❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@Tuimatar Sulla on hyvä saalis tiedossa!(y) Mulla tuli vaan tosta suprecurista menkkojen aikana jäätävät oireet mutta muuten on kyllä ollu aika oireetonta. Puregonin pistämisestä ei oo tullu mitään. Pikkuhetken vähän kirveltää pistokohtaa, mutta se meene nopeasti ohi.

Mulla oli tänään viimeinen ultra ja punktio varattiin maanantaille. Vasemmalla oli 8 rakkulaa ja oikealla neljä ja kaikki oli kokoa 16-18 mm. Olo on aika turvonnut ja epämukava :LOL: Vähän jänskättää kyllä tuo tuleva punktio, mutta suurimmaksi osaksi oon lukenut semmosia juttuja, että ei se niin kamala ollutkaan.

Mutta yksi tämmöinen ihan uusi stressin aihe tuli sitten tuolla ultrakäynnillä nimittäin Ylellä on semmonen Elossa 24h sarja ja ne tulee sairaalaan kuvaamaan ensi viikon keskiviikkona eli juuri silloin kun meillä olisi sitten alkionsiirto ja hoitaja kyseli haluttaisiinko me esiintyä siinä ohjelmassa:eek: En vielä oikeen osannut sanoa asiaan mitään. Tavallaan oon miettinyt että oishan se hienoa tuoda esille tätä kaikkea mitä me koetaan ja ehkä antaa muillekkin toivoa ja tuoda tätä asiaa enemmän "normaaliksi". Mutta sitten toisaalta ei ois kauheen kiva jos sukulaiset sitä ohjelmaa sitten katsoisivat ja sitten kun se on kuitenkin aika tosi intiimi tilanne se alkionsiirto. Että kun se on tavallaan niin herkkä hetki niin onko kiva jos siinä pyörii sit kameroita mukana. Ja tietty se, että jos se ei onnistu niin en varmaan ikinä pystyisi sitä edes katsomaan mutta jos se taas onnistuu niin oishan sitä hienoa vaikka joskus lapselle sitten näyttää että tässä sua nyt siirretään.:ROFLMAO: Niin en nyt sit oikein tiedä mitä tekisin.(n)
 
Hei kaikille! :love:
Vieläkö mukaan mahtuu yksi yli vuoden ajan plussaa odotellut? :unsure: taustasta sen verran, että yritys aloitettu 09/2017. Mä olen 29v ja mies täyttää juuri 30v. Esikoista tässä yritetään. Yksityisellä käyty 05/2018 eteenpäin. Käteen sain letrot ja mies simppakokeeseen. Sperma ihan ok, kuitenkin nopeasti liikkuvia vähän. Hitaasti liikkuvia hyvä määrä. Samalla löydettiin mieheltä kiveskohju, joka poistetaan julkisella nyt lokakuun lopussa. Letroja söin 5 kiertoa. Ihan hyvä vaste oli joka kerta, mutta ei vaan tärppiä. Tähän kiertoon sain sitten pistokset menopur+ovitrelle. Tarkoitus aloittaa pistäminen tänään kp5. Aukkari tehdään yksityisellä ens ke. Samoin jos vain mahdollista, niin tehdään inssi tähän kiertoon.
Samalla pyydän myös lähetteen julkiselle.

Onko kellään kokemusta, että kun lähete tulee yksityiseltä ja kaikki mahdolliset testit, aukkari ja lääkkeet syöty/pistetty, niin pääseekö suoraan jo hoitoihin? Vai ottavatko ne taas kaikki testit, aukkarin ja simppakokeet uudestaan. Eli alkaako siis koko hiton rumba alusta kun siirtyy yksityiseltä julkiselle.. (n):poop:
 
@Sosh Kuinka punktio sujui ja millainen olo on? Ja päädyittekö kuvattaviksi kanssa, vähänkö jännä ja hankala päätös! o_O

