❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@Herukkka eils ne luget nimenomaan pidä menkkoja poissa? Ei oo kokemusta mut oon saanut semmosen käsityksen, et ne toimii vähän samalla tavalla kuin terolutit (muuta ei kuitenkaan), eli menkat alkais pari päivää viimesen pillerin ottamisen jälkeen, kun keltarauhashormoonin pitoisuus lähtee laskemaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Herukkka
Onnea @Tiituu! :love:

Tässä kuussa päästään kun päästäänkin jatkamaan hoitoja ja pakastealkionsiirtoa yritetään luonnolliseen kiertoon, mutta tuossa kun katselin kiertoa niin näyttää vähän huonolta ja ovulaatio osuu näillänäkymin viikonlopulle. Ensi viikolla seurantaultra niin selviää paremmin päästäänkö siirtoon ja jos ei niin seuraavaan kiertoon ehkä kokeillaan lääkkeelliseen jos saan siihen luvan :)
 
@Lumi87 ja @Kinder_Kitty kiitos :) oonki välillä käyny lukemassa teidän kuulumisia :barefoot:

@Kristali tsemppiä loppupiinaan. Nuo päivät on niin pitkiä.

@Herukkka voi eikö sit kuitenkaan.. :poop: saitko mitään ohjeita/lääkke millä käynnistellä menkkoja?

@kiuski voi vitsit miten mahtavaa!! :love::love: kumma jossei tuosta määrästä pakkaseenki jotain saa. (y) musta kans tuntuu että oot lähellä plussaamista <3

@haaveistatotta toivottavasti se ovis nyt tulis sopivasti (y)
 
@-dino- En usko, että mulla aletaan käynnistämään, kun ei ole ennen ollut kierrossa mitään ongelmaa. Eiköhän mun täydy odottaa vaan :) Tää voi olla, kun söin ensimmäistä kertaa ikinä hormoonilääkitystä raskauden tueksi, niin se varmaan heittänyt kierron tällä kertaa sekaisin.

Pieni toivon pilkahdus myöhäisestä plussasta on vielä, kun ei ole menkkoja tullut :)
 
Lomaillessa mieli levännyt ja tullut ajateltua muitakin asioita. :) Synkkenin tosin tänään hetkellisesti, kun kuulin, että yksi aika menevä tyyppi uuden miehen kanssa todella nopeasti raskautui, vauva ei ole nyt vuottakaan, kun jo oli uudelleen raskaana. Se raskaus tosin päättyi ikävästi :( Toivottuja heille varmasti molemmat raskaudet. Mutta sai taas ajattelemaan, että miksi miksi miksi ei jo meille... Ja sitten alkaa taas se päänsisäinen kamppailu, ettei toisen onni ole multa pois!! Pitäisi se vaan aina muistaa!

Täällä dpo 10; viluisena, lämpö koholla ja huonoa oloa, koska mies tartutti jonkun pöpön. Vois melkein luulla, että täällä jo vähän kuvitellaan omiaan... :ROFLMAO:

Ihanaa, kun ootte niin ahkerasti tännekin kuulumisia jakaneet! :)
 
Kp21/29 menossa nyt,tämmösii oireita nenä tukossa vaikka ei oo kipee olo,huimailee,nännit arat,nipistelee/vihloo alavatsassa,hetkellistä huonoa oloa ja hengästyy nopeasti..saattaahan nää olla ihan kuviteltujakin kun liikaa tarkkailee (n) mut aikalailla jo toivo menny:(
 
@inka' No hetken aikaa kun vielä maltat odotella niin pääset testaamaan (y)

Äsken polilta soittivat. Oli kuulemma sen verran monta hyvää siellä kasvamassa että siirtävät vasta maanantaina :barefoot: miten mä jaksan odottaa sinne asti?! :geek:

EDIT: Miks en kysyny että montako? Yks? Kaks? Kymmenen? :cry:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Josia
Hei kaikille! Olen lueskellut teidän juttuja taustalla jo pidempään, ja ajattelin nyt esittäytyä vaikka ihan vuotta ei yritystä vielä olekaan takana.. Esikoinen on nyt 2,5-vuotias, ja toista ollaan yritetty 10/16 alkaen, tällä hetkellä yk11 meneillään. Esikoinen lähti aluilleen heti ekasta kierrosta e-renkaan poiston jälkeen, ja olin ihan varma että toinenkin on ihan "helppo nakki", mutta niin vaan tässä ollaan, yhtään haamua, tai edes viivan paikkaa, ei ole koko aikana tullut ja menkatkin alkaneet päivälleen ajallaan :(

Kummallakaan ei ole mitään riskitekijöitä, ikää mulla 30 ja kierrot säännölliset, ovistesteihin tulee joka kierrossa plussat, ei ole välivuotoja, kipuja tms. Mies on (ärsyttävän) innokas lapsentekopuuhiin ja talletteluja ollut runsaasti joka kierrossa, ukolle käy mihin vuorokauden aikaan ja missä tahansa, riittää kun ei vastaan laita. Itse tosin alan olla aika turtunut ja tympiintynyt koko touhuun mutta se ei mieheen näytä vaikuttavan, onneksi hormonit pitävät huolen että edes oviksen aikaan jotenkin tekee mieli.

Aika masentunut olo alkaa olla kun mitään ole tapahtunut vaikka kaikki vaikuttaisi olevan "optimaalisesti". Ukko ei kuulemma mihinkään testeihin lähde, eikä suostu edes monivitamiineja ottamaan vain koska hän "ei mitään pillereitä popsi". Itse olen ehtinyt kaikki kotikonstit kokeilla, ja ajattelen että miehen vitamiinit olisi ollut vielä viimeinen oljenkorsi kun hänellä on aika stressaava työ eikä mitenkään erityisen terveellisesti syö, vaikkei ylipainoinen olekaan. Miten ukko voikaan pitää kiinni noin idiootista periaatteesta, niin pieni homma hänelle olisi ottaa se vitamiinipilleri, kun sillä voisi tutkitusti parantaa hedelmällisyyttä...

Anteeksi tästä tulee nyt tällainen vuodatus, mutta en keksi oikein muutakaan paikkaa. Mulla on aika surullinen olo esikoisen puolesta, kun asutaan maalla eikä tässä ole lähellä muuten leikkikavereita. Toivoin lapsia korkeintaan kolmen vuoden ikäerolla jotta leikit kävisivät paremmin yhteen, luoja tietää miten tässä käy. Olisi edes rahaa pistää ja tutkituttaa edes itsensä huolella, ajattelin että käytän lomarahat siihen, mutta hoitovapaan vuoksi ja kiitos kikyn eihän niistäkään jäänyt mitään käteen. Ja jotta kaikki olisi mahdollisimman huonosti, taivaalta tulee vettä kuin Esterin peestä eikä yhtään huvittaisi lähteä uhmaikäisen kanssa yksin taistelemaan ruokakauppaan kun mieskin on iltavuorossa. Huoh...
 
@Paips No kohtahan te pääsette jo jonkinlaisiin tutkimuksiin kunnalliselle puolelle. Verikokeista ja perus gynekäynnillä varmasti selviää jo paljon. Ei välttämättä ole edes mikään iso juttu jos esikoinenkin tullut niin helposti. Tsemppiä miehen pään kääntämiseen tutkimusten vuoksi (y) Tuohon uhmaikäisen kanssa kamppailuun en valitettavasti osaa ottaa kantaa, ikävä kyllä.
 
Tervetuloa @Paips jakamaan tänne meidän kanssa :) Epätoivon ja toivon vuorottelu on meille kaikille tuttua, tsemppiä siis myös sinulle! Onko miehellä joku "raja" kauanko hän itse ajattelee, että voitte yrittää, jos ei tule tulosta?

Ja te jotka käytätte näitä kuukautiskiertoon liittyviä sovelluksia. Minä alan tiirata sitä ihan hullun tiheään aina tässä vaiheessa kiertoa... Selaan kiertoja taaksepäin ja vertainen mitä oireita ja milloin alkanut tiputtelut jne jne. Aivan päätöntä. :ROFLMAO:
Dpo 11, ei tiputtelua (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
Kiitos @kiuski ja @Josia tsempeistä, tarpeeseen tulevat! Varasinkin juuri ajan hedelmällisyysasioihin perehtyneelle gynelle ensi perjantaille, silloin olisi kp12 ja oletettavasti ovis, jos siitä nyt on tutkimuksen kannalta mitään hyötyä. Mies on sanonut jo useamman kierron ajan että alkaa ottamaan vitamiineja jos ei meneillään olevasta kierrosta tärppää, sama laulu eilenkin kun asiasta puhuin mutta mitään ei todellisuudessa tapahdu...

