❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

Pistän nyt tännekkin että nega testattu. Tosiaan 6 päivänen blasto siirretty niin 8 päivää siiron jälkeen pitäisi jo haamua ainakin tulla. Toki voihan se plussa sieltä vielä pätkähtää mutta epäilen vahvasti :( Jos jotain hyvää niin tänään tuli postissa kirje että meillä on nyt pakkasessa 5 alkiota. Eli olivat saaneet ne kolme muutakin vielä sinne..
 
@kiuski pahoittelut negasta :(:(. Mut hienoo, että saitte useamman alkion pakkaseen.. Jos nyt ei sitten tärpännyt, niin tehdäänkö seuraava siirto luonnolliseen kiertoon vai miten?

Omanapaa: oli puhetta lapsettomuuspolilla, että seurantaultra olis kp 10-12. Mut nyt tuli aika ja se onkin vasta kp 14 :cautious:. Ehkä ihan hyvä?
 
@kiuski meinasinki sulle vastata tonne "väärään" ketjuun :whistle: Mut ite varmaan aattelisin kans että pieni toivo on mutta.. hyvän pakkassaldon ootte onneks saanu :barefoot:

@Jennipä oisko ne aatellu että ku muutenki on myöhäset ovikset nii kerkee? Mä alottaisin testailun kuitenki hyvissä ajoin (y)

Nyt mulla on kerranki uutisia! Viikko sitte tosiaan tuli esitietolomakkeet OYS:ista ja ne palautin heti seuraavana päivänä ja tänää oli postissa ekan ivf:n aikataulu!! Marraskuun menkoista ois tarkotus sit alotella :confused: Lyhyt kaava, gonal f 150iu ja orgalutran/cetkotide, reseptit on jo apteekissa. Nää ohjeet on kyllä jotenki epäselvät, mutta täytyy soitella ja vaikka käydä hoitajan kaa vielä läpi toi pistäminen.

Helpotuksen ja hieman pelonkin itku kyllä pääsi. Nyt on joku tietty viikko mitä odottaa. :love: ei enää päämäärätöntä odotusta. Pistäminen jännittää kyllä aika paljo.. :unsure: Miehellekki piti suuttua ku se ei kans yhtään oo kärryillä mihin ollaan ryhtymässä!:mad::mad: ja ärsyttää sen huoleton asenne että "kyllä me nyt onnistutaan." murr, ei saa olla nii positiivinen ku sit sattuu kahta kauheemmin se epäonnistuminen. :cry:

Jotenki tuntuu hieman sekavalta tää mun ajatuksenjuoksu nyt, kiteytettynä siis olo on onnellinen ja helpottunut mutta murehtimisen määrä on näköjään vakio, yks murhe poistuu niin toinen tulee tilalle.
 
@Jennipä Joo seuraava menee sitten luonolliseen kiertoon. Ihan kiva toisaalta, tota mömmöä kun on pumpannut nyt niin paljon itteensä. Pitää vaa toivoa että siirto ajoittuu hyvin eikä mene viikonlopulle :(

@-dino- jeejeejee! Toivottavasti saatte heti hyviä tuloksia eikä tarvi tammikuussa alkaa uudestaan makselee lääkkeitä nollasta (y) Aluksi ne pistelyt tosiaan saattaa vaikuttaa hankalalta, mutta aika simppeleitä nekin on. Ainakin täällä meillä jokainen uusi piikki käydään hoitajan kanssa läpi että miten ne otetaan käyttöön ja miten pistetään. Mä sain myös kotiin jokaisesta ohjeet ja nyt täällä onkin sellanen pieni kirjasto noista saamarin ohjelappusista :LOL: Ja millo vaan hei voi kysyä! Tuolla ivf-puolella on kans sellasia konkareita että osaavat kyllä vastata mihinkä vain :)
 
@-dino- jee hyviä uutisia! :)
@kiuski kyllä mä ainakin vielä elättelisin toiveita, että plussa tulisi. Ihan sinne menkkojen alkuun asti.

on: Mulla varmaan on pieni päivitys mun dpo päiviin.. (n) Tein sillon lauantaina tosiaan testin, jota kurkkasin kesken testiajan ja se oli niin vahva että katoin ajatellen "joo kyllä se tuosta vielä tummuu, plussa on", merkkasin itselle ja ilmoittelin tänne, illemmalla tehty testi oli haaleampi kun oletin mutta ajattelin että ehkä se oli niin nopee sitten.. Limoja ei ollut juurikaan. Tänään sitten lorahdellut niin oli pakko töistä tullessa testata uudelleen, lisäksi turvottaa ja nipistelee ovismaisesti. Tässä tulos http://aijaa.com/kL6oda ettäh. En oo eilen testannut, joten en tiedä mitä se sillon on näyttänyt. Mutta eikös tuo plussa ole? Nythän sitä voi sitten sen lääkärin pitää siinä kun on alunperinkin kun se on dpo13, millon saattaa olla tiputtelua kyllä. mutta se varmaan ei häiritse.. Eli vasta tänään dpo-1
 
@kiuski pahoittelut negasta. :unsure: Onko se varmaa että tässä vaiheessa jotain jo näkyisi vai onko vielä mahdollisuuksia plussaan olemassa? Ihanaa, että saitte 5 alkiota pakkaseen.

