❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

Joo kyllä tää ainainen tikuttelu, paneminen, itsensä piikittely ja kaiken olojen kyttäily alkaa käymään ihan työstä! Että eiköhän meistä jokainen ole ansainnut lomaa silloin heinäkuussa kun kaikki paikat on kiinni :ROFLMAO: Pitää ottaa töissä kyllä puheeksi pomon kanssa tämä asia, meinaan kun nyt mennään sinne ivf juttuihin niin siellä joutuu ravaa vielä useammin! Plus kaikki saikut yms :poop:
 
@kiuski (olithan se sinä ku ensiksi kirjoitteli tästä) itsekin olen noita tyyppejä manaillut, ketkä helposti raskautuu. Yhdellä muutaman vuoden mua nuoremmalla kaverilla alkoi yritys samoihin aikoihin kuin meillä, yk3 maksimissaan ja plussa. "Mulla ainakin oli säännöllinen kierto heti ja laskin laskureilla oviksen. Sit puuhailtiin kaikkina päivinä mitä se näytti". Toinen on ystäväpariskunta, joilla eka tuli parista unohtuneesta pilleristä ja toinen myöskin max.yk3...

Että samat ku sulla (ja muutamalla muulla) :poop::poop::poop: :whistle:
 
@Nonsk no hienoa heille todellakin.. mut tekis mieli huutaa joillekkin vaan et kun ei kaikilla ees se ovis tapahdu.. et koitappa siinä sitten saada se lapsi aikaseks.. et eipä se pyhästä hengestä kasva.. jotenki kun ollaan niin tietämättömiä..on monenlaista ongelmaa oviksen kanssa ja sitte toiset laukoo et laskin laskurilla päivät ja sitten vaan hoidettiin homma et jippii vaan..oispa noin helppoa.. omassa piirissä kanssa yhdellä on lapsia.. ja sen kyllä huomaa kuinka helposti ne on saatu.. muakin koittaa lohduttaa mut kun ei se vaan lohduta se et nyt sit vaan uutta yritystä.. ja neuvoo vielä et ei kannata liian aikasin tehdä r-testiä et oottele rauhassa.. siis iihan oikeesti palaa käpy.. et oon aatellut et parempi kun en hälle puhu tästä et missä mennään kun mulla vaan verenpaineet nousee..
 
Onnea @Lumi87 :love:

@Nonsk mullakin yks kaveri joka sikiää pelkästään ajatuksesta, neljännen teki puolisen vuotta sitten. Loputon kysely et kosaa teillä,etteikö vieläkään.. meni hermot ja töksäytin ettei ikinä varmaan.:notworthy:

Meille varmaan ikinä tuukkaan, en soittanut vieläkään lääkäriä, viikonpäästä pitäis olla menkat ja paluu 3kk saikulta töihin. Voi kun olis voinut palata ja jäädä loppuvuodesta pois. No jospa edellisviikonlopun ihanat hetket Oulun hotellissa olis tuottanut tulosta! (n)
 
Voi luoja miten mulla putos taakka harteilta kun kerroin tänään pomolle tästä projektista! Se oli ihan että meet aina kun vaan tarvii, hän hoitaa kaikki ettei tarvi töistä murehtia. Hänelle vaan viestiä kun tietää milloin täytyy olla pois! Sano vielä että se keksii jonkun syyn ettei tarvi muille sanoa jos en halua. Mä en kestä tommosia tyyppejä kun eihän sen todellakaan tarvis joustaa yhtään :') mullakin työpaikka sen verran kaukana (plus ajat jotka on aina myöhässä) niin kevyesti menee 2tuntia kun meet vaan kääntymään.
 
@kiuski ihan huippua pomosi suhtautuminen :) nyt ei sitten tosiaan tarvii murehtia siitä sitten et mitä töihin sanoo.. ja joo kyllä siellä käynneillä vaan menee aikaa varsinkin jos ajat myöhässä..ja tietty matkat lisäks siihen päälle
ite oon nyt kolmesti käynyt ja tokalla kerralla jouduin oottaan aika kauan omaa vuoroa jonku melkeen 25min.. mut sillon sain kyl ajan aika nopeella varotusajalla kun edellisenä päivänä soittelin.. et eipä se nyt toisaalta haitannut se odottelu :D
 
@kiuski ihana ja upea suhtautuminen pomollasi! Tuollaisia pitäisi kaikkien esimiesten olla. Mun mielestä lapsettomuushoidot on niin iso ja henkilökohtainen elämää ravisuttava asia, ettei mikään työnantaja voi kieltää niitä. Ja jos joku hoito aloitetaan niin ei sen jatkamista voi estää. Mun pomo ei ollut ihan noin suopea vaan vähän nyreästi huolehti henkilökunnan riittävyydestä kun hänelle asiasta syksyllä kerroin. Ne muutamat kerrat kun lähdin töistä aiemmin oli joka kerta vähän kurja olo...
 
