❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@Riannah Mulla on ultra ensi perjantaille ja toivon mukaan inssi sitten alku viikkoon. Mulla Gonalia menee ekassa kierrossa 50 yksikköä. Kerro sit mitä ultrassa näkyi. :)

@-dino- Tänään pistin yksin, kun mies on harrastuksessa ja selvisin. (y) On se kyllä ihan perseestä, mutta pakko. Oli ihana, kun mies laittoi tsemppiviestin pistosaikaan, kun ei itse ollut mukana ♥

@Ngale Tervetuloa mukaan! :) Mitä sun mies tuumaa näistä hoitojutuista?
 
  • Tykkää
Reactions: -dino-
@Josia hän on ollut täysillä mukana alusta asti. Mulla on 24 -vuotiaana leikattu endometrioomakysta, noin pesäpallon kokonen, niin siitä asri oikeestaan ollaan jo oletettu, ettei luomuna onnaa. Nuorempana oli myös paha endometrioosi, mut nyt vanhempana sitä ei enää ultrassa näy. Mikä toki ei sitä pois sulje kuitenkaan. Mutta kin hänkin on jo ennen yritystä tiennyt, että mä olen todennäköisesti heikosti raskautuvaa, niin oli hänellekin itsestäänselvää, että hoidot alotetaan tarvittaessa. Hänen siittiöt oli "normaalia parempaa" silloin kun ekaa yritettiin. Tällä kerralla ei niitä oo sen takia tutkittu. Jos ei nyt noin neljällä kierrolla onnistu letroilla, ni kokeillaan ainaki kerran inssiä yksityisen kautta. Ivf jos tie vie, niin pitää olla sit jo kunnallinen kun hinta nousee niin hurjasti. Mut toivon, että letrot toimii, kun mulla niin hyvä vaste niihin.
 
Tämä ketju on tarkoitettu jo vähintään vuoden plussaa odottaneille vauvakuumeilijoille.

Tervetuloa mukaan, et ole yksin :)

Listalle muutamia perustietoja; monesko lapsi toiveissa ja milloin yritys on alkanut, mahdolliset hoidot, mistä lapsettomuus johtuu (jos tutkittu). Toivon että listaan muuttuvat/ilmoitettavat asiat laittaisitte punaisella korostaen niin huomaan ne varmasti :)



✪ Aulimari | 1. lapsi | ya -12 | Ivf-jonossa | selittämätön

✪ Alinah92 (25) | 2.lapsi | ya 2016 | gonal-f+ovitrelle+luget 5/18

✪ Josia (29) | 1.lapsi | ya 1/16


Herukkka (29) | ya 2/16 | 1.ivf

Paips (30) | 2.lapsi | ya 10/16

Ihanapa (29) | 1.lapsi | ya 4/16


✪ Tuimatar (29) | 1.lapsi | ya 10/16 | 1.IVF

Sosh (27) | ya 12/16 | yk 19 | 1.IVF 10/18

Esmenet (39) | 2.lapsi | ya 2/17

Fritang (25) | 2.lapsi | ya 12/16 |

ananasbananas (26) |1.lapsi | ya 1/17 | PCO

Eela- (29) | 1.lapsi | ya 1/17 (tm 4/18)

Taival (29) |1.lapsi | ya 8/15 | 2.IVF/ICSI 1.PAS 8/18 | siittiöt

kirsillevauva (45) | 1.yht | 1.IVF luovut. munas.

Riannah (28) | 1.lapsi | ya 7/17 | yk9 | pco/ovulaatioh. | Gonal-F

✪ Haaveilija(ko) | 1.lapsi | ya 5/16

tätimoonika | 6.lapsi | 7/17

Helinä87 (30) | 1.lapsi | yk 13

Ngale (31) | 2.lapsi | ya 8/17 | letrot


TAUSTALLA:

✪ -tanjuska (22) | 1.lapsi | ya 1/-13

✪ Karkki95 (21) | 1.lapsi | ya 4/-15 (km 1/-17)

✪ kunnon kinttaat (31) | 2.lapsi | ya 3/-15

✪ Wintersun (30) | ya 12/10




01/2017
Josephina | 1.lapsi | Ya 1/-15 (km 1/-16 ja 5/-16)


2/2017
tokoliina (30) | ya -15
kismett- | 3. lapsi | ya 7/-15

4/2017
Nanna-87 | 2. lapsi | yk 17
Lumi87 | 2. lapsi | ya 3/-16 | poika 5.1.18

5/2017
MMiha (33) | 2. lapsi | ya 9/-15
Kinder_Kitty (24) | 1.lapsi | ya 01/-15 (km 6/-16)

6/2017
susanmaaria (31) | 3.lapsi | ya 7/-15

7/2017
rosmarin (28) | 1.lapsi | ya 1/16
Tiituu | 2.lapsi | ya 6/16 (km 10/16)

9/2017
Toukkahaave87 | 1.lapsi | ya 7/16 | letrot+bemfola+pregnyl+terot
N93 | 1.lapsi | ya 3/16 | (km 3/17)


10/2017
kiuski | 1.lapsi | ya 5/-16 | 2.ICSI | 1.PAS


2/2018
TT1 (37) | 1.yht. | ya 6/16
haaveistatotta (26) | 2.lapsi | ya 7/16 | 3.icsi

3/2018
Pocahontas- (30) | 1.lapsi | ya 3/17 | yk 12
maximus (37) | 2.lapsi | ya 2016 | 1.inssi


4/2018
emppu11 (26v) | 1.lapsi | ya 11/16 | 1. inssi


7/2018
aavalvar | 1.lapsi | ya 1/-16 | 1.inssi
Charlotte82 (35) | 1.yht. | ya 6/17 | yk 11 | letrot
Jennipä (25) | 1. lapsi | yk 21, ya 5/-16


8/2018
Nonsk | 1.lapsi | ya 9/-15
-dino- (26) | 1.lapsi | ya 6/-15 | 2.IVF 2.PAS | selittämätön
 
Viimeksi muokattu:
@Ngale Tervetuloa, lisäsin sut vielä listalle. Onko tiedot ok? Paljon tsemppiä, toivottavasti pikkusisarus tulis nopeemmin :)

Nyt saa joku ottaa kopin tosta listan päivittelystä, minä siirryn taustalle seuraamaan teidän kuulumisia. :geek: kaikille ihan hirmuisesti voimia pimenevään syksyyn, pysykää vahvoina ❤

tässä vielä tän aamuinen pc tikku.
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: kirsillevauva
Moi vaan kaikille pitkän hiljaiduuden jälkeen..aattelin että viitinkö enään kirjoitellakkaan mut ehkä kuulumiset kuitenkin kerron lyhyesti..
Täällä eka ivf takana ja testipäivä 14.9. Ei saatu yhtään pakkaseen..se harmittaa kyllä :( 6 kypsää joista yksi hedelmöittyi..siittiöissä ei siis mitää vikaa..huono munissaalis vaan ja tässä se vika varmasti piileekin että ei vaan kunnolla hedelmöitu. Seuraavaksi icksi jos( ja kun) tästä ei tule plussaa.

Uusiakin tänne tullut, tsemiä! Ja onnea @-dino-!! Ja @Nonsk kun vähän taaksepäin luin. Minä olenkin nyt listan ekana jaiks..eli sais olla jo mun vuoro plussata ;)
 
Viimeksi muokattu:
@-dino- Onnea vielä ja kaikkea hyvää odotukseen! :love: Käy välillä kertomassa kuulumisia

@Ngale Tervetuloa mukaan! :) Toivottavasti tällä kertaa olisi lyhyempi taival edessä(y)

@Wintersun Sulla on pitkäpiimäiset päivät edessä, tsemppiä niihin(y) Toivon, että saisit hyviä uutisia! :love:

@AuliMari Harmi, ettei yhtään riittänyt pakastukseen asti. Itsellä ei ole kauheasti tietoa ivf tms. hoidoista, mutta turhautumisen ymmärrän kyllä. Tsemppiä ja jaksamista!:)

Mulla menossa tämä tylsä välikierto. Tänään menossa kp 12. Eilen ja tänään ollut alavatsalla vähän painetta, että pieni toive noussut, jospa sittenkin ovuloisin tässä välikierrossa. En ajatellut kuitenkaan ovistestejä tehdä, ei jotenkin jaksa... Keskiviikkona aloitan terokuurin.
 
  • Tykkää
Reactions: AuliMari
@AuliMari voi harmi ettei pakkaseen asti päässy alkioita. Varmasti harmittaa, moniko päiväinen tämä siirretty oli? Kiva ku kävit kuitenki kertomassa, ajatuksissa olet ollut :) toivottavasti ei uutta hoito tarvis ajatella, mutta onhan se hyvä että on suunnitelmat jo selvillä. Tsemppiä kovasti piinapäiviin, sovitaan että sun vuoro plussata :D ❤
 
Täällä 24/23-26. Olen tehnyt kaksi negatiivista raskaustestiä ja menkkajomotuksia jo 11 päivää putkeen :( Ei kivaa.

Miehen simppatulokset tulivat, normaali hedelmällisyys, kuten jo tiedettiin. Ne nyt vaan vaadittiin uudestaan hoitoa vartan.
 
Ngale, toivottavasti saatte helpommin nyt uuden raskauden alulle. Minullakin on painoa liikaa, indeksi 36. Nyt on tarkoitus aloittaa Fitline kuuri, jotta saisin 10 kiloa pois. Se on ihan täsmäisku joulukuista siirtoa varten! Kauhukseni huomasin, että painoa tullut kesälä 5 kiloa lisää (puntari rikki), joten paljonj pudotettavaa. On kyllä menkkaturvotuksetkin nyt! Niistä tulee yleensä muutama kilo plussaa.

Wintersun, miksi saat niin myöhään verikokeen tulokset?

Anteeksi, en nyt kaikkia ehdi huomioida yksilöllisesti, mutta voimia ja tsemppiä kiertoihin!
 
@AuliMari voi harmi ettei pakkaseen asti päässy alkioita. Varmasti harmittaa, moniko päiväinen tämä siirretty oli? Kiva ku kävit kuitenki kertomassa, ajatuksissa olet ollut :) toivottavasti ei uutta hoito tarvis ajatella, mutta onhan se hyvä että on suunnitelmat jo selvillä. Tsemppiä kovasti piinapäiviin, sovitaan että sun vuoro plussata :D ❤
3.päivänen siirrettiin. Kiitos tsemeistä <3 onpahan taas mitä odottaa kun piinailut menossa..jännää mut sit taas pelottaa että pettymys tulee..noh, tällästähän tämä!
 
Hei vaan pitkästä aikaa! Oli se minullakin aika palata taas tänne kesätauon jälkeen. Suunnilleen oon yrittänyt lukea kaikki kesän aikana tulelet viestit. :geek: Paljon onnea plussasta @-dino- !:love:

Tauko kaikesta yrittämisestä teki kyllä hurjan hyvää! Oli ihanaa vaan rentoutua ja olla laskematta kiertopäiviä. Ja nyt riittää taas tarmoa ja intoa IVF-hoitoihin! Suprecurin sumuttelu pitäisi aloittaa torstaina ja siitä olisi kiva kuulla kokemuksia jos jollain on.:alien: Hirvittää kyllä ne sivuvaikutukset kun niitä oli jos jonkinmoista.. Lisäksi tuo annostus mietiyttää kun mun pitäisi käyttää 2 suihkausta 4 kertaa päivässä, että kuinka se sumuttelu kannattaisi sitten jaksottaa neljälle kertaa? Kun tuntuisi jotenkin hankalalta ottaa viimeinen suihke klo 12 yöllä ja aamulla eka klo 6 kun tulee niin lyhkäiset unet sitten.:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: -dino-
Wintersun, olette ihanan kärsivällisiä, kun jaksatte odottaa soittoa! Toivottavasti on hyviä uutisia :) Ja uutta "leikkausta" ei tarvittaisi.

AuliMari, tsemppiä piinapäiviin! Toivottavasti tämä kerta tuo plussaa :)

Itsellä 2/23-26. Kaksi negatiivista raskaustestiä ehdin tehdä. Hoh hoijakkaa. No, seuraavaksi painonpudotus ja Fitline kuuri ja joulukuussa siirto :)
 
  • Tykkää
Reactions: AuliMari
Minäkin käyn yhä lukemassa teidän kuulumisia, ja mitä mun silmät näkevätkään! <3

@Nonsk ja @-dino- aivan järjettömän suuret onnittelut ja kaikkea hyvää raskausaikaan! <3 meinasi itku tulla kun niin onnellinen olen teidän puolesta.

Onnea myös ainakin @Jennipä ja ketähän muita plussanneita oli..?

Ihana plussa-aalto! Ja onnea @kiuski pikkuihmisestä! <3

Lumi ja poju 8kk
 
Täällä dpo 16 eikä menkkoja näy, vaikka aina ollu luteaali 14 päivää. Eilen r-testi näytti puhdasta negaa. Nyt stressaa sitä, venyykö kierto ja miksi. Aiemmin letroilla on kierto ollu tasan 30pv. Ilman letroja kierto oli 33pv. Täytyy nyt odotella maanantaihin vielä ja katsoa josko alkaisi viikonlopun aikana.
 
@Josia Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Mulla oli keskiviikkona kp10 vastaava ultra, ja nyt aivan päinvastaista kuin viime kierrossa, eli hyperstimulaatio. On tämä annoksen säätäminen pienestä kiinni! Viime kierrossa saatiin kai ovis kp25 ja nyt se on tullut kp11-12 (tai just tänään kp13 käynnissä), ja ilmeisesti useampia rakkuloita vaarassa puhjeta. Saatiin siis yhdyntäkielto (jonka lääkäri kyllä myöhemmin korjasi, että yhdyntäkielto ilman ehkäisyä :D). Jännäksi tässä tekee sen, että oltiin ennen ultraa pupuiltu normaaliin tapaan, kun ajattelin että ovis ei ole lähimaillakaan. Sitä en kyllä uskaltanut myöntää lääkärille. Nyt siis kauhulla odotellaan, miten tämän kierron kanssa käy... mutta kaipa se riski, että jotain oikeasti tapahtuisi, on ihan minimaalinen.

Jos jotain hyvää, niin toivottavasti lisää miettimisaikaa asioihin eikä tarvii ainakaan kuukauteen käydä ultrassa. Omat fiilikset on kyllä koko touhusta aika ristiriitaiset. :cry:

@AuliMari lle tsemppiä piinapäiviin!

Ja tervetuloa uusille ja uusvanhoille! :)
 
@Riannah Miten teillä annosta säädettiin? :) Lääkäri oli vähän pettynyt pistoksella saatuun vasteeseen, kun vain yksi oli lähtenyt kasvuun. Ja myönnän, että itsekin petyin. Jos ei tärppää, niin annos suurennetaan ensi kiertoon. Ja mikä parasta, ovulaatio ei oo tänään! Eli päästään inssiin. :love:

Tää on kyllä aikamoista tiedetouhua. Eilen vaahtosi kaverille, että näin sitä vaan lapsia tehdään ihan urakalla... (y) Ja kiitos kaikille tsempistä! :)
 
@kirsillevauva kiitos! :)

Lääkäri määräsi perjantaina vielä kaksi pistosta gonalia, pe ja la. Perjantaille mulla oli annos, mutta la annos jäi saamatta, kun 60 km säteellä ei ollut pieniä kyniä saatavilla, eikä tilaus ehtinyt :cry: Onneksi päivystyksen kautta sain sellaisen lääkärin langan päähän, joka ymmärtää lapsettomuudesta ja hän sanoi, että maailma ei kaadu, koska gonal on mulle tukihoito ja että irrotuspiikki vaan normaaliin tapaan nyt su. Pikkasen oon ollu raivona, surullinen, pettynyt.. :( Mutta inssiä kohti, parin tunnin päästä irrotuspiikki. (y) Ei voi, kuin toivoa parasta! :love:
 
@Josia varmasti todella raastavaa tollainen. Tämä yritys kun tuntuu välillä olevan oikasta kuun ja tähtien asennosta kiinni ja sitten käy noin.

Täällä alkoi uusi kierto. Tänään kp1/30. Ainakaan nyt ekalla letro kierrolla ei kierto lyhentynyt siihen 30 päivään niin kuin viimeksi kävi. Saapa nähdä millainen tämä kierto on. Yli 30 päivän kierrot tuntuu ihan liian pitkiltä yrittäessä, kun koko ajan projekti venyy.
 
Viime viikon piti niin kiirettä, ettei oikein ehtiny täällä käymään. Olen vähän pihalla mitä kaikkea tapahtunut, mutta nopealla lukaisulla täällä vaikuttaa monella olevan piinavat päivät menossa. Tsemppiä kaikille ja jaksamista! :love:

Itsellä menossa kp 19. Ovista en ole jaksanut testailla tässä välikierrossa, mutta tuntemusten perusteella epäilen että ovis on tapahtunut 4.-6.9. välisenä aikana, ilman Letroja!!:eek: Kaikesta huolimatta aloitin viime viikolla Terolutit, joista 4 tablettia vielä jäljelle.

Minulla on viimeisimmissä tero-kierroissa kestänyt n. 2 viikkoa viimeisesta tabletista, että menkat ovat alkaneet. Nyt ei auta, kun ottaa rauhallisesti ja odotella. Yritän olla testailematta ennen kp 35:whistle:
 
Moi kaikille! Mä voisin ilmoittautua mukaan. Ollaan aloitettu yritys reilu vuosi sitten elokuussa 2017. Viime keväänä yk 8 tulin raskaaksi, mutta varhaisultrassa (7+ viikolla) ei löytynyt sykettä :cry: Kehitys oli pysähtynyt viikkoa aiemmin. Vasta viikon päähän antoivat ajan sairaalasta, josta sain tyhjennyslääkkeet (vaikka lähete oli tehty saman tien). Oli tosi ikävää odottaa viikko kuollut sikiö kohdussa :( Gyne lohdutti, että usein keskenmenon jälkeen alkaa nopeastikin uusi raskaus, mutta eipä ole alkanut. Nyt menossa yk 5 keskenmenon jälkeen.

Kävin terveyskeskuksessa muutama viikko sitten sillä ajatuksella, että jos saisi lähetteen lapsettomuustutkimuksiin, mutta lääkäri sanoi, että keskenmeno nollaa vuoden yrittämissäännön :( Vasta ensi keväänä tekee lähetteen, jos siihen mennessä ei ole tärpännyt. Lääkäri kuitenkin otti muutamia verikokeita ja niiden osalta kaikki oli kunnossa. Mieheltä on tutkittu siemenneste viime keväänä yksityisellä ja sekin oli kunnossa. Nyt kai sitten vaan pitää jatkaa yritystä ja odotella vaan kuuluuko tärppiä. Toki yksityiselle meno on vaihtoehto, mutta ainakin nyt ajatuksena on että odotetaan vielä.

Minji, 32 v, ya 8/2017, 1. lapsi
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä