❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@-dino- Kiitos, mulla on ollut ennen kahta edellistä raskautta ihan kunnon runsaat menkat joka kk. Nyt itse epäilen että kierukka sai aikaan tämmönen muutoksen.
Nyt elämä muuten aika hetkistä ja haasteellista noiden kahden kanssa, niin en jaksa hakeutua uudestaan lääkärille selventää. Odotellaan ihmettä.

Pahoittelut menkoista ja negoista!
@tanjuska toivottavasti vuoto alkaa!

Piinapävät on aika vuoristorataa, jos tiedän että varmasti ollaan käytetty ovis hyväksi testit polttelee kaapissa ja viimeiseen asti jännityksessä eletään ja keksitään tuntemuksia! Menkkoja edellisenä päivänä usein testaan. Sitten taas jos ovista ei oo hyödynnetty, turhuus tulee jo sillon (mies raukka) ja odottelen et ne menkat vaan tulis.
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna
Heippa! saanko liittyä myös joukkoon? Vauvaa yritetty puolitoista vuotta, ikää 30v ja ensimmäinen lapsettomuuspolin käynti takana. Oli jotenkin tosi iso kynnys varata aika, mutta onneksi teimme sen. Molemmilla hedelmällisyys oli hyvällä mallilla, munanjohtimien aukiolotutkimukset olisi seuraavana tiedossa.

Pillereiden lopettamisen jälkeen omat kierrot heitti häränpyllyä, mutta viime kuukausina ne ovat tasoittuneet 25-31 päivän tienoille. Lamaannuttavat kuukautiskivut aiheuttavat päänvaivaa ja sainkin roppakaupalla kipulääkkeitä mukaani. Ultra tehtiin heti ensimmäisellä käynnillä ja munasarjassa näkyi yksi mahdollinen endometrioosiapesäke.

En ole useisiin kuukausiin edes jaksanut jännittää alkaako menkat vai ei, mutta nyt toiveet nostivat hiukan päätään sillä rinnat ovat olleet useita päiviä todella arkana ja alavatsassa vihloi satunnaisesti kahden päivän ajan. Nyt menossa kp30. Viikonloppuna on varmaan pakko tarttua testiin jos ei ala menkkoja kuulumaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska ja Yuna
Minäkin jatkan molemmissa. Yritän muistaa päivittää molempiin :D

En ole tänään testannut, kuten uhosin. Ajattelin että en lähde tuhlaamaan pc-testeihin sitä muutamaa euroa. Jotenkin tuntuisi hölmöltä käyttää toi first response nyt kun on jo yhden negan tehnyt. Tässä myöskin on se, että meillä on nyt vähän tiukkaa rahallisesti, niin siksikään ei ylimääräisiä viitsi ostella. Onneksi kohta palkkapäivä.

Vähän hölmö olo. Huono olo ja alavatsa nipistelyt häipyneet. Tänään vähän menkkamaista jomoa. Kattellaan millon alkavat.
 
@susanmaaria no ompa harmi että kierrukasta jääny tollanen vaiva.. gynelle vaan ku voimavarat riittää :)

@kunnon kinttaat määki lueskelen kaikki maholliset piinailukeskustelut :D ei ehkä kannattais.. Jatkan myös molemmissa ketjuissa, täällä aktiivisemmin, päivittelen tiedot sit molempiin :)

@tokoliina tervetuloa! Teillähän on jo hyvällä mallilla tutkimukset :)

Joo ihmeen samalla rytmillä mennään näiden kiertojen kans :LOL: @-tanjuska ku vielä pääsis rytmiin mukaan!

Tuhruttelu alko nyt illalla, eli jos merkit paikkaansa pitää niin huomenna alkais. Kierrolle jäis mittaa vaan 26 päivää. Terolutien aikana kierrot on ollu nyt 27. 28. 29 ja nyt jos tulee se 26. Ei oo hirveesti tasottunu.. (jossei joku muista niin tämmösiä ne oli ilman lääkkeitäki.)
nii ja tää tiputtelu ennen menkkoja on kans uus juttu. Oon nyt tosissani miettiny että varaan ens tai sitä seuraavalle viikolle sen gynen uudestaan, mun pää hajoo enneku on tammikuu. :( oottelua tässä hommassa ku on jo aivan tarpeeks. Voi miks tää on nii vaikeeta! Onneks täällä voi jakaa ajatuksia teidän kanssa <3
 
Täällä viimeisiä piinapäiviä viedään, kuukautiset alkaa lauantaina tai sunnuntaina. Hätäpäissäni olen tehnyt jo muutaman negatiivisen testin. Joka kierto ajattelen, etten nyt kuvittele ja odota olevani raskaana ja silti... ihminen jaksaa näköjään kuitenkin toivoa turhia. :unsure: Eipä mitään, ensi viikolla sitten alkaa uusi kierto ja lapsettomuustutkimukset.
 