@-dino- ihanaa, että teillä on nyt aikataulu ja tieto siitä, että ihan muutaman kuukauden jälkeen alkaa ivf. Toivottavasti olisi eka hoitokierros jo suotuisa ja saisitte ainakin kunnolla alkioita. Miehet taitaa aika usein olla vähän pihalla, mun mies on tästä raskaudestakin ihan pihalla. :ROFLMAO:
 
@Lumi87 No jos menisi normaalin mukaan niin nyt olisi dpo13 ja nega. Toki voihan se olla että se plussa sieltä pätkähtää mutten jotenkin jaksa uskoa kun yleensä se tässä vaiheessa kyllä jo näkyy useimmilla. Odotan perjantaihin ja jos silloin vielä nega niin lopetan luget ja alan odottelemaan uutta siirtoa :poop:
 
Täällä on polireissu heitetty ja kaikki meni hyvin :)
Ultrassa näkyi toisella puolella yksi 18mm johtofolli ja limakalvon paksuudeksi sai 8mm. Onko se mistään kotosin?? Tänään pistin vielä yhden Bemfolan ja huomenna Pregnyl. Eli loppu viikko menee peittoa heilutellessa. Huomenna kun pistän, niin irtoaminen olis pe-la -akselilla ja siitä pari viikkoa sitten jänniteltäis.. :whistle:
 
@ToukkaHaave87 oikein muistat, on siis kokemusta. :)

Mulla oli ongelmana luomuna kovin epäsäännölliset, osin ovuloimattomat kierrot, ja jos ovulaatio tapahtuikin, limakalvo oli vaan muutaman mm paksuinen ja luteaalivaihe ~viikon. Tämä seurausta monirakkulaisista munasarjoista. Tätä lähdettiin korjaamaan ensin pelkillä letroilla, jotka kasvatti follin hitaahkosti, mutta labrakokeen perusteella ovulaatio oli kuitenkin tapahtunut. Luteaalivaihe jäi viikkoon tässä pelkässä letrokierrossa eikä limiskään ultrassa mikään mahtava ollut.

Seuraavassa kierrossa letrot ei kp11-12 olleet mainittavasti follia kasvattaneet, jolloin piikitin muutaman päivän menopuria, jolla folli kasvoi ja limakalvokin paksuni. Folli irroitettiin pregnylillä ja käytin Lugesteronia luteaalivaiheen tueksi.

Kolmannessa letrokierrossa pelkät letrot oli yllättäen kp12 kasvattaneet ~20mm follin, joka irrotettiin pregnylillä ja käytin taas lugesteronia tueksi. Tämä kierto päättyikin raskauteen. Mun gyne sanoi silloin, että edellisen kierron lugesteron todennäköisesti auttoi tätä seuraavaakin kiertoa, kun luteaali oli normaalinpituinen ja limakalvo kasvoi hyvin, kuulemma joskus boostaa seuraavaakin kiertoa.

Toivottavasti sulla tuottaisi bemfola+pregnyl tulosta. :whistle: Mun mielestä limakalvon paksuus kuulostaa ihan hyvältä ja sehän ehtii vielä paksuuntuakin. En muista tarkkaan sun taustoja, oliko sulla todettu ovulaatiossa ongelmaa vai onko tarkoitus vaan boostata omaa ovulaatiota? Tulipa pitkä sepustus mutta mulla ratkesi koko homma jälkikäteen ajateltuna tosi nopeasti, kun ongelmaan päästiin pureutumaan.

@Jennipä mua kiinnostaisi kuulla miten sulla menee clomien kanssa, onko ollut jo seurantaultraa?

@kiuski voihan :poop: Sydämestäni toivon parempaa onnea uuteen siirtoon. :love:
 
@Lumi87 tänään on neljäs clomipäivä vasta menossa. Kuumia aaltoja on ollut, ei oikein muuta, vähä outo olo. Seuranta ultra on vasta reilun viikon päästä perjantaina kp 14. Maanantaina alan jo varuilta tikuttelee ovista. Toivottavasti toimisivat eikä limakalvo ohentuisi.
 
