❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

Tuimatar, hyvältä kuulostaa! Toivon teille jo kovasti plussaa!

Meilä ei ainakaan jäänyt siementen puutteesta tämä kierto. Varmistettiin vielä eilen, ovislimoja ei ole kyllä ollut, mutta olen edelleen tällä Fitline-kuurilla ja se voi vaikuttaa kiertoon. Loppuu viikon päästä. Nyt -8 kg :)
 
Moikka kaikille! Mulle määrättiin nyt sitten Letrozolit 1 tbl/pvä kiertopäiville 3-7. Mietin vain, kun mulla on luonnollisestikin ovis tullut kohtuu aikaisin, kp 11-12 yleensä, niin oiskohan noi letrotkin pitänyt aloittaa aiemmin esim. kp 2-6... Googlessa joillekin on määrätty letrot kp 2-6, 3-7 tai 4-8.. Tietääkö kukaan millä perusteella tuo letrojen aloituspäivä määrätään?
 
@Paips Tuskin tolla on suurtakaan merkitystä, mun käsittääkseni tarkka aloituspäivä on tärkeä lähinnä jos yritetään saada useampi kuin yksi follikkeli kasvamaan. IVF-hormonit esim. pitää aloittaa viimeistään kp 3, koska jos menee myöhemmäksi niin munasarja on jo ehtinyt tehdä "esivalinnan" kehittyvistä follikkeleista, eikä silloin saada enää paria enempää vaikka miten lääkkeitä tuupattaisiin. Letrot saattaa kyllä aikaistaa sun ovista entisestään, eli kannattaa aloittaa testaaminen vielä tavallista aikaisemmin!

@kirsillevauva Tosi hyvänkuuloinen laihdutusmäärä, pidän peukkuja että paino pysyy kuosissa kuurin jälkeenkin - ainakin oot saanut mahtavan alun!
 
Nyt on inseminaatio tehty, aamupäivästä tänään. Toimenpiteen jälkeen tuli ovulaatiokivut kehiin.

Mulla on nyt niin kamalat ovulaatio kivut, että makaan vaan raatona. Ei pysty liikkuu kun heti koskee munasarjoja..

Testipäivä on loppukuusta, perjantaina aloitan lugesteronit.

Mietin että jos tässä haluis huomenna vielä hyödyntää. Niin en tiiä mitä siitä tulisi, kun oon niin kipeä. :unsure::oops:

Katsotaan, kärsin hampaita purren vaikka!

Ultrattiin tilanne vielä ennen inssiä, multa löyty sit 1 johtofolli vasemmalta joka oli 19mm kooltaan. Limis oli 12mm, aika paksu. Miehen siittiöt oli hyvin liikkuvia pesun jälkeen, en vaan ymmärrä miksi ei kerrota lukuja.
 
  • Tykkää
Reactions: Josia
Iltaa leidit :p
Täältä löytyy varmasti jokunen jolla olisi kokemusta hoidoista naistenklinikalta? Kertokaa pliis mulle plussat ja miinukset. Kuinka kauan meni lähetteestä, että oli jo ensimmäinen aika? Etenikö hoidot nopeasti? Millaista on henkilökunta?
Miten muuten tuo painoindeksi/BMI onko niissä joku raja, että jos olet tämän ja tämän yli, ei hoitoja aloiteta? Eli jos olet pullukka, niin käännytetäänkö jo heti ovella o_O Tiedän itsekin, että ylipainoa on ja kokoajan yritän sitä kovasti pudottaa. (y)
 
Täällä 15/23-26, reilun viikon päästä alkaa menkat taas. Mieliala on jo laskenut, mikä enteilee pms-oireita :( Huomenna on onneksi kampaaja ja tiistaina osteopaatti, mitkä piristävät mielialaa. Ja onhan se lapsettomuushoito taas lähempänä :) Olen kuin uudelleenrakastunut mieheeni, kun hänkin nykyään toivoo vauvaa <3 Ennen oli niin välinpitämätön asiassa.
 
@kirsillevauva reili vuosi yritystä. Nyt oli toinen kierto letrotzolien avustuksella. Ensimmäinen lapsi tuli samalla hoidolla, mutta paljon pidemmällä odotuksella.

Raskausoireita on ollut. Kunnolla ne alko dpo 10. Silloin alko väsymys ja ilmavaivat. Tarve pissata useammin ja tuhoton janon tunne vähän väliä. Se mistä parhaiten arvasin oli se, että oarin tunnin välein tuli kova nälkä, mut sit ei pystynyt syömään kun ihan vähän. Tää sama oli mulla läpi ekan raskauden. Sen lisäks rinnat alko olee päivä päivältä painavamman tuntuset ja repäsykipuja alko tulee päivittäin useempi. Maanantaina jo ounastelin positiivista tulosta, mutta testasin vasta tänään jotta menkat oli oikeasti myöhässä. Viime kierto oli kuitenkin sen 32pv.
 