Mä käväisin tänään taas ultrassa, ja follit on kasvaneet siihen tahtiin että punktio on tehtävä perjantaina. Oli aika monimutkainen ja yllättävä käynti, kun yliopistosairaalassa totesivat, että perjantaina ei sovi heille, joten pistivät sitten yksityiselle klinikalle ostopalveluna. Tuli HIMPPASEN puskista tää, mutta ei kai siinä sit sen ihmeellisempää :confused: Lääkäri oli kyllä kiva, ja laittoi saateteksteihin, että ainakin osaan munasolusaaliista tehtäisiin ICSI, vaikka tähän asti on koko ajan puhuttu pelkästä IVF:stä. Miehellä on kuitenkin niin älykorkeat siittiövasta-aineet, että on vähän kysymysmerkki että mikä niiden todellinen hedelmöityskyky on (ihan kiva tälleen neljän inssin jälkeen, että miettivät tätäkin...)

Olo alkaa olla aika turvonnut, alavatsa on käytännössä koko ajan hiukan kipeä. Silti mieliala on jopa pelottavan hyvä ja innokas, oon vaan niin innoissani kun homma etenee, eikä oo mitään syytä miksi tää ei voisi onnistua viimein :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
Tuimatar, hieno suunnitelma teillä! Toivottavasti nyt hoituu, ja hyvä, että saitte ostopalveluna hoidon <3

Alinah92, uskovatko lääkärit kuitenkin, että inssi voisi teille riittää, vai kokeillaanko sitä vain osana hoitopsosessia?

Josia, hienoa että asiat etenee! Onnea!

Sosh, oletko päättänyt mitä teet sarjan suhteen?

Iiduliinu, tervetuloa! Ei ole kokemusta hoitojen siirrosta, mutta arkijärjellä ajateltuna, miksi tehtäisi samat kokeet uudestaan? Paitsi jos vanhentuneet.

Itse sanoin, miehelle, että tässä kuussa tehdään vauva <3 Paino tippunut, Fitline kuuri puolessa välissä ja menkat loppumassa. Eilen jo aloitettiin, vaikka vasta 4/23-26 ja menkat. Jostakin syytä tässä suhteessa on harrastettu menkkojenki aikaan seksiä, vaikka aiemmissa en voinut kuvitellakaan. Onhan se vähän sottasta hommaa :(
 
Heippa! Olen piipahdellut täällä joskus aikaisemmin, mutta ilmeisesti on usko loppunut tähän yrittämiseen enkä sitten jaksanutkaan kirjoitella. Nyt on hieman uutta puhtia joten liittyisin taas seuraan :)

Meillä on siis yritys alkanut 02/2017, eikä mitään erityistä vikaa ole löytynyt kummastakaan. Ehkäpä syynä on vain ikä, itse olen 39 ja mies 40. Esikoinen on juuri täyttämässä 6 vuotta.

Tässä kierrossa otettiin vihdoin hormonit avuksi, eli piikkejä 2. kiertopäivästä alkaen. Valitettavasti ne toimi vähän liiankin hyvin, eli folleja kypsyi 1 isompi ja 5 vähän pienempää, joten gyne suositteli että annetaan tämän kierron mennä. Tarkoituksena oli siis vain ajoittaa puuhastelut oikeaan ajankohtaan, eli ei inssiä. Progesteronisupot on kuitenkin käytössä, kun aiemmat puuhastelut voisi periaatteessa onnistua hedelmöittämäàn jonkun noista, ja gynen mukaan progesteroni voisi vähentää riskiä että useampi hedelmöittyisi (?). Eli tämä kierto on sinänsä hukkaan heitetty, mutta toisaalta pieni mahdollisuus voisi olla o_O

Kaiken lisäksi luin nyt että progesteroni voi viivästyttää menkkoja, tai jopa estää ne, eli pitäisi lopettaa että menkat voi alkaa. Onko kellään kokemusta? Gyne ei tästä puhunut mitään, mutta toisaalta kommunikaatio ei ole koskaan ollut hänen paras puoli :rolleyes: Soittelen toki sinne päin loppuviikosta jos menkkoja ei kuulu.