@ToukkaHaave87 mikä kp sulla oli kun mitattiin/ultrattiin? tosta limakalvon paksuudesta osaan sen verran sanoa että hyvä on (y) mulla oli plussakierrossa 7mm (ovulaation aikaan ja viikko sen jälkeen) ja kauhistelin kuinka ohut, luin paljon asiasta ja sen mitä ymmärsin niin tosiaan ihan normaali ja hyvä paksuus raskautta ajatellen.

@Jennipä toivottavasti clomit toimis teillä eikä tosiaan ohentaisi limakalvoa! Mut jos niin kävisi, niin on sit vielä letrot, ne ei ohenna limakalvoja :) mulle gyne sanoi että ihan hyvä tikutella ovista niin tietää vähän paremmin ultrapäivänä missä mennään.
 
@rosmarin joo, mulle annettiin ajanvarauksen yhteydessä ohje tikutella tiistaista eteenpäin ultra aamuun asti :). Jänskättää kyllä tuo limakalvo, viimeks kun kävin aukkarin yhteydes ultras kp 12 nii limis oli muistaakseni 6mm. Onhan ne letrot sitten jos noi clomit ei oo toimivia.
 
Kiitti @Lumi87 kattavasta vastauksesta :)

Mulla taustalla 10v e-pillereitä ja niiden lopetuksen jälkeen ei menkkoja useaan kuukauteen, jotka sitten käynnisteltiin neljän kierron ajan teroilla. Mutta terojen lopetus lopetti myös kierron, joka sitten lopulta vapun aikaan käynnistyi luomusti (10kk pillereiden lopetuksesta). No siinä vaiheessa oltiin jo lapsettomuuspolin jonossa. Miehessä kaikki hyvin, mutta mun kierto tosi epäsäännöllinen ja pitkä ja ilmeisesti myös usein ovuloimaton. Tästä syystä alkanu lääkitykset.
Ekassa kierrossa letrot+pregnyl ja silloin tosiaan ohut limakalvo, nyt tässä toisessa ollu letrot+bemfola+pregnyl (jonka pistän tänään). Ja jos ei tässä kierrossa tärppää, niin ensi kierrossa vähän annostusta nostetaan letrojen ja bemfolan osalta. Että näin...

@rosmarin eilen, kun ultrattiin oli kp12. Kiva kuulla, että tuollaisella limiksellä vois onnistua ;) Nyt vaan miehen kaatoon :sneaky:
 
Heipat! Mitenkään en kyllä jaksa kahlata ketjua läpi, viime käyntini jälkeen on tullut varmaan 70 sivua tekstiä :eek:

Täällä on kesä keskitytty ihan muihin asioihin kuin lapsihommiin eikä oo juuri ehditty edes ajattelemaan asiaa. Kuitenkin tuossa kesäkuun alussa saatiin lääkäristä postia, jotka äsken kaivelin laatikon pohjalta ja palauttelin mieleen missä sitä ollaankaan menossa tässä "projektissa". Keväällä oltiin sillä ajatuksella, ettei ivf-hoitoon lähdetä mutta asiaa kun mietiskeltiin niin mieli muuttu ja ilmottauduttiin sit jonoon. Arveltiin hoitojen alkavan loppusyksystä mutta tosiaan saapuneen kirjeen mukaan hoidot alotetaan viikolla 34.. Eli näin viikolla 34 on varmaan ihan sopivaa alkaa orientoitumaan tulevaan :whistle: Meillä edetään lyhyen kaavan mukaan ja lääkityksenä gonal-f ja orgalutran.

Koitan vähän päästä ajantasalle tämän porukan nykyhetkestä ja lueskelen nyt ainakin muutaman sivun alkuun :D
 
@kunnon kinttaat Hyvä jos olet onnistunut odotellessa lapsihommat jotakuinkin unohtamaan ja nauttimaan kesästä. Tsemppiä tuleviin hoitoihin!

Voi @kiuski, iso halaus sinulle ja voimia uuteen kiertoon mikäli se on kunnolla alkanut.

Mä kävin reilu viikko sitten ensikäynnillä yksityisellä hedelmällisyysasioihin perehtyneellä gynellä. Haastatteli ja ultrasi, munikset ja limakalvo näytti olevan ok. Gyne epäili että esikoisen nopea tärppi on voinut olla nimenomaan hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen ansiota, kun ehkäisyn aikana hormonitoiminta on ikään kuin unessa, lopetettaessa se osalla hyrähtää käyntiin alkuun normaalia vilkkaammaksi. Sain lähetteen verikokeisiin kp3-5 ja reseptillä tujumpia folaattipillereitä.