Tänne haluan päästä mukaan, tuntuu siltä omalta paikalta. Kauhean vähän jaksanut muissa ketjuissa kirjotella, kun itsellä yritystä kauan takana niin ei oikein psyyke kestä kun uusia tulee jotka plussaa ekasta yritys kerrasta jne..

Eli yritys alkanut 12/12 kkm oli 1/13 ja km 04/14 ja 09/15

Tutkimuksia on sen verran tehty ettei musta oo muuta vikaa löytynyt kuin pcos, siittiöt on juuri tutkittavana. Molemmilla verikokeet siis kunnossa. Mutta hoitoihin ei päästä ennen kun mä oon pudottanut 20kg, tämä oli taas kuin joku löis märällä rätillä. Tiedän riskit mitä on ylipainoisella odottajalla. Mutta koko elämäni olen ollut ylipainoinen. Mun ruumiinrakenne on hyvin maskuliininen, omistan isoja lihaksia muutamassa paikassa ja hartiat/olkapäät on suht leveät. Painonpudotus on todella vaikeaa, saan kyllä senttejä pudotettua mutta kiloja ei vaan lähde, ei millään.

Mutta ei tässä enempää..

Nyt taas pitkä kierto menossa näköjään, ovis oli ehkäpä viime lauantaina. eli nyt on menossa dpo 6 (perjantaina) ja kp 48/54 pistin kierron pituudeks tämän oletetun oviksen mukaan lasketun kierron. aiemmin ollu kierrot 32 päivää suurinpiirtein. Terolutit alotan kyllä jossain vaiheessa jos ei ala kuulumaan menkkoja tai plussaa. Mun kuopus on saanut alkunsa pitkästä kierrosta, niin ehkäpä historia toistaa itseään :D
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Tervetuloa @tokoliina ja @haaveilija-31 ! Kivaa kun tulee uusia :)

Onko teillä muilla kavereita jotka ovat raskaana tai jo äitejä, ja puhuvat joka asiasta sävyyn "et sä voi ymmärtää kun sulla ei oo lapsia"? Myöskään lapsettoman mielipiteet mistään ei tunnu kiinnostavan, vaikka aihe ois ruoka tai politiikka tai joku muu, mikä ei edes liity lapsiin mitenkään. Koska enhän mä voi ymmärtää mistään mitään, kun ei oo lapsia :mad:

Yleensä kuittaan noi kommentit vaan vähän turhautumalla mutta tälleen menkkojen aikaan vähän satuttaa tai v*tuttaa sen hetkisestä mielialasta riippuen. :poop:
 
Yuna: kyllä, se on harmi että osa ihmisistä ei osaa asettua muiden kenkiin ollenkaan ja päästelee näin ollen suusta mitä sattuu.. Mullekin kävi tämän tyylinen tilanne kerran kun tuttava jossain keskustelun lomassa sanoi että eihän lasten teko mikään elämän saavutus ole, siihen nyt pystyy kuka vain! Päätin olla asiaa kommentoimatta, mutta tuntui kyllä ikävältä kun itsellä oli yli vuosi yritystä takana tuolloin.
 
@-tanjuska minä taidan jatkaa tässä ketjussa, nyt on tulossa kaikenlaista muutosta, niin parempi keskittyä niihin tärkeisiin vaan :)

@Yuna oon tietoisesti jättänyt lapsellisten kavereiden kanssa olemisen vähemmälle, vaikka osaan heihin samaistua. Mulla on kokemusta asua pienen vauvan kanssa, olin 15v kun pikkuveli syntyi, joten tiedän vallan hyvin millaista elämää on vauvaperheessä. Vaikka sen tiedän, niin oon välttänyt neuvomasta ja esittämästä omia mielipiteitä..välttyy miepahalta paremmin :D

@tokoliina hupsista mikä aivopieru tuttavalta :O Kyllähän jokaisen aikuisen pitäisi yleisesti tiedostaa lapsettomuuden ongelmat...