Tsemppiä kaikille yritykseen :)
 
@Tuimatar Punktio meni kyllä tosi hyvin. Eihän se tietty mukavalta tuntunut mutta oli kyllä hyvät kipulääkkeet niin ei missään vaiheessa ollut ihan sietämätöntä se kipu. Vasemmalla puolella meni se neula vähän tukkoon niin piti kaksi kertaa pistää sille puolelle niin se oli vähän ikävää. Mutta se on niin nopea operaatio, että kyllä sen aikaa kestää vähän kipuakin. Hurjasti tsemppiä perjantain punktioon!!(y)(y)

Sarjaan ei menty mukaan koska en vain uskaltanut. Jos sen tietäisi etukäteen että asiat menee hyvin niin sitten varmaan olisinkin uskaltanut, mutta kun ei tiedä niin se pelottii liikaa. :confused: Ja loppujen lopuksi oli hyvä päätös kun tänään sitten mentiin alkionsiirtoon niin meille kerrottiin että mun 11 munasolusta vain 2 oli hedelmöittyneet. Hoitajan puheistä ymmärsin, että muut munasolut olivat olleet jollakin lailla huonoja. Tämä tietty masensi aika lailla kun tuntuu niin siltä, että se on mun vika kun en saa hyviä munasoluja aikaiseksi:( Mutta positiivinen puoli oli se, että nämä kaksi munasolua kehittyi todella hyviksi top-alkioiksi ja lääkäri sanoi, että se on kummiskin hyvä määrä 11 munasolusta ja top-luokan alkiolla meillä olisi lähemmäs 50% todennäköisyys raskautua.:love: Toinen siis siirrettiin tänään ja toinen laitettiin sitten pakkaseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Josia ja -dino-
@Sosh Hyvä kuulla että kaikki meni hyvin, vaikka ei sit täysin putkeen. Onneksi yksi riittää, ja tosi ihanaa että pääsitte jo tuoresiirtoon. Tsemppiä piinailuun, toivotaan että se pakastealkio sais jäädä pakkaseen oikein pitkäksi aikaa ;)

Tervetuloa takaisin @Esmenet ! Progesteronihan on keltarauhashormonia, jota saa vaikka ja millä kauppanimillä. Normaalistihan menkat alkaa, kun oviksen jälkeen muodostunut keltarauhanen rappeutuu, eli lakkaa tuottamasta riittävää määrää hormonia. Samalla lailla noi korvausvalmisteet voi sitten estää menkkojen alkamisen, vaikka vissiin aika monella tulee ainakin tuhru läpi, jos ei raskaus oo alkanut. Eikö se gyne maininnut, että kuinka pitkän kuurin haluaa sun syövän? Yleensä menkat alkaa sit viimeistään muutama päivä kuurin loppumisen jälkeen, jos ei raskautta oo alkanut.

Mä alan oikeasti olla sitä mieltä, että tää punktion odotus on huomattavat piinallisempaa kuin itse piinapäivät. Etenkin kun olo on oikeesti aika karsee, ja muuttuu joka päivä huonommaksi... Levossa oon vaan kipee ja turvonnut, mutta heti jos koitan puuhailla mitään pystyasentoa vaativaa, alkaa tulla huono olo ja kauhee väsy. No, enää vajaa 40 tuntia punktioon, että eiköhän tästä selvitä rauhallisesti ottamalla :eek:
 
@Sosh Jee!! (y) Priimaa tarvitaan vaan se yksi hieno alkio, joten nyt peukut teille pystyyn!! :love:
@Tuimatar Tsemppiä punktioon!

Kiva kuulla reaaliajassa teidän punktiokuulumiset, kun taitaapi olla marraskuussa mun vuoro toivottavasti. Mites muuten, ootteko saaneet sairauslomaksi tuon punktion iltapäivän, jos on töitä ollut? Mietin van, ettei varmaan lääkehouruissa oikein onnistu toimistohommat.. Ja jos onkin tosi tuskainen reissu.

