❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@Yuna meillä on tosiaan juuri tuosta kyse. Ja on ihan selvää että jonkun verran keskivertoa heikommat tulokset sieltä tulee, mutta siitä ei ole mitään hajua miten paljon.. Tilanteen ei kuitenkaan pitäisi olla niin paha, etteikö hoidoilla voitaisi onnistua (tai luomutärppikin on yhä mahdollinen ainakin minun mielikuvissani).

@-dino- ja minä kun oisin valmis menemään auttamaankin :LOL:
:LOL: Ehdotin sitäkin että otettaisiin kys paikkakunnalta hotelli yöksi ja saisi siellä rauhassa antaa näytteen joka kiikutettaisiin sairaalalle (aikarajana saada tunnissa tutkittavaksi) mutta ei sekään vielä mieltä tuntunut lohduttavan..

@kismett- oli tuo mies mukana minun aukiolotutkimuksessa ja silloin vielä oli menossa näytettä antamaan, mutta jonkunlainen ramppikuume tainnut iskeä :D

Kyllä nyt yksi ilta "kovistelin" ja sanoin että nyt on päättää joku takaraja mihin mennessä hän oikeasti lupaa siellä käydä ja omasta suustaan sai sitten kevään ulos. Ok, ajankohta käy minulle erinomaisesti kun opinnotkin loppuu silloin. Toivottavasti tästä takarajasta nyt vaan pidetään kiinni! Ei minua haittaa yhtään jos hänessä on "jotakin vikaa" vaan se haittaa ettei tätä asiaa saa selvitettyä ja vietyä nyt viimein eteenpäin..

Täällä tänään dpo-1! Innokkaasti tallettelut aloitettiin jo viime yönä :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Täälläkin mies yleensä ottaa puheeksi (jos kaikki stressi on siis kulmioitunut riidaksi), että mitä jos hänessä on jotain vikaa ja minä (nimenomaan juuri minä!?) en saa sitä toivomaani vauvaa. Että mitäs sitten tapahtuu, eronko meinaan ottaa sen takia. Monesti olen sanonut että en aio sen takia erota, voihan sitä lähteä sit vaikka adoptoimaan.. No, sen ajan murheita.

Minä tilasin vasta aikaisin aamulla ne otestit mitkä piti jo eilen pistää tilaukseen, mutta en jaksanut. Näkyyköhän mun maksu siellä raskauskeijulla jo tänään kun on eri pankki, että mahdollisesti saisin ne jo huomenna? Vai onko turha elätellä toiveita :D Eilen oli jo tosi vaativaa oviskipua, mutta eipä tuota miestä kiinnosta taas.. -.-

Olen käynyt teidän juttuja kyllä, mutta jotenkin kaikki on todella unohtuneet.. Pahoittelut! Oon aika väsynyt tällä hetkellä töiden puolelta, mikä verottaa kyllä kaikkea työn ulkopuolista tekemistä..
 
@Nonsk en usko että meille on adoptio vaihtoehto. Ehkä me ollaan sitten ennemmin ilman omaa lasta, jos ei biologista meille suoda... Voihan se olla että joskus vuosi(kymmenten :D) päästä mieli tekee kepposet ja se tuntuukin oikealta ratkaisulta.

Jos et tilisiirtoa tehnyt vaan maksoit sen sivuston kautta niin kyllä ne huomiseks siulle kerkee. Toi maksun näkyminen odotellaan perinteisissä tilisiirroissa mitkä teen nettipankin kautta etkä tavallaan ton kaupan kautta :)
 
@Nonsk en usko että meille on adoptio vaihtoehto. Ehkä me ollaan sitten ennemmin ilman omaa lasta, jos ei biologista meille suoda... Voihan se olla että joskus vuosi(kymmenten :D) päästä mieli tekee kepposet ja se tuntuukin oikealta ratkaisulta.

Jos et tilisiirtoa tehnyt vaan maksoit sen sivuston kautta niin kyllä ne huomiseks siulle kerkee. Toi maksun näkyminen odotellaan perinteisissä tilisiirroissa mitkä teen nettipankin kautta etkä tavallaan ton kaupan kautta :)
Joo sieltä sivulta siis menin suoraan maksamaan. Ainakin oli tilausvahvistus tullut mailiin. On ollut jo välillä vaan niin jomottelevaa alavatsan kipua, että eilen jo harkitsin hakevani markettitestejä ennenkö ne tilatut tulee :D

Meillä ei tainnut tulla silloin mitään vastausta mihinkään adoptioon. Mutta luotan sokeasti siihen, että tämä luonnollisesti tai edes sitten joskus hoitojen kautta toimisi. Yhden työkaverin olen kuullut käyvän hoidoissa ties kuinka pitkään, sitten oli vihdoin tärpännyt. :)
 
Ootteko te muut miettiny, montako lasta haluatte? Entä aiotteko ottaa vielä jonkun (hormonaalisen) ehkäisyn käyttöön ensimmäisen lapsen jälkeen?

