❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

Tervetuloa joukkoon @Jennipä !! Toivotaan pikaista plussaamista sullekin <3

Nopee omanapailu, kp 7/35 koska nyt ollut pari viime kiertoa tuon 35 eli on varmaankin vakiintunut siihen. Terkkarikäynti takana, saatiin labralähetteet, molemmilta klamydiatippuri ja mulla kilpparit ja perusverenkuva lisäks. Kahen viikon päästä soittoaika lekurilla ja sit varailee polille aikaa. Kaikki ok täällä! Ainiin, tilasin preseed liukkarin meille. Katotaan miten homma toimii sillä kun tosiaan täytyy käyttää lisäkostukkeita.

Palataan taas myöhemmin, lueskelen taustalla kokoajan :)
 
  • Tykkää
Reactions: -dino- ja Jennipä
mulle vois kans tuohon listaan päivittää kierron pituudeks sen 30-34päivää.
kun eipä oo vähään aikaan ollut kierto sitä 36-39 viimeks tais olla tammikuussa alkanut kierto sen 36pvää. ei kiirettä päivityksellä :D kuhan jossakin vaiheessa.
Täällä on niin hyvä fiilis Tappara toistamiseen suomen mestari!! ja sen kunniaksi korkattu sidukka! :giggle::love:
 
@Kinder_Kitty ai ne oli nyt ihan finaalit? Näin vaa ihan lopun ja iloiset pojat ja mietin et koskahan on sm finaali...näin perillä oon näistä asioista :ROFLMAO:

Olipas tänne tullu paljon kirjoituksia tänää! Ja ihana vähän kuulla teijän ammattisuuntia. Ja etten oo ainoa opiskelija!

Mulla tiputtelu alkaa loppua ja tissit kipeyty eilen(n) en oikeen ymmärrä, jos nää pussukat ei olis kipeät nii olisin laskenu ton tiputtelun menkoista ja alottanu tyytyväisenä uuden kierroksen. Mut nyt sit epäilen et ehkä se ovulaatio olikin ja tää on taas yks mun rakkaan kehon mustan huumorin parhaimmistosta et lyö taas uudet oireet pöytään. No, nyt on 6 päivää laskettuihin menkkoihin tai saman verran ovulaatioon, who knows...o_O
 
Kiitos kaikki :love::) @Yuna n kissa jätti iän laittamatta, eli 24v. :LOL:.

Verikokeissa käyty, varmaan sorrun katsomaan omasta kannasta tuloksia kun tulevat, niissä kun tuntu olevan vaikka mitä. Osaako kukaan sanoo miten kauan noissa alkukierron kokeissa menee? Vähän mietin oliko eilen kuitenkaan kp 1, kun vuoto on tosi niukkaa :unsure:. Kipua oli kyllä senkin edestä. Harmittaa kun en löydä googlesta miks ne pitää ottaa just kp 2-5 eikä vaikka 1-6. Tai siis näyttääkö tulokset ihan väärin jos nyt onkin vasta kp 1 :cautious:. Voihan se toki olla, ettei toi vuoto tuosta runsastukkaan, nekin kun näköjään tykkää olla mitä sattuu. Aina ennen menkat alkanut heti kunnolla niin en nyt tykkää tämmösestä.

Minä oon lähihoitaja ja vähän opiskelen siinä samalla. Sinänsä hyvä kun on vuorotyö, niin pystyy yleensä vaihtaa vuoroja työkavereiden kanssa tarvittaessa, mahdollisia ultrakäyntejä ym varten.

@rosmarin tiputteluvuoto kuulostaa inhottavalta. Ihan kun ei sitä nainen sais ilmankin ihmetellä oman kropan toimintaa (n)
 
@Jennipä en nyt tiedä suoraan vastausta mut ajattelin et jos vaikka progesteronia on vielä ekana päivänä veressä jos se ei oo vielä ehtiny poistua? Tai jos se on sellanen varmuuden vuoksi päivä jolla varmistetaan et on varmasti ne alkukierron hormonitasot eikä enää viime kierron rippeitä? Mut en usko et sillä yhdellä päivällä on merkitystä, jos sulla vuoto alko eilen niin eiköhän tänään ole kp2.

Mulle gyne joskus sanoi että laskee ekaks päiväksi sen kun vuoto on runsaampaa kun normaalisti kun tiputtelee koko ajan eikä oikeen ala koskaan kunnolla. Et ota nyt sit selvää mikä se aito kp1 kullakin on :D

Ai ja tervetuloa munkin puolesta! :)

Tää on kyl tylsää tää tiputtelu, nyt yli puolet kuusta vuotanut. Ja kun pitäis letrot alottaa ja ne pitää ottaa päivinä 3-5 (kai, en nyt muista) niin mistä lasken ton? o_O täytyy varmaan pyytää provera yhteen kiertoon että saan tän lääkesotkun alotettua kunnolla.
 