Mua suorastaan nyt vituttaa. Töissä ollut kaaos ja hoitanut semmosia ikäviä asiakasceseja lapsiin ja perheiden asioihin liittyen. Ainainen kysymys siitä, että miksi jotkut vaan onnistuu raskautumaan, eikä pysty huolehtimaan lapsistaan ja toiset ei millään onnistu...(n)
 
@Josia Punktiosta saa ainakin täällä sairaslomaa toimenpidepäivän ja seuraavat kaksi päivää. Sieltä ei ees saa lähteä ilman saattajaa, että työkuntoinen sen jälkeen ei todellakaan ole, kyseessä on kuitenkin päiväkirurginen toimenpide ihan kunnon huuruissa :D

Mä pistin just irrotuspiikin, ja en osaa nyt päättää et pitäiskö itkee vai nauraa, sen verran farssi tää meinas olla: se neula ei meinannut millään mennä ihosta läpi!!! :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Tiesin kyllä, että mun nahka on paksuhkoa, mutta noi kynien neulat on niin ohkaset että sujahtaa nätisti, ja Orgalutranit oon laittanut reiteen vinosti pistäen, eli ei ongelmaa. Mulla kuitenkin Pregnylin ohjeessa erikseen luki, että vatsanahkaan ja kohtisuoraan pistäen, mutta ei siitä oikeesti tullut mitään, kun ei voimallakaan vaan mennyt neula ihon pinnasta läpi! Oli sit pakko laittaa viereen vinosti pistäen, jo pienessä paniikissa et ei näin sais tehdä kun kärki tylsyy heti ja aijai o_O:alien::poop: Kaikkee hulluu sitä joutuukin kokemaan :poop:
 
@Tuimatar Voi ei.. Mäkin sain tänään just tosta piikistä hoitajalta kuulla, että aika "tylsää" tavaraa on... Ja lääkäri tosiaan sanoikin, että saikkua punktiopäivä ja kaksi seuraavaa. Jäi vaan kaivelee, että menenkö mä aamuksi töihin vai mitä ihmettä... :LOL: Pelkään, että oon pinkeä pallo, jos hyvin lähtee kasvamaan, enkä pysty keskittyy aamupäivällä töihin. o_O Mutta ensi kierrosta sit vaan nappuloita napaan ja katsotaan miten käy.
 
Tuimatar, hieno suunnitelma teillä! Toivottavasti nyt hoituu, ja hyvä, että saitte ostopalveluna hoidon <3

Alinah92, uskovatko lääkärit kuitenkin, että inssi voisi teille riittää, vai kokeillaanko sitä vain osana hoitopsosessia?

Josia, hienoa että asiat etenee! Onnea!

Sosh, oletko päättänyt mitä teet sarjan suhteen?

Iiduliinu, tervetuloa! Ei ole kokemusta hoitojen siirrosta, mutta arkijärjellä ajateltuna, miksi tehtäisi samat kokeet uudestaan? Paitsi jos vanhentuneet.

Itse sanoin, miehelle, että tässä kuussa tehdään vauva <3 Paino tippunut, Fitline kuuri puolessa välissä ja menkat loppumassa. Eilen jo aloitettiin, vaikka vasta 4/23-26 ja menkat. Jostakin syytä tässä suhteessa on harrastettu menkkojenki aikaan seksiä, vaikka aiemmissa en voinut kuvitellakaan. Onhan se vähän sottasta hommaa :(
Kokeillaan osana hoitoprosessia.
 