Itse oon aatellu että haluaisin ainakin kaks lasta. Tavallaan en haluais niitä heti peräkkäin saada, mutta en taida uskaltaa ottaa enää mitään ehkäisyä käyttöön kun tää raskautuminen on näin tosi vaikeeta ollu. Tuskin kuitenkaan heti esikoisen syntymän jälkeen tärppää, vaikka onhan niitäkin tarinoita, joissa ensimmäisen raskauden jälkeen tuleekin tosi helposti raskaaks vaikka ennen sitä on kärsiny lapsettomuudesta. Hoidoista en tiedä jaksaako enää toisen kanssa lähteä, mutta se on sitten sen ajan kysymys.
 
@Yuna 2-3 lasta ja en ole ajatellut ottaa käyttöön ekan jälkeen ehkäisyä (mitä nyt alkuun taitaa kortsupakko olla). Tuskin tässä nyt kovin suurperheeksi kasvetaan vaikka pitäisikin ehkäisyn romukopassa ja toisaalta nopea tärppi olisi vain plussaa :D Hoitoihin en osaa vielä ottaa kantaa, jos hoidoilla tulisin nyt helposti raskaaksi niin kynnys kokeilla uudestaan on pienempi. Jos joutuu hyvinkin "järeisiin" hoitoihin siirtymään niin tuskin enää uudelleen lähdetään hoitoja käymään läpi..

Oon aina ajatellut että hankkisin lapset pienellä ikäerolla, mutta alkaa vähän tuntua siltä että se jää haaveeksi.

Ovuloinkin jo eilisiltana, teki jopa kipeää! Tänään siis dpo1. Onneksi talleteltiin ajoissa.
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska ja Yuna
Yuna kyllä mä haluisin vielä muutaman muksun, vaikka kaksi jo onkin. Oikeastaan saa tulla niin monta kun tulee, siihen ikään mennessä mikä sopivalta tuntuu, varmaan jonkun 8 vuoden aikana..tai sitten parin vuoden aikana..ihan fiiliksen mukaan mennään :)

Mua ahdistaa hyvin paljon..miksi me ei vaan voitais päästä hoitoihin?? Saisi edes sen pienen toivon kipinän..nyt on vaan tää syvä raskas odotus, tapahtuuko ihme..
Mä kun en painoa saa alas, viikossa nousi 600g mutta senttejä lähteny vyötäröstäkin nyt viikossa 2cm..miksi ne tuijottaa pelkkää bmi:tä..

Tekis mieli kiroilla ja lujaa..tää tuntuu niin tyhmältä..

4v yhtä odotusta, ja ne 3km ei auta tässä yhtään..ahdistaa, surettaa, ketuttaa ja taas itkettää..
 
@Yuna meilläki on ollu puhetta kahesta lapsesta. Ihana ku en oo ainut joka on miettiny ehkäisyä synnytyksen jälkeen :D ei varmaan hormonaalista tuu. Vaikee sit ku ei tiiä että tuleeko toinen helpommin. Mut ehkä pitäs miettii sit ku on vähän ajankohtasempaa. :)

@haaveilija-31 tosi harmi tilanne teillä. Mut pakkohan sen bmin on joskus laskee jos kerran senttejä lähtee. Tsemppiä!

Täälä ovis tänään, en oo varma tunnenko oikein ku taas oli kivut oikealla? Ehkä ne on vaan suolistoperäsiä sitte. Se pieni kysta oli kyl vasemmalla puolella.. No olkoot ku hukkaan menee tää kierto kumminki ku vasta illalla talleteltu. En usko et on nii nopeita uimareita tuolla miehellä. :/ suoritusväsymys on kummallaki kun kaikkensa tekee eikä sekään riitä.

