❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@-dino- ihan nappiin meni! (y) juurikin noin se menee inssissä ja ivf:ssä :) @MMiHa kovasti tsemppiä inssiin ja piinailuun!

Tiiättekö mikä biisi saa mulle joka kerta kyyneleet silmiin.. olen aina ollut Antin fani.. tämä uusi biisi mä hiihdän.. se kuvastaa niin suoraan sen mitä mä tunnen tästä lapsettomuudesta tämä biisi on niin rakas mulle <3 .. vaikka lauletaankin hiihtämisestä :D mut laulussa kuitenkin lauletaan ihan ylipäätänsä elämän tuomista mäistä ja siitä sisukkuudesta :)
 
@Kinder_Kitty täälä kans Antti-fani :D ❤ määki kuulen monessa biisissä yhteyden tähän taisteluun. Ehkä ku tää lapsettomuus on niin paljo mielessä. Mun lohtubiisi on suvi teräsniskan elävänä haudattu, ei vois paremmin sanat kuvata sitä epätoivon tunnetta mikä aina välillä tulee.

@Wolt en osaa kyllä sanoo oikee mitää. Pitkä on varoaika, voiko sit mikään tarttuakkaan kii jos lääkettä on verenkierrossa..
 
@-dino- kiva et muitakin Antti faneja <3 :) jospa menis nyt kesällä tammerfesteille kattoon anaa <3 viimeks ollu anan keikalla lokakuussa laivalla :) ja oi että tää uusin biisi rahan takii on niin huippu <3 mulle on aina ollu musiikki tosi tärkeetä, musan kautta pystyy ilmasemaan omia tunteita kun aina ei vaan sanat riitä kertomaan miltä just nyt tuntuu. musiikista on ollu aina niin iso lohtu mulle :).
 
@Wolt olen terveydenhuollossa töissä ja kävin lueskelemassa tuosta lääkityksestä. En tiedä annostustasi, mutta näytti suht pienillä annoksilla olevan yhden lähteen mukaan jopa 6kk varoaikakin ennen raskautta. Suhtautuisin asiaan vakavasti, niin kamalalta kun se tuntuukin. Onko sulla pahempi vaihe nyt sairauden suhteen, että lääkityksen jälkeen voisi olla sen suhteen parempia aikoja tiedossa? Tiedän kuinka musertava tunne se toisen vauvan kaipuu on, mutta sulla on elämässä ihmisiä, joille terveytesi merkitsee. Jos mikään muu hoito ei auta niin uskon, että hoito on aloitettava. Tuolla luki myös että mikäli kuitenkin tulee raskaaksi, täytyy kertoa lääkkeen riskeistä ja siitä miten se voi vaikuttaa sikiöön. Valtavasti voimaa ja jaksamista sinulle. <3 Elän niin mukana teidän kaikkien vaiheita että nytkin lueskelen tästä lääkehoidosta töissä.
 
Voi kiitos @Kinder_Kitty kauniista sanoista. <3

Te vaikutatte kaikki siltä että olisi mahtavaa tavata teidät!

Mä myös tykkään Antista. :) Muutenkin kuuntelen paljon musiikkia ja mulla on paljon voimakappaleita, mutta tänään viimeksi liikutuin kun kuulin Apulannan Valot pimeyksien reunalla (vaikka tykkään enemmän vanhemmasta tuotannosta)

"Valot pimeyksien reunoilla
Ovat toisinaan himmeitä ja harvassa
Sul on sisälläs valtameren kokoinen voima
Jonka sä voit oppaaksesi valjastaa"

Ollaan vahvoja naisia kaikki. <3
 
Viimeksi muokattu:
Ootte niin ihania <3 mä oon kyllä nyt rehellisesti sanottuna niin paskana etten jaksais enää. Mulla on muutenkin aina kierron lopussa viikon ajan kauhee masennus mutta nyt en oo ollu koko viikolla koulussa tai ylipäänsä missään kun en vaan jaksa. Tiedän et piristyn taas viimeistään ens viikolla että ei tässä kuolemassa olla mutta silti. Tuntuu niin kohtuuttoman epäreilulta että en voi itse vaikuttaa tähän lapsettomuustilanteeseen mitenkään muuten kun odottaa että lääkärissä otettais meidätkin tosissaan. Emmä jaksa tällästä enää.