@rosmarin joo tosiaan eilen päättyi sm-liiga kausi :D tänäänkin siis ois ollut peli jos kalpa olisi saanut tasoitettua eilen..
kauanko sulla on oikee jatkunut vuoto? :confused: ja onko siis vaan semmosta ruskeeta tiputtelua vai ihan kunnolla vertakin..

@Jennipä mulla ainakin menkkojen ekana päivänä on ne kivut ja sitte seuraavana päivänä ei ole kipuja enää.. eli aina lasken sen kipu päivän kp1.. niin on aina ollut mun kohdalla..

tän kierron menkat oli kyl niin niukat.. mut ihan kivaa vaihtelua kun teininä oli niin runsaat menkat kokoajan.. et ihan kiva kun nyt aikuisiällä niukentuneet.. oikeestaan koko tän yritysajan vuoto ollut paljon niukempaa mitä teinivuosina ja varmaan ne mun runsaat menkat johtui siitä kun tuskin ovuloin sillonkaan.. ei tartte enää pelätä ohivuotoja..
 
@Kinder_Kitty no tänään sit alko ihan runsas vuoto ja kivut jatkuu :oops:. Pitää nyt tämäkin mennä näin prkl.. Toivottavasti nyt ei mennyt ihan pieleen. Sit vähä googlailin niit hotmonilabroja, niin joissain luki, et pitäs ottaa kp 4-7 (n). Ja aamulla ne verikokeet näky viel omakannassa (ilman tuloksia) mut nyt illalla ne on kadonnut sieltä :ROFLMAO:. Ikävää kun ei anneta kurkkia.
 
@Kinder_Kitty oon kyllä niin pihalla tost lätkästä, en ymmärrä yhtää miten ne millonki päättää kuka voittaa :ROFLMAO:

vuoto alko 2 päivää FF laskeman ovulaation jälkeen vähän tavallista tiputtelua runsaampana ja sit väheni ihan olemattomaksi. 4 päivän päästä pitäis alkaa menkat. Jos mulla ei olis joka kuussa tätä tiputtelua olisin jo testannut suurin odotuksin mut ku tää tosiaan on mulle tuttua. Ekaa kertaa vaa näin aikasin alko ja nyt vähä laantu ainaki hetkeks.

Aion kyl ennen vappuhulinoita tehä sen perinteisen yhen negatestin että voi juhlia hyvällä omalla tunnolla.

@Jennipä tai no kuka tahansa muukin, miks omasta kannasta poistetaan noita tietoja? Tai onhan toi vähän outoa et ne vaan katoaa sieltä yks kaks
 
@Kinder_Kitty joo mullekkin sanottiin kp 2-5, mutta eilen kun alko kivut ja ekat veritipat tuli klo kahden jälkeen iltapäivällä, niin tuli "hieman" kiire kun rupesin laskeskelee päiviä eteenpäin. kp 2 perjantai, kp 3 ja 4 viikonloppuna ja kp 5 vappu.. Nyt sitten kunnon vuoto alkoikin tänään, eli ehkä parempi olis ollut käydä vasta tiistaina, mut mistä näitä tietää :(.

@rosmarin en oo kyl ennen huomannut, et kannasta ois kadonnut mitään. En tiiä vaikuttaako et osa näytteistä on valmiita tänään ja osa myöhemmin? Vai pitääks ne katsoa lääkärin kanssa yhdessä? Vai onks arvot niin pahasti pielessä ettei haluta et järkytyn yksin kotona? :ROFLMAO: Kyl mulla aikasemmin on kaikki näkynyt tuol nii vähä ihmetyttää.
 
@rosmarin no jaa, googlailin vähän ja löyty semmonen info missä kerrotaan eri vaihtoehtoi miks tulokset ei näy omakannassa. Ainoo mikä sopi tähän oli, että "Terveydenhuolto on viivästänyt tutkimustulosten näkymisen potilaalta Omakannassa, koska terveydenhuolto haluaa käydä tuloksen ensin lävitse potilaan kanssa."

Ymmärrän, mutta vähän tylsää.
 