Tällä hetkellä menossa dpo12. Aamu alkoi vesiripulilla ja jatkui myöhemmin ripulin lisäksi etovalla ololla, ennen ruokkista jouduin kesken asiakastapaamisen lähtemään taukohuoneeseen lepäämään pää polviin kun silmissä yhtäkkiä alkoi sumeta. Olo on kuin jyrän alle jääneellä, iho kauttaaltaan kosketusarka ja työpäivän jälkeen lämpökin oli noussut 37,7. Voi kun olisi tärpännyt, mutta eiköhän tämä ole vain kunnon flunssan ensioireita tai mahatauti :poop:
 
Plääh. Täällä dpo 14, ei oireita ja testit näyttää negaa, punaruskeaa tuhrua tuli vähän edellisiltana ja sen jälkeen on ollut tosi kuivaa, ihan hivenen värjäytynyttä valkkaria. Ovistestin viivat melkein tasavahvat. Tätiä odottelen huomiseksi...

@Paips Toivottavasti vaivat olisivat hyviä enteitä (y)!
 
On tää kierto kaikkien myrskyisen keskustelujen jälkeen menty rennolla otteella. Minä ja rento ei oikein yleensä sovi yhteen, mutta näin on ollu :D Tosin nää ylläriovikset nyt sit jatkaa tuloaan, niin kirkas viiva ettei ole epäselvää. Mies ei tänään ole kotona, mutta eilen onneksi sattui tähdet kohdilleen. Täytyypä sanoa, että lämmöllä voi eilistä muistella, kun ei ollu semmosta perinteistä "kun nyt vaan täytyy" seksiä. :love::p
 
Huhhei, miten on lähtenyt arki käyntiin lomien jälkeen. Hirvee väsy! Koitan säilyttää rentouttaa kuitenkin ettei lähde työstressiin heti mukaan. Se vois ehkä olla avain tässä projektissa... :)
Oisko kellään piinailua, mitään jännää? ;)
 
Ei oo mitään jännää tänne ainakaan, kuume ja mahan sekoilu oli sitä itseään meni nopeasti ohi ja tänään päivälleen ajallaan kp1 ja yk12. Nyt mietin onkohan mikään labra auki viikonloppuisin että saisi ne verikokeet oikeaan aikaan otettua. Gyne soittelee vielä labratulokset mulle, sen jälkeen päästään hänen lähetteellään julkiselle jatkamaan hommia.
 
No täällä on kait kohta piinailtavaa ainaski viikon verran. Kp20, Pregnyl pistettu kp13 ja luultavasti (olon perusteella) ovis oli kp15. Eli tänään dpo5. Pregnyl voi näkyä sunnuntaihin saakka, ni testailu vielä olis muutenkin aikaista ja piikin takia myös turhaa.. Mut ens viikko saattaa mennä aika tulisilla hiilillä. Piikistä 2vkoa pitäis alkaa menkat, eli ens viikon lopulla. Oireita on kuviteltu vaikka kuinka ja paljon. Ja tietysti seksit ja ovikset osui oikeeseen paikkaan, munasolu oli hyvänkokoinen ja limakalvo tarpeeksi paksu. Kaikki olis siis enemmän ku otollista tärpille!

Eli mä romahdan viikon päästä korkeelta ja kovaa!!

Terveisin,
"Pessimisti ei pety."
 
Viimeksi muokattu:
@ToukkaHaave87 Iik, peukut pystyssä! Toivottavasti tärppää :)

Täällä jännitellään vuodon alkamista. Huomenna pitäis kierron vaihtua uuteen mutta minulle ominaista tiputtelua ei oo vielä havaittavissa, joten pikku pelko persiissä alkaa olemaan josko tämä kierto nyt sitten venyy. Sepä se oiskin samaa tuuria mitä tässä "lapsentekoprojektissa" on ollut koko 2,5vuotta mitä tämä on kestänyt :censored:

Eipä kyllä ois ihme vaikka kiertoki venyis, alkaa sen verran jännittää nämä kaikki muutoksen tuulet mitä täällä on kesän aikana puhaltanut. Niinku tuolla aiemmilla sivuilla oli pari muutakin päättänyt laittaa ranttaliksi, niin päätin minäkin uskaltaa ja hain kouluun keväällä. Nyt pitäskin alottaa myös uudet opinnot tähän samaan syssyyn. Välillä mietityttää, että onko tässä haukattu vähän turhan suuri pala :D
 

Yhteistyössä