Tänään meillä oli follikeli ultra, kirjoitettiin hoitosuostumus paperit inseminaatiota varten ja ensi viikon keskiviikkona on inseminaatio. Mies kiikuttaa yövuoron jälkeen klo 8. Simpat naikkarille ja mulla on sitten klo 11 inssi silloin. :oops::rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Tuimatar
Hei kaikki!
Viimiset kuulumiset vielä teille ja sitten kai se on tästä keskustelyryhmästä luovuttava...
Varhaisultrassa käyty ja sydänäänihän siellä oli. Pikkuhiljaa alkaa uskomaan todeksi ja onhan noita raskausoireitakin niin ei pääse unohtumaan :)
Ihan hirmuisesti teille voimia ja toivotaan kaikille plussa!!

Aulimari kiittää tästä keskustelyryhmästä ja poistuu .. 7+0 ❤
 
@Wintersun Tosi hyvä, että tarvittaessa osaat pitää vähän taukoa näistä kuvioista, joskus on ihan paikallaan ajatella kaikkea muuta elämään kuuluvaa (y) Ja aina pääsee takaisin, oli tauko lyhyt tai pitkä! Tsemppiä hirveästi tulosten odotteluun ja mahdolliseen hoitotauon jatkoon, toivon kovasti että pääsisitte jo pian jatkamaan yritystä tosissanne :love:

Me käytiin tänä aamuna punktiossa, ja kokemuksena se oli paljon helpompi kuin pelkäsin (ihan niin kuin kaikki on koko ajan vakuuttaneet). Olin aamulla täysin varautunut siihen, että kaikki follit on puhjenneet ja solut karanneet (pelkoaivojen logiikka...), mutta vielä mitä: saatiin peräti 15 munasolua! Sinne ne jäi labraan hedelmöitettäväksi, viikonlopun takia toki on ikävää, että ei saa tietää tuloksia ennen kuin maanantaina sit siirron yhteydessä. Vatsa on melkoisen arka nyt, hiiiiiitaasti saa liikkua sen vähän mitä tarvitsee sängyn, keittiön ja vessan välillä... Toivottavasti asettuisi pian, viikonloppuna tekis mieli käydä edes pikaisesti kirjamessuilla pyörähtämässä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Josia
@Tuimatar Huokaisin helpotuksesta, että meni hyvin (y)Omalehmä ojassa tulevaa varten, niin pelkään niitä kauhutarinoita.:D
15 on hurja kyllä määrä! Mun kohdalla lääkäri sanoi, ettei mulle toivota edes kovin isoa satoa, koska mun munasarjat on niin tuotteliasta sorttia, että on suuri vaara hyperstimulaatioon. Samaan lauseeseen mainitsi hengenvaaran, niin johan lähti mielikuvitus laukkaamaan. :eek::D
 
@kirsillevauva Hyvin mielin menossa, hieman toki jännittää. Mut ihan turhaan varmaan jännitän, me siis syyskuun alkupuolella kyseltiin jos olisi mahdollista lähteä inseminaatioon. Ensin toinen hoitaja puhui ettei lääkäri vielä tyyliin tekisi, että tehdään ainakin 1 pistoshoitoinen ovulaatioinduktio ja sitten voidaan katsella tota inseminaatiota. Kun sitten soittelin naistenklinikalla että uusi kierto alkoi niin yllätys oli positiivinen kun hoitaja sanoi että ota mies mukaan ultraan, niin kirjoitetaan hoitosuostumuspaperit kuntoon inseminaatiota varten. Miestä ei jännitä yhtään, se on niin rauhallinen. Sanoi mulle ettei tarvi jännittää, eikä varsinkaan lukea kokemuksia sieltä netistä tosta inseminaatiosta.. :ROFLMAO::LOL:
 
Wintersun, ymmärrän turhautumisesi ja onhan tossa huoltakin varmaan paljon mukana <3 Voimia ja tsemppiä! Meillä tulee joulukuussa 5 vuotta täyteen yritystä...

Tuimatar, hieno saalis!

