoihin, huonolla menestyksellä tosin.

Viikonlopulla kaveri kertoi odottavansa iltatähteä. Neljäs lapsi heille tulossa. Tuli todella paha mieli. Heillä raskautuminen onnistunut aina ensimmäisellä yrittämällä.

Kaiken kukkuraksi tässä kierrossa miehelle tuli ensimmäistä kertaa ikinä jotain suorituspaineita ja petipuuhat ei onnistunut ideaalisti. Nyt sitten on kaikki toivo kaksi päivää ennen ovulaatiota tapahtuneella tallettelulla. Ei oo toivo kovin korkeella.

Jos joku päivittää vielä listaa, niin mulle voi päivittää dpo 0 tänään.
 
Tuimatar ja nonsk, kiitoksia tsempeistä! Tää on siis todella tarkka kehokuuri, jossa syödään grammalleen tiettyjä ruokia, joten roskapäivä ei ole mahdollinen :( Mutta 7 päivää ja miinus 5,2 kloa. Että melkoisen hyvin menee. Odotan jo tasaamisvaihetta, siinä saa olla kaksi roskaruokapäivää viikossa :) Olen jo pienet kahvikekkerit suunnitellut omalle perheelle ja miehen vanhemmille <3

Wintersun, sydämestäni toivon, että pääsette hoitoihin pian. Onneksi olet vielä kuitenkin nuori ja AMH-arvo oli hyvä :)

Josia, kuinka maltat odottaa veikokeeseen? Etkö testaa kotona :)

Itsellä pitäisi menkat alkaa torstaina ja teinkin jo negatestin eilen. Olin niin väsynyt, että mietin, ettei tää ole normaalia. Ensi kiertoon kaikki toivo :) Ja sit onkin yhdyntäkielto yhden kierron, kun saan rokotuksia. Nonsk, meillä oli kans yhdyntäkielto kesällä ja hoidettiin seksi käsin ja suulla, ei oikein nuo kortsut nappaa....
 
@Wintersun ja @Josia, pahoittelut molemmille huonoista uutisista :(

Täällä alko onneksi sit kuitenkin menkat jo sunnuntaina, vain kaksi päivää veny kierto. Ärsyttävää kun monta kuukautta samana pysyneet PMS-oireet jäi yhtäkkiä kokonaan välistä, mutta eipä sillä väliä kun tässä kierrossa kaikki on nyt toisin: IVF nimittäin alkoi!

Kaksi piikkiä Gonal-F:ää tässä oon jo ehtinyt tökkiä menemään, perjantaina alkaa lisäksi Orgalutran ja on eka ultra. Jännittää melkoisen paljon, että kuinka paljon follikkeleja lähtee kasvamaan, kun annos on hyvin maltillinen 125 yksikköä. Hyperstimulaation riski ainakin on pieni, mutta pettymys se sit on jos ei oo kasvuun lähtenyt kauheen montaa :confused: Ens viikolla luultavasti sit punktio, sen ajattelua välttelen vielä aktiivisesti...
 
Wintersun, todella raskaita aikoja elätte. Kaikki sympatiat sinun ja miehesi puolella. Voimia, rakkautta ja siunausta <3

Josia, pahoittelut negasta. Ainahan se sattuu, kun negoja tulee :(

Tuimatar, tsemppiä tulevaan hoitoon :)

Huomenna pitäisi alkaa menkat, mutta tuttu menkkoja edeltävä tippuminen uupuu. Pms-oireitakaan ei ole, kiitos tämän Filline-kuurin :)
 
Itsellä 24/23-26. Ei oireita suuntaan tai toiseen, kaksi negaa testattu, viimeisin eilen. Varmaan tää kuuri sekoittaa rytmiä, sillä ei ole tuttua tiputteluakana vielä. Tietty sitä alkaa haaveileen kaikkea: "jospa olisi ollut ovis myöhemmin, ja plussa ei vielä näy" jne. Mutta mieskin sanoi, että olisihan se plussa ihme ja yrityskin jäi vähänlaiseksi.
 
IVF:n eka ultra takana, löytyi yhteensä n. 17 follia, suurimmat vasta 9mm. Gonal-F:n annosta suurennettiin, ja maanantaina sit uus ultra, jossa hyvällä säkällä pystyvät jo sanomaan koska on punktio. Tuli älyttömän hyvä mieli, että lääkkeet on tehonneet niin kuin piti, ja tuo follien määräkin kuulosti omaan korvaan hyvältä kun aloitusannos oli vaan 125 yksikköä.

Ikävämpi asia oli, että näemmä saan orgalutranista lähes koko setin sivuoireita: kirvelyt, pistospaikan ihoreaktio, pahoinvointi ja yleinen huonovointisuus, ja vielä päänsärky kaveriksi. Tänään meni vasta eka pistos sitä, ja todellla toivon, että huomenna reaktio ei olisi ihan yhtä hurja.

Kuis muilla on lääkkeet sopineet, ja onko jostain tullut erityisen ikäviä sivuoireita?
 
  • Tykkää
Reactions: -dino- ja Jennipä
Mulla menossa nyt kp5 ja ensi viikon torstain ultrassa kirjoitellaan hoitosuunnitelma papereita kun lähdetään inssiin.. Lisäksi jutellaan lääkärin kanssa kun miehen yhdessä lääkkeessä joka on loppuelämän käytössä lukee kylläkin hyvin harvinaiset osiossa :" palautuva siittiötuotannon heikentyminen"
 
  • Tykkää
Reactions: -dino-

Yhteistyössä