Mut työasiat luistaa hyvin! Oon ihan ihmeissäni siitä kuinka hyvin elämä järjestää nääki asiat. Uskon vahvasti että asioilla on tapana järjestyä! Taas jaksaa uskoa tulevaisuuteen<3
 
@Yuna mä oon ajatellut kahta. Mutta nyt on semmonen olo että se yksikin riittäisi! Mies puhuu tällä hetkellä vain siitä yhdestä. Oon pyöritellyt mielessäni jo pitkän aikaa että mitäs sit jos raskautuu, niin mitäs sit synnytyksen jälkeen. Ehkäisyä vaiko eikö. Tavallaan en haluaisi, koska jos se pistää sitten mahdollisesti uuden lopettamisen jälkeen mun kierrot taas ihan sekaisin vuoden ajaksi niin ei hotsittaisi käydä läpi samaa uudelleen..!

Ei tulleet mun ovistestit tänään, kovasti toivoin niiden tulleen. No, huomenna toivottavasti sitten. Saa nähdä mitä mies sanoo, on tosiaan vähän antanut viitteitä että ei tykkää kun ovistestailen. Mutta tykkään tietää, miten pitkä kierto on tulossa ja milloin pitäisi mahdollisesti varautua menkkoihin / tai mahdollisesti voisi testailla ekoja kertoja ;) Kävin tänään pitkästä aikaa jumppaamassa, olo on sen mukainen. Jospa tuosta seuraava pieni muutos elämään auttaisi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna
Tervehdys kaikille! Voisinko liittyä tännekin. Olen täällä käynyt seurailemassa ja lukemassa jo jonkin aikaa. Olen ollut aktiivinen keskenmenon jälkeen kuumeilevissa, mutta luulen, että mun paikkani voisi olla myös täällä. Kolmannen kuumeilijoissakin olin, mutta en kestä niitä juttuja lukea, joissa pohditaan, että haluaisiko tytön vai pojan seuraavaksi. Kun edes saisi sen lapsen, niin ei mitään väliä sukupuolella.. Kolmas lapsi siis on toiveissa. Taustalla hankaloittamassa kaikkea pco. Yritystä päälle vuoden ja sen aikana kolme keskenmenoa. Nyt ollaan keskenmenon syistä tutkimuksissa, ehkäisyä ei ole käytössä, mutta tärpännyt ei ole. Käytössä on ollut Letrozol -lääke, mutta välillä saatan ovuloida ilmankin. Pitkä on ollut odotus ja näyttää siltä, ettei loppua näy tälle projektille. Vauvakuume on kuitenkin kova.
 
Huojentavaa kuulla, ettei mun mies ole ainoa, joka kokee vaikeaksi tuon näytteen antamisen. Hän kyllä haluaa lapsen ja on hommassa mukana, mutta sperman tutkiminen selvästi jännittää aika paljon. Mitä jos ei onnistu antamaan näytettä siellä lääkärissä, mitä jos on jotain vikaa, kenellekään ei saa ainakaan sanoa että häntä tutkitaan jne jne. Olen sanonut, että hän ei ole ensimmäinen eikä viimeinen mies, joka sinne tutkimukseen menee ja rakastan ja arvostan häntä, kun hän sinne menee, vaikka kokee asian vaikeaksi. Senkin olen sanonut, että mun mielestä hänen miehisyytensä ei kärsi siitä yhtään, vaikka jotain löytyisikin. En osaa ajatella itsestänikään, että olisin yhtään vähemmän nainen, vaikka lapsettomuus johtuisi minusta. Tiedän kyllä, että jotkut kokevat asian näinkin. Ja näytteen antamiseen pitää suhtautua rauhallisesti: jos näytteen antaminen ei onnistu siellä lääkärillä, niin sitten purkki mukaan ja kokeillaan rauhassa kotona uudestaan. Mutta kyllähän hän silti asiaa jännittää eikä aikaa ole vielä varattu. Annan nyt hetken haudutella asiaa rauhassa. Eiköhän me saada hänenkin näytteensä tutkittua jossain vaiheessa. (y)

Tämä kierto meni kyllä yrityksen kannalta hukkaan. Olimme viikolla eri paikkakunnilla. Perjantaina yritettiin talletella väsyneinä, mutta ei siitä oikein tullut mitään.:sleep: :cry:Lauantaiaamuna ovistestissä oli hymynaama, mutta erinäisten pakollisten menojen vuoksi ei ehditty touhuilemaan ennen kuin tänäaamuna. :unsure: Nooh, touhuillaan sitten tässä kuussa vain omaksi iloksi ja yritetään sitten joulun aikaan uudessa kierrossa paremmin. :love:

Minä en ole ajatellut yhtään, kuinka monta lasta haluaisin ja miten toimisin ehkäisyn suhteen lapsen saannin jälkeen. Jotenkin ajatus lapsesta tuntuu niin kaukaiselta, kun ei meillä ole vielä sitä ensimmäistäkään. Miehen kanssa on joskus juteltu, että yksi tai kaksi lasta olisi kiva. Nyt kai ajatus on, että kun saisi edes sen yhden, niin ei ikinä enää oltaisi vailla mitään ja meillä olisi kaikki, mitä elämältä ikinä ollaan toivottu ja haluttu. Luulen, että mietin noita juttuja sitten, jos joskus olen raskaana/synnyttänyt. :)
 
Huojentavaa kuulla, ettei mun mies ole ainoa, joka kokee vaikeaksi tuon näytteen antamisen. Hän kyllä haluaa lapsen ja on hommassa mukana, mutta sperman tutkiminen selvästi jännittää aika paljon. Mitä jos ei onnistu antamaan näytettä siellä lääkärissä, mitä jos on jotain vikaa, kenellekään ei saa ainakaan sanoa että häntä tutkitaan jne jne. Olen sanonut, että hän ei ole ensimmäinen eikä viimeinen mies, joka sinne tutkimukseen menee ja rakastan ja arvostan häntä, kun hän sinne menee, vaikka kokee asian vaikeaksi. Senkin olen sanonut, että mun mielestä hänen miehisyytensä ei kärsi siitä yhtään, vaikka jotain löytyisikin. En osaa ajatella itsestänikään, että olisin yhtään vähemmän nainen, vaikka lapsettomuus johtuisi minusta. Tiedän kyllä, että jotkut kokevat asian näinkin. Ja näytteen antamiseen pitää suhtautua rauhallisesti: jos näytteen antaminen ei onnistu siellä lääkärillä, niin sitten purkki mukaan ja kokeillaan rauhassa kotona uudestaan. Mutta kyllähän hän silti asiaa jännittää eikä aikaa ole vielä varattu. Annan nyt hetken haudutella asiaa rauhassa. Eiköhän me saada hänenkin näytteensä tutkittua jossain vaiheessa. (y)

Tämä kierto meni kyllä yrityksen kannalta hukkaan. Olimme viikolla eri paikkakunnilla. Perjantaina yritettiin talletella väsyneinä, mutta ei siitä oikein tullut mitään.:sleep: :cry:Lauantaiaamuna ovistestissä oli hymynaama, mutta erinäisten pakollisten menojen vuoksi ei ehditty touhuilemaan ennen kuin tänäaamuna. :unsure: Nooh, touhuillaan sitten tässä kuussa vain omaksi iloksi ja yritetään sitten joulun aikaan uudessa kierrossa paremmin. :love:

Minä en ole ajatellut yhtään, kuinka monta lasta haluaisin ja miten toimisin ehkäisyn suhteen lapsen saannin jälkeen. Jotenkin ajatus lapsesta tuntuu niin kaukaiselta, kun ei meillä ole vielä sitä ensimmäistäkään. Miehen kanssa on joskus juteltu, että yksi tai kaksi lasta olisi kiva. Nyt kai ajatus on, että kun saisi edes sen yhden, niin ei ikinä enää oltaisi vailla mitään ja meillä olisi kaikki, mitä elämältä ikinä ollaan toivottu ja haluttu. Luulen, että mietin noita juttuja sitten, jos joskus olen raskaana/synnyttänyt. :)
Mun mieheltä aikanaan tutkittiin myös siittiöit ja hänen ei tarvinnut antaa näytettä lääkärissä, vaan kotona. Taisi olla talvi silloin, joten näyte piti kuljettaa lämpöeristysti labraan. Oli varmasti miehelle mukavampi näin, että sai kotona rauhassa hoitaa asian. Ehkä voisitte suosiolla pyytää sen purkin kotiin?
 
Tervetuloa mukaan, Jutska!

ON: olen taas perusmasiksissa, ovista sovellus ennustaa huomiselle (ja netin laskurit vasta perjantaille?!), olen jostain himotestauksesta intoutuneena tehnyt perjantaina tulleista tikuista aamuin illoin testiä. Illalla saa vahvempaa viivaa, mutta ei selkeästi ennustettavissa milloin voisi olla.. Masistelua siis, koska jostain johtuen en saa miestä kiinnostumaan sänkypuuhista millään. Siitä huomaa, että tavallaan tekisi mieli, mutta kun yritän lähestyä niin ei. Itse alan ainakin olla siinä pisteessä että kohta varmaan räjähdän, kun pitää "pihtailla". :whistle: Ei tee mieli oikein hengailla kotona, mutta olen sitten vaan tuijotellut sängyssä telkkaria ja nukkunut. Tai no, heräilen niin päikkäreiltä kuin yöunilta parin tunnin välein, että en tiedä miten virkistävää tämä viikonloppu sit oikeasti on ollut.