@Lumi87 täällä toinen vanhan Apulannan fani :) ja muukin ysärisuomirokki, niinku Don huonot ja Tehosekoitin <3 pääsispä jonneki keikalle, haluisin vaan laulaa ja hyppiä sydämeni kyllyydestä enkä ajatella miten perseestä kaikki on.
 
@Yuna don huonot ja tehis iskee muhunkin! Apista oon melkein vuosittain käynyt jossain kattomassa, ihana livenä(kin) <3 Kelpais joku keikka mullekin, siinä saa ajatukset irti kaikesta. Ja voi ei me kaikki niin tiedetään toi tunne kun on ihan loppu. Siihen vielä jonkun läheisen raskausuutiset samaan syssyyn niin tuntuu niin kuin joku vetäisi sydämen irti rinnasta. Toivotaan että sellasilta säästyt ja mieli vähitellen kohenee. Mutta ensin pitää kunnolla rypeä että valo koittaa.
 
@Wolt olen terveydenhuollossa töissä ja kävin lueskelemassa tuosta lääkityksestä. En tiedä annostustasi, mutta näytti suht pienillä annoksilla olevan yhden lähteen mukaan jopa 6kk varoaikakin ennen raskautta. Suhtautuisin asiaan vakavasti, niin kamalalta kun se tuntuukin. Onko sulla pahempi vaihe nyt sairauden suhteen, että lääkityksen jälkeen voisi olla sen suhteen parempia aikoja tiedossa? Tiedän kuinka musertava tunne se toisen vauvan kaipuu on, mutta sulla on elämässä ihmisiä, joille terveytesi merkitsee. Jos mikään muu hoito ei auta niin uskon, että hoito on aloitettava. Tuolla luki myös että mikäli kuitenkin tulee raskaaksi, täytyy kertoa lääkkeen riskeistä ja siitä miten se voi vaikuttaa sikiöön. Valtavasti voimaa ja jaksamista sinulle. <3 Elän niin mukana teidän kaikkien vaiheita että nytkin lueskelen tästä lääkehoidosta töissä.
Joo terveysportissa/Duodecim etc kahlasin kanssa kaikki mahdolliset läpi mutta aivot jumitti.
En usko et tulee suvantovaihetta..tää on vaan koko ajan mennyt huonompaa suuntaan ja diagnooseja poksahtelee lisää. Nivelet on koko ajan ku ruuvipuristimessa jne.
Tiiän oma terveys Ensin, sitä sano mieskin äsken..mut sydän :cry: se huutaa tuskaa..ja miten mä selviin niistä "kokoontumisista"...pure hell is open :(

Kiitti kaikille tsempeistä:love::love: se oli tässä sitten taputeltu mut tausta jännää teidän kanssa.
 
Hei ja kiitti kaikille ihanille halauksista ja tsempeistä. :love::love::love:

Kaikkien näiden hautajais-järjestelyjen keskellä oon huomannut että vaikka ei uskoisi niin seksiä on ollu ihan maksimaalinen määrä. Tehdään miehen kanssa mummon toiveen mukaisesti sitä uutta verta sukuun. :) Jospa sitä edesauttaisi nää mulle niin oudot luomukierrot. (y) Ja se että mun maksimaaliset prolaktiiniarvot on viimeisimmässä mittauksessa ollu alle viitearvojen! En voi uskoa tätä todeksi. Mut hurrataan sitten vasta joskus JOS raskaustesti sen maagisen plussan joskus läväyttäisi eteen...

Apulanta ja Tehosekoitin uppoaa täälläkin, tosin jotenkin viimeaikoina kaikki musiikinkuuntelu on rajoittunut lähinnä siihen mitä radio soittaa.. olisi kyllä mahtis päästä jonnekin keikalle!

@Yuna mä niin tiedän sen tunteen kun on ihan loppu. Kun ei vaan yksinkertaisesti jaksa enää. Halaus!

@Wolt oi ei. Tsemppiä sinne sairauden kanssa ja muutenkin. Ja halaus sinnekin! :love:Varmasti hankala tilanne kun tietää että oma terveys ensin mutta sydän sanoo jotain ihan muuta ja on surusta soikea.. (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna
@kinttumarkki nyt vasta luin tuon sun yhden viestin kunnolla kokonaan, kun keskityin niin paljon tähän omaan "piinailuun" mutta siis voimia kovasti <3 mun pappa kuoli tasan viikko sitten :( sydäninfarktiin..hälläkin olisi jossain vaiheessa ollut saatto hoito edessä kun hänelläkin eturauhassyöpä oli levinnyt aika varmasti munuaisiin :( tästäkään ei kukaan tiennyt ennen kuin luettiin kuolintodistuksesta :/.
 
Täälläkin testattu niin nega kun nega vaan voi olla. Ei tarvii tiirailla, ei näy mitään.

Suututtaa ja just nyt tuntuu siltä että ens kierto luomuillaan ja sit päästänkin jo julkiselle vaikka ne varmaan lähettää meidät kotiin luomuilemaan jos ovis vaikka kerran vuoteen tulis. Laskin että tää kierto maksoi lääkkeineen reilut 450€, keksin niille rahoille monta kivempaakin kohdetta kuin negatesti. Usko menee että mikään voisi auttaa.
 
@Yuna kysyit aiemmin tuosta minun kierrosta..
Tosiaan mullahan oli välillä terolutien lopettamisen jälkeen ja ennen niitä kierrot taivaissa..Nyt olen sinnikkäästi ollut ilman teroja, haluan yrittää saada kropan täysin luomuksi jos näin voi asian ilmaista (varuilta silti kolmen kuukauden satsi teroja kaapissa) :ROFLMAO: pari edellistä kiertoa on ollut suht normaalimittaisia, jopa vähän liian lyhyitä. Muuten olisin tyytyväinen mutta tilanne on siis kääntynyt ikään kuin päälaelleen. Kierto hieman liian lyhyt JA menkat voi kestää jopa pari viikkoa. Eli tällä hetkellä en ovuloi lainkaan, kävin lääkärissä tuossa 1,5vko sitten. Itsepä halusin kokeilla kokonaan ilman lääkkeitä. En tätä kyllä kauaa meinaa jatkaa jos tämmöisenä jatkuu, mutta haluan semmoisen kunnon jakson ilman mitään mömmöjä häiritsemässä omaa hormoonitoimintaa. Katsoo kuinka käy, en usko että tästä ainakaan haittaa on, ei minulla ole muuta menetettävää kuin aika :)

Ainii ja jos menee pieleen listan päivitys tai tulee joku moka niin sitä samaa julkasua voi muokata niin ei tartte montaa kertaa venkslata :) Mut hyvin oot hommas hoitanu! (y)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Yuna
@Yuna meillä ihan samanlaisia kokemuksia. Letrot sain mutta ei muuta "koska olet niin nuori". ARGH.

@Wolt pahoin pelkään että itsellä on sama kohtalo edessä ja siksi jo nuorena iskikin tää hätä että entä jos ei ehdi saamaan lapsia ja kun ei saa nyt mitään apua mihinkään (koska ilmeisesti ei oteta tosissaan että nuorena voi haluta niitä lapsia ja olla valmis käymään läpi hoitoja :mad:) ja voi kamala mikä epätoivo.

Täällä on nyt ns taustalla kp3. Tuntuu, että vuoto on muuttunut valtavasti ja to-del-la niukkaa. Onkohan siitä jotain haittaa, kertookohan se jostain? Aina on ennemmin niukkaa kuin runsasta ollut, mutta nyt on vähentynyt huomattavasti aiemmasta.
 
@Wolt kamala tilanne! Terveys on tietysti tärkeintä mutta hirveetä että joutuu tollasen valinnan tekemään :( toivoa kuitenkin on, mun kaverilla oli monta vuotta noi samat reumalääkkeet eikä mikään muu auttanut. Loppujen lopuks lihan ja maitotuotteiden jättäminen ruokavaliosta auttoi niin, että hän pääsi kevyemmälle lääkitykselle. Kyllähän sä nää asiat vaan tiedät mutta halusin vaan sanoa että toivoa voi vielä olla <3 voimia!
 
Voi että @Wolt :( Ihan hirveästi voimia! Mä en osais edes kuvitella miltä tuntuu kun sanotaan että ei vois yrittää lasta. Oma terveys aina tietysti ensin mutta..äh. En osaa edes sanoa mitään :( Toivottavasti löytyy joku balanssi ja pääsette yrittämään!

@Yuna voimia! Ihan hirveetä toikin että joutuu odottamaan kohtuuttoman kauan! Eikö tässä ole jokainen ole odottanut ihan tarpeeksi kauan :(

@Lumi87 Pahoittelut menkoista :(

Mitäköhän muuta mun piti vielä sanoa? hmm. No ainakin se että vanha apis ja tehosekotin! Ai että. Laitoinpa ihan soimaan. Ihan parasta! Apulanta ollut aina sellanen vähän negistely bändi, kaikki nää hallat, 0010 jne. Sitten taas joku tehosekoitin niin mikä oliskaan parempaa kesämusaa kuin se? Ai kauhee ku sitä tuntee itsensä vanhaksi, eihän tehosekoitintakaan ole ollut enään vuosiin :D

Mua jännittää. Viikon päästä ensimmäinen lääkäri ollut ohi. Saas nähdä mitä ne meille keksii... Vähän ristiriitasin tuntein mennään, välillä ajattelen että "jee kohta päästään yrittää" ja sit taas hetken päästä että "ihan salee siellä on nyt jotain isompaa häikkää". Miten mä jaksan tässä viikon vielä kärvistellä :poop: Mulla on ollut tänään vapaa, vähän taas liikaa aikaa ajatella. Onneks huomenna pääsee takaisin töihin :D
 
Nyt ottaa kyllä koville. Testasin tänään dpo11 ja taas aivan nega. Sydän sykkyrällä. Ulkona paistaa ihana kevätaurinko ja muut ihmiset näyttää olevan niin onnellisia, nauttivan kevään valosta ja mun sydän on tyhjä ja mieli musta.

Ohje oli että lugeja pitäis käyttää sunnuntaihin, mutta tekis mieli tän päivän jälkeen lopettaa. Tulis menkat ja uusi kierto. En taida jaksaa mitään ens kierrossa, jätän ovistestitkin pois ja koitan nollata päätä. Ja jos ne kuukauden kuluttua julkiselta lähettää meidät kotiin jatkamaan yritystä niin se on varmaan se viimeinen asia, joka katkaisee jaksamisen.
 
@Lumi87 täälläkin uus nega testattu. Viimeks mulla alko tiputtelu dpo 11 ja nyt ei mitään niin eiköhän heti herännyt toiveet että ehkä oonkin raskaana. No enpäs ollut. Huoh, alkaispa vuoto äkkiä niin pääsis tästä kierrosta eroon.

Hyvä uutinen on se et ostin just uusia rintsikoita ekaa kertaa vuosiin ja olin ajatellu että jos tuun heti raskaaksi niin palautan ne, koska tissit saattaa kuitenkin muuttaa kokoa sen verran ettei noi enää sovi. Mutta nytpä pääsen nauttimaan uusista ihanista alusvaatteistani vähän pidempään :love:
 
@Lumi87 voi harmi :( en kyllä millään usko että laittaisivat kotiin ku kuitenki ovulaatio ongelmaa on. Ja lääkkeillä suht. helppo korjata. Jaksamisia sinne ❤

@Yuna kans pahoittelut negasta. :(

Mietin että kannattaakohan testata ku kostee viikonloppu tulossa, muttako ovulaation aikaan oli aika hiljasta niin en usko. :D nyt ois varmaa joku dpo 10? Ehkä kuitenki kastan nii ei tarvi sit miettiä :D

Kaikille kuitenki mukavaa viikonloppua vastoinkäymisistä huolimatta ❤ yritetään nauttia keväästä ja auringosta!
 
@Lumi87 tsemppi halit! mää en todellakaan usko et lähettävät teidät julkiselta kotiin vaan vielä yrittämään kun sulla on kuitenkin todettu ovulaation kanssa häikkää musta se olis aika törkeetä! kun kuitenkin havaittu ongelma..
Täällä ei oo kans yhtään sen parempi fiilis..miks piti tulla kemiallinen miksei nyt vaan olisi voinut tärpätä kunnolla..ja ennenkaikkea se et toukokuussa tulee jo vuosi siitä kun plussasin! :cry: ja tässä sitä vielä ollaan samassa pisteessä ilman nyyttiä.. ja mua niin surettaa jo valmiiks tuleva äitienpäivä..sekin päivä menee varmaan suihkussa itkien..mä oisin tänä vuonna saanu viettää ekaa äitienpäivää äitinä jos kaikki olisi mennyt hyvin:cry: ja uskomatonta mikä fiilis tulee vaan "tuntemattoman" raskausuutisesta meinaa prinsessa sofia odottaa toista.. sekin tuntui vaan niin uskomattoman pahalta.
 

Yhteistyössä