@Jennipä Mulla ainakin tuli omakantaan näkymään ne tulokset vasta sen jälkeen kun lääkäri soitti mulle. Tai oikeesti selitys että "potilaalle soitettu, tämä arvo koholla blablaablaa" ja varsinaiset numerot näkyi tyyliin viikko sen jälkeen. Tosin mähän sain ne tulokset jo testipäivänä kun labra pisti ne tekstarilla :whistle:
 
@Jennipä no ihan samaa mietin ennen ku laitoit ton selityksen. Tylsää joo mut ymmärrän kyllä kans. Siellä pitäis olla sellanen nappi et näkee kaikki tai vaan me mitkä lääkäri on vahvistanut, sit vois olla katsomatta (nii vissii) jos ei haluais :LOL: ja hassua et eka näky ja sit ei enää. Ehkä joku uus muutos ja lääkäri/hoitaja ei muistanu vaa laitto ne vaan suoraa sinne.
 
Jotenki sitä on niin tyhmä. Tosiaan tiputtelu alko jo aikapäiviä sit ja eihän siinä nyt montaa mahdollisuutta oo raskautua. Eilen ei vuotanut ja vähän jo innostuin vaikka järki sanoo et älä oo tyhmä. No, äsken sit vuoto palas kovempana eli sieltä ne menkat tulee niinku arvelinkin - ja mä haluaisin itkupotkuraivota. Miks en koskaan opi et ei tästä mitään kuitenkaa tuu?
 
Jotenki sitä on niin tyhmä. Tosiaan tiputtelu alko jo aikapäiviä sit ja eihän siinä nyt montaa mahdollisuutta oo raskautua. Eilen ei vuotanut ja vähän jo innostuin vaikka järki sanoo et älä oo tyhmä. No, äsken sit vuoto palas kovempana eli sieltä ne menkat tulee niinku arvelinkin - ja mä haluaisin itkupotkuraivota. Miks en koskaan opi et ei tästä mitään kuitenkaa tuu?
Mä oon samanlainen. Mulla on ollu kiertoja missä tiputtelu alkaa dpo 3 (esim just viime kierto) mut silti jos jonain päivänä ei vuoda tai vuotaa vähemmän niin toiveet herää. Että "ehkä se olikin vaan kiinnittymisvuotoa" tai "ehkä kohtu vaan valmistautu raskauteen" tai jotain muuta naurettavaa. Pakko kai yrittää toivoa koska jos ei oo enää toivoakaan jäljellä ni mitä sit on (n)

Voimia ja tsemppiä <3 Paskaahan tää ajoittain on mutta toivottavasti ees lopussa tää palkitsis jotenkin. Koita nauttia nyt vapusta kun säkin oot opiskelija, lakki päähän, haalarit jalkaan ja katuojiin rymyämään tuhannen päissään :ROFLMAO:

Vapusta puheen ollen: leipasin eilen valtavat satsit munkkeja ja nyt en tiiä mitä niille tekisin, jos jollekin maistuu niin täältä saa, keitän kaffet! :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: rosmarin
@Yuna Meilläkin tänään tai huomenna munkkien leipominen ;) Luultavasti illalla joudun leipoa kun miestä himottaa ja mä oon se "leipuri" meillä :whistle::p Simaa ehk vois hakea jostain..

Mä ajattelin kyllä olla ihan ilman testejä, jos meillä jotain vappurientoja ees on. Vaikka joku pieni ääni taas onki että jospajospa niin nyt mennään kyllä aika äärirajoilla ja vaimennan sen äänen :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna
@Yuna ehdottomasti mahdollisuus :LOL::LOL: nyt vähä harmittaa että pitää asua näi kaukana.. munhan piti kyllä sinne turkuu tulla nyt keväällä mutta saa nähä onnistuuko (n) munkit ois kyllä maistunu! :ROFLMAO:

@rosmarin varmasti ärsyttävää tollanen. Kyllähän sitä viimiseen asti toivoo, määki vaikka pari päivää sitte tein negan ja menkkakivut päällä niin en meinaa taas antaa periks :ROFLMAO: saispa sen vauvan mahaan pelkällä tahdonvoimalla..

@Jennipä tsemppiä tulosten odotteluun. Typerää ku ei saa mennä ite kattoon omia potilastietoja vaikka pääsis :LOL:

eli siis täällä kp 1. Täsmällisesti aikataulussa, 14 päivää ovulaatiosta. Ja iäks vois päivittää 25 :unsure: että @kiuski perässä tullaan :sneaky:

ihan kiva ku eilen töissä tuli ikä puheeks niin yks työkaveri vastas että hällä oli jo kaks lasta mun iässä.. nii. Empä ois itekkään uskonu että todennäkösesti kerkeen täyttää 26 ennen esikoista.
 

Yhteistyössä