Meillä oli eilen se polikäynti. Siellä käytiin meidän molempien terveytilanteet ja tehdyt tutkimukset läpi. Minun kohdalla takerruttiin painoon, joka on 47/164. Ja siihen, että OLETTE NUORIA, teillä on hyvät mhdollisuudet (jonka jälkeen tuli itku). Juteltiin painostani, jota olen saanut parin vuoden aikana nostettua 2kg. Syön mässäilen paljon, en kato yhtään periaatteessa mitä syön, paitsi en luonnostaan tykkää rasvasesta ruuasta kylläkään. En liiku yhtään, en ole koskaan käynyt lenkillä. Painon nosto siis on vaan hankalaa, syön kuinka paljon tahansa..aineenvaihdunta niin kova!
Nuoruus- asian lääkäri ymmärsi myös, että tottakai kun haluaa ja on nuori niin tuntuu pahalta.
Lääkäri vaikutti asiantuntevalta ja sanoi, että muut hoidot kuin inseminaatio olisi ylimitoitettuja tähän tilanteeseen. Minkä tajuan kyllä, enhän mielellään turhaan piikittele tai leiki hormonien kanssa, jos kerran hedellmällisyys kunnossa.

Lääkäri myös halusi ultrata ja tarkistaa kohdun.
Ultrassa näkyi vasemmassa munasarjassa 12 pientä rakkulaa ja oikeassa 9 pientä ja yksi 18mm iso <3. Kuulemma 10 munarakkulaa yhteensä riittää raskautumiseen. Ultran perusteella veikkasi ovulaation tapahtuvan n 2 päivän aikana ja suositteli petipuuhia. kp 14/28-29
Kohtua myös paineli ja liikutteli, ei tuntunut miään kiinnikkeitä tai muuta väärää.

Mieheltä kysyttiin, haluaako jäädä paikalle ja hän jäi, seisoi niin että näkee näytön. Jossain vaiheessa mies ilmoitti pyörtyvänsä, joten hänet ohjattiin istumaan ja tarjottiin juotavaa, oli opiskelijatytöt innoissaan, kerrankin saa hoitaa miestä sanoivat :D ps. mies on kerran aikasemmin jo nähnyt samanlaisen tilanteen :ROFLMAO::ROFLMAO:.

Ovulaatiosta kyselivät, että olenko testannut. Kerroin testanneeni, enkä oikein saa kunnon positiivista testiä. Kauhistuivat, kun kerroin tilaavani ebaysta. Meninpä sitten hakemaan apteekista testipaketin ja testasin sillä eilen täydellisen ovisplussan, joka käytettiin hyväksi ja jatketaan vielä! Laitan kuvankin, mutta se on puhelimessa, tulee seuraavaan viestiin..

Lopulta sovittiin, että jossei vauvaa kuulu tammikuun loppuun asti, soittaisin ja saisin hoidon suunnitteluajan sitten.
 
Jee Karkki95! Itse muutamia kiertoja oon ostellut prismasta rfsu:n testejä ja pari kertaa tilannut isoa satsia raskauskeijulta. Nekin on antaneet kunnon plussat kun on aika. :)

ON: Ei menkkoja. Nännit kipeät. Semmoista ovismaista kipua oli eilen, nyt semmosta lämmintä? myllerrystä. Tulee ihan vuoden takainen vatsatauti mieleen... Ei muuta oloa. möhmöh (n)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Yuna
Tänään iski vähän masis kun tajusin, että kohta on taas joulu eikä tänäkään jouluna taideta sitä parasta lahjaa saada. Jotenkin tuntuu että on hirveän väsynyt tähän, sitä hirveen paljon kuitenkin elää tän yrityksen mukaan. Just laskee kuukautiskierron mukaan, et voiko lähtee juhliin ja millon pitäs olla sillä tuulella että peittojen heilutus kiinnostaa jne.

Noh, eiköhän nää masistelut enteile menkkoja :D ja taas uuteen yritykseen, ei oo helppoa kun on vaikeaa :D
 
Nyt kp1

Itsekin eilen mietin viitsiikö vai ei lähteä, mutta totesin että eiköhän se sallittua ole kun testi nega. Ei enää jaksa suunnitella kuukautiskalenterin mukaan menoja. Tietty vähän varoen jos on vikat piinapäivät
 
kp 3

@Karkki95 mulla kans aika huono luontonen mies. Oon ihan varma että jos joskus päästään synnärille nii pyörtyy saliin! :D :D

Miehen fiiliksiä kyselin isäinpäivästä, sano vaan että kurjaa on. Eipä itekkään oo huvittanu facea paljo katella ku täynnä isänpäivätoivotuksia. Sukulaisia nähny tässä viikonloppuna enemmänki ja kylläpä ne jakso taas vihjailla perheenlisäyksestä. Sattu. Voiku voiski sanoo päin naamaa mitä aattelee nuista vihjailuista.