Tehdäänköhän tuollaisella perusgynekäynnillä muuta kuin haastattelu ja joku nopea sisätutkimus? Jos viitsitte kirjoitella niin olisi kiva lukea miten ihan käytännössä nuo tutkimusasiat ovat edenneet!
 
@Paips olen ymmärtänyt, että aika kirjava käytäntö. Meillä oli vain haastis siellä ekalla lapsettomuuskäynnillä ja sit vasta tutkimukset. Meillä tosin tyssäsi mun perustutkimusten jälkeen ja mies ei omiinsa vielä ollut valmis. Voisin jauhaa ikuisesti aiheesta kannattaako vain toisen lähteä tutkituttamaan itseään (kun tutkitaan ensimmäistä kertaa) jos toinen ei suostu/ ole valmis. Minusta sekin kertoo jo jostain. Molempia tällä vaikealla polulla tarvitaan. :)
 
@Paips Meillä oli ensimmäisellä käynnillä sisätutkimus mulle ja miehen värkkien kopelointi. Painot, elämäntavat yms käytiin läpi. Siitä saatiin lähete verikokeisiin, simppanäytteeseen ja lähete myös lapsettomuuspuolelle. Käytiin siis ihan perus tk:n lääkärillä niin se ei ultrannut mitään eikä sanonut muuta kuin että "ottakaa rennosti". Lapsettomuuspuolella käytiin sitten verikokeet läpi ja alettiin heti hommiin. Ja jos sussa ei näy mitään erikoista niin miehen siittiöt voi olla vinksallaan. Tosin niihin ei taida vitamiinit yksistään auttaa joten en lähtisi hirveästi ukkoa niistä soimaan jos ei halua syödä, lähinnä olisi tärkeää että olisi mukana tässä projektissa sun kanssa :) mutta varmasti toi erikoistunut gyne näkee jo kättelyssä hyvin paljon.
 
@ToukkaHaave87 Toivottavasti! Pidän peukkuja (y)

Voi että tää kierto on ollut yhtä jännäämistä. Ensin jännität sitä että kasvaako sielä mahassa mitään ja saako mitään kerättyä. No saalis oli hyvä, sitten alkoi jännittämään sitä että selviääkö mikään niistä paria päivää pidemmälle, no selvisi ja nyt jännitän että tuleeko mulle huomen aamulla soittoa että "ei tarvitse tulla, mikään ei ole enää elossa" :cry:
 
Tsempit @kiuski huomiselle! On tää liian jännää välillä :geek:

Dpo 13, eilen oli kerran juuri ja juuri havaittavissa paperissa vaaleanpunaista vessareissun yhteydessä. Mökiltä tänään palattu ja tein kotona ovulaatio testin ja one stepin r-testi. O-testillä hento viiva ja one stepillä tyhjä :( Sanoin miehelle jo aiemmin suutuksissani, että en enää aio tikuttaa ovista, tuntuu niin turhalta,kun ei täänyt luomuna onnistu. Alan olla ihan poikki, että voipa olla etten tikutakaan. :cry:
 
@Jennipä Virallinen testipäivä taitaa kyllä olla alkionsiirrosta tasan se 2viikkoa, on ne alkiot sitten minkä ikäisiä vaan siirrettäessä. Tosin mitä lukenut, niin aika moni testaillut jo pp8 ja sinne päin! Saas nähdä että kuinka kärsivällinen sitä mahtaa itse olla :whistle: Nyt jos huomenna on siirto niin oviksesta on silloin 5pv. Jee, enää 16tuntia niin tiedän et kuinka käy :ROFLMAO:

Voi sua @Josia :( Halauksia sinne! Tää on kyllä niin perseestä :(
 

Yhteistyössä