Alinah92, hienoa, että olette hyvillä mielin :)

Osaatteko sanoa, mistä johtuu Flo-sovelluksen ja tavallisen ovulaatiolaskurin ero? Flo:n mukaan ovis tänään ja laskurin mukaan vasta 9.10. Miehen kanssa vitsailtiin, että tavataan sitten seuraavan ovulaation aikaan :)
 
@kirsillevauva eikös sovellukset laske jokaisesta kierrosta sen keskiarvon kierron pituudelle ja luteaalivaiheelle ja sen perusteella ennustaa ovispäivän ja kuukautiset. Ja netin ovulaatiolaskureissa pitäs itse tietää kuin pitkä kierto on, ja luulen että siellä on sit jotkut oletukset kaikesta muusta jolla se laskee sen oviksen. En nyt muista oliko sulla säännöllinen kierto vai miten..?
 
Huh, olipa hurjaa lukea tuo eka sivun viesti ja erityisesti sieltä nuo omat tiedot. Älytöntä, että aikaa on kulunut noinkin paljon :eek:

Vissiin siitä jo reilu vuosi on kun täällä oon viimeksi käynyt, nyt päädyin taustalle lueskelemaan kun aihe taas hiukan liippaa läheltä itseäkin. Vuosi sitten meillä oli ivf, josta ei valitettavasti tulosta tullut ja tarvin aikalisän koko touhusta. Pari viikkoa takaperin lääkäriin soitellessa yllätyin kuullessani, että siitä tosiaan oli jo vuosi :D No, tämän vuoden aikana on keskitytty ihan muihin asioihin ja kävin jopa välillä läpi senkin ajatuksen, etten edes halua enempää lapsia. Se taisi kuitenkin olla jonkinlainen suojautumisreaktio enemmän kuin todellinen tunne ja jokin aika sitten päätin, etten vielä halua luovuttaa kun pakkasessa on vielä tavaraa. Perjantaina siirrettiin yksi ja nyt odotellaan tuloksia.

Seurailen jatkossakin taustalta enimmäkseen keskustelua mutta syy miksi nyt kirjauduin oli, että halusin toivottaa @-dino- :lle superpaljon onnea! Kovin monia nimimerkkejä en täältä muista mutta sinut tunnistin ja olipa aika ihana lukea teidän onnesta! :love:
 
@kirsillevauva eikös sovellukset laske jokaisesta kierrosta sen keskiarvon kierron pituudelle ja luteaalivaiheelle ja sen perusteella ennustaa ovispäivän ja kuukautiset. Ja netin ovulaatiolaskureissa pitäs itse tietää kuin pitkä kierto on, ja luulen että siellä on sit jotkut oletukset kaikesta muusta jolla se laskee sen oviksen. En nyt muista oliko sulla säännöllinen kierto vai miten..?
Mulla on kierto 23-26, keskiarvo 24, jonka mukaan laitoin laskuriin. Eli laskurissa ja Flo:ssa on kummassakin 24 oletuskierto ja silti noin paljon eroa. En ymmärrä! No oli miten oli, lapsettomuuslääkäri aikoinaan sanoi, että kierron 7-14 välillä olisi hyvä olla 2 kertaa yhdyntä ja meillä on ollut 7. ja 9. päivä, joten ainakin sitä ohjetta on noudatettu :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nonsk
Huh, viikonloppu meni aivan valtavan nopeasti, vaikka aika heikossa hapessa. Ei kuitenkaan ollut merkkejä hyperstimulaatiosta, joten tänään tehtiin alkionsiirto 3-päiväisellä alkiolla :love: Jatkoviljelyyn jäi vielä 8 vaihtelevanlaatuista alkiota, meinasivat kasvattaa ne blastokysteiksi asti, eli karsiutumista on väkisinkin tiedossa. Onneksi lohduttaa se, että blastoilla raskautumistulokset on sitten jo tosi hyviä, jos siihen joudutaan.

Mutta piinapäivät alkaa nyt, verikokeeseen viikonlopun takia tasan 2 viikkoa. Katotaan koska sorrun kastamaan tikkua kotona :cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: -dino- ja Nonsk

Yhteistyössä