Taas ku on pari päivää koonnu ajatuksia nii ehkä mää jaksan ootella sinne tammikuulle. Nyt ei jotenki voimat riitä lähtiä.

Hirveesti tsemppiä meille uuteen kiertoon! <3
 
Tylsä alkukierto. Ei mulla oo ees mitään asiaa mutta kauhee tarve vaan päästä höpöttämään :ROFLMAO: Mua pelotti et isänpäivä tois lapsettomuussurut pintaan mutta oikeestaan se oli aika mukava päivä. Jotenkin nyt, kun hoidot on jo oikeesti alkamassa, niin lapsettomuuskaan ei niin sureta.

Tässä kierrossa ollaan lähössä heti oviksen jälkeen reissuun, ja tunnen jo valmiiks vähän syyllisyyttä että tulee sitten otettua alkoholia vaikka on mahollisuus että oon raskaana. Toisaalta enemmän harmittais, jos oisin kuivin suin ja kotiin palattua testaisin negan. Kuitenkin mahollisuus raskautua on niin mikroskooppisen pieni ettei siihen jaksa enää uskoa.

Näissä tunnelmissa. Yhteiset suruvalittelut vielä kaikille meille, joilla taas alko menkat, ja tsempit teille muille <3 Toivottavasti joku meistä vielä tänä vuonna plussais, @Karkki95 sai ainakin niin tyylikkään ovisplussan että jospa nyt tärppäis! Itse ajattelin synnyttää ens vuoden marraskuussa, ihan tiedoksi :ROFLMAO: Se on just sopivasti joulun ja mun synttäreiden välissä niin ei jää muiden juhlien varjoon. Itsekkäästi haluun pitää omat synttärini vain itselläni enkä jakaa kenenkään kanssa!! :mad::LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Nonsk ja Karkki95
Tsemppiä jokaiselle uuteen kiertoon joutuneelle, ei anneta sen lannistaa! Täällä menossa jo kp35, tein kuitenkin lauantaina negatiivisen testin. Juuri kun menkat olivat edes hiukan tasoittuneet niin nyt tulee taas pitkä kierto.. Jaksan kuitenkin pysyä positiivisena, koska tiedän olevani nyt hyvissä käsissä hoidossa ☺
 
Moi!
Pakko vuodattaa omaa napaa ja kysellä muiden mielipiteitä :)

Mulla oli eilen niin riittämätön ja turhautunut olo illalla itseeni kohtaan. Itkin vaan, kun sattui niin paljon. Itkin, miksen saa lasta, vaikka jo 1,5 vuotta ollaan yritetty ja monen monta vuotta odotettu mahdollisuutta. Että ei tämä tästä parane, onhan tässä jo niin pitkä aika tehty työtä.
En saa millään painoani nostettua, rasvaprosenttia korkeammaksi, niinkuin lääkäri toivoi,,,se lisäisi mahdollisuutta tulla raskaaksi. En vaan onnistu, tiedän sen, olen nostanut 2 kg painoa tässä parin vuoden aikana hei! Ihan liian suuri homma mulle, ei nouse niin ei nouse, vaikka kaikkeni tekisin!
Meillä oli siellä polikäynnillä puhetta, että tammikuun lopulla soitan ajan lapsettomuushoitojen suunnittelukäynnille (toinen paikalla olleista kätilöistä oli alkuun suunnitellut jo siihen hoitoa, että soittaisin kun menkat alkaa, mutta toinen oli eri mieltä, niin venyttivät asiaa).
Mutta,oon jotenkin niin loppu ja ahdistunut tähän, miten nuoret ja terveet ei saa vaan lasta aikaseks vaikka millä mitalla hinkkais! :)D)

Mitä mieltä te muut olette, voisinko soittaa jo nyt ja vaatia hoitoihin etenemistä heti eikä vasta tammikuussa? Onhan se ihan perusteltua, vajaa 2 vuotta yritetty omin voimin, miten se asia muuttuisi?