Onko muilla jonkunmoisia univaikeuksia? Tai kierron johkin tiettyyn aikaan hankaluutta saada unta?
 
Viimeksi muokattu:
Spermanäytteistä luin että ne pitää saada antamisesta tunnissa tutkittavaksi, eli ei tosiaan ihan kaikkialla onnistu. Meillä ei ainakaan ole niin onnellinen tilanne että oltais tunnissa sairaalassa lähdöstä :)
 
Lääkäri sanoi meille, että aina parempi, jos pystyy antamaan näytteen siellä, missä se tutkitaan. Tulos vastaa varmemmin sitä todellista tilannetta (kuljetus ja ajan kuluminen ei pääse vaikuttamaan näytteseen). Yritetään siis ensisijaisesti antaa näyte paikan päällä ja sitten vasta kotona, jos se ei paikan päällä onnistu.
 
Meillä mies oli varsin reipas spermanäyte asian suhteen, vaikka kertoikin kyllä että stressaa sen lopputulosta kun tietää miten äärettömän tärkeä asia lapsen saanti on minulle. Hedelmällisyys todettiin molempien osalta onneksi hyväksi.

Olin eilen munanjohdinten aukiolotutkimuksessa, oli kyllä varsin epämiellyttävä tutkimus :unsure: No ei siitä sen enempää, tulos oli kuitenkin positiivinen siltä osin. Munarakkulat oli alle 5mm kiertopäivällä 10, joten letrot tuli käyttöön ensi kierrosta alkaen. Nyt ei malttaisi millään odottaa sinne asti. Ajattelin ovis tikuttaa kyllä tämänkin kierron, koska ilmeisesti pelkkä aukiolotutkimus keittosuolaliuoksineen on auttanut osaa raskautumisessa. Onko täällä letroja käyttäneet havainneet niistä mitään negatiivisia sivuvaikutuksia tms.?
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna
tokoliina, tuo oli niin kamalaa, taisin muutamaan kertaan huudahtaa/parahtaa omassa tutkimuksessa kivusta..

Juliet86, itellä olis ainakin ovis tooosi lähellä :) Nuo ovistestit toimii täällä vähän huonosti, pregcheckit parempia. Nää näyttää yhtään tummempaa viivaa ainakin minulla pelkätään ovispäivänä ja yhtenä edeltävänä päivänä.. Pregcheckit vahvistuu tasaisemmin ja on helpompi seurata.
 
Mulla on taas niin raskautunut olo että voi morjes. Ovulaatiosta ei oo viikkoakaan ja silti oon jotenkin ihan satavarma että nyt tärppäs. Sitä paitsi mulla oli ovis just sillee että miehellä oli ennen sitä kaks päivää pikkujouluja, oli varmaan siittiötkin sen tason krapulassa että tuskin oli edes uintikunnossa :ROFLMAO: mutta täällä mä vaan oon ihan varmana raskaudesta.

Nyt jostain vähän järkeä ja malttia tähän osoiteeseen kiitos!! Muuten tuun romahtamaan tosi pahasti kun menkat alkaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Karkki95 ja Nonsk
@Yuna tiedän tunteen. Varmaan jokainen meistä kokee sen aika ajoin :D Musta kyllä tuntuu, että AINA juuri kun ovis on mennyt ja seksi osunut kohdalle niin oon jo tuossa olotilassa. Oireetkin on jo siinä vaiheessa! :whistle:

Täällä vielä odottelen ovisplussaa. Ei oo näkynyt.. Eilen illalla sain kyllä suht vahvan siihen nähden että oli tosi vähän aikaa rakossa ollut ja määrä vähäinen ja kipuilikin siihen tyyliin, että ehkä tänään?!(n) Sitten olis vielä mulle normaali kierto tulossa. Toisaalta, olisihan se nyt jo ollut liikaa toivottu että nyt vihdoin ois kroppa palautunut ja tasautunut?o_O

Ps. miehen kaato vinkkejä? Ei tunnu hepeneetkään auttavan tällä hetkellä, kun ei saa häiritä koneella tai missään muussakaan tilanteessa missä yritän kaapata (n):D
 

Yhteistyössä