Ihania nuo teidän pomot :) Meilläkin ilmeisemmin on yhtä suopea ja kannustava, ainakin työkaverin kertoman perusteella joka myös hoidoissa nyt. Tosin tuo Lumin pomo ei kuulosta kauhean kivalta. Tosin meilläkin varmasti voisi vedota henkilökunnan riittävyyteen yhtälailla...

Tiedättekö on aika vapauttavahko ja ihana tunne, kun ovis on mennyt miten meni ja ei oo mitään oireiden kyttäämistä tai muutakaan mietintää raskautumisen suhteen! Mitä nyt vasenta munasarjaa(?) vihloo välillä. Mutta ei mitään muuta kummallista oiretta. Ahh jotenkin autuas tunne.
 
@kiuski ihana pomo sulla!

@Nonsk tiedän tunteen! Meillä meni tää kuukausi melkeen täysin ilman oirebongailuja ja vitsit mikä olo! Sitähän oli hetken jopa tietämätön ja onnellinen :oops:

Ite oon miettinyt miten vaikuttaa tosiaan työnsaantiin että on tämän ikänen nainen - laitetaanko mut koeajalla pellolle sen takia et käydään hedelmöityshoidoissa? Tai jos sattuisin vaikka pamahtamaan paksuksi? Olisko ehkä fiksua pistää homma tauolle vuodeksi ja alottaa alusta, saattais jopa onnistua sit ekalla (in my wildest dreams)?

Minkäs alan tyttöjä täällä on? Itse oon terveyspuolen yliopisto-opiskelija eli vailla alaa toistaseks mut pian sen saan! Kertoisin mielelläni enemmän mut pelkään että joku tunnistaa :LOL: Kerron ammattini sinä päivänä ku saan plussan :ROFLMAO:
 
@Nonsk varmasti ihana tunne! Nauti ;)

Ja siitä ammatista... miten sen tosiaan sanoisi ettei paljasta liikaa :D jos mä sanon että kauppa niin siinä on kyllä jo valinnanvaraa! Ois kyllä hauska nähdä teidän kasvot. Kun kaikista on jo joku mielikuva niin kuinka pielee se menisi :ROFLMAO: Sen verran varmaan kans voin sanoa että nyt tiedän miltä @Kinder_Kitty näyttää ja voi että sekään ei näyttänyt yhtään siltä miltä olen kuvitellut :ROFLMAO::LOL:
 
Kauppa riittää - ihan yhtä laaja kun terveysalakin. Olis kyllä kiva joo nähdä ja kattoa kuinka pieleen omat arvaukset on mennyt. Parhaassa tapauksessa tunteekin jonkun entuudestaan :ROFLMAO: Se mua ei haittaa että te tietäisitte kuka oon, lähinnä ajattelen niitä lukuisia jotka käy lueskelemassa sillontällön huvin vuoksi.
 
@kiuski ja @Kinder_Kitty ootteko te nähneet toisenne? :eek:

Mä oon sairaanhoitaja. Niitä on maa pullollaan niin en ole kauhean tunnistettava. :LOL: Täällä ei viitti kauheen yksityiskohtaisesti kyllä kertoa, esikoisen vauva-aikana oli täällä sellanen suljettu ryhmä missä viitti yksityiskohtaisemin kertoa...

Ois kyllä hauska tavata teidät :)
 
Ärsyttää nykypäivänä käydä Facebookissa kun melkein joka toinen päivitys on se että joku ilmoittaa olevansa raskaana! Olis niin kiva itekin ilmoittaa koko maailmalle että meille tulee vauva, mutta kun vaan ei sitä toista meille suoda! Anteeksi tällainen viesti tänään! :(
 
@Juliet86 ei hätää, täällä saa purkaa. En tosin osaa samastua tohon toisen kaipuuseen, täällä odotellaan vasta sitä ensimmäistä. Mutta uskon että vaikka kaipuu on erilaista niin se on ihan yhtä kovaa. Ollaan jo aikapäivät sit mietitty miten ilmoitetaan tulevasta - nyt tuntuu etten kyllä ilmota vaikka mulle se vauvamaha suotaisiin.
 
Muakaan ei haittais vaikka te kaikki näkisitte mun naaman, mutta tää tosiaan on avoin foorumi mitä kuka tahansa voi lukea niin välillä pelkään, että mitä jos tyyliin anoppi tylsistyneenä eläkeläisenä stalkkaa täällä ja yrittää selvittää, kuka lapsista lisääntyy seuraavaks :cautious: Ja mielellään tapaisin teidät kaikki! Onhan täällä toi yksityisviestimahdollisuus että sinänsä pystyis jotain tapaamistakin järkkäämään, mutta pienen esteen aiheuttaa toki välimatkat, ette kuitenkaan asu kaikki tässä naapurissa :cry:

Mutta itsestäni sen verran että opiskelen tällä hetkellä yliopistossa ihan väärää alaa ja hain nyt opiskelemaan toiselle linjalle teknistä alaa, joka on varmaan mulle sopivampi. Toivottavasti, muuten oon opiskelija vielä nelikymppisenäkin jos tääkään ala ei oo sopiva....... :confused:
 
Mä olen päiväkodissa töissä päiväkodissa, lastenhoitajana. Kutsumusammatti, jos näin voi sanoa. Lukion toisella selkeni ja tiesin, että tänne haluan. Olen vuorotalossa (avoinna aamusta iltaan, ei vkl tai arkipyhinä), joskin tällä hetkellä teen päivävuoroa ja kaipuu takaisin vuoroihin olis kova.
Mulla tulee kyllä useinkin semmonen mieleen, että mitä jos kirjoittelenkin täällä jonkun kaverin kanssa. Samoja asioita esim välillä tulee kerrottua yhdelle kaverille kuin mitä täällä kirjoittelee.. :p Tai että mitä jos joku täysin ulkopuolinen tunnistaa.
 
Mä olen alkuviikon vellonut lapsettomuus-masiksessa kun ystäväni ilmoitti raskautuneensa yk 1 (seurustelua heillä takana vähemmän kuin meillä yritystä, jee!). Jotenkin ajatukset meni niin synkeille vesille että ajattelin pysyä foorumilta pois... Mutta voi että kun tulin lukemaan tänne tekstejänne niin täällähän on ollut niin hyvää pohdintaa juurikin tästä asiasta ihanasti pienellä ironialla sävytettynä, taisin nauraa ääneen ensimmäistä kertaa tällä viikolla :D
 
  • Tykkää
Reactions: Nonsk ja kiuski
@Edvina Täällä on kyllä niin hyvä porukka :) monesti itelläkin kun on ollut oikeen huono päivä ja kun täällä tsempataan ja tiedetään mitä käy läpi niin monesti tulee parempi mieli.
Me oltiin oltu miehen kanssa yhdessä sillon n. 2v10kk kun jätettiin ehkäsy poies ja nyt ollaan oltu yhdessä jo sen 5,5v.. et niin tää aika menee.. ja toisaalta musta tuntuu et mitä kauemmin siihen menee et jos saadaan lapsi niin tuntuu et sitä valmiimpi mää olen äidiksi..varsinkin sen keskenmenon jälkeen tuli astetta kovempi tunne siitä et tätä mä haluan.. ja kun meillä on jo näin kauan yhteistä taivalta niin uskon et kestetään kaikki se mitä se lapsi tuo tullessaan ne rankatkin vaiheet.. eikä mun ole tarkotus vähätellä niitä jotka on seurustellut vähän aikaa ja niille tulee lapsia.. mut niin se vaan on et mitä kauemmin on oltu yhdessä ja asuttu yhdessä niin tuntee sen toisen täysin.. jos on oltu vasta vähän aikaa yhdessä niin siitä toisesta voi paljastua vaikka mitä..
 
@kiuski ihana pomo sulla :love: joo oispa semmonen työ että vois tulla ja mennä miten haluaa :ROFLMAO: mullaki täytyy aina olla joku paikkaamaan..

@rosmarin empä usko että työnantaja saa antaa hoitojen takia koeajalla potkut, eikä varsinkaan raskauden. Se on syrjimistä. Että ihan luottavaisin mielin vaan jatka yritystä :)

@Nonsk joo eipä näitä piinapäiviä ollut kyllä yhtään ikävä :X3: tekis mieli testataaa..

Kyllähän sitä miettii mitä tänne laittaa ku kuitenki kaiken kansan nähtävillä on. Teille ku vois jakaa kyllä paljo enemmänki. Ammatin nyt ainaki, lähihoitajana vanhustyössä olen. Niitäki tässä maassa riittää nii ei siitä ainakaan voi tunnistaa :LOL:

btw. ompa ihana ilma, tänne on lunta tullut jo 20cm ja loppua ei näy. Toista vuorokautta satanu tauotta. :mad:
 

Yhteistyössä