Huh, olipa hurjaa lukea tuo eka sivun viesti ja erityisesti sieltä nuo omat tiedot. Älytöntä, että aikaa on kulunut noinkin paljon :eek:

Vissiin siitä jo reilu vuosi on kun täällä oon viimeksi käynyt, nyt päädyin taustalle lueskelemaan kun aihe taas hiukan liippaa läheltä itseäkin. Vuosi sitten meillä oli ivf, josta ei valitettavasti tulosta tullut ja tarvin aikalisän koko touhusta. Pari viikkoa takaperin lääkäriin soitellessa yllätyin kuullessani, että siitä tosiaan oli jo vuosi :D No, tämän vuoden aikana on keskitytty ihan muihin asioihin ja kävin jopa välillä läpi senkin ajatuksen, etten edes halua enempää lapsia. Se taisi kuitenkin olla jonkinlainen suojautumisreaktio enemmän kuin todellinen tunne ja jokin aika sitten päätin, etten vielä halua luovuttaa kun pakkasessa on vielä tavaraa. Perjantaina siirrettiin yksi ja nyt odotellaan tuloksia.

Seurailen jatkossakin taustalta enimmäkseen keskustelua mutta syy miksi nyt kirjauduin oli, että halusin toivottaa @-dino- :lle superpaljon onnea! Kovin monia nimimerkkejä en täältä muista mutta sinut tunnistin ja olipa aika ihana lukea teidän onnesta! :love:
Ja tähän "takaisin paluu"-viestiin voinkin heti vastata, lähden yhtä nopeasti kuin tulinkin! Nyt yli kolmen vuoden yrittämisen jälkeen testiin on vihdoin saatu kaksi viivaa ja toivotaan niiden vahvistumista :love:

Toivon kovasti onnea teille kaikille, tämä on joskus pitkä ja kivinen tie mutta toivottavasti teistäkin kaikki sais lopulta sen parhaan päätöksen sille tielle :love:
 
@kunnon kinttaat Onnea, ihan mahtavaa!

@Alinah92 Samassa kerhossa hajoilun suhteen kuljetaan. Mun on lähes mahdotonta uskoa, että tästä tuoresiirrosta mitään tulisi, kun kaikki muut alkiot kupsahti huonoon laatuun labrassa... Miksi tämä olisi muka sen parempi, jos kaikki muut oli viallisia?

PP6 menossa 3. päiväisen siirron jälkeen, vasta 22. päivä verikoe. Milloinkohan sitä viittis alkaa testata edes...
 
Täällä tavallaan tylsä, mutta stressaava välikierto menossa.(n) Jännitystä luo se, ovis tuli tosi ajoissa ja nyt jännittää, että ehditäänkö reissulta pistoksia varten kotiin.. Letroilla alkuun, mitkä otan mukaan, mutta ja sit gonalia, mitä en pysty mukana raahaamaan. Ois kiva, että seuraavasta kierrosta tositoimiin.
 
Minä tulisin mielelläni teidän mukaan kirjoittelemaan. Minusta tällainen on parasta vertaistukea vaikeissa tilanteissa ♥

Itselläni on nyt siis sellainen tilanne, että ollaan yritetty toista lastamme jo vuoden ajan, mutta ei vaan tärppää. Sinällään erikoista, koska esikoista emme ehtineet yrittää kiertoa kauempaa, mutta nyt sitten vierähtänyt jo vuosi. Ovulaation olen bongannut melkein jokaisesta kierrosta ja se on myös ultrassa näkynyt tapahtuneen. Yhtään plussaa, keskenmenoa tms ei ole tämän vuoden aikana tapahtunut ja epäilenkin, ettei munasolu syystä tai toisesta halua hedelmöittyä/kiinnittyä.

Olen saanut pitkiin ja epäsäännöllisiin kiertoihini terolutit, mutta söin niitä vain yhden kierron. Jotenkaan en kokenut niiden auttavan itseäni vaan päinvastoin. Harkitsen toki niiden aloittamista vielä uudelleen.

Minulla ja miehellä on ensimmäinen aika perhesuunnitteluun n. 2 viikon kuluttua ja toivon, että sitten tämä asia lähisi kunnolla etenemään niin, että edes saisin vähän tietoa siitä, mistä tämä sekundäärinen lapsettomuus voisi johtua; näkyykö munasarjoissani mitään poikkeavaa/muutoksia, onko miehen siittiöissä mitään häikkää jne. Tiedottomuus vaivaa minua eniten juuri tällä hetkellä ja jatkuva oman kehon syyttely.

Onko täällä muilla ollut noita teroluteja käytössä yksinään? En kokenut, että ne vaikuttaisivat omaan kiertooni millään tavalla. Pöh.

papurinsessa (25) | kp 5/35 | 2. lapsi | ya 09/-17
 

Yhteistyössä