Tottakai hoidot, meidän tapauksessa inseminaatio. Kysymyksiä, miten työt, raha, salassa pito(?), ajomatka leijailee..mutta eiköhän kaikki menisi omalla painollaan. Menettääkö hoitojen aloittamisella mitään..tekisi ainakin kaikkensa..nyt tuntuu, että ei pysty itse vaikuttamaan mihinkään..inseminaatiossa sentään joku pystyy vaikuttamaan.

t. :cry::cry::cry:alakuloinen ja surullinen tilanteeseen
 
Yuna lähtee reissuun ja nauttii! Ties vaikka se olisi se viimeinen reissu ;)

Karkki, en osaa kyllä yhtään sanoa.. Voihan sitä kysyä? Mullakin toisinaan on vähän riittämätön olo kun ei vauvaa kuulu. Tiedän, että sitä odotetaan kuitenkin. Mutta lähinnä ehkä sen suhteen, että en mielestäni osaa vietellä miestä tarpeeksi tai että en mielestäni näytä hyvältä, joten miten hänkään minua haluaisi. Tämä painon nousu on vähän saanut ajatukset taas kurjille teille. Pitäisi nyt päästä lataileen korttia että pääsee jumppaan. :) Voin vain kuvitella, miltä tuntuu taas toisinpäin, että kun ei paino vain nouse vaikka mitä tekisi!

Tokoliina, itsekin tässä pelkään sitä, että nyt kun on pari kiertoa ovis ja menkat tullut aika samaan aikaan niin että piteneekö taas kohta vai ei..

Täällä alkaa menkat olla kohta selätetty. Ja nyt pitäs alkaa päättää, meinaanko tilata lisää otestejä vaiko enkö..
 
@Nonsk Todellakin näytät hyvältä miehesi mielestä, tuskin kukaan yrittäisi lasta ja haluaisi yhteistä tulevaisuutta itselleen epämiellyttävän ihmisen kanssa:love:
 
Mulla alkoi isänpäivänä uusi kierto. Nyt kp 3/30, kuukautiset alkaa kohta olemaan loppusuoralla. Miksiköhän jossakin kierrossa ne on aika niukat ja jossain kierrossa runsaat ja kivuliaat (kuten nyt oli kaksi ekaa päivää)?
Otin vaihteluksi tässä kierrossa taas käyttöön greippimehun. Jossakin kierrossa sitä join ovikseen saakka ja huomasin kyllä eron limoissa. Tietääkö kukaan, mikä juttu siinä aspiriinissa (vai disperiinissä) on? Miksi jotkut syö sitä yrittäessä? Äh, ei jaksa kaikkea googlettaa. ;)
 
Mulla alkoi isänpäivänä uusi kierto. Nyt kp 3/30, kuukautiset alkaa kohta olemaan loppusuoralla. Miksiköhän jossakin kierrossa ne on aika niukat ja jossain kierrossa runsaat ja kivuliaat (kuten nyt oli kaksi ekaa päivää)?
Otin vaihteluksi tässä kierrossa taas käyttöön greippimehun. Jossakin kierrossa sitä join ovikseen saakka ja huomasin kyllä eron limoissa. Tietääkö kukaan, mikä juttu siinä aspiriinissa (vai disperiinissä) on? Miksi jotkut syö sitä yrittäessä? Äh, ei jaksa kaikkea googlettaa. ;)
Aspiriini/disperiini ohentaa verta ja parantaa kohdun verenkiertoa, sitä määrätään lapsettomuushoidoissa joku 50-100 mg/päivä erityisesti jos on luontaista tukostaipumusta mutta voi sitä ilman lääkärin määräystäkin syödä. Se alotetaan oviksen jälkeen ja tapauksesta riippuen voidaan jatkaa vielä raskauden ensimmäiset viikot. Itse oon kahessa kierrossa ottanut sitä enkä oo nähnyt kyllä minkäänlaista vaikutusta mihinkään, mutta toisaalta en tiedä näkyykö veren oheneminen nyt päällepäin muutenkaan :D

@Karkki95 voit soittaa. Teillä on niin pitkä yritys takana että kyllä teidän kuuluis jo päästä kunnon hoitoihin.

@Nonsk en usko että painonnousu tekee susta yhtään vähemmän hyvännäköistä sun miehen tai kenenkään muunkaan silmissä! Ei kukaan kuitenkaan painon vaihteluita edes huomaa sillä tavalla kun itse ne näkee. Ei kauneus tai seksikkyys oo mistään rasvaprosenteista kiinni :)
 